H Audi μόλις παρουσίασε το Q8 concept, που κάνει πρεμιέρα στην έκθεση NAIAS στο Detroit, εισερχόμενη με αυτό στην Coupe-SUV κατηγορία, που δεν είχε παρουσία, θέτοντας το αντιμέτωπο με τα BMW X6 και την Mercedes-Benz GLE Coupe.

Σχεδιαστικά, βλέπουμε το αυτοκίνητο να διαθέτει την νέα ταυτότητα της γερμανικής εταιρίας, με την ευμεγέθης, οχτάγωνη μάσκα να ακολουθεί την νέα γραμμή, όντας πιο πλατιά, κάτι που θα υιοθετήσει η εταιρεία από δω και στο εξής. Αυτή παραμένει μεγάλη, αλλά έχει νέα εμφάνιση λόγω των διπλών κάθετων πτερυγίων. Γύρω από την χρωμιομένη μάσκα υπάρχει ένα παχύ κομμάτι γυαλιστερού πλαστικού σε μαύρο/γκρι χρώμα που ενώνεται με τα laser Matrix φώτα και δίνουν μια πιο high-tech εμφάνιση. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει πιο μεγάλα ανοίγματα για να δώσει μια πιο επιθετική εμφάνιση.

Το μήκος του φτάνει τα 5,02 μέτρα, το πλάτος του τα 2,04 μέτρα, και το ύψος του τα 1,7 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 3 μέτρα. Με την τρίτη κολόνα να μην έχει τόσο έντονη κλίση η οροφή όπως στις X6 και GLE coupe, αφήνει αρκετό χώρο για τους πίσω επιβάτες.

Όλες οι γραμμές στις πλευρές του αμαξώματος ανεβαίνουν δυναμικά προς τα πάνω, καταλήγοντας στο πίσω μέρος. Οι επιφάνειες στα φτερά, τις πόρτες και τα πλαϊνά πάνελ έχουν κυρτές γραμμές, ενώ το κάτω τμήμα των θυρών σχηματίζουν ένα βαθύ φιλέτο. Οι πόρτες χωρίς πλαίσιο ανοίγουν μέσω αισθητήρων αφής, μέσω του λογότυπου της Audi στη μεσαία κολόνα, ενώ η εξαιρετικά επίπεδη και πολύ μεγάλη πίσω κολόνα C, θυμίζει το Audi Ur-quattro από τη δεκαετία του 1980.

Στο πίσω μέρος υπάρχει μια αεροτομή οροφής, εξαιρετικά επίπεδο πίσω παράθυρο, και μια διπλή αεροτομή κάτω από το παράθυρο. Η λωρίδα των φώτων, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους, αποτελεί διακριτικό στοιχείο των e-tron μοντέλων, με τον διαχύτη να είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο. Τέλος, πατάει σε ζάντες 23 ιντσών, που μέσα τους φωλιάζουν φρένα 20 ιντσών, με τα ελαστικά να έχουν διαστάσεις 305/35.

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της εταιρείας Marc Lichte το εσωτερικό του Q8 έχει παρόμοια καμπίνα με το νέο A8, που θα τα κάνει να διαφέρουν από τα υπόλοιπα Audi. Στο εσωτερικό υπάρχουν λίγα κουμπιά μιας και οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται μέσω του συστήματος infotainment αφού διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό. Προσφέρει άπλετους χώρους για 4 επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 630 λίτρα. Ο Lichte ανέφερε πως με το νέο Q8 θα εφαρμόσει “μια εντελώς νέα αντίληψη λειτουργίας που δεν χρειάζεται ένα διακόπτη”.

O κινητήρας του αυτοκινήτου παίρνει μπροστά με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι. Μιλώντας για τον κινητήρα, το Q8 concept διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύνολο, που περιλαμβάνει τον 3-λιτρο TFSI V6 333 ίππων με 500 Nm ροπής, όπου με την βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW και 330 Nm ροπής, αποδίδει συνδυαστικά 442 άλογα και 700 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,4 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, ενώ η εταιρία ανακοινώνει ότι καταναλώνει μόλις 2,3 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 53 γρ/χλμ.

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου αποτελείται από 104 κελιά, έχει χωρητικότητα 17,9 kWh, χαρίζοντας του ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ., αυξάνοντας την συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου στα 1.000 χλμ. Η πλήρης φόρτιση τους, με παροχή 7,2 kW, χρειάζεται 2,5 ώρες. Τέλος, η έκδοση παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστεί το 2019.