2016-opel-astra-adaptive-cruise-control-6

Η Opel ανακοίνωσε πως το Astra προσφέρεται πλέον και με ενεργό cruise control. Το σύστημα συνδυάζεται μόνο με το εξάρι αυτόματο κιβώτιο και τους εξής κινητήρες: 1.4 Ecotec 150 ίππων, 1.6 Ecotec 200 ίππων και 1.6 CDTI 136 ίππων.

Το σύστημα βασίζεται σε δεδομένα ραντάρ και κάμερας και σε συγκριτικά με το συμβατικό cruise control, το ενεργό που λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 χλμ/ώρα, προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν χρειαστεί, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει ένα όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα, εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης.

2016-opel-astra-adaptive-cruise-control-4

Εάν το προπορευόμενο όχημα επιταχύνει, το σύστημα αυξάνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη. Το ενεργό cruise control λειτουργεί σαν ένα συμβατικό cruise control εάν δεν προηγείται κάποιο άλλο όχημα στη λωρίδα του αυτοκινήτου, αλλά επιπρόσθετα εφαρμόζει πίεση πέδησης για να διατηρήσει των επιλεγμένη ταχύτητα σε μία κατηφόρα.

Επίσης μπορεί να φρενάρει τελείως το Astra πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα υποστηρίζοντας επιπλέον τον οδηγό, για παράδειγμα, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει τελείως, μπορεί αυτόματα να  συνεχίσει να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα μέσα σε τρία δευτερόλεπτα. Διαφορετικά, ο οδηγός επιλέγει την Συνέχεια (Resume) πιέζοντας το μπουτόν “SET-/RES+” ή το πεντάλ του γκαζιού όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται πάλι. Σε περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το σύστημα δίδει μία οπτική και ακουστική υπενθύμιση ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το σύστημα ακολουθεί πάλι το όχημα (μέχρι την προεπιλεγμένη ταχύτητα).

Δελτίο Τύπου

Τελευταία Γενιά Adaptive Cruise Control για το Opel Astra

  • Περισσότερη άνεση, λιγότερο στρες: Αυτόματη διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
  • Επεξεργασία πολλαπλών δεδομένων: Το Astra ACC ενσωματώνει δεδομένα ραντάρ και πληροφορίες από την εμπρός κάμερα
  • Το μέλλον: το ACC και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασικά συστατικά της αυτοματοποιημένης οδήγησης

Η Opel φέρνει την πιο σύγχρονη τεχνολογία του συστήματος adaptive cruise control (ACC) στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων, λανσάροντας το νέο ACC στα μοντέλα Astra hatchback και Sports Tourer με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το σύστημα βασίζεται σε δεδομένα ραντάρ και κάμερας.

Συγκριτικά με το συμβατικό cruise control, το ACC παρέχει πρόσθετη άνεση και μειώνει το στρες για τον οδηγό διατηρώντας μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το ACC προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν χρειαστεί, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει ένα όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα, εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης. Εάν το προπορευόμενο όχημα επιταχύνει, το ACC αυξάνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη. Το ACC λειτουργεί σαν ένα συμβατικό cruise control εάν δεν προηγείται κάποιο άλλο όχημα στη λωρίδα του αυτοκινήτου, αλλά επιπρόσθετα εφαρμόζει πίεση πέδησης για να διατηρήσει των επιλεγμένη ταχύτητα σε μία κατηφόρα.

Η τελευταία γενιά ACC της Opel χρησιμοποιεί πέρα από το ραντάρ των συμβατικών συστημάτων και την εμπρός κάμερα του Astra για τον εντοπισμό του προπορευόμενου οχήματος στη λωρίδα του. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 km/h.

Μπορεί ακόμα και να φρενάρει τελείως το Astra πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα υποστηρίζοντας επιπλέον τον οδηγό, για παράδειγμα, σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει τελείως, μπορεί αυτόματα να  συνεχίσει να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα μέσα σε τρία δευτερόλεπτα[1]. Διαφορετικά, ο οδηγός επιλέγει την Συνέχεια’ (Resume) πιέζοντας το μπουτόν “SET-/RES+” ή το πεντάλ του γκαζιού όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται πάλι. Σε περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το ACC δίδει μία οπτική και ακουστική υπενθύμιση ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το σύστημα ακολουθεί πάλι το όχημα (μέχρι την προεπιλεγμένη ταχύτητα).

«Για εμάς στην Opel, η οδήγηση είναι απολαυστική όταν δεν είναι ούτε βαρετή, ούτε υπέρ απαιτητική,» σχολιάζει ο William F. Bertagni, Αντιπρόεδρος τμήματος Vehicle Engineering Europe. «Η τελευταία γενιά της τεχνολογίας adaptive cruise control του Astra εναρμονίζεται άριστα με τη φιλοσοφία μας να ανακουφίζουμε τον οδηγό από την κόπωση των μακρινών ταξιδιών και τις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και να συμβάλλουμε στην ευεξία και προσήλωσή του στο δρόμο.»

Ο οδηγός ελέγχει το ACC μέσω διακοπτών στο τιμόνι, επιλέγοντας την απόσταση που προτιμά από το προπορευόμενο όχημα (κοντινή, μέτρια ή μακρινή). Το μπουτόν “SET-/RES+” ελέγχει την ταχύτητα, ενώ εικονίδια στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για την επιλεγμένη ταχύτητα, την επιλεγμένη απόσταση και εάν το ACC έχει ανιχνεύσει κάποιο όχημα μπροστά.

Το Adaptive cruise control του πεντάθυρου Opel Astra hatchback και του Astra Sports Tourer διατίθεται προαιρετικά με τους εξής κινητήρες:

Κινητήρας Βενζίνη /

 Diesel

Κατανάλωση Καυσίμου l/100 km μικτός κύκλος NEDC Εκπομπές CO2 g/km μικτός κύκλος NEDC
150 hp 1.4-liter ECOTEC Direct Injection Turbo Β 5.6-5.4 128-124
200 hp 1.6 L ECOTEC Direct Injection Turbo Β 6.1-6.0 142-138
136 hp 1.6-liter CDTI D 4.6-4.4 122-115

Το ACC και τα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού του Astra είναι βασικά συστατικά για τα ευφυή αυτοκίνητα του μέλλοντος και την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το Lane Keep Assist εφαρμόζει διακριτική διόρθωση διεύθυνσης  εάν το Astra τείνει να βγει από τη λωρίδα του, μετά από σχετική προειδοποίηση (Lane Departure Warning). Τα Automated Emergency Braking, Integrated Brake Assist, Forward Collision Alert και Following Distance Indication βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων ή μετριάζουν τις επιπτώσεις τους. Μερικές κόκκινες λυχνίες LED  αναβοσβήνουν στο παρμπρίζ στο πεδίο ορατότητας του οδηγού ένα το Astra πλησιάζει με ταχύτητα το προπορευόμενο όχημα και επίκειται σύγκρουση. Η μονή (mono) κάμερα του Astra, εγκατεστημένη στην κορυφή του παρμπρίζ, συλλέγει τα δεδομένα γι’ αυτά τα συστήματα.

[1] Αυτή η λειτουργία “auto resume” διατίθεται στο Astra με κινητήρες 1.6 CDTI και 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo.

  • xtra

    μπουρδουκλωμενο…
    ειλικρινα ,θα πρεπει οταν θα ειναι ωριμη η τεχνολογια της αυτονομης οδηγησης , να εφαρμοστει “μια και καλη” και να ειναι συγκεκριμενη και ιδια στα βασικα χαρακτηριστικα της σε ολα τα αυτοκινητα.
    Να μην μπαινεις απο το (πχ δικο σου) αυτονομο σε ενα αλλο (πχ νοικιαρικο) και να εχει άλλα ορια στα φρεναρισματα , αλλες δυνατοτητες και αλλες αδυναμιες σχετικα με το τι θα κανει και τι οχι , ποτε θα ενεργοποιηθεί και ποτε παραιτείται …

    cruise control εχει και ενα απο τα αυτοκινητα της οικογενειας μου , απο τα συμβατικα (χωρις ρανταρ κτλ) και ειναι σχετικα ευκολο να ξεχαστεις οταν ειναι στην λειτουργια (πχ σε επιπεδο δρομο που γινεται ανηφορικος , το αυτοκινητο επιταχυνει για να κρατησει την ταχυτητα σταθερη , εκει που συνηθως θεωρουμε οτι το φορτιο θα μας επιβραδυνει ).
    Οι γονεις δεν το εχουν χρησιμοποιησει ποτε φυσικα..

    • Petros K

      Συμφωνώ στο ότι πρέπει να υπάρχει ένα πλαίσιο με περίπου ίδια χαρακτηριστικά στην κίνηση του αυτοκινήτου, ακριβώς ίδιο είναι απλά αδύνατο γιατί μπλέκονται μέσα και εταιρίες και προμηθευτές και συμφέροντα οπότε το θέμα γίνεται μύλος.
      Όμως το συγκεκριμένο cruise control στο Astra σε ξεκουράζει από το σταμάτα-ξεκίνα όταν π.χ. πέσεις σε ένα μποτιλιάρισμα τα αναλαμβάνει σχεδόν όλα το αυτοκίνητο χωρίς να κάνεις κάτι εσύ. Επίσης θα διαφωνήσω και στο ότι το cruise control είναι δύσκολο στην εκμάθηση και ότι ξεχνιέσαι, εγώ το χρησιμοποιώ αρκετά αν και ορισμένες φορές καταναλώνει αρκετά παραπάνω καύσιμο για να κρατήσει όπως είπες σταθερή ταχύτητα. Ο πατέρας μου πάντως το χρησιμοποιεί και αυτός ορισμένες φορές, όπως έμαθαν να χρησιμοποιούν τα smartphone και τους υπολογιστές έτσι πρέπει να μάθουν και να χρησιμοποιούν συστήματα του αυτοκινήτου τους όλοι οι μεγαλύτεροι άνθρωποι!

    • xtra

      σωστοοοοος ! :-)
      Παντως με προβληματιζει που πχ δεν εχουν καταληξει τι βυσμα θα εχουν τα ηλεκτρικα , ποσο μαλλον μια κοινη νορμα για τα ορια της αυτονομης οδηγησης .
      Θυμιζει τις αρχες της αυτοκινησης , που τα χειριστηρια ειχαν τεραστιες διαφορες μεταξυ τους (τιμονι , γκαζι φρενο λεβιεδες κτλ) το οποιο βεβαια ομογενοποιηθηκε αργοτερα

  • Anestis Genk

    Στας Ευρώπας που είναι γεμάτο κάμερες και οι δρόμοι βαρετές ευθείες, είναι χρήσιμο το cruise control μην τυχόν και πας με 130+1

  • Renault

    Παιδιά να ρωτήσω…για το opc το astra ξέρετε πότε βγαίνει;;;

  • Mika

    Astra 1.4 150αρι και 1.6 200αρι δεν πωλουνται στην Ελλαδα ακομα, σωστα?

  • δεν ξερω τι λετε εσεις……αλλα εγω θα το ηθελα ενα τετοιο συστημα !!!
    μπορει να θεωρηθει αυτονομο επιπεδου 1???