Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Racing, Christian Horner, σε πρόσφατη συνέντευξη του είπε τα αυτονόητα, καθώς αναφερόμενος στους υβριδικούς κινητήρες δήλωσε ότι όταν υπάρξουν συζητήσεις για τους νέους κανονισμούς κινητήρων στην Formula 1, αυτοί θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ψυχαγωγία του κοινού, παρά να αποτελούν πλατφόρμα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες.

Οι σημερινοί κινητήρες έχουν επικριθεί από την πρώτη στιγμή που τέθηκαν σε ισχύ το 2014, εξαιτίας της υπερβολικά πολύπλοκης δομής τους, καθώς και ότι οι εξατμίσεις δεν παράγουν το ουρλιαχτό που έχει γίνει συνώνυμο με τη F1 τις περασμένες δεκαετίες. Οι κανονισμοί έχουν σχεδιαστεί για να δελεάσουν περισσότερους κατασκευαστές ώστε να εισέλθουν στο άθλημα, αλλά παρά την εντυπωσιακή βελτίωση της αποδοτικότητας τους, μόνο η Honda έχει επιστρέψει σαν κατασκευαστής.

Οι τρέχοντες κανονισμοί για τους κινητήρες έχουν ισχύ μέχρι το 2020, με τον Horner να μην έχει καμία αμφιβολία για ποιο δρόμο πρέπει να ακολουθήσει η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά αυτό θα είναι τελικά μια απόφαση του Formula One Group, το οποίο πρόκειται να τεθεί υπό τη νέα ιδιοκτησία της Liberty Media τις επόμενες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα ο 43-χρονος Άγγλος δήλωσε:

Νομίζω ότι ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων πρέπει να προστάξει αυτό, επειδή αυτός έχει ένα προϊόν να πουλήσει. Για μένα η F1 θα πρέπει να είναι πρώτα διασκέδαση και η τεχνολογία να παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Έτσι, εγώ θα προτιμούσα να πάω πίσω σε ατμοσφαιρικούς V10 κινητήρες που ουρλιάζουν, με ένα πρότυπο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Κάτι τέτοιο μπορεί να μην το ψηφίσει η Mercedes ή η Honda, αλλά πιστεύω πως θα ήταν πιο ελκυστικό για τους οπαδούς.

Νομίζω ότι η τεχνολογία που έχουμε τώρα είναι τόσο πολύπλοκη, ώστε οι άνθρωποι δεν την κατανοούν, και δεν κάνουμε κάτι για την διαφήμιση του τι μπορούν να κάνουν αυτά τα μονοθέσια σήμερα. Θεωρώ ότι ο ήχος είναι ένας βασικός παράγοντας και ένα μέρος του DNA της F1. Ακούστε μόνο τον V10 της McLaren-Honda που έβαλαν μπρος στο Grand Prix της Ιαπωνίας [το περασμένο έτος], έκαναν έναν-δυο γύρους επίδειξης και κάθε μηχανικός στο γκαράζ άφησε τα εργαλεία του για να πάει να δει το μονοθέσιο και να το ακούσει, αυτό είναι η Formula 1. Ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων θα πρέπει να αποφασίσει τι θέλει.

Νομίζω ότι οι κατασκευαστές, όπως συχνά λέει ο Bernie [Ecclestone], θα έρχονται και θα φεύγουν όπως θέλουν. Έτσι, η οικοδόμηση ενός πλαισίου που θα ταιριάζει μόνο στους κατασκευαστές είναι ανθυγιεινό. Οι κατασκευαστές θα επιλέξουν αν θα είναι στη F1, μόνο αν τους ταιριάζει, τους δίνει εμπορική απόδοση και την κατάλληλη διαφημιστική πλατφόρμα για το προϊόν τους. Έτσι, νομίζω, το να κάνουμε κάτι για τους κατασκευαστές, που ιστορικά φεύγουν και επιστρέφουν όπως και όταν αυτό τους εξυπηρετεί, δεν είναι η σωστή επιλογή για τη Formula 1.

Η συμμετοχή της Red Bull ως ιδιοκτήτρια ομάδας ξεκίνησε το 2005, αλλά ο Horner αναφέρει ότι η τεχνολογία της F1 δεν ήταν ποτέ η κύρια αιτία συμμετοχής για τα ενεργειακά ποτά, τονίζοντας:

Η F1 είναι το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το Παγκόσμιο Κύπελο, γι ‘αυτό είναι μια μεγάλη παγκόσμια πλατφόρμα. Για τη Red Bull, το προϊόν πρέπει να είναι συναρπαστικό, προσιτό και φιλόδοξο. Η F1 θα πρέπει να τσεκάρει όλα αυτά τα κουτιά, και για μας, σε αντίθεση με τους κατασκευαστές, η τεχνολογία είναι δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με την ψυχαγωγία. Θέλουμε την Formula 1 να είναι διασκεδαστική, και από πολλές απόψεις η τεχνολογία να είναι ένα αναγκαίο κακό για να είναι ανταγωνιστική. Φυσικά, δεν μπορεί να είναι μόνο show και καθόλου τεχνολογία, αλλά πρέπει να βρεθεί αυτή η ισορροπία. Όπως είπα, θα προτιμούσαμε πολύ περισσότερο να έχουμε αυτοκίνητα με ισχυρό συναισθηματικό αντίκτυπο στο θεατή, κάνοντας τους οδηγούς ήρωες.

Τέλος, ο Horner μιλώντας για τα φετινά μονοθέσια είπε:

Τα μονοθέσια του 2017 φαίνονται εντυπωσιακά. Μοιάζουν όπως πρέπει να είναι τα μονοθέσια της F1. Το μόνο πράγμα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον είναι η ακουστική, ο ήχος.