diesel


Οι δήμαρχοι τεσσάρων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, ανέλαβαν την δέσμευση ότι έως το 2025 θα σταματήσουν να επιτρέπουν την χρήση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε.

Πρόκειται για τους δημάρχους της Αθήνας, του Παρισιού, του Μεξικού και της Μαδρίτης, με τις δεσμεύσεις αυτές να εκφράστηκαν από το βήμα της Συνόδου των Δημάρχων του C40 (Δικτύου των Πόλεων) στο Μεξικό.

Οι δήμαρχοι δήλωσαν ότι θα δώσουν κίνητρα για να προωθήσουν τις μετακινήσεις με τα πόδια ή με το ποδήλατο. Τα τελευταία χρόνια ασκείται έντονη κριτική για τη χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις πόλεις καθώς όπως διάφοροι φορείς τονίζουν ότι αυτά επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας υπογραμμίζει ότι περίπου τρία εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους από αίτια που σχετίζονται με την μόλυνση του αέρα που αναπνέουμε.

Εκτιμήσεις θέλουν στην Ευρώπη 467.000 άνθρωποι να πεθαίνουν εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Οι κινητήρες πετρελαίου συμβάλλουν στο πρόβλημα με δύο βασικούς τρόπους: Με την παραγωγή αιωρούμενων σωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (NOx). Τα μικροσωματίδια μπορούν να εισχωρήσουν στους πνεύμονες και να συμβάλουν στην εμφάνιση καρδιαγγειακών και άλλων ασθενειών που μπορούν να επιφέρουν τον θάνατο. Επίσης μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα, ακόμη και σε ανθρώπους χωρίς βεβαρημένο ιστορικό.

Καθώς πληθαίνουν οι αποδείξεις για τις πολύ βλαβερές συνέπειες της χρήσης diesel, περιβαλλοντικές ομάδες σε όλο τον κόσμο προσφεύγουν στη δικαιοσύνη, προκειμένου να τεθούν περιορισμοί και κανόνες στη χρήση του. Στη Μεγάλη Βρετανία, ακτιβιστές κατάφεραν να υποχρεώσουν τη βρετανική κυβέρνηση να κινηθεί πιο γρήγορα προς αυτήν την κατεύθυνση. Οι δήμαρχοι μεγάλων πόλεων με υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν την πολιτική τους δύναμη προκειμένου να επιβάλλουν περιορισμούς στη χρήση του diesel.

Στόχος μας είναι να απομακρύνουμε τελικά όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο της Αθήνας τα επόμενα χρόνια,

δήλωσε σχετικά ο δήμαρχος Αθηναίων και κάλεσε όλους στην κυβέρνηση να εφαρμόσουν τις δεσμεύσεις τους βάσει των διεθνών συμφωνιών για το κλίμα και να συμμετέχουν στην κοινή προσπάθεια για τον καθαρισμό του αέρα που αναπνέουμε.

  • Anestis Genk

    Να γεμίσει η επαρχία φτηνά diesel!

  • Tsou Kostas

    Σε ένα πράγμα ήμασταν μπροστά, και το αλλάξαμε και αυτό. Λες και δεν το ξέραμε ότι τα diesel είναι βρομερά γουρούνια και δεν τα θέλουμε δίπλα μας στο φανάρι. Κάτσε να παλιώσουν κιόλας λίγο ακόμη και θα δείτε, με σκάφανδρο θα βγαίνουμε έξω.

    • Spider

      Έτσι ακριβώς,αλλά άμα έγραφε κανείς κάτι αντίθετο, βγαίνανε όλοι οι ημιμαθείς και οι άσχετοι που διαβάζανε διάφορα στα περιοδικά και σου μιλούσανε για χορταστική ροπή από χαμηλά ( που όντως υφίσταται ) και για σύγχρονους καταλύτες,φίλτρα μικρό σωματιδίων κ.λ.π. που ναι μεν υπάρχουν,αλλά μόλις αρχίσει να παλιώνει ο κινητήρας είναι σχεδόν άχρηστα. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα του 2016 που πολύ λίγοι έχουν την διάθεση και τα φράγκα για να συντηρήσουν αυτοκίνητο.
      Όμως επειδή δήμαρχοι πάνε και έρχονται,άμα δεν υπάρξει πανευρωπαϊκή απαγόρευση δεν νομίζω να γίνει κάτι. Μάλλον επικοινωνιακά κόλπα του δημάρχου Αθηνών είναι. Άσε που τα νομικά κολλήματα είναι τεράστια..

  • Soko

    αληθεια τωρα χαχαχα δεν το πιστεύω … για αν δούμε θα γινει ..

  • sexybabinos
  • Mika

    Τοσα χρονια παλευαν να τα επιτρεψουν και τωρα πανε για απαγορευση!!!!
    :p

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Ἂν θέλῃ ὁ λαθρο-Καμίνης, ἂς κυκλοφορῇ στὴν Ἀθήνα μὲ τὸ ποδήλατο._

  • νομίζω ότι το πρόβλημα είναι τα κακοσυντηρημένα οχήματα και όχι το είδος του καυσίμου….

  • Spyros

    Να ξεφορτωθούν τα σαπάκια των ταξιτζίδων πρώτον είναι σαν τρακτερ τα περισσότερα πατάνε γκαζι και πρεπει να κλείνεις παραθυτα και καλοριφερ για να μην πιεις τα κερασμενα ελεος δλδ απορω πως περνανε κτεο….. και δευτερον είναι πιο πολλα και απο τα συμβατικά ιχ δεν χρειάζονται τόσα!!!!!

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Βρε λες να υπάρχει ελπίδα τελικά?

    • apostolos32

      Μιλάς σοβαρά???Στην Ελλάδα ζεις. Όταν στο κέντρο στο Ελσίνκι υπάρχει εργοστάσιο που εκμεταλλεύεται τα απόβλητα για να θερμαίνει δωρεάν όλη την πόλη(Επίσης στο κέντρο της Βιέννης υπάρχει εργοστάσιο αποβλήτων),εδώ γίνονται μάχες(Κερατέα,Μαρκόπουλο κλπ), ώστε να παραμείνουμε στις χωματερές.Λες ο Καμινης να μπορεί ή να θέλει να αλλάξει κάτι???

    • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

      Για να φτάσουμε έστω να θέτουμε ως μέτρο σύγκρισης (αν ποτέ/κάποτε) τους σκανδιναβούς (σε τέτοια θέματα) έχουμε πολλά ψωμιά να φάμε.

      Τουλάχιστον όμως ας αρχίσουμε από τα στοιχειώδη, όπως το να προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε τη τοξική δηλητηρίαση/καρκίνους που προκαλεί στους ανθρώπους το ντιζελοντουμάνι.

      Τώρα ο καμίνης δεν ξέρω αν μπορεί (δύσκολο ως αδύνατο) αλλά τουλάχιστον το θέλει. Κάτι είναι και αυτό. Και μόνο που το θέτει (θεωρητικά προς ώρας) το ζήτημα και μπορεί κάποιοι να ενημερωθούν για τους κινδύνους των καρκινοντίζελ, καλό είναι.

      ΥΓ. Α, ξέχασα να γράψω κάτι που διάβασα: Η ελπίδα πεθαίνει προτελευταία, τελευταίος πεθαίνει ο Μητσοτάκης.

    • apostolos32

      Όπως λες και εσύ εάν το θέλει είναι δύσκολο έως αδύνατο. Εγώ θα συμπληρώσω ότι δεν είναι καν στις αρμοδιότητες του. Έχει πολλές άλλες όμως αρμοδιότητες που θα μπορούσε να υλοποιήσει.Π.Χ την προηγούμενη εβδομάδα γύρισα από Πορτογαλία και είδα ότι σε πολλά σημεία είχαν σακούλες για τις ακαθαρσίες των σκύλων. Η Αθήνα είναι πολύ αφιλόξενη σε άτομα με αναπηρίες κλπ κλπ. Πάντως δεν είμαι αρνητικός και μακάρι να αρχίσει να αλλάζει κάτι στην Ελλάδα μας.

  • sijune50

    Οι βενζινοκινητοι θα βρουν παλι το χαμογελο τους.

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Μπορεί να σας φανεί περίεργο αυτό που θα σας πω,εγώ έχω δηλώσει φανατικός των diesel,πιστεύω πλέον ότι έχουν δίκιο,ας πάρουμε και βενζίνη δεν θα μας πέσει ο κωλος,μην ξεχνάτε οτι τα 1000 κυβικά μοντέλα έτους 2006 καίγανε 8 λίτρα στα 100 που οι καινούργιοι για να τα καψουν απαιτούν σε παραπάνω κυβισμό πχ 1400 κυβικά.Το παιχνίδι θα αντιστραφεί πλέον σε τιμή καυσίμου της βενζίνης που μπορεί να πάει στο 1 ευρώ.

  • ad276

    Ειναι φυσικη συνεχεια των ευρωπαικων πολεων οι οποιες καταργουν τα ντιζελ σιγα σιγα.
    Για μια ακομη φορα οι Ελληνες με το που επετραπησαν απαγορευμενα αυτοκινητα πηγαν και τα αγορασαν σωρηδον.Εγινε πρωτη φορα με τα τζιπ και τωρα με τα ντιζελ.
    Τωρα θα αρχιζουν να βριζουν παλι οπως εκαναν οταν αλλαξαν τα
    τεκμηρια,τελη και μπηκε φορος πολυτελειας.
    Εγω ποτε δεν συμπαθησα τα ντιζελ και ουτε ειχα σκοπο ποτε να αγορασω καποιο κυριως για το τεκμηριο τους (μεγαλυτερος κινητηρας απο το αντιστοιχο βενζινης) και για την υψηλοτερη τους τιμη (σχεδον 2000 ευρω σε σχεση με το βενζινης).
    Τελος εαν δεν συντηρειται σωστα τοτε γινεται πολυ βλαβερο για την υγεια μας.
    Να δω ολοι αυτοι που αγορασαν ντιζελ τι θα τα κανουν,πολυ περισσοτερο εαν μπει και “πρασινο τελος” οπως λεει η κυβερνηση.

  • rous

    Μηπως λεω εγω, ΜΗΠΩΣ βγαζουν περισσοτερα λεφτα απο τη βενζινη και δεν τους συμφερει να υπαρχουν πλεον τα diesel?
    Και απο το τσιγαρο πεθαινουν 500.000 ανθρωποι καθε χρονο στην Ευρωπη αλλα το καπνισμα καλα κρατει!

  • ντικ

    Κάτω τα χέρια από τα ντίζελ μας, ρε

  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    Εντωμεταξύ όλοι παίρνουν diesel την σήμερον ημέρα, τι θα γίνει με όλους αυτούς? εδώ υπάρχουν τα taxi και δεν τα ενοχλεί κανένας,πατάνε γκάζι και μαυρίζει ο τόπος,τα καινούργια δεν νομίζω να είναι τόσο ρυπογόνα,ας μειώσουν την βενζίνη να στραφεί ο κόσμος στα βενζινοκινητα

  • ionized

    μεχρι τοτε ουτως η αλλος δεν θα κυκλοφορει ουτε πατινι στο ελλαντα γιατι θα μας εχουνε παρει τα σωβρακα.οποτε problem solved για εμας

  • ΝΙΑΝ

    Τα diesel θα σταματήσουν να παράγονται ως επιβατικά, όχι γιατί είναι ρυπονα ( βάσει Εuro δεν είναι) αλλα γιατί δεν συμφέρει την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία να παράγει κάτι που είναι τόσο αξιόπιστο και ανθεκτικό στο χρόνο. Δεν την συμφέρει για τα επιβατικά. Στην Ελλάδα ( (στην Ευρώπη ούτως ή άλλως τα αλλάζουν κάθε 4-5ετια) το βενζινοκινητήρα τον αλλάζεις μετά από 120 χιλ.km όπου το αμάξι θεωρείται πολυδουλεμένο . Για τα δε ηλεκτρικά , μάλλον το προδιαγεγραμμένο turnover το πολύ θα είναι η 5ετια !!! Η γερμανική βιομηχανία – οικονομία που κινει μέχρι στιγμής τα νήματα, μετά το diesel gate έχει σοβαρό πλήγμα. Βλέπει εντός Ευρώπης Γαλλους και Σουηδούς να πουλανε diesel σαν τρελοι και στην USA να μην πουλανε πλέον τίποτα!!!!!! Το να ρίξουν βρωμα στα diesel είναι αναμενόμενο. Αν όμως βγει η Ιταλία από την Ευρώπη και ξαναγυρίσουμε στα εθνικά νομίσματα, τότε οι Γερμανοί λόγω ισχυρου νομίσματος ούτε τα βενζινοκινητα θα μπορούν να πουλήσουν. Diesel μη ρυπογόνο κάτεχω τώρα καθώς και ρυπογόνο βενζινοκίνητο, όχι γιατί ρυπαίνει, αλλα γιατί θεωρείται πλέον ρυπογόνο !! Ανεξάρτητα λοιπόν με το τη θεωρεί π κάθε πολιτικάντης, η αλήθεια είναι ότι τα diesel είναι πολύ καλοι και αξιοπιστοι κινητήρες. Σιγά. Μην αφήσουν Γάλλοι Ιταλοί την Γερμανία να τους καταργήσει το diesel. Tο θέμα είναι πολιτικο και εμείς για μια ακόμη φορα τα πιονια ! Προσωπικά επειδή κάνω πολλά km το diesel δεν το αλλάζω. Βαρέθηκα να πληρώνω βενζίνη και αναλώσιμα!!! Συγνώμη αν σας κούρασα .

  • mixalhs7

    To 2025 δεν θα κυκλοφορούν γενικά, αυτοκίνητα στο Ελλαντα λόγο… ”ανάπτυξης” :P

  • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

    και εγώ που αγόρασα πριν 3 μήνες το επαγγελματικό τράνζιτ 20000€ τι θα το κάνω; ζορίζομαι γιατί πήρα το μακρύ…!!! :p :@