Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Racing, Christian Horner, σε πρόσφατη συνέντευξη του είπε τα αυτονόητα, καθώς αναφερόμενος στους υβριδικούς κινητήρες δήλωσε ότι όταν υπάρξουν συζητήσεις για τους νέους κανονισμούς κινητήρων στην Formula 1, αυτοί θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ψυχαγωγία του κοινού, παρά να αποτελούν πλατφόρμα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες.

Οι σημερινοί κινητήρες έχουν επικριθεί από την πρώτη στιγμή που τέθηκαν σε ισχύ το 2014, εξαιτίας της υπερβολικά πολύπλοκης δομής τους, καθώς και ότι οι εξατμίσεις δεν παράγουν το ουρλιαχτό που έχει γίνει συνώνυμο με τη F1 τις περασμένες δεκαετίες. Οι κανονισμοί έχουν σχεδιαστεί για να δελεάσουν περισσότερους κατασκευαστές ώστε να εισέλθουν στο άθλημα, αλλά παρά την εντυπωσιακή βελτίωση της αποδοτικότητας τους, μόνο η Honda έχει επιστρέψει σαν κατασκευαστής.

Οι τρέχοντες κανονισμοί για τους κινητήρες έχουν ισχύ μέχρι το 2020, με τον Horner να μην έχει καμία αμφιβολία για ποιο δρόμο πρέπει να ακολουθήσει η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά αυτό θα είναι τελικά μια απόφαση του Formula One Group, το οποίο πρόκειται να τεθεί υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media τις επόμενες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα ο 43-χρονος Άγγλος δήλωσε:

Νομίζω ότι ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων πρέπει να προστάξει αυτό, επειδή αυτός έχει ένα προϊόν να πουλήσει. Για μένα η F1 θα πρέπει να είναι πρώτα διασκέδαση και η τεχνολογία να παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Έτσι, εγώ θα προτιμούσα να πάω πίσω σε ατμοσφαιρικούς V10 κινητήρες που ουρλιάζουν, με ένα πρότυπο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Κάτι τέτοιο μπορεί να μην το ψηφίσει η Mercedes ή η Honda, αλλά πιστεύω πως θα ήταν πιο ελκυστικό για τους οπαδούς.

Νομίζω ότι η τεχνολογία που έχουμε τώρα είναι τόσο πολύπλοκη, ώστε οι άνθρωποι δεν την κατανοούν, και δεν κάνουμε κάτι για την διαφήμιση του τι μπορούν να κάνουν αυτά τα μονοθέσια σήμερα. Θεωρώ ότι ο ήχος είναι ένας βασικός παράγοντας και ένα μέρος του DNA της F1. Ακούστε μόνο τον V10 της McLaren-Honda που έβαλαν μπρος στο Grand Prix της Ιαπωνίας [το περασμένο έτος], έκαναν έναν-δυο γύρους επίδειξης και κάθε μηχανικός στο γκαράζ άφησε τα εργαλεία του για να πάει να δει το μονοθέσιο και να το ακούσει, αυτό είναι η Formula 1. Ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων θα πρέπει να αποφασίσει τι θέλει.

Νομίζω ότι οι κατασκευαστές, όπως συχνά λέει ο Bernie [Ecclestone], θα έρχονται και θα φεύγουν όπως θέλουν. Έτσι, η οικοδόμηση ενός πλαισίου που θα ταιριάζει μόνο στους κατασκευαστές είναι ανθυγιεινό. Οι κατασκευαστές θα επιλέξουν αν θα είναι στη F1, μόνο αν τους ταιριάζει, τους δίνει εμπορική απόδοση και την κατάλληλη διαφημιστική πλατφόρμα για το προϊόν τους. Έτσι, νομίζω, το να κάνουμε κάτι για τους κατασκευαστές, που ιστορικά φεύγουν και επιστρέφουν όπως και όταν αυτό τους εξυπηρετεί, δεν είναι η σωστή επιλογή για τη Formula 1.

Η συμμετοχή της Red Bull ως ιδιοκτήτρια ομάδας ξεκίνησε το 2005, αλλά ο Horner αναφέρει ότι η τεχνολογία της F1 δεν ήταν ποτέ η κύρια αιτία συμμετοχής για τα ενεργειακά ποτά, τονίζοντας:

Η F1 είναι το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το Παγκόσμιο Κύπελο, γι ‘αυτό είναι μια μεγάλη παγκόσμια πλατφόρμα. Για τη Red Bull, το προϊόν πρέπει να είναι συναρπαστικό, προσιτό και φιλόδοξο. Η F1 θα πρέπει να τσεκάρει όλα αυτά τα κουτιά, και για μας, σε αντίθεση με τους κατασκευαστές, η τεχνολογία είναι δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με την ψυχαγωγία. Θέλουμε την Formula 1 να είναι διασκεδαστική, και από πολλές απόψεις η τεχνολογία να είναι ένα αναγκαίο κακό για να είναι ανταγωνιστική. Φυσικά, δεν μπορεί να είναι μόνο show και καθόλου τεχνολογία, αλλά πρέπει να βρεθεί αυτή η ισορροπία. Όπως είπα, θα προτιμούσαμε πολύ περισσότερο να έχουμε αυτοκίνητα με ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο στο θεατή, κάνοντας τους οδηγούς ήρωες.

Τέλος, ο Horner μιλώντας για τα φετινά μονοθέσια είπε:

Τα μονοθέσια του 2017 φαίνονται εντυπωσιακά. Μοιάζουν όπως πρέπει να είναι τα μονοθέσια της F1. Το μόνο πράγμα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον είναι η ακουστική, ο ήχος.

  • Nikos Adamakis

    na agiasi to stoma sou!!!!

  • Nikos Adamakis

    na agiasi to stoma sou!!!!

  • Jazzie

    Γιατί να μη βάλουν τσιγαρόκουτα οπως βάζαμε μικροί στις ζάντες των ποδηλάτων ?

  • LEO

    Καλα τα λες

  • Κούκος

    V10 και πάλι V10. Ίσως μόνο τότε να ξαναυπαρξει ενδιαφέρον

  • Giannisk

    Καλά τα λέει αλλά αν η ομάδα του φορούσε pu της Mercedes και διεκδικούσε τίτλους ίσως να έλεγε άλλα.

    • Talos the Robot

      Τον περισσότερο κοσμο που γύρισε τη πλάτη στη Formula 1 δε τον νοιαζει τοσο ποια ομαδα παίρνει το πρωτάθλημα αλλα το θέαμα, ο ήχος και η ανταγωνιστικότητα. Και η Redbull πα παρει φετος πρωτάθλημα αν δεν αλλάξουν αυτά τα πράγματα παλι τα ιδια εμείς θα λεμε.

    • Giannisk

      Καλά τα λες αλλά η απάντηση σου είναι άσχετη με αυτό που έγραψα.

  • Thanos
    • Mika

      Κολαση!!!

  • Mika

    Πολλα απο αυτα που λεει ειναι σωστα αλλα ειναι δυσκολο να γυρισουν πια εκει πισω, μετα απο τοσα λεφτα που εχουν δαπανηθει απο ολους…Μαλλον θα πρεπει να προσαρμοστουμε στη νεα πραγματικοτητα και να κοιταξουμε να τη κανουμε πιο συναρπαστικη..

  • ThePetrolhead

    Αυτἀ που λέει ο Horner=Η βίβλος την οποία πρέπει να ασπαστεί η διοργανώτρια αρχή της F1!Άντε γιατί σε λίγο τα μονοθέσια θα κινούνται με τα φωτοβολταικά να πούμε.

  • Anestis Genk

    Γιατί όχι V12; Προσωπικά προτιμώ ποικιλομορφία, κάθε κατασκευαστής να έχει το δικό του στυλ.
    Η ηλεκτρονική τεχνολογία πρέπει να περιοριστεί γιατί υποκαθιστά το αθλητικό κομμάτι.
    Την F1 πας να την δεις για δαιμονισμό ήχο, δαιμονισμένη ταχύτητα και οι οδηγοί να παλεύουν για την ζωή τους, οτιδήποτε λιγότερο από αυτό είναι αηδία.
    Αν η F1 γίνει κολασμένη και είναι και εύκολο να πας στους αγώνες χωρίς να πουλήσεις νεφρό, τότε θα αποκτήσει ξανά φανατικό κοινό και οι κατασκευαστές θα ενδιαφέρονται γιατί θα υπάρχει κοινό.

    Δείτε τα μηχανάκια και το Isle of Man, είναι το ακριβώς αντίθετο με την F1. Χαμηλή τεχνολογία, οδηγοί με μπάκα, οι θεατές ανάμεσα στους οδηγούς. Οι θεατές θαυμάζουν, νοιώθουν δέος γι’αυτό που κάνουν οι οδηγοί. Τα μηχανάκια ουρλιάζουν με 300+ δίπλα στους θεατές. Δεν έχει γκλαμουριά αλλά η γκλαμουριά είναι για τους λίγους εξ’ορισμού. Δεν έχει την ασφάλεια της F1, αλλά αυτό είναι που θαυμάζει ο κόσμος, γιατί εκ του ασφαλούς πολλοί κάνουν μαγκιές και δεν είναι υποχρεωτικό, όποιος δεν θέλει να ρισκάρει να γίνει υπάλληλος γραφείου, όχι οδηγός αγώνων.
    Και αυτοί οι αγώνες δεν είχαν ποτέ πρόβλημα γι’αυτές τους τις “ατέλειες”.

  • Michael

    εγωδεν ειμαι υπερ σε ενα πισωγυρισμα, θα μου αρεσε να υπαρχει ποικιλια και διαφορετικες προσεγγισεις, ας βαλουν οριο μονο στα καυσιμα και στα κιλα και ας αφησουν να φορεσει ο καθενας οτι κινητηρα θελει.

    • Thanos

      Αυτο ακριβως.