europe-new-car-sales


Η Πολιτεία θα πρέπει έως τον Νοέμβριο του 2019 να θεσπίσει φορολογικά κίνητρα για την προώθηση μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (υδρογόνο, ηλεκτρική ενέργεια, βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο) χρήση δημοσίων συμβάσεων για τη στήριξη των εναλλακτικών καυσίμων. Αυτό επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα εναλλακτικά καύσιμα.

Παράλληλα, στην ίδια έκθεση θα πρέπει να αναφέρονται μη οικονομικά κίνητρα για τα μέσα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως η προνομιακή πρόσβασή τους σε ζώνες περιορισμένης πρόσβασης, πολιτική στάθμευσης, ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας κ.λ.π. Επίσης ορίζεται ότι θα πρέπει να ληφθούν νομικά μέτρα για τη στήριξη της δημιουργίας σχετικών υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, όπως άδειες δόμησης, άδειες για χώρους στάθμευσης, ενώ θα καθοριστεί και ετήσιος δημόσιος προϋπολογισμός προοριζόμενος για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

Το νομοσχέδιο θεσπίζει εθνικό πλαίσιο πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, ενώ ορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές για τα σημεία ανεφοδιασμού, τις αδειοδοτήσεις σχετικών συνεργείων αλλά και την πιστοποίηση των ειδικών τεχνιτών.

Με το ίδιο νομοσχέδιο παρατείνεται επ’ αόριστον η λειτουργία των πρατηρίων καυσίμων που βρίσκονται σε ισόγεια πολυκατοικιών, ξενοδοχείων, κτιρίων γραφείων και κάθε πολυώροφου κτιρίου, υπό την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας και η σχετική αίτηση θα έχει υποβληθεί από τους ενδιαφερομένους έως τις 10 Δεκεμβρίου 2017. Τα συγκεκριμένα πρατήρια, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, έπρεπε να μετεγκατασταθούν μετά τον Δεκέμβριο του 2017. Η ρύθμιση όχι μόνο δεν υποχρεώνει σε μετεγκατάσταση τα λειτουργούντα πρατήρια σε ισόγεια, αλλά δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης νέων. Σήμερα υπολογίζεται ότι ο αριθμός των πρατηρίων καυσίμων σε ισόγεια κυμαίνεται μεταξύ 1.200 και 1.500 σε όλη την Ελλάδα.

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου μειώνει την εσωτερική απόσταση ασφαλείας στα μεικτά πρατήρια για την τοποθέτηση δεξαμενής υγραερίου εφόσον ληφθούν μέτρα προστασίας, καταργεί την αυτοψία καταλληλότητας θέσης οικοπέδου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και ορίζει ότι πλέον θα αρκεί η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης από ιδιώτη μηχανικό τού υπό αδειοδότηση πρατηρίου.

Με την προσθήκη 4 νέων ειδικοτήτων στις εννέα υφιστάμενες επιχειρείται με το άρθρο 29 το «άνοιγμα» του επαγγέλματος του μηχανικού. Προβλέπεται η προσθήκη των μηχανικών χωροταξίας, πολεοδομίας και ανάπτυξης, μηχανικών περιβάλλοντος, μηχανικών ορυκτών πόρων και μηχανικών παραγωγής και διοίκησης. Ορίζεται ότι με ΠΔ θα ρυθμιστεί το επάγγελμα και για τις 13 ειδικότητες, αφού συσταθεί 9μελής επιτροπή για την κατάρτιση σχετικού σχεδίου πρότασης.

  • Φωτόνιον

    Χμμμ…. Άσε με να σκεφτώ… ‘Αναγκάζονται’ τα τσακάλια μας να φοροελαφρύνουν τα εναλλακτικά κι έτσι κόβουν κάτι από εκτελωνισμό, τέλη ταξινόμησης έστω και από ΦΠΑ σ’αυτές τις κατηγορίες. Την τρύπα στα έσοδα φαντάζομαι ξέρουμε όλοι ποιος θα την καλύψει…

    Πάντως το πιο εντυπωσιακό είναι άλλο:
    Στο ίδιο νομοσχέδιο έχουμε 3 εντελώς διαφορετικά πράγματα. Τα εναλλακτικά, τα βενζινάδικα στα ισόγεια και την προσθήκη νέων ειδικοτήτων στο ΤΣΜΕΔΕ (μπας και σωθεί το ταμείο, ε τσακαλάκια μου;;;). Όμορφα και περιποιημένα…

    • loeb

      Ε με τετοια υπερφορολογηση και παγωμα στην αγορα που εχουν κανει ειπαν να δωσουν κι ενα τυρακι. Τι τυρακι ψιχουλακι. Κατσε να δεις τι θα γινει απο αρχες Δεκεμβριου που θα αρχισουν να κλεινουν τα μπλοκακια οι μηχανικοι.

    • anagnwsths

      Αυτά λέγονται “δουλίτσες”. Ταχτοποιούμαι τους βενζινάδες να μην γκρινιάζουν για τις αυξήσεις φόρων που έρχονται , απελευθερώνουμε το επάγγελμα των μηχανικών λες και είναι καθαρίστριες και όχι εξειδικευμένο δυναμικό, πετάμε και 2 π@παριές για έργα σε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων που δεν πρόκειται να υλοποιήσουμε ποτέ και έτσι έχεις έναν αχταρμά αποφάσεων σε ένα νόμο με έναν τίτλο ΑΣΧΕΤΟ ….

      Υ.Γ
      Το τραγικό είναι οτι υπάρχουν κουτοπόνηροι που νομίζουν οτι θα γλυτώσουν αλλάζοντας διατάξεις . Πχ ένας βενζινάς κάτω απο πολυκατοικία τρίβει τα χέρια του , αλλά δεν λογαριάζει οτι χρόνο με το χρόνο οι πελάτες του λιγοστεύουν , το ίδιο και ένας μηχανικός νομίζει οτι τον διευκολύνει το νομοσχέδιο αλλά κανένας δεν θα μπαίνει στην διαδικασία κατασκευής τα επόμενα χρόνια. Με ενεργειακά πιστοποιητικά θα την βγάζουν ..

      Υ.Γ 2
      Εναλλακτικά μπορεί να χαρακτηριστεί και “κουτοπονηριές”

  • ksenyxtis

    Πόσα σενάρια έχουμε να ακούσουμε πάλι μέχρι να βγει απόφαση.. Ζήσε μάη μου…

  • Anestis Genk

    Δημιουργία υποδομών; Οι εθνικοί εργολάβοι τρίβουν τα χεράκια τους.

  • giorgos

    το μονο θετικο που εχουν κανει (η εχουν παραλειψει) ειναι νομιζω οτι μπορεις να φερεις ηλεκτρικο απεξω με πολυ μικρα εξοδα εκτελωνισμου αν οχι μηδενικα