H Audi μόλις παρουσίασε το Q8 concept, που κάνει πρεμιέρα στην έκθεση NAIAS στο Detroit, εισερχόμενη με αυτό στην Coupe-SUV κατηγορία, που δεν είχε παρουσία, θέτοντας το αντιμέτωπο με τα BMW X6 και την Mercedes-Benz GLE Coupe.

Σχεδιαστικά, βλέπουμε το αυτοκίνητο να διαθέτει την νέα ταυτότητα της γερμανικής εταιρίας, με την ευμεγέθης, οχτάγωνη μάσκα να ακολουθεί την νέα γραμμή, όντας πιο πλατιά, κάτι που θα υιοθετήσει η εταιρεία από δω και στο εξής. Αυτή παραμένει μεγάλη, αλλά έχει νέα εμφάνιση λόγω των διπλών κάθετων πτερυγίων. Γύρω από την χρωμιομένη μάσκα υπάρχει ένα παχύ κομμάτι γυαλιστερού πλαστικού σε μαύρο/γκρι χρώμα που ενώνεται με τα laser Matrix φώτα και δίνουν μια πιο high-tech εμφάνιση. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει πιο μεγάλα ανοίγματα για να δώσει μια πιο επιθετική εμφάνιση.

Το μήκος του φτάνει τα 5,02 μέτρα, το πλάτος του τα 2,04 μέτρα, και το ύψος του τα 1,7 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 3 μέτρα. Με την τρίτη κολόνα να μην έχει τόσο έντονη κλίση η οροφή όπως στις X6 και GLE coupe, αφήνει αρκετό χώρο για τους πίσω επιβάτες.

Όλες οι γραμμές στις πλευρές του αμαξώματος ανεβαίνουν δυναμικά προς τα πάνω, καταλήγοντας στο πίσω μέρος. Οι επιφάνειες στα φτερά, τις πόρτες και τα πλαϊνά πάνελ έχουν κυρτές γραμμές, ενώ το κάτω τμήμα των θυρών σχηματίζουν ένα βαθύ φιλέτο. Οι πόρτες χωρίς πλαίσιο ανοίγουν μέσω αισθητήρων αφής, μέσω του λογότυπου της Audi στη μεσαία κολόνα, ενώ η εξαιρετικά επίπεδη και πολύ μεγάλη πίσω κολόνα C, θυμίζει το Audi Ur-quattro από τη δεκαετία του 1980.

Στο πίσω μέρος υπάρχει μια αεροτομή οροφής, εξαιρετικά επίπεδο πίσω παράθυρο, και μια διπλή αεροτομή κάτω από το παράθυρο. Η λωρίδα των φώτων, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους, αποτελεί διακριτικό στοιχείο των e-tron μοντέλων, με τον διαχύτη να είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο. Τέλος, πατάει σε ζάντες 23 ιντσών, που μέσα τους φωλιάζουν φρένα 20 ιντσών, με τα ελαστικά να έχουν διαστάσεις 305/35.

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της εταιρείας Marc Lichte το εσωτερικό του Q8 έχει παρόμοια καμπίνα με το νέο A8, που θα τα κάνει να διαφέρουν από τα υπόλοιπα Audi. Στο εσωτερικό υπάρχουν λίγα κουμπιά μιας και οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται μέσω του συστήματος infotainment αφού διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό. Προσφέρει άπλετους χώρους για 4 επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 630 λίτρα. Ο Lichte ανέφερε πως με το νέο Q8 θα εφαρμόσει “μια εντελώς νέα αντίληψη λειτουργίας που δεν χρειάζεται ένα διακόπτη”.

O κινητήρας του αυτοκινήτου παίρνει μπροστά με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι. Μιλώντας για τον κινητήρα, το Q8 concept διαθέτει ένα plug-in υβριδικό σύνολο, που περιλαμβάνει τον 3-λιτρο TFSI V6 333 ίππων με 500 Nm ροπής, όπου με την βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW και 330 Nm ροπής, αποδίδει συνδυαστικά 442 άλογα και 700 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,4 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα, ενώ η εταιρία ανακοινώνει ότι καταναλώνει μόλις 2,3 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 53 γρ/χλμ.

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου αποτελείται από 104 κελιά, έχει χωρητικότητα 17,9 kWh, χαρίζοντας του ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ., αυξάνοντας την συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου στα 1.000 χλμ. Η πλήρης φόρτιση τους, με παροχή 7,2 kW, χρειάζεται 2,5 ώρες. Τέλος, η έκδοση παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστεί το 2019.

  • manowar

    Να και μια ομορφη ντουλαπα..καλα εμφανισιακα σκιζει λωκους..αφου αρεσει σε εμενα που φτυνω την κατηγορια οι suvσακιδες θα το κανουν σημαια

  • LefterisKa.Ch

    Πολυ ομορφο δεν μπορουσε να μοιαζει ετσι το Q7 στην μουρη? που ειναι σαν περιπτερο με ροδες;

  • Mika

    Εντυπωσιακοτατο και σιγουρα με ενα πισω μερος που δεν εχει καμια σχεση με τη καμπουρα Κουασιμοδου των Χ6 και GLE Coupe..!!
    Πολυ ωραιο,απλο αλλα και hi tech το εσωτερικο..

  • Geopan

    Τουλάχιστον το σχήμα του, αν και συντηρητικό σε γενικές γραμμές στα δικά μου μάτια είναι πιο υποφερτό από τις λοιπές γερμανικές καγκουροεμπνεύσεις …

    • manowar

      Ειναι συντηρητικο αυτο που βλεπουμε απο πνω που ειναι σαν να εχει βγει απο το tron?και εχει συνηθως η αουντι merk bmw καγκουροεμπνευσεις??κοιτα ειναι μια οπτικη γωνια και αυτη δε λεω..και εγω οταν ελεγα πριν κατι χρονια σε κατι φιλαρακια να βγαλει η μπαρτσελονα αυτο το παλτα τον ινιεστα και τον τσαβι και να βαλουν πλατελα και φουρτουνη με ελεγαν υπερβολικο..

    • Geopan

      Τι σε πείραξε τώρα, το συντηρητικό ή το καγκουρώ???

      ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ άποψη είναι ότι τα X4, Χ6 και ακόμα περισσότερο το απόλυτο έκτρωμα GLE Coupe (το οποίο αντέγραψε ένα ήδη άσχημο σχέδιο και κατάφερε και το έκανε ασχημότερο!!!) είναι κλασσικό δείγμα γερμανικής σχεδιαστικής ακρότητας: Ή θα είναι τελείως συντηρητικοί (βλ. Golf, A4, κτλ) ή θα αρχίζουν τις μ….κίες του στυλ σειρά 7 του Bangle και καινούργια C-Class.

      Δεν χρειάζεται να συμφωνείς με τις απόψεις μου, ΕΜΕΝΑ δεν μου αρέσουν.

      To Q8 σαν κεντρικό σχέδιο είναι πιο συντηρητικό σαν σχήμα, πιστεύω σε σχέση με τις καμπούρες και καμπύλες του ανταγωνισμού. Τώρα αν το έχουν πλακώσει με κάτι φώτα τύπου KITT (ειδικά πίσω) είναι μια άλλη ιστορία…

    • manowar

      Ολα τα suv το 90 τα 100 εκτρωματα ειναι και το λεξους με τα φαναρια της nike γενικα η κατηγορια δε μαρεσει..το x6 δεν μαρεσει και μενα αλλ το x5 ειναι ταυλα για suv

    • Geopan

      Οπότε δεν μπορώ να καταλάβω γιατί διαφωνούμε…

      Συμφωνώ και επαυξάνω για το Χ5, πιστεύω είναι από τα πιο όμορφα SUV. Και το κλασσικό GLE είναι αρκετά πιο όμορφο από το παλιό ML αλλά την BMW δεν την φτάνει.

  • Esperto

    Wraio einai alla den mporei auto na einai h nauarxida ths audi. Gia mena makran to pio wraio einai to A9 concept kai auto 8a prepei na bgaloun sthn paragwgh.