Σύμφωνα με το Forbes η Fiat Chrysler θα μπορούσε να πουλήσει την Alfa Romeo, την Maserati και την Magneti-Marelli έτσι ώστε να μαζέψει χρήματα για την αποπληρωμή του χρέους της, το οποίο μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2017 έφτανε τα σχεδόν 7 δισ. δολάρια. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του χρέους του ιταλοαμερικάνιου κολοσσού διαδραματίζει και ο μεγάλος αριθμός και η έκταση των ανακλήσεων των μοντέλων της, που εκτός από τα κόστη των ανακλήσεων, η FCA καλείται να πληρώσει πρόστιμα που της επιβλήθηκαν από τις ρυθμιστικές αρχές. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2016, η FCA είχε καθαρά έσοδα 606.000.000 ευρώ, με την ευρωπαϊκή αγορά να παρουσιάζει κέρδη 104 εκατ. ευρώ. Η Maserati είχε κέρδη 103 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 12 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.

Έτσι, προκειμένου η FCA του Sergio Marchionne να μαζέψει τα απαιτούμενα χρήματα, σύμφωνα πάντα με το Forbes, που επικαλείται αναφορές των Evercore ISI, Morgan Stanley και Berenberg Bank, σκέφτεται την πώληση των παραπάνω εταιριών. Η FCA έχει ρίξει το βάρος της στα SUV, crossovers και pickups, κατηγορίες οχημάτων που είναι πιο κερδοφόρες σε σχέση με τα σεντάν, κάτι που οδήγησε την εταιρία στον τερματισμό της παραγωγής των fDodge Dart και Chrysler 200. Μπορεί η FCA να παρουσίασε τις Alfa Romeo Stelvio και Maserati Levante, αλλά με την αγορά της Κίνας να είναι λιγότερο σημαντική για την εταιρία, σε σχέση με τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αναλυτές της αγορές προβλέπουν πως τα δύο ιταλικά SUV, παρότι θα αυξήσουν τα κέρδη της εταιρίας, δεν θα καταφέρουν να φτάσουν τις πωλήσεις των Jeep Wrangler και Jeep Grand Cherokee, με τον αναλυτή Adam Jonas να αναφέρεται στην μεγάλη κρυμμένη αξία που έχει η Jeep.

Η FCA αναμένεται να ανακοινώσει τις προβλέψεις της για το 2017 στα τέλη του επόμενου μήνα, με τον Jonas να γράφει πως τα βραχυπρόθεσμα κέρδη της θα είναι αυξημένα, λόγω του επιτυχημένου λανσαρίσματος των Jeep Compass και Maserati Levante, ενώ παράλληλα δεν ξέρει αν η μετοχή της FCA πιάσει τον στόχο των 20 ευρώ, την ώρα που σήμερα κυμαίνεται στο επίπεδο των 9 ευρώ. Ο αναλυτής Alexander Berenberg Haissl πιστεύει πως η Masearati θα μπορούσε να πουληθεί μεταξύ 3,4 και 4,6 δισ. ευρώ, ενώ η Magneti Mareli θα μπορούσε να φέρει στα ταμεία της FCA μεταξύ 2,2 και 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η είδηση δεν έχει σχολιαστεί από εκπρόσωπο της FCA, οπότε ας μείνουμε στο γεγονός πως πρόκειται για φήμες και αναλύσεις διαφόρων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

  • mixalhs7

    Καποιος να φερει Ποπ Κορν ρε παιδια!!!

    • Mika

      Μια και τελειωσαν τα μελομακαρονα και οι κουραμπιεδες!!!!!
      Που να βγουμε εξω με τετοιο καιρο!!!
      :p :p

    • η ιουλια δεν ηταν αυτη που θα ξελασπωνε απο τα χρεη το FCA ???
      παντως ας κραταμε μικρο καλαθι μεχρι να βγει στο σφυρι !!!
      θα εχει πλακα να την αγορασει τελικα η VW !!!! :-P

    • mixalhs7

      Καλά δε νομίζω το πουλόβερ που προχθές έταζε επιστροφές σε F1 να τα’χει χάσει ή να τους δουλεύει ψιλό γαζί.
      Πιστεύω πια πως οι αρθρογραφοι ανά τον κόσμο έχουν πάρει χαμπάρι τι εστι νεοαλφιστι και τους τρολλαρουν ασύστολα για να παίρνουν κλικς. Έτσι κι αλλιώς σου λέει, θα πούνε πως μας λαδώνουν οι Γερμανοί άρα δώσε τους πόνο!! χαχα :)

    • mixalhs7

      Καλά δε νομίζω το πουλόβερ που προχθές έταζε επιστροφές σε F1 να τα’χει χάσει ή να τους δουλεύει ψιλό γαζί.
      Πιστεύω πια πως οι αρθρογραφοι ανά τον κόσμο έχουν πάρει χαμπάρι τι εστι νεοαλφιστι και τους τρολλαρουν ασύστολα για να παίρνουν κλικς. Έτσι κι αλλιώς σου λέει, θα πούνε πως μας λαδώνουν οι Γερμανοί άρα δώσε τους πόνο!! χαχα :)

    • περιμενω παντως επισιμη απαντηση !!!! αλλιως να χαμε να λεγαμε !!!

    • mixalhs7

      Η μόνη επίσημη ανακοίνωση που θα ακούσεις πλανεμένο βόρειο τρολ, είναι το πουλόβερ να ανακοινώνει την αγορά της αγαπημένης σου κουβαγκεν έναντι πινακίου φακής, την καταστροφή του death star στο Bολξμπουργκ και την νίκη των Jedi απέναντι στους ιππότες Sith της κάτω Σαξονίας :P

    • περιμενω παντως επισιμη απαντηση !!!! αλλιως να χαμε να λεγαμε !!!

    • Christos F4

      τωρα πραγματικα πιστευει εστω και ΕΝΑΣ που παρακολουθει τα
      αυτοκινητιστικα δρωμενα οτι μια τετοια αναγγελεια ειναι ρεαλιστικη??? με
      αλλα λογια, το πιστευει κανεις??? εσυ το πιστευεις δηλαδη??? απο τη μια το γκρουπο βρισκεται σε παραγωγικο οργασμο κι απο την αλλη θελει να πουλησει τις 2 πιο φιλοδοξες εταιριες στις οποιες εχει πονταρει κιολας???
      οπως ειπα και στον μπαμπη το 17 θα ειναι χρονια για συμπερασματα

    • mixalhs7

      Δεν υπαρχει αναγγελία φιλε μου αλλα πιθανά σενάρια αναλυτών της αγορας για το πως θα μπορουσε το fca να ξεχρεωσει αμεσα.
      Βεβαια μια προσεκτική ανάγνωση στο αρθρο του forbes να κανει κανεις, θα διαπιστώσει πως ουτε η Αλφα ουτε η Μαζερατι μπορούν να κάνουν spin off στα πρότυπα της φεραρι γιατι αυτή την χρονικη στιγμή δεν ειναι δυνατές οικονομικά οπως η φεραρι.

      Αυτο και μονο βαζει φρενο (εστω και προσωρινο) στα οποια σεναρια.

      Το Forbes επικαλείται πηγες που θεωρουν πολυ καλή επενδυτική ευκαιρία την αγορά μετοχών του fca αρα μπορεί το ιδιο το γκρουπ να διαρρέει τέτοια σεναρια για να παρει επάνω η μετοχη του που επεσε πριν καιρο (οπως διαβασαμε) με τα πρόστιμα, τις δικαστικες διαμαχες με τους ντιλερς και το ναυαγιο με την σαμψουνγκ.

      Ολο αυτο δεν μας αφορα γιατι δεν εχει να κανει με το κατασκευαστικο κομματι!!

    • Christos F4

      προφανως και δεν μπορουν να κανουν spin off απο τη στιγμη που ειναι φερελπιδες και με φιλοδοξα πλανα κι απο τη στιγμη που οπως προειπα εχουν ξεκινησει με αξιωσεις τη νεα παραγωγικη τους πορεια.
      απο την αλλη, ουτε το να διαρρεουν τετοια πραγματα κανει καλο στην τιμη της μετοχης. καθε αλλο μαλιστα. αλλα οπως και ναχει σιγουρα θα επηρεασουν εστω και στο ελαχιστο το κατασκευαστικο κομματι. ας ελπισουμε στο ελαχιστο

    • Christos F4

      η τζουλια θεωρητικα “μολις” κυκλοφορησε, η λεβαντε επισης, η στελβιο ακομα δεν βγηκε απο το αυγο κλπ κλπ. το 17 θα ειναι μια χρονια για συμπερασματα, αυτη η ειδηση ειναι τελειως κιτρινισμος.

    • αυτο λεω…και εγω το θεωρω υπερβολικο να γινει κατι τετοιο…..και οπως το ειπες…το 17 θα δειξει πολλα !!!!
      αλλα τετοιες μερες….λιγος κιτρινισμος δεν βλαπτει !!! :-D

    • η ιουλια δεν ηταν αυτη που θα ξελασπωνε απο τα χρεη το FCA ???
      παντως ας κραταμε μικρο καλαθι μεχρι να βγει στο σφυρι !!!
      θα εχει πλακα να την αγορασει τελικα η VW !!!! :-P

  • Petros K
  • MPAMPIS

    προς το παρόν ας δούνε τις διαφορες της Stelvio Quadrifoglio με τον ανταγωνισμό που δεν υπάρχει…και ας κάνουν όνειρα για πώληση της alfa k τις τρίαινας https://uploads.disquscdn.com/images/1ecf21bf7ce21e1af930f3f8c26ad87a084d5921116fc4ae79ea0a6e93073c69.png

    • Κώστας

      ουτε τα παιδακια του δημοτικου πλεον δεν κοιταζουν το 0-100…
      μαλλον δεν τους εχει πει καποιος οτι το 400αρι ή και το χιλιομετρο ειναι πολυ πιο ουσιωδη νουμερα.
      τετοια ωριμοτητα οι αλφιστι

    • Mika

      Βασικα, οτι πασαρει ο 8C2900!!!
      :p :p

    • Mrdesperado32

      δηλαδη αν ειναι πιο γρηγορο σ αυτα η αλφα θα εχεις την ωριμοτητα να βγεις και να πεις οτι ειναι καλυτερο?

    • manowar

      Τα βλεπεις;;εχθες μ ελεγες εκλεψαν..σ λεω οι περισσοτεροι ετσι λειτουργούν σε αυτα τα επιπεδα-μεγεθη..πληρωνει το γκρουπο..παλιότερα οχι πολυ πληρωνε και η τουοτα.σκαρτη ποιοτητα σκαρτη παθιτικη ενεργητική ασφαλεια απο παραμορφωμένα σασι κολλημένα φρενογκαζα…

    • Κώστας

      κανεις οτι δεν καταλαβαινεις…
      δεν αντιλεγω οτι θα ειναι πιο γρηγορη σε αυτα τα νουμερα (και λογικο ειναι γιατι ειναι το μονο με 510 αλογα),απλα λεω οτι αυτα τα νουμερα (0-100) δεν λενε τιποτα για τις επιδοσεις ενος μοτερ και το ξερεις..
      επισης απο πότε το πιο γρηγορο ειναι και το καλυτερο??
      οπως εχω ξαναπει.ας γινουν τα πρωτα συγκριτικα και υστερα εδω θα ειμαστε για να τα λεμε

    • Κώστας

      ουτε τα παιδακια του δημοτικου πλεον δεν κοιταζουν το 0-100…
      μαλλον δεν τους εχει πει καποιος οτι το 400αρι ή και το χιλιομετρο ειναι πολυ πιο ουσιωδη νουμερα.
      τετοια ωριμοτητα οι αλφιστι

  • MPAMPIS

    προς το παρόν ας δούνε τις διαφορες της Stelvio Quadrifoglio με τον ανταγωνισμό που δεν υπάρχει…και ας κάνουν όνειρα για πώληση της alfa k τις τρίαινας https://uploads.disquscdn.com/images/1ecf21bf7ce21e1af930f3f8c26ad87a084d5921116fc4ae79ea0a6e93073c69.png

  • dimitris90

    Η πλάκα είναι ότι ξανά πρώτοι τρεξαν να σχολιάσουν οι γνωστοί. Προφανώς πάντως και δεν υφίσταται τέτοιο θέμα.

    • mixalhs7

      Οπως γραφει το Forbes αν βαλει το χερακι του ο Τράμπ τοτε θα ξεστοκαρει η Κράισλερ αρα ολα καλα!

  • SAMURAI-66

    Τεραστιο λαθος να επενδυσει στην chrysler ο ιταλικος ομιλος,κατι επρεπε να ειχε μαθει απο την mercedes που εφαγε τα μουτρα της κανοντας την ιδια ανοησια.
    Το αμερικανικο παρακλαδι της ειναι ενα τεραστιο πηγαδι προβληματων τα 20 τελευταια χρονια και οποιος ανοιξε μαζι του παρτιδες εχασε.
    Απο την στιγμη που εχουν μαλιστα δικα τους προβληματα οικονομικης φυσεως που πρεπει να λυσουν στην fiat επρεπε αποκλειστικα να επικεντρωθουν σε αυτα….ισως το χερι ενος ετερου κολοσσου της αυτοκινητοβιομηχανιας να τους σωσει κανοντας μαζι τους συμμαχια.
    Αν το απευκταιο γινει αληθεια και αποχωριστουν τρια ιστορικα ονοματα απο το σωμα της fca τουλαχιστον μπορουν να ελπιζουν οι ιταλοι οτι δεν θα πανε στο group που παλιοτερα εκανε ονειρα να αποκτησει την alfa romeo γιατι εκει σημερα ζητουν απο παντου να κανουν οικονομια και να μαζεψουν ρευστο καθως ειναι σε πτωση αξιας και εν μεσω σκανδαλου dieselgate τους περιμενουν τεραστια προστιμα.
    Κριμα παντως που τωρα αρχιζουν να αποδιδουν καρπους οι προσπαθειες για την giulia-stelvio να τους βρει η ατυχια.
    Θα εχει ενδιαφερον να δουμε τι θα παιξει στην πορεια.

    • a_f_a

      μηπως η ιδέα ήταν των ελκαν που ειναι αμερικανο-ιταλοί για να έχουν να παιζουν και στις 2 χώρες; ή ιταλο-μανατζαρεων, που βλεπουν χολυγουντ και θελουν να ειναι και αμερικανομπιζνεσμεν και καλα;
      και εμενα κουλή κινηση μου είχε φανει…
      η φιατ ως γκρουπ, επρεπε να εχει τα 2 ακρα, τα 2 Φ λέμε. Φερραρι, Φιατ, ο μεσάιος χώρος δε τους παέι. τέλος. εκει παίζουν μπαλα γερμανοι, ασιατες.
      καλύτερα να τις κλεισουν τις αλφα, μασερατι ή να πουλάνε κανα μπρελοκ με τα σηματά τους για να βγάλουν κανα φράγκο αν θέλουν.

  • MPAMPIS

    8c post Κάποιοι για να μαζέψουν μερικά περισσότερα κλικ, πήραν ένα άρθρο του Forbes που παρουσιάζει μια σειρά υποθέσεων αντιφατικών μεταξύ τους μιας σειράς αναλυτών για την FCA και έκανε ένα άρθρο δίχως βάση, το οποίο δυστυχώς έγινε χαλασμένο τηλέφωνο στις συνήθεις κακεντρεχείς ελληνικές ιστοσελίδες στην προσπάθεια τους και αυτές να μαζέψουν κανένα κλικ με εντυπωσιακές επικεφαλίδες.
    Να ξεκινήσουμε από το καθαρό χρέος του ομίλου, αυτό ήταν στα τέλη του 3 τριμήνου του έτους στα 8,2 δις ευρώ, από τα οποία τα 6,5 δις βιομηχανικό χρέος, αυτό είναι ένα σχετικά χαμηλό χρέος για έναν όμιλο με ετήσιο κύκλο εργασιών που θα πλησιάσει τα 110 δις ευρώ το 2016, επίσης η FCA διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες ρευστότητες στο χώρο πέρι τα 17 δις ευρώ. Τα κέρδη επίσης φέτος είναι πολλαπλάσια από το 2015, κυρίως λόγω της βελτίωσης του ευρωπαϊκού τμήματος που έχει επιστρέψει στην κερδοφορία. Αυτό που σχολίασαν κάποιοι επενδυτές είναι περισσότερο η αύξηση του χρέους κατά 20% από την αρχή του χρόνου, αλλά αυτό δείχνει ότι οι επενδυτές αυτοί είναι μαλλον αδαείς αφού στην αυτοκινητοβιομηχανία υπάρχει εποχικότητα και αν παρατηρήσετε και τις περασμένες χρονιές το χρέος μειώνεται στο 4ο τρίμηνο, αυτό συμβαίνει λόγω μιας σειράς εποχικών εξόδων.
    Αναφορικά με την υποτιθέμενη πώληση της Magneti Marelli, όντως υπήρχαν επαφές με τη Samsung για τη πώληση ενός μειοψηφικού πακέτου της Marelli αφού οι κορεάτες ήθελαν να μπουν στο χώρο των ηλεκτρονικών του αυτοκινήτου, αλλά η ανάκληση του γνωστού smartphone και τα έξοδα που προέκυψαν για τον κορεατικό όμιλο ματαίωσαν τα όποια σχέδια.
    Αναφορικά με τις Maserati και τις Alfa Romeo κάποιοι αναλυτές προφανώς επηρεασμένοι από τα ανάλογα παραδείγμα της Ferrari και της CNH Industrial(ex Fiat Industrial) που έγιναν Spin Off και παράλληλα εισήχθησαν στο χρηματιστήριο, με τον έλεγχο να περνά από την FCA στην Exor την Holding της οικογένειας Agnelli η οποία ελέγχει βέβαια και την ίδια την FCA και αποτελεί την μητρική εταιρία και τον πραγματικό όμιλο.
    ‘Ετσι μια μερίδα επενδυτών μάλλον μπερδεμένοι στις θεωρίες τους προσπάθησαν να δουν τι αξία θα είχαν στην αγορά οι Maserati και Alfa και υιοθέτησαν τη θεωρία του Spin Off για την μείωση ή και τον μηδενισμό του χρέους της FCA.
    Φυσικά στο ίδιο άρθρο του Forbes υπήρχαν και άλλοι αναλυτές που πρότειαν αγορά της μετοχή με στόχο τα 20$ τιμή υπερδιπλάσια της σημερινής….αλλά αυτό δεν θα έκανε πολλά κλικ..
    Τώρα από εκεί αλάζοντας και λίγο το νόημα του άρθρου κάποιοι έστησαν αστείες θεωρίες περί πώλησης των Alfa Maserati για να κερδίσουν μερικά κλικ.
    Εγώ δεν θα απέκλεια στο μέλλον ένα Spin Off με παράλληλη εισαγωγή στο χρηματιστήριο στα πρότυπα της Ferrari πρώτα της Maserati και αργότερα της Alfa Romeo, το οποίο θα σήμαινε ότι ο έλεγχος θα περνούσε από την FCA απευθείας στην Exor των Αgnelli όπως συνέβει στην Ferrari και την CNH Industrial, και οι εταιρίες θα γινόντουσαν αυτόνομες όπως είναι ο ίδιο ο όμιλος FCA που επίσης ελέγχεται από την Exor.
    Αλλά αυτό δεν έχει νόημα σήμερα, για να γίνει αυτό θα έπρεπε η Maserati και η Alfa Romeo να είναι πολύ ισχυρές πραγματικότητες, που να μπορούν να επιβιώσουν αυτόνομα, όπως η Ferrari π.χ. και σίγουρα και ειδικότερα για την Alfa Romeo απέχουμε πολύ από το να συμβεί αυτό τη στιγμή που ήδη έχουν επενδυθεί πάνω από 3 δις σε νέα μοντέλα και κινητήρες.
    ‘Οταν η Alfa Romeo θα πουλά πάνω από 400.000 αυτοκίνητα το χρόνο και η Maserati πάνω από 75.000 θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε, σήμερα δεν έχει καν έννοια συζήτησης.
    Αν ποτέ πάντως γίνει spin off θα γίνει για να δημιουργήσει πρόσθετη αξία στην μητρική Exor και όχι για να μειώσει το χρέος της FCA αλλά όπως είπα δεν έχει καμία έννοια να το συζητάμε σήμερα
    Εν κατακλείδι είναι πιο πιθανό να εξαγοράσει η Exor ολόκληρο τον όμιλο Volkswagen παρά να πουλήσει την Alfa Romeo ή τη Maserati 8c post

    • ποια ειναι η διαφορα του vag με την Exor ?

    • MPAMPIS
    • ναι…αλλα δεν σε ρωτησα αυτο….. :-/
      δεν σε ειπα τι ειναι η Exor…
      αλλα αμα διαφερει απο το Vag…..

    • MPAMPIS

      τα ίδια ειναι τωρα που εψαξα

    • ;-)

    • Mika

      Οταν το copy paste απο τα γνωστα καναλια παει συννεφο!!!!
      :p