Η Toyota θέλοντας να αποδείξει την αποτελεσματικότητα του συστήματος σόναρ που διαθέτουν τα αυτοκίνητα της, διεξήγαγε μια έρευνα με τη βοήθεια των ασφαλιστικών εταιριών. Η εν λόγω έρευνα έγινε στην Ιαπωνία και διήρκεσε 18 μήνες, από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι τον Ιούνιο του 2016, λαμβάνοντας υπόψη περίπου 2.500 ατυχήματα από ένα σύνολο 63.000 αυτοκινήτων Toyota Alphard, Vellfire και Prius που είχαν στοιχεία οι ασφαλιστικές. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, με τη χρήση του Intelligent Clearance Sonar (ICS), τα ατυχήματα που οφείλονταν σε μπέρδεμα του πεντάλ του φρένου και του γκαζιού είχαν μια μείωση της τάξης του 70%, ενώ τα ατυχήματα από απροσεξία κατά την οπισθοπορία είχαν μείωση της τάξης του 40%. Από τα 63.000 αυτοκίνητα, τα 26.000 περίπου είχαν το σύστημα σόναρ της Toyota και σύμφωνα με την έρευνα λειτούργησε θετικά στο σύνολο των ατυχημάτων, είτε αποτρέποντας το ατύχημα είτε μειώνοντας τις καταστροφικές συνέπειες.

Το σύστημα ICS λειτουργεί με τη χρήση ενός σόναρ που ανιχνεύει τα εμπόδια και αντιλαμβάνεται αν η ξαφνική εκκίνηση έγινε από μπέρδεμα του πεντάλ γκαζιού και φρένου. Το φαινόμενο συμβαίνει αρκετά συχνότερα απ’ ότι φαντάζεσαι και ένα μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων ετησίως οφείλεται σε αυτό. Το ICS έχει ως σκοπό τα αποτρέψει αυτά τα ατυχήματα που λαμβάνουν μέρος κυρίως σε χώρους πάρκινγκ ή να μειώσει τις καταστροφικές τους συνέπειες και η έρευνα της Toyota έρχεται να αποδείξει πως το σύστημα δουλεύει όχι μόνο στα λόγια αλλά και στην πράξη. Στο παρακάτω βίντεο μπορούμε να δούμε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος.