Ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους της Koenigsegg στη παραγωγή

Σχετικά άρθρα

freevalve-qamfree-engine-3

Έφτασε η ώρα που ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους της Koenigsegg περνά στη παραγωγή. Η FreeValve, η θυγατρική εταιρία της Koenigsegg, παρουσίασε μαζί με την Qoros την έκθεση αυτοκινήτου στην πόλη Guangzhou στη Κίνα, τον κινητήρα που θα προσφέρεται στο Qoros 3.

Στον κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους η οδήγηση των βαλβίδων γίνεται πνευματικά. Σε αντίθεση με τους εκκεντροφόρους που είναι παθητικά συστήματα, αυτό είναι ενεργητικό που σημαίνει ότι μπορείς να το ρυθμίσεις να έχει τα χαρακτηριστικά που θες χωρίς συμβιβασμούς. Πλέον για κάθε ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ και για κάθε θέση του γκαζιού μπορείς να έχεις την βέλτιστη ρύθμιση βαλβίδων.

Βέβαια το σύστημα είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό που θέλει να αντικαταστήσει και γι’αυτό θα το δούμε μόνο σε τέτοιου είδους πάρα πολύ ακριβές κατασκευές, αφού για τα γήινα αυτοκίνητα, οι κλασσικοί εκκεντροφόροι ακόμα και χωρίς κάποιο σύστημα μεταβολής τους, δουλεύουν ικανοποιητικά, ειδικά στον σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο κόσμο. Ωστόσο ο Christian Von Koenigsegg πιστεύει πως οι εκκεντροφόροι θα εξαφανιστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια με τον 1.600άρη 4-κύλινδρο κινητήρα της Σουηδικής εταιρία να χρησιμοποιεί τη τεχνολογία “Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator” της FreeValve, που επιτρέπει καλύτερο έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής.

freevalve-qamfree-engine-2

Παρότι φαίνεται πολύπλοκο, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον κινητήρα να έχει μικρότερο βάρος (-35%), να είναι μικρότερος σε διαστάσεις, αλλά ταυτόχρονα να είναι πιο δυνατός από τους παραδοσιακούς κινητήρες με εκκεντροφόρους, με τον Qamfree να έχει 47% μεγαλύτερη ροπή (320 Nm) και 45% περισσότερη ιπποδύναμη (230 άλογα) από έναν παραδοσιακό 1.600αρη κινητήρα με εκκεντροφόρους. Ακόμα, είναι πιο οικονομικός σε καύσιμο κατά 15% καθώς θα έχουν και μικρότερες εκπομπές ρύπων.

freevalve-qamfree-engine-1

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...