Test Drive: Πρώτη δοκιμή του αυτόματου Honda CR-V i-DTEC με τα 160 άλογα

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Σχεδόν 20 μήνες μετά την αντίστοιχη πρώτη επαφή του τετρακίνητου CR-V i-DTEC με τα 160 άλογα, και την μετέπειτα δοκιμή του, σήμερα η ελληνική εισαγωγική εταιρία της Honda διοργάνωσε εκδήλωση για την αυτόματη έκδοση του ιαπωνικού SUV.

Αυτή κάνει χρήση ενός κιβωτίου εννέα σχέσεων και έρχεται και ολοκληρώσει την γκάμα του μοντέλου. Αν η πρώτη σου απορία είναι γιατί τώρα, ενώ στην Αμερική έχει ήδη παρουσιαστεί η πέμπτη γενιά του CR-V, η ίδια ήταν και η δικιά μας. Η απάντηση που πήραμε από τα χείλη των υπευθύνων της εταιρίας ήταν ότι η υπάρχουσα γενιά στην Ευρώπη θα είναι διαθέσιμη μέχρι τουλάχιστον τα μέσα του 2018.

Μετά την προϊοντική και τεχνική παρουσίαση του μοντέλου, ακολούθησε μια σύντομη οδηγική επαφή με το αυτοκίνητο, καθώς κατευθυνθήκαμε προς το Ναύπλιο, αν και η αρχική ήταν να πάμε στην Αράχωβα, αλλά η σφοδρή χιονόπτωση των τελευταίων ημερών κατέστησε αδύνατο κάτι τέτοιο.

Το αυτοκίνητο

Όπως καταλαβαίνεις, πέρα από την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου, το αυτοκίνητο δεν έχει κάποια αισθητική αλλαγή. Έτσι, διατηρεί ένα στιλάτο και πιο εναρμονισμένο στα γούστα των Ευρωπαίων καταναλωτών πρόσωπο, με τα φωτιστικά σώματα να ενώνονται οπτικά με τη μάσκα, η οποία διαθέτει αρκετό χρώμιο. Επιπλέον, ο προφυλακτήρας και η ποδιά αυξάνουν το πλάτος του CR-V, που παράλληλα χαμηλώνουν το οπτικό “κέντρο βάρους” του αυτοκινήτου, κάνοντας το να δείχνει πιο φαρδύ.

Οι λεπτοί εμπρός προβολείς χρησιμοποιούν ισχυρούς λαμπτήρες αλογόνου (δεν προβλέπονται LED), φώτα ημέρας LED και φώτα τύπου προτζέκτορα HID, που προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία δυναμική εμφάνιση, που δεν ξεφεύγει πολύ από την εταιρική ταυτότητα της εταιρίας. Πίσω, τα κάθετα LED φωτιστικά σώματα διαθέτουν τρισδιάστατα γραφικά, που δίνουν μία πιο γλυκιά πινελιά στο αυτοκίνητο και, τέλος, τα πλαϊνά skirts αυξάνουν κατά τι το πλάτος του CR-V, κάνοντάς το να δείχνει πιο χαμηλό και πιο φαρδύ.

Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του φτάνει τα 4.570 χλστ, το πλάτος του είναι 1.820 χλστ, ενώ το ύψος του είναι 1.650 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.630 χλστ.

Εσωτερικό

Ομοίως, στο εσωτερικό παραμένει ως έχει, όντας άκρως ποιοτικό, ευρύχωρο και εργονομικό. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα χρωμιωμένο ένθετο που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της, ενώ γίνεται χρήση υλικών πολύ καλής ποιότητας σε βασικές επιφάνειες.

Το ταμπλό παραμένει ογκώδες και προσφέρει καλή ορατότητα και πρόσβαση στην οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Είναι στιβαρό με πολύ καλή ποιότητα συναρμολόγησης και το μεγαλύτερο μέρος είναι καλυμμένο με αφρώδες υλικό, με μόνο στα στοιχεία κοντά στο παρμπρίζ, στο ύψος των γονάτων και στους διακόπτες της πόρτες να έχει προτιμηθεί σκληρό πλαστικό. Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας θυμίζει λίγο αυτόν του Civic, με τους διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον διζωνικό κλιματισμό να είναι πολύ σωστά τοποθετημένοι.

Η οθόνης αφής 7 ιντσών του συστήματος Honda Connect δείχνει σαν after-market προσθήκη, ενώ δεν είναι πολύ εύκολη στην χρήση της και θα χρειαστείς λίγο χρόνο για να προσαρμοστείς με τις λειτουργίες του. Η ρύθμιση της ένταση του ήχου γίνεται με κουμπιά, και όχι με κάποιο περιστροφικό διακόπτη που θα έκανε πιο γρήγορη τη διαδικασία, με το περιβάλλον να έχει απλά γραφικά, καθώς τρέχει σε λογισμικό Android 4.0.4. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα για πρόσβαση στο συστήμα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκίνητου, καθώς και να συνδεθείς στο internet, να κατεβάσει εφαρμογές από το Honda App Centre και άλλα. Με αρκετό κόπο, αλλά γίνονται.

Στην κορυφή του κεντρικού ταμπλό υπάρχει μία οθόνη 5-ιντσών πολλαπλών λειτουργιών i-MID (Μulti Information Display), όπου μπορείς και ελέγχεις τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, και γενικότερα να βλέπεις όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου. Η ύπαρξη της οθόνης του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνει περιττή την τοποθέτηση της μικρότερης στο βάθος του ταμπλό, καθώς όλες οι λειτουργίες θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι στην μεγαλύτερη.

Ο ευανάγνωστος και σύγχρονος πίνακας οργάνων δεν έχει αλλάξει, με το κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο να προεξέχει και στη μέση του φιλοξενεί τις ενδείξεις του trip computer, με μοναδική παραφωνία να είναι η μπάρα ένδειξης της στιγμιαίας κατανάλωσης, η οποία δεν είναι ευδιάκριτη.

Οι χώροι του παραμένουν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του CR-V, όντας υπέραρκετοι για 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Μιλώντας γι’άυτές, τα 589 λίτρα του ιαπωνικού SUV το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας. Με την αναδίπλωση των Magic Seats πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών εκτοξεύεται στα 1.669 λίτρα, δημιουργώντας ένα τεράστιο και επίπεδο χώρο.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό, το CR-V διατίθεται στην ελληνική αγορά μόνο με τον γνωστό πετρελαιοκίνητο 1.600άρη i-DTΕC κινητήρα, με απόδοση 120 και 160 άλογα, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro6c.

Σε δικίνητη έκδοση διατίθεται μόνο με τα 120 άλογα και αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στην τετρακίνητη έκδοση ο κινητήρας αποδίδει 160 άλογα, και συνδυάζεται είτε με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, που έχουμε δοκιμάσει, είτε με το 9-τάχυτο που είχαμε στην διάθεση μας κατά την παρουσίαση.

Τα 160 άλογα εμφανίζονται στις 4.000 σ.α.λ., με 350 Nm ροπής να είναι πλήρως διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 139 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €166,8. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 10 δευτ., έχοντας τελική ταχύτητα τα 197 χλμ/ώρα.

Τα δύο turbo είναι σειριακά τοποθετημένα ως προς τη ροή των καυσαερίων, με το πρώτο να έχει μικρότερη διάμετρο και διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία (VGT). Αυτό αντιμετωπίζει υψηλότερη πίεση καυσαερίων και είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή αέρα στον κινητήρα στις χαμηλές στροφές και διασφαλίζει την άμεση απόκριση του γκαζιού και μείωση του lag. Το δεύτερο ενεργοποιείται από τις μεσαίες στροφές, όπου λειτουργεί παράλληλα με το μικρό, για να κλείσει αυτό μέσω μιας βαλβίδας και αναλάβει δράση ο μεγάλος υπερσυμπιεστής μέχρι τον κόφτη, καθώς αντιμετωπίζει χαμηλότερη πίεση καυσαερίων.

Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF, με την Honda να ήταν η πρώτη που το τοποθέτησε, για να ακολουθήσει η FCA, στα Fiat 500X/Jeep Renegade που έχουμε δοκιμάσει. Η μόνη διαφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ο εγκέφαλος που διαχειρίζεται το κιβώτιο, ο οποίος είναι προγραμματισμένος από την Ιαπωνική εταιρία.

Το νέο κιβώτιο προσφέρει πλείστα πλεονεκτήματα, καθώς διαθέτει αρκετά ευρεία κλιμάκωση σχέσεων, μια πολύ κοντή πρώτη σχέση που διασφαλίζει γρήγορη και δυναμική εκκίνηση, ενώ η μακριά μέγιστη σχέση έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένες στροφές του κινητήρα και κατ’ επέκταση μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και θορύβων σε ταχύτητες ταξιδιού. Επίσης, η 6η, 7η, 8η και 9η σχέση είναι overdrive, με την τελευταία να μπαίνει σε ταχύτητες πάνω από 150 χλμ/ώρα. Με το cruise control ρυθμισμένο στα 130 χλμ/ώρα στον αυτοκινητόδρομο, ο κινητήρας λειτουργούσε στις 1.900 σ.α.λ. με 8η σχέση.

Ανάλογα με την οδηγική κατάσταση – στροφές κινητήρα και τη θέση του γκαζιού – το κιβώτιο μπορεί ακόμα και να κατεβάζει σχέσεις απευθείας από 9η σε 5η και από 7η σε 4η, πέρα από τα κατεβάσματα μιας ή δύο σχέσεων. Όλα τα υπόλοιπα κατεβάσματα ουσιαστικά παρακάμπτονται όταν απαιτείται ένα πολλαπλό κατέβασμα για να επιτευχθεί η επιθυμητή σχέση.

Για την κατανάλωση, το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι σε μικτές συνθήκες χρειάζεται 5,3 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που είδαμε στο trip computer κατά το ταξίδι μας στο Ναύπλιο και πίσω να ήταν 8 λίτρα/100 χλμ., αν και να πω το πιέσαμε αρκετά. Να θυμίσω με το χειροκίνητο κιβώτιο είχαμε δει μια μέση τιμή της τάξης των 6,5 λίτρα/100χλμ, έτσι αναμένουμε την εβδομαδιαία δοκιμή για να δούμε την πραγματική του συγκεκριμένου συνόλου.

Κλείνοντας, το αυτοκίνητο δοκιμής με τον συγκεκριμένο κινητήρα, τη μόνιμη τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο έχει απόβαρο 1.658 κιλά, κάτι που το καθιστά 28 κιλά βαρύτερο από το αντίστοιχο χειροκίνητο.

Τιμή/Εξοπλισμός

Με την έναρξη της νέας χρονιάς η εισαγωγική εταιρία αναπροσάρμοσε τις τιμές όλων των μοντέλων, ενώ προσφέρει πλέον 5 χρόνια δωρεάν service (μόνο τα ανταλλακτικά), 5 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ. και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Το CR-V με το μηχανικό σύνολο της δοκιμής διατίθεται σε ένα μόνο, υπερπλούσιο, επίπεδο εξοπλισμού, το Elegance, με την τιμή του να ανέρχεται στα €37.600. Η μόνη έλλειψη του αυτοκινήτου είναι το σύστημα πλοήγησης. Αναλυτικά τις τιμές, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον πλήρες εξοπλισμό του αυτοκινήτου μπορείς να τα δεις εδώ και εδώ.

Η τιμή του μπορεί να φαντάζει τσιμπημένη, αλλά το πλήρες πακέτο εξοπλισμού σε συνδυασμό με τον κινητήρα και τον αυτόματο κιβώτιο το καθιστούν πολύ καλή πρόταση, με το ανταγωνισμό να είναι στα ίδια ή και ψηλότερα επίπεδα.

Οδηγώντας

Όπως προείπα, στο σημερινό μας ταξίδι στο Ναύπλιο η οδήγηση περιελάμβανε κατά κύριο λόγο κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, και λιγότερο σε επαρχιακό δίκτυο ή αστικό περιβάλλον.

Από τις προηγούμενες δοκιμές μας με το μοντέλο, είχαμε εντυπωσιαστεί από την οδηγική συμπεριφορά του, με το αυτόματο κιβώτιο να το καθιστά ακόμα πιο ολοκληρωμένο cruiser μεγάλων αποστάσεων. Είναι εντυπωσιακά άνετο, σταθερό και ασφαλές στον ανοιχτό δρόμο, επιτρέποντας σου να κινηθείς με υψηλές ταχύτητες χωρίς άγχος και προσπάθεια.

Η συμπεριφορά του στα λίγα χλμ. του επαρχιακού δρόμου ήταν υποδειγματική, με τη μεταφορά βάρους να ελέγχεται άψογα, και η μέση ταχύτητα να είναι πολύ υψηλή, εξαιτίας της σιγουριάς που σου χαρίζει το στιβαρό πλαίσιο. Δεν προσφέρει διασκεδαστική εμπειρία, με την τετρακίνηση, παρά την σφοδρή βροχόπτωση, να μην κάνει εμφανή την παρουσία της.

Το κάθισμα έχει υπερυψωμένη θέση, με την ορατότητα προς τα εμπρός να είναι πολύ καλή, αλλά προς το πλάι και πίσω να περιορίζεται εξαιτίας των παχιών κολόνων και του μικρού πίσω κρυστάλλου. Πρόβλημα που λύνεται με την χρήση τόσο των μεγάλων καθρεφτών, όσο και της κάμερας οπισθοπορείας.

Ο κινητήρας έχει τεράστια, για τα κυβικά του, ροπή, και απλά δεν αφήνει περιθώρια να πεις ότι το αυτοκίνητο στερείται από δύναμη, ανεξαιρέτου φόρτου. Χαμηλά και μέχρι τις 1.800 σ.α.λ. είναι σχετικά κοιμισμένος για diesel κινητήρας, αλλά από εκεί και πέρα δείχνει τις αρετές του. Παραδόξως για πετρελαιοκινητήρας δείχνει πρόθυμος να ανεβάσει στροφές, καθώς μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. θα νιώσεις το τράβηγμα.

Με τον μεγάλο αριθμό σχέσεων και την μειωμένη μεταβολή στροφών κινητήρα, που επιφέρουν αυτές, σε κάθε αλλαγή προσφέρει επίσης καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού, αλλά και πιο ομαλές αλλαγές που δίνουν την αίσθηση μιας πιο γραμμικής και αρμονικής επιτάχυνσης. Στα ανεβάσματα η εταιρία ανακοινώνει ότι χρειάζεται 0,4 δευτ. για κάθε αλλαγή, αλλά η πράξη έδειξε ότι δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγορο ή πολύ άμεσο στις εντολές του γκαζιού. Είναι ξεκάθαρα ρυθμισμένο για ομαλές αλλαγές, καθώς ακόμη και στη λειτουργία Sport ή χρησιμοποιώντας τα paddles δεν νιώθεις την ίδια επιτάχυνση με το χειροκίνητο κιβώτιο.

Η καμπίνα διαθέτει πολύ καλή ηχομόνωση, χάρη στις πιο παχιές τσιμούχες στις πόρτες, στη νέα μοκέτα του πατώματος, στην μεγάλη χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών στο ταμπλό, στις πόρτες και στις κολόνες, αλλά και στη στεγανοποίηση τους εμπρός τμήματος του καπό για μείωση του αεροδυναμικού θορύβου.

Συμπέρασμα

Το Honda CR-V είναι ήδη ένα από τα πιο δημοφιλή SUV παγκοσμίως, ενώ από το 1997 που παρουσιάστηκε στην Ευρώπη έχει πουλήσει πάνω από 750.000 μονάδες, εκ των οποίων οι 150.000 από το 2014 μέχρι σήμερα.

Το Honda CR-V με τον δυνατό πετρελαιοκινητήρα, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να κάνεις μεγάλα roadtrips στην Ελλάδα ή την Ευρώπη, με την παρέα σου ή την οικογένεια σου. Οι χώροι του, η πρακτικότητα του, η ήσυχη καμπίνα του και η εκπληκτική του ποιότητα κύλισης το καθιστούν σε άψογο “χιλιομετροφάγο”.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα