Μετά την απόφαση του Παρισιού για απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο του για τα αυτοκίνητα πριν του 1997, σειρά παίρνει το Λονδίνο να προβεί σε δραστικά μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Πιο συγκεκριμένα, ο δήμαρχος του Λονδίνου, Sadiq Khan, ανακοίνωσε την χρέωση 10 λιρών για την “τοξική εισφορά” (T-Charge), στους οδηγούς των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου κάτω από Euro 4, δηλαδή κυρίως οχήματα με άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν το 2005.

Το ποσό θα χρεώνεται κάθε φορά που το αυτοκίνητο εισέρχεται στο κέντρο της πόλεως, από τις 7:00 μέχρι τις 18:00 καθημερινά, εκτός Σαββατοκύριακου. Το ποσό του T-charge θα προστίθεται στο τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης, που υπάρχει εδώ και χρόνια στο Λονδίνο, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί θα μπορούν να πληρώνουν μέχρι £21,50 ανά ημέρα για την κυκλοφορία τους στο κέντρο του Λονδίνου.

Αυτό θα ελέγχεται από το ίδιο δίκτυο καμερών, που ήδη λειτουργούν ως διόδια (ζώνη χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης) στο Λονδίνο. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι το μέτρο αναμένεται να επηρεάσει 10.000 αυτοκίνητα, δηλώνοντας:

Είναι εντυπωσιακό ότι ζούμε σε μια πόλη όπου ο αέρας είναι τόσο τοξικός, και πολλά από τα παιδιά μας μεγαλώνουν με προβλήματα στους πνεύμονες. Αν δεν κάνουμε δραστικές αλλαγές τώρα δεν θα προστατεύσουμε την υγεία των οικογενειών μας στο μέλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σήμερα, και στην 14η επέτειο από την έναρξη του τέλους συμφόρησης, συνεχίζουμε με το σκληρότερο μέτρο εκπομπών από κάθε άλλη μεγάλη πόλη, το οποίο θα ισχύσει από τις 23 Οκτωβρίου.

Επιπλέον, ο Kahn έχει προτείνει να εισαγάγει μια ζώνη με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές από τον επόμενο χρόνο στο κεντρικό Λονδίνο, κάτι που θα έχει αποτέλεσμα σε όσα αυτοκίνητα δεν πληρούν τις αυστηρές απαιτήσεις θα χρεώνονται με επιπλέον £12,50, κάθε φορά που εισέρχονται στην πόλη.

  • Spyros

    Πληρώνοντας το τέλος των 10 λιρών, πλέον η εξάτμιση θα βγάζει άρωμα λεβάντα αντί για επικίνδυνους ρύπους. Λύθηκε το πρόβλημα. Και έλεγα ότι μόνο οι δικοί μας εδώ τα κάνουν αυτά.

  • εστω οτι εγω πληρωνω καθε φορα 10 λιρες……..αυτο το ποσο που θα μαζευτει…πως θα κανει το οχημα μου πιο καθαρο ???????

    • Mika

      Τα ταμεια θα γινουν πιο καθαρα παντως!!!

      :p

  • Giannisk

    Δεν θα αργήσουν και οι δικοί μας να επιβάλλουν κάτι παρόμοιο. Ειδικά για κάτι χρέπια που έρχονται από Βουλγαρία νομίζω είναι απαραίτητο.

    • ακομα δεν ειναι τοσα ωστε να τα σκισουν τα ντιζελ…..σε μια 5ετια που ο στολος θα παλιωσει ομως……θα ερθει !!!

    • Giannisk

      Επιμένω ότι κάτι σαράβαλα που έρχονται από τον Βορρά πρέπει να πληρώνουν αδρά για να μπουν στην χώρα.

    • σαν ”περαστικα” εννοεις η σαν μονιμα ????
      παντως ημουν πριν λιγες μερες στα συνορα….και οι βουλγαροι χωρια τα διοδια που εχουν σε υποχρεωνουν να πληρωσεις μια καρτα διελευσης με ισχυ πχ 8 ευρω την εβδομαδα !!!

    • Giannisk

      Ήταν 5€, έγινε 8€? Καλοί μάγκες οι Βούλγαροι. Αυτό που λέω εγώ είναι κάτι αντίστοιχο. Μία κάρτα-πάσο (όπως θες πέστο) με χρονική διάρκεια, για τα EURO 3 και κάτω. Έχεις δει τι κυκλοφορεί στην Θεσσαλονίκη. Το σαράβαλο από Βουλγαρία πάει σύννεφο.

    • ετσι με ειπαν…δεν το πληρωσα για ν αξερω απο πρωτο χερι….
      μιλας για τα οχηματα με βουλγαρικες πινακιδες….και οχι αυτα που φερνουμε απο βουλγαρια !!!
      πραγματικα κυκλοφορει σαβουρα εξω……..

    • Giannisk

      Ναι και όχι μόνο Βουλγάρικες αλλά και σκόπια και Αλβανία και όλους του Βαλκάνιους γείτονές μας.

    • αστα να πανε…….το ζητημα ειναι οτι αν συνεχισουμε ετσι εδω….σε καμια 10ρια χρονια θα λενε τα ιδια και για μας !!!
      ο στολος μας παλιωνει δραματικα……

  • Anestis Genk

    Και τι θα κάνετε; θα δωροδωκήσετε το νέφος για να φύγει;

  • Anestis Genk

    Και τι θα κάνετε; θα δωροδωκήσετε το νέφος για να φύγει;