Έρευνες για τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκινητήρων του ομίλου PSA (PeugeotCitroenDS) ξεκινά η γαλλική κυβέρνηση, ρίχνοντας το βάρος στους Euro 5 που σταματούν να διατίθενται λόγω αυστηρότερων ευρωπαϊκών κανονισμών, καθώς υποπτεύεται διαφοροποίηση από τις επίσημες μετρήσεις. Οι εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών αυτών δηλώνουν σοκαρισμένοι και αρνούνται οποιαδήποτε παρέμβαση μέσω λογισμικού στους εγκεφάλους των αυτοκινήτων. Φυσικά δεν ήταν οι μόνες εταιρίες αυτές που διενεργήθηκε δοκιμή, καθώς ακολούθησαν οι Volkswagen, Renault και ο όμιλος FCA.


Σύμφωνα με την αναφορά, πέντε μοντέλα του ομίλου παρουσίασαν υψηλότερες εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση σε εθνικές οδούς με ανάλογη αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Πάνω σε αυτό, μας ρίχνει τα φώτα του ο Gilles Le Borgne, αρχιμηχανικός του PSA λέγοντας μας ότι η επεξεργασία αυτή των εκπομπών είναι σκοπίμως μειωμένη στις υψηλές θερμοκρασίες για να μπορέσει να διατηρηθεί το επίπεδο του CO2 σε χαμηλά επίπεδα κατά την οδήγηση με μεγάλη ταχύτητα σε εθνικά δίκτυα που το οξείδιο του αζώτου και τα σωματίδια είναι λιγότερο επιβλαβή. Χάρις σε αυτές τις επεξηγηματικές δηλώσεις, φαίνεται να αποφεύγονται οι όποιες κυρώσεις για τον όμιλο αλλά σίγουρα τι θα συμβεί, θα το μάθουμε τις επόμενες εβδομάδες.

Κατά το παρελθόν έχουν προσπαθήσει να διαφοροποιηθούν από τους άλλους κατασκευαστές, αποφασίζοντας να γνωστοποιούν αποτελέσματα κατανάλωσης καυσίμου στο αγοραστικό κοινό από τον πραγματικό κόσμο και με τα κανονικά μοντέλα, όχι με τροποποιήσεις στα οχήματα και σε συνθήκες εργαστηρίου, βασιζόμενοι σε μια ανεξάρτητη οργάνωση. Ήθελε να σταματήσουν οι πελάτες να παραπονιούνται ότι οργανισμοί όπως ο NEDC τους δείχνουν λανθασμένες μετρήσεις κατανάλωσης και ότι μόνο τα δικά τους οχήματα είναι τόσο οικονομικά όσο δείχνουν οι μετρήσεις είτε σε εργαστήριο είτε στον έξω κόσμο.

Αυτό προσπαθεί να πραγματοποιήσει τελευταία και η Ευρώπη γενικά, θέτοντας πιο αυστηρούς κανονισμούς, με στόχο να παρουσιάζονται στον καταναλωτή νούμερα όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα γίνεται.

  • Anestis Genk

    Αν γίνουν μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες φοβάμαι πως μόνο euro 1 θα περνούν και πολύ τους είναι!