christian-von-koenigsegg-camless-engine

Ο Christian Von Koenigsegg στο νέο video /Inside Koenigsegg αναφέρεται στο σύστημα κίνησης βαλβίδων άνευ εκκεντροφόρων της Koenigsegg. Εδώ και 2 χρόνια οι μηχανικοί της Koenigsegg βρήκαν την “φιλοσοφική λίθο” του χρονισμού των βαλβίδων!

Δημιούργησαν έναν κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους, όπου η οδήγηση των βαλβίδων γίνεται πνευματικά. Σε αντίθεση με τους εκκεντροφόρους που είναι παθητικά συστήματα, αυτό είναι ενεργητικό που σημαίνει ότι μπορείς να το ρυθμίσεις να έχει τα χαρακτηριστικά που θες χωρίς συμβιβασμούς. Πλέον για κάθε ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ και για κάθε θέση του γκαζιού μπορείς να έχεις την βέλτιστη ρύθμιση βαλβίδων.

Βέβαια το σύστημα είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό που θέλει να αντικαταστήσει και γι’αυτό θα το δούμε μόνο σε τέτοιου είδους πάρα πολύ ακριβές κατασκευές, αφού για τα γήινα αυτοκίνητα, οι κλασσικοί εκκεντροφόροι ακόμα και χωρίς κάποιο σύστημα μεταβολής τους, δουλεύουν ικανοποιητικά, ειδικά στον σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο κόσμο. Ωστόσο ο Christian Von Koenigsegg πιστεύει πως οι εκκεντροφόροι θα εξαφανιστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια με την Σουηδική εταιρία να συνεργάζεται με την FreeValve AB (θυγατρική της Koenigsegg) και την Qoros, τον Qamfree.

Ο 4-κύλινδρος κινητήρας χρησιμοποιεί τη τεχνολογία “Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator” της FreeValve, που επιτρέπει καλύτερο έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Παρότι φαίνεται πολύπλοκο, η τεχνολογία αυτή θα επιτρέψει τους μελλοντικούς κινητήρες να έχουν μικρότερο βάρος (-35%), να μικρότεροι σε διαστάσεις, αλλά ταυτόχρονα να είναι πιο δυνατοί από τους παραδοσιακούς κινητήρες με εκκεντροφόρους, με τον Qamfree να έχει 47% μεγαλύτερη ροπή και 45% περισσότερη ιπποδύναμη από έναν παραδοσιακό 1.600αρη κινητήρα με εκκεντροφόρους. Ακόμα, θα είναι πιο οικονομικοί σε καύσιμο κατά 15% καθώς θα έχουν και μικρότερες εκπομπές ρύπων.

  • zet125

    Φαλακρος μαγος!

  • mixalhs7

    Εντυπωσιακό το μικρο του μέγεθος.
    Κρίμα που η FIA τους είχε απαγορεύσει τότε στην F1.

  • Chris Pavlidis Exhaust

    Eιπαμε να μιλησει αλλα αυτο σε λιγο θα πουλαει την αυτοβιογραφια του!!!
    ποσα βιντεο πια με τον βον να μιλαει θα δουμε….(παιχταρας κατα τ αλλα!!!!)

  • ThePetrolhead

    Μέγας είσαι φαλακρέ και θαυματά τα έργα σου!!!

  • Smartass

    Τι γυρεύει το καπάκι κινητήρα 1.6lt τούρμπο της QOROS στον πάγκο του κου Christian Von Koenigsegg 1:31;;;;;
    Θέλω να δω τι θα γράψουν οι κορυφαίοι πετρολχεντ σχολιαστές για την συνεργασία της Koenigsegg με Κινεζοισραηλινή QOROS;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    ;)

    http://paultan.org/2016/05/24/koenigsegg-working-on-400-hp-1-6-litre-turbo-engine/

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Απορώ και εξίσταμαι, γιατί χτυπιέστε με τους κινητήρες χωρίς εκκεντροφόρο, λες και είναι κάτι πρωτόγνωρο.
    Η FIAT με το ΜULTIAIR, εδώ και πολλά χρόνια,ελέγχει τις βαλβίδες εισαγωγής,
    ΧΩΡΙΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ.

    Είναι η μοναδική εταιρεία, που έχει σε μαζική παραγωγή σε πάμπολα μοντέλα, τέτοια τεχνολογία με αξιοπιστία.
    Κάλλιστα θα μπορούσε να περάσει σε ποιο εξελιγμένο multiair.
    Αυτοί οι trolloπαπάτζες Vοn βoύχτεν, τα διαφημίζουν δήθεν ως κάτι υπερδιαστημικό,για να τα πουλήσουν χρυσό στους ανίδεους.

    • DJ_D
    • τελικα ησουν λιγο παραπληροφορηση εδω συμφωνα με τον DJ_D……η το καταλαβα λαθος ???

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Με τον DJ_D, ΔΕΝ συνομιλώ πλέον για τεχνικά θέματα.Να μου βάλει καμιά μουσικούλα να ακούσω, μέχρι εκεί.
      Τον έχω ταπώσει σε φαντασιοπαπάτζες που μου έλεγε, αμέτρητες φορές ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ φορά δεν παραδέχθηκε ποιο είναι ΤΟ ΣΩΣΤΟ όταν τα αποδείκνυα.

      Παραπληροφορημένος είσαι εσύ και όχι εγώ, που σας ξεστραβώνω χρόνια ολόκληρα σε παπατζοιδεοληψίες.
      Για το θέμα μας θα στο πω μια φορά και έληξε.
      Το mulitair, λειτουργεί ΧΩΡΙΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ.
      Το μηχανικό εκκεντράκι που έχει ο εκκεντροφόρος εξαγωγής,δίνει απλά κάποια πίεση στο ηλεκτρουδραυλικό κύκλωμα.
      ΟΙ ΒΑΛΒΙΔΕΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ όμως, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΚΚΕΝΤΡΑΚΙ.
      Όποτε δοθεί η εντολή από τον εγκέφαλο, ανάλογα τα φορτία για απόδοση της μηχανής.

      Τις αποδείξεις για το πως το λειτουργεί ΤΙΣ ΕΧΩ, αλλά δεν στις ανεβάζω.
      Διότι έχετε καταντήσει ”τεμπελχανία”. Σας τα προσφέρω έτοιμα εδώ και χρόνια και τα κοροιδεύετε κιόλας ως ανίδεοι.
      Θες να μάθεις αν είναι ΑΛΗΘΕΙΑ αυτό που γράφω για το multiair;;
      Ξεστραβώσου και ψάξε.Στο να ψάχνεις για κανά trollomeme,
      ψευτοgif με χαροκαμένα σκιουράκια για τα γκρεμοσαπάκια, είσαι αυθεντία.

      ΣΤΟ ΓΙΑΤΙ καίγονται και γκρεμοτσακίζονται τα σαπάκια του εκκρεμούς,
      στα @@ σας.
      ΣΧΕΣΗ ΑΙΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑΤΟΥ. ΣΩΚΡΑΤΗΣ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
      https://xrybe.wordpress.com/%CE%BF-%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84/

      Υ.Γ Άν τα ευρωγιδοπρόβατα δεν τα είχαν καταντήσει αμόρφωτα στα βρωμοσχολεία,θα έκαναν απλούς συλλογισμούς και δεν θα φτάναμε σε τέτοια σημερινή παρακμή.

    • Είπες είπες …. Ρώτησα κάτι απλό …. Αυτο που πόσταρε ο ντί Τζέι ειναι σωστό η όχι ;;;

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Σου έγραψα πως λειτουργεί το mulitair ΧΩΡΙΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ.
      Ποιο είναι το σωστό και το λάθος, να το ψάξεις μόνος σου.

    • εψαξα οπως ειπες…και ειδα πως σε αυτο το βιντεο στο 2.11 εχει 2 εκκεντροφορους !!!
      τωρα η δεν ξερω καλα αγγλικα και καταλαβα λαθος….η δεν ξερω πως ειναι οι εκκεντροφοροι…….η κατι δεν μου λες σωστα !
      https://www.youtube.com/watch?v=6y-SVMgB6AQ

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Το 3D κομμάτι που εστιάζεις,άλλα πράγματα δείχνει.
      Η τεχνολογία Μultiair, έχει ΕΝΑΝ εκκεντροφόρο εξαγωγής.
      Φαίνεται και στα επόμενα κοντινά πλάνα, στην πραγματική διάσταση της μηχανής.
      Οι βαλβίδες ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ, ελέγχονται ηλεκτρουδραυλικά,
      ΧΩΡΙΣ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ.

      Για εμένα, αυτήν την στιγμή ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, το FCA έχει αυτή την κορυφαία τεχνολογία για τις ΜΕΚ.
      Είναι όντως μια πραγματική εξέλιξη στις ΜΕΚ σε μαζική παραγωγή.

      Είναι όπως την εποχή, που η ALFA ROMEO στα 1980, έβγαλε σε παραγωγή, το πρώτο σύστημα μεταβλητού χρονισμού.
      Δυστυχώς, στο ευρωσαπιστάν των ευρωάσχετων,η τεχνολογία αυτή, ΔΕΝ μπορεί να έχει την αναγνωρισιμότητα που της αξίζει.
      ‘Οὐδεὶς προφήτης δεκτός ἐστιν, ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ. : ) : )

      Υ.Γ Στην φωτό αυτή, ίσως μπορείς να δεις καλύτερα,πως υπάρχει δεξιά,ΜΟΝΟ εκκεντροφόρος εξαγωγής.
      http://www.allpar.com/photos/vimages/autoshow/NAIAS-2010/engines/FIRE.jpg

    • σιγουρα δεν με τρολαρεις ????
      με λες….”Η τεχνολογία Μultiair, έχει ΕΝΑΝ εκκεντροφόρο εξαγωγής.
      Φαίνεται και στα επόμενα κοντινά πλάνα, στην πραγματική διάσταση της μηχανής.”

      τι σχεση εχουν ολα αυτα που με λες με τον φαλακρα..που το μοτερ του ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΚΕΝΤΡΟΦΟΡΟ ????????????????????????????

    • DJ_D

      Βλέπεις τίποτα ενδιαφέρον στην πρώτη φωτογραφία; Μήπως λέει κάτι ο τύπος στις υπόλοιπες; Πια είναι η μέγιστη διάρκεια που μπορεί να ανοίξει η βαλβίδα; Γιατί δεν μπορεί να ανοίξει περισσότερο;

      https://uploads.disquscdn.com/images/6cf2fc828d256f87379de903522f6819f9e436cebabaea7b3f2384db616cb4bb.jpg

      https://uploads.disquscdn.com/images/c8774cb589fe33197ae3ebf9964c30323efe2f5ab42c5b21aaf30d6826e5f88c.jpg

      https://uploads.disquscdn.com/images/36fcad5778594600db7093768e9778520db09a5f460df4fb07384c8f3db7563b.jpg

      https://uploads.disquscdn.com/images/c6e8f22ae0c2fa967135769911e723bb5c993c9c1ca0894acb0dac36b66fe54d.jpg

    • mixalhs7

      Ποια ειναι η διαφορα αναμεσα στο camshaft και το cam lobe που λεει ο τεχνικος της φιατ στην 3η φωτο?

    • DJ_D

      camshaft είναι όλος ο άξονας, cam lobe είναι το έκκεντρο στον κύκλο.

      https://uploads.disquscdn.com/images/f244dae3a61b9c860fdbace9dece425bad1a7d1ef1cc37be33028ea96c965e9b.jpg

    • mixalhs7

      Αρα ο multiair αντί για εναν camshaft εισαγωγής εχει 4 cam lobe.
      Ο κινητήρας του Κονινγκσενγκ εχει κι αυτός cam lobes?

    • DJ_D

      https://uploads.disquscdn.com/images/3359b406ac07ecb5d53d0be4f8ef204cc0e526c98e1f9bdc030084f2f69145f4.jpg

      Όχι δεν έχει της freevalve. Στο 6.15 του βίντεο φαίνεται πως είναι το καπάκι, στο 8.30 πως είναι σε μια βαλβίδα.

    • mixalhs7

      Μαλιστα! Του Κονι εχει τετοια πραγματα ή ειναι κατι αλλο?

    • DJ_D

      Όχι δεν έχει της freevalve. Στο 6.15 του βίντεο φαίνεται πως είναι το καπάκι, στο 8.30 πως είναι σε μια βαλβίδα.

    • mixalhs7

      Του Κονι ειναι στην ουσια ο κινητηρας που ειχαμε δει παλια στην F1, σωστα?

  • DJ_D

    Στο 4:56 εκεί που φαίνεται μια οθόνη υπολογιστή με γραφήματα, το τρίτο γράφημα που είναι το κάτω δεξιά μέρος ενός P-V διαγράμματος, γίνεται μια χαρά ακόμα και τώρα με εκκεντροφόρους, την χρησιμοποιούν αρκετές εταιρίες στους βενζινοκινητήρες ήδη αυτή την τεχνική.