ferrari

Το 2017 δε θα είναι μια χρονιά μεγάλων αλλαγών μόνο για τις ομάδες, αλλά και για την Pirelli. Τα ελαστικά θα είναι ένα από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα αλλάξουν τη νέα χρονιά, καθώς θα είναι πιο φαρδιά, ώστε τα μονοθέσια να έχουν περισσότερη πρόσφυση. Η ιταλική εταιρεία είναι -δικαίως- πολύ απαιτητική ως προς τα δεδομένα που θα πάρει από τις δοκιμές, αφού θέλει να παραδώσει ασφαλή ελαστικά, που να μην αφήνουν παράπονα στους οδηγούς.

Οι μηχανικοί της Pirelli έχουν εξετάσει προσεκτικά τα επίπεδα κάθετης δύναμης που θα έχουν τα νέα μονοθέσια. Σύμφωνα με τον επί κεφαλής στο τεχνικό κομμάτι, Mario Isola, αρχικά υπήρχαν σημαντικές διαφορές από ομάδα σε ομάδα, ωστόσο τα πράγματα γίνονται όλο και πιο ξεκάθαρα, κάτι που φυσικά τους βοηθά στην παραγωγή ποιοτικών ελαστικών.

Παράλληλα, γνωρίζει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των μονοθεσίων θα είναι αρκετά μεγάλος, καθώς τα αυτοκίνητα θα είναι νέα, έτσι θα υπάρχει μεγάλο περιθώριο για βελτίωση. Ωστόσο, υπάρχει πρόβλεψη και γι’ αυτό, όπως λέει ο Isola.

Είναι αλήθεια ότι, την πρώτη φορά που πήραμε τις προβλέψεις, υπήρξαν αρκετά μεγάλες διαφορές μεταξύ των ομάδων. Στη συνέχεια, κοιτάξαμε τις προσομοιώσεις και προετοιμάσαμε ένα μοντέλο που το δώσαμε στις ομάδες. Η δουλειά συνεχίστηκε, και οι ομάδες μάς έδωσαν άλλη μία πρόβλεψη.

Τώρα, βλέπουμε ότι συγκλίνουμε σε μια στενότερη ζώνη. Υπάρχει πολύ περισσότερη ακρίβεια τώρα. Νομίζω ότι υπάρχει μια αρκετά καλή εκτίμηση, αν λάβουμε υπόψη μας την αναμενόμενη απόδοση του 2017. Έχουμε λάβει, επίσης, την εκτίμηση για το τέλος του 2017. Φυσικά και θα πρέπει να εξετάσουμε τον ρυθμό ανάπτυξης του 2017, με ένα εντελώς νέο μονοθέσιο. Έτσι, για το τέλος του 2017, είναι μεγαλύτερη (η κάθετη δύναμη).

Για το ξεκίνημα, θα συγκλίνουμε λίγο-πολύ στην ίδια πρόβλεψη. Στις προσομοιώσεις που έχουμε τώρα, η απόκλιση είναι ακόμα πάνω από ένα δευτερόλεπτο. Αλλά, θεωρούμε ότι ένα ή δύο δευτερόλεπτα διαφοράς είναι μια καλή εκτίμηση, δεν είμαστε πέντε ή έξι δευτερόλεπτα μακριά.