freevalve-qamfree-engine-3

Έφτασε η ώρα που ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους της Koenigsegg περνά στη παραγωγή. Η FreeValve, η θυγατρική εταιρία της Koenigsegg, παρουσίασε μαζί με την Qoros την έκθεση αυτοκινήτου στην πόλη Guangzhou στη Κίνα, τον κινητήρα που θα προσφέρεται στο Qoros 3.

Στον κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους η οδήγηση των βαλβίδων γίνεται πνευματικά. Σε αντίθεση με τους εκκεντροφόρους που είναι παθητικά συστήματα, αυτό είναι ενεργητικό που σημαίνει ότι μπορείς να το ρυθμίσεις να έχει τα χαρακτηριστικά που θες χωρίς συμβιβασμούς. Πλέον για κάθε ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ και για κάθε θέση του γκαζιού μπορείς να έχεις την βέλτιστη ρύθμιση βαλβίδων.

Βέβαια το σύστημα είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό που θέλει να αντικαταστήσει και γι’αυτό θα το δούμε μόνο σε τέτοιου είδους πάρα πολύ ακριβές κατασκευές, αφού για τα γήινα αυτοκίνητα, οι κλασσικοί εκκεντροφόροι ακόμα και χωρίς κάποιο σύστημα μεταβολής τους, δουλεύουν ικανοποιητικά, ειδικά στον σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο κόσμο. Ωστόσο ο Christian Von Koenigsegg πιστεύει πως οι εκκεντροφόροι θα εξαφανιστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια με τον 1.600άρη 4-κύλινδρο κινητήρα της Σουηδικής εταιρία να χρησιμοποιεί τη τεχνολογία “Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator” της FreeValve, που επιτρέπει καλύτερο έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

freevalve-qamfree-engine-2

Παρότι φαίνεται πολύπλοκο, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον κινητήρα να έχει μικρότερο βάρος (-35%), να είναι μικρότερος σε διαστάσεις, αλλά ταυτόχρονα να είναι πιο δυνατός από τους παραδοσιακούς κινητήρες με εκκεντροφόρους, με τον Qamfree να έχει 47% μεγαλύτερη ροπή (320 Nm) και 45% περισσότερη ιπποδύναμη (230 άλογα) από έναν παραδοσιακό 1.600αρη κινητήρα με εκκεντροφόρους. Ακόμα, είναι πιο οικονομικός σε καύσιμο κατά 15% καθώς θα έχουν και μικρότερες εκπομπές ρύπων.

freevalve-qamfree-engine-1

Δελτίο Τύπου

QOROS DEBUTS DRIVEABLE FREEVALVE QAMFREE ENGINE AT 2016 GUANGZHOU MOTOR SHOW

The world’s first FreeValve engine intended for mass production will be driven on to the Qoros stage at the Guangzhou Motor Show in November, 2016. The ‘Qamfree’ engine will be powering a Qoros 3 hatchback that has been modified specifically for the Guangzhou show. The technology was developed by FreeValve AB, based in Ängelholm, Sweden.

Qoros debuted the Qamfree engine with FreeValve technology in a concept car at the Beijing Motor Show, in April 2016.

img_0076Called ‘Qamfree’ in the Qoros application, FreeValve uses a pneumatic-hydraulic-electronic actuator to replace the traditional camshaft-based method of controlling valve operation in an internal combustion engine. This results is much more precise and completely customizable control over valve duration and lift, on both the intake and exhaust sides.

The engine on show at Guangzhou is a 1.6 litre turbocharged engine using FreeValve technology to produce 230 horsepower and 320Nm of torque. This represents a 47% increase in power, a 45% increase in torque and a 15% reduction in fuel consumption when compared to a traditional camshaft engine with similar specifications.

The benefits are not confined to significant performance improvements and better fuel economy, however. In implementing FreeValve technology, manufacturers are able to do away with expensive parts such as the throttle body, camshaft, cam drive, timing gear and cover, wastegate, pre-catalytic converter systems and direct injection systems.

The comparative FreeValve engine is 20 kilograms lighter and much more compact, saving 50mm in height and 70mm in depth, which allows manufacturers exciting new vehicle design and packaging options.

“FreeValve technology has taken many years of testing and refinement but the results are extremely satisfying” said Urban Carlson, CEO of FreeValve AB. “This production-intent engine offers Qoros significant savings in emissions, cost and weight. It also offers groundbreaking benefits to vehicle owners in terms of a near 50% increase in both power and torque, while actually reducing fuel consumption.“

img_0079-2Christian von Koenigsegg, CEO of Koenigsegg Automotive AB and Chairman of the Board at FreeValve AB said “This move closer to mass production of FreeValve technology is also a first baby step towards the promise of important reductions in CO2 emissions. This will be boosted with the eventual widespread adoption of FreeValve technology in the automotive industry.”

This new display at Guangzhou marks the first driveable FreeValve prototype engine assembled with mass production in mind. Qoros will use a fleet of test engines in conjunction with FreeValve AB to further refine the technology to suit its own vehicles designs prior to mass production in an as-yet unnamed vehicle in the future.

About FreeValve AB

FreeValve AB is a Swedish technology company and sister company to Koenigsegg Automotive AB that develops state of the art, next-generation components and solutions for internal combustion engines. FreeValve began development of its technology in 2000 and its sixth generation actuator technology represents over a decade of testing and development, both in the lab and on test vehicles driven in real world conditions.

About Qoros Auto

Established in December 2007 and headquartered in Changshu, Jiangsu (also its manufacturing base), Qoros Auto has an initial annual capacity of 150,000 vehicles and maximum annual capacity of 300,000. With its operation center in Shanghai, Qoros Auto has established design centers, technical centers and engineering R&D centers in both Munich and Shanghai, which are made up of top designer and engineer teams from all over the world.

  • Anestis Genk

    Δεν μου αρέσει το χταπόδι. Η τουρμπίνα είναι λίγο περίεργη ή μου φαίνεται; ξέρει κανείς τι παίζει;

    • anagnwsths

      Το σχόλιο θα ταίριαζε σε ουζερί :P. Όσο για την τουρμπίνα μάλλον ενσωματώνει τον καταλύτη για άμεση θερμανσή του στην ιδανική θερμοκρασία. Η πολλαπλή εξαγωγής απλά έχει και κάτι σαν παράκαμψη που μάλλον είναι η ανακυκλοφωρία καυσαερίων ή κάποιο bypass για την τουρμπίνα

    • anagnwsths

      Το σχόλιο θα ταίριαζε σε ουζερί :P. Όσο για την τουρμπίνα μάλλον ενσωματώνει τον καταλύτη για άμεση θερμανσή του στην ιδανική θερμοκρασία. Η πολλαπλή εξαγωγής απλά έχει και κάτι σαν παράκαμψη που μάλλον είναι η ανακυκλοφωρία καυσαερίων ή κάποιο bypass για την τουρμπίνα

    • Anestis Genk

      αχαχαχαχα :D ε μα ξέρουν οι Σουηδοί από χταποδάκια;

    • Anestis Genk

      αχαχαχαχα :D ε μα ξέρουν οι Σουηδοί από χταποδάκια;

    • Anestis Genk

      αχαχαχαχα :D ε μα ξέρουν οι Σουηδοί από χταποδάκια;

    • Anestis Genk

      αχαχαχαχα :D ε μα ξέρουν οι Σουηδοί από χταποδάκια;

    • Anestis Genk

      αχαχαχαχα :D ε μα ξέρουν οι Σουηδοί από χταποδάκια;

    • Anestis Genk

      αχαχαχαχα :D ε μα ξέρουν οι Σουηδοί από χταποδάκια;

    • anagnwsths

      Εμ πέστα με τους γλυκανάλατους. Έρχονται για διακοπές το καλοκαίρι με κάτι ξυνισμένες φάτσες λες και πάνε με το ζόρι.

    • anagnwsths

      Εμ πέστα με τους γλυκανάλατους. Έρχονται για διακοπές το καλοκαίρι με κάτι ξυνισμένες φάτσες λες και πάνε με το ζόρι.

    • anagnwsths

      Εμ πέστα με τους γλυκανάλατους. Έρχονται για διακοπές το καλοκαίρι με κάτι ξυνισμένες φάτσες λες και πάνε με το ζόρι.

    • anagnwsths

      Το σχόλιο θα ταίριαζε σε ουζερί :P. Όσο για την τουρμπίνα μάλλον ενσωματώνει τον καταλύτη για άμεση θερμανσή του στην ιδανική θερμοκρασία. Η πολλαπλή εξαγωγής απλά έχει και κάτι σαν παράκαμψη που μάλλον είναι η ανακυκλοφωρία καυσαερίων ή κάποιο bypass για την τουρμπίνα

    • anagnwsths

      Το σχόλιο θα ταίριαζε σε ουζερί :P. Όσο για την τουρμπίνα μάλλον ενσωματώνει τον καταλύτη για άμεση θερμανσή του στην ιδανική θερμοκρασία. Η πολλαπλή εξαγωγής απλά έχει και κάτι σαν παράκαμψη που μάλλον είναι η ανακυκλοφωρία καυσαερίων ή κάποιο bypass για την τουρμπίνα

    • anagnwsths

      Το σχόλιο θα ταίριαζε σε ουζερί :P. Όσο για την τουρμπίνα μάλλον ενσωματώνει τον καταλύτη για άμεση θερμανσή του στην ιδανική θερμοκρασία. Η πολλαπλή εξαγωγής απλά έχει και κάτι σαν παράκαμψη που μάλλον είναι η ανακυκλοφωρία καυσαερίων ή κάποιο bypass για την τουρμπίνα

    • anagnwsths

      Το σχόλιο θα ταίριαζε σε ουζερί :P. Όσο για την τουρμπίνα μάλλον ενσωματώνει τον καταλύτη για άμεση θερμανσή του στην ιδανική θερμοκρασία. Η πολλαπλή εξαγωγής απλά έχει και κάτι σαν παράκαμψη που μάλλον είναι η ανακυκλοφωρία καυσαερίων ή κάποιο bypass για την τουρμπίνα

    • DJ_D

      Το είχε πει σε άλλο video, το turbo δεν έχει wastegate. Οι 4ς από τις 8 βαλβίδες πάνε στο turbo οι άλλες κατευθείαν στην εξάτμιση και η ρύθμιση της πίεσης γίνεται με το άνοιγμα των μισών βαλβίδων εξαγωγής.

    • Anestis Genk

      Καλό! Είναι πολύ μπροστά το εργαλείο!

    • Anestis Genk

      Καλό! Είναι πολύ μπροστά το εργαλείο!

    • Anestis Genk

      Καλό! Είναι πολύ μπροστά το εργαλείο!

    • Anestis Genk

      Καλό! Είναι πολύ μπροστά το εργαλείο!

    • Anestis Genk

      Καλό! Είναι πολύ μπροστά το εργαλείο!

    • Anestis Genk

      Καλό! Είναι πολύ μπροστά το εργαλείο!

    • DJ_D

      Το είχε πει σε άλλο video, το turbo δεν έχει wastegate. Οι 4ς από τις 8 βαλβίδες πάνε στο turbo οι άλλες κατευθείαν στην εξάτμιση και η ρύθμιση της πίεσης γίνεται με το άνοιγμα των μισών βαλβίδων εξαγωγής.

    • DJ_D

      Το είχε πει σε άλλο video, το turbo δεν έχει wastegate. Οι 4ς από τις 8 βαλβίδες πάνε στο turbo οι άλλες κατευθείαν στην εξάτμιση και η ρύθμιση της πίεσης γίνεται με το άνοιγμα των μισών βαλβίδων εξαγωγής.

    • DJ_D

      Το είχε πει σε άλλο video, το turbo δεν έχει wastegate. Οι 4ς από τις 8 βαλβίδες πάνε στο turbo οι άλλες κατευθείαν στην εξάτμιση και η ρύθμιση της πίεσης γίνεται με το άνοιγμα των μισών βαλβίδων εξαγωγής.

    • DJ_D

      Το είχε πει σε άλλο video, το turbo δεν έχει wastegate. Οι 4ς από τις 8 βαλβίδες πάνε στο turbo οι άλλες κατευθείαν στην εξάτμιση και η ρύθμιση της πίεσης γίνεται με το άνοιγμα των μισών βαλβίδων εξαγωγής.

    • DJ_D

      Το είχε πει σε άλλο video, το turbo δεν έχει wastegate. Οι 4ς από τις 8 βαλβίδες πάνε στο turbo οι άλλες κατευθείαν στην εξάτμιση και η ρύθμιση της πίεσης γίνεται με το άνοιγμα των μισών βαλβίδων εξαγωγής.

    • Demetris Katsaris

      Απ’ ότι κατάλαβα δεν έχει Throttle Body (πεταλούδα) επειδή την όλη εισαγωγή αέρα πλέον ελέγχουν οι βαλβίδες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Μόλις βρω χρόνο θα το ψάξω περισσότερο.

    • Demetris Katsaris

      Απ’ ότι κατάλαβα δεν έχει Throttle Body (πεταλούδα) επειδή την όλη εισαγωγή αέρα πλέον ελέγχουν οι βαλβίδες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Μόλις βρω χρόνο θα το ψάξω περισσότερο.

    • Demetris Katsaris

      Απ’ ότι κατάλαβα δεν έχει Throttle Body (πεταλούδα) επειδή την όλη εισαγωγή αέρα πλέον ελέγχουν οι βαλβίδες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Μόλις βρω χρόνο θα το ψάξω περισσότερο.

    • Demetris Katsaris

      Απ’ ότι κατάλαβα δεν έχει Throttle Body (πεταλούδα) επειδή την όλη εισαγωγή αέρα πλέον ελέγχουν οι βαλβίδες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Μόλις βρω χρόνο θα το ψάξω περισσότερο.

    • Demetris Katsaris

      Απ’ ότι κατάλαβα δεν έχει Throttle Body (πεταλούδα) επειδή την όλη εισαγωγή αέρα πλέον ελέγχουν οι βαλβίδες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Μόλις βρω χρόνο θα το ψάξω περισσότερο.

    • Demetris Katsaris

      Απ’ ότι κατάλαβα δεν έχει Throttle Body (πεταλούδα) επειδή την όλη εισαγωγή αέρα πλέον ελέγχουν οι βαλβίδες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος. Μόλις βρω χρόνο θα το ψάξω περισσότερο.

  • Anestis Genk

    Δεν μου αρέσει το χταπόδι. Η τουρμπίνα είναι λίγο περίεργη ή μου φαίνεται; ξέρει κανείς τι παίζει;

  • Anestis Genk

    Δεν μου αρέσει το χταπόδι. Η τουρμπίνα είναι λίγο περίεργη ή μου φαίνεται; ξέρει κανείς τι παίζει;

  • Anestis Genk

    Δεν μου αρέσει το χταπόδι. Η τουρμπίνα είναι λίγο περίεργη ή μου φαίνεται; ξέρει κανείς τι παίζει;

  • Anestis Genk

    Δεν μου αρέσει το χταπόδι. Η τουρμπίνα είναι λίγο περίεργη ή μου φαίνεται; ξέρει κανείς τι παίζει;

  • Φωτόνιον

    Too little too late. Μέχρι να βρει το δρόμο του σε ‘γήινα’ αυτοκίνητα, ο κόσμος θα ανεφοδιάζει τ’αυτοκίνητο στο σπίτι με πρίζα.