Η McLaren MCL32 είναι το έβδομο φετινό μονοθέσιο που βλέπουμε. Η βρετανική ομάδα παρουσίασε την MCL32 στο Woking, αλλάζοντας κατ’ αρχάς το όνομα, όπου πλέον το «MP4-» έχει αντικατασταθεί από το «MCL», με τα γράμματα να προέρχονται φυσικά από το όνομα της ομάδας. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή αφορά τον χρωματισμό, με το πορτοκαλί να επιστρέφει (μαζί με το μαύρο και το ασημί), όπως είχαν αφήσει να εννοηθεί οι Βρετανοί. Να σου θυμίσω ότι το επίσημο χρώμα της «Macca» είναι το πορτοκαλί.

Για να περάσουμε στο τεχνικό μέρος, το ρύγχος του μονοθεσίου παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με το περσινό. Το κομμάτι που προεξέχει και βρίσκεται το λογότυπο της Honda (και της McLaren με μικρά γράμματα) δεν έχει αλλάξει, αλλά το κάτω μέρος και πίσω από τα στηρίγματα της εμπρός αεροτομής έχει επεκταθεί προς τα πίσω, με τις διατρήσεις πλέον να είναι τρεις και όχι μία όπως πέρυσι.

Τα στοιχεία της εμπρός πτέρυγας είναι κατά κύριο λόγο ίδια, όμως υπάρχουν κάποιες αλλαγές, χωρίς κάτι το δραματικό. Τροποποιήσεις έχουν γίνει στα endplates, όπου τα δύο οριζόντια στοιχεία έχουν πολύ μικρότερη καμπύλη. Το S-Duct συνεχίζει να δίνει το παρών, με τα brake ducts να είναι διαφοροποιημένα, καθώς ο εξωτερικός αγωγός είναι πιο τετραγωνισμένος και ανεξάρτητος από τον εσωτερικό, όταν η ανάρτηση για τον εμπρός άξονα είναι και πάλι push-rod.

Τα στηρίγματα των καθρεφτών είναι πιο καμπυλοειδή, όπως και οι ίδιοι οι καθρέφτες. Οι εισαγωγές αέρα στα sidepods είναι λιγότερο τριγωνικές συγκριτικά με πέρυσι, με τις λεπτομέρειες γύρω από αυτές να υπάρχουν σε ακόμα ένα μονοθέσιο. Κατ’ αρχάς, πάνω δε βλέπουμε τέσσερα μικρά κάθετα πτερύγια, αλλά μόλις ένα, ωστόσο οριζόντια και κατά μήκος της εισαγωγής υπάρχει ένα στοιχείο.

Το κάθετο πτερύγιο δίπλα από την εισαγωγή παρουσιάζει έντονη καμπύλη, θυμίζοντας την αντίστοιχη περιοχή της Renault R.S.17. Ταυτόχρονα, τα bargeboards είναι μεγαλύτερα, έχοντας μία διάτρηση στο κέντρο τους, ενώ ο σχεδιασμός τους αλλάζει στο εμπρός και πάνω μέρος, το οποίο ενώνεται με ένα οριζόντιο πτερύγιο που βρίσκεται πίσω από τα μπράτσα της ανάρτησης, αφήνοντας με τον τρόπο αυτό ένα κενό για τον αέρα που προορίζεται για την περιοχή κάτω από τις εισαγωγές. Στο εσωτερικό μέρος, φαίνεται πως υπάρχουν δύο ακόμα οριζόντια πτερύγια.

Η εισαγωγή πάνω από το κεφάλι του οδηγού είναι πιο τριγωνική σε σχέση με αυτή της MP4-31, τη στιγμή που η δεύτερη οπή κάτω από την κύρια και πίσω από το κεφάλι του οδηγού είναι πολύ πιο κάθετη. Το κάλυμμα του κινητήρα φέρνει το χαρακτηριστικό shark fin, αλλά αυτό που δε βλέπουμε είναι το λεγόμενο T-Wing, όμως η προσθήκη μπορεί να γίνει αργότερα στις δοκιμές.

Η πίσω ανάρτηση είναι για μία ακόμη χρονιά pull-rod, στο πολύ λεπτό πίσω μέρος, γεγονός στο οποίο βοηθάει το power unit της Honda, που σχεδιάστηκε από την αρχή έτσι, ώστε να λύνει περισσότερο τα χέρια των αεροδυναμιστών. Η πίσω αεροτομή είναι φυσικά νέα, λόγω κανονισμών, δίχως να παρατηρούμε ιδιαίτερες αλλαγές στα κύρια στοιχεία, τουλάχιστον για την ώρα.

Τα endplates είναι διαφορετικά, μιας και οι οριζόντιες διατρήσεις στο επάνω μέρος είναι λιγότερες, ενώ στο μέσον και πάνω από το ύψος των τροχών υπάρχει η φιλοσοφία του ρύγχους, με τέσσερις μεγάλες διατρήσεις. Αυτές βρίσκονται κάθετα και στο κάτω μέρος, σε λιγότερο έντονο ύφος. Η ομάδα του Woking επέλεξε να κρύψει το πίσω μέρος, συνεπώς είναι αδύνατο να δούμε τον μεγαλύτερο και υψηλότερο διαχύτη της MCL32.

Για λογαριασμό των Βρετανών θα οδηγήσουν φέτος οι Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne, ο οποίος παίρνει τη θέση του Jenson Button.

  • georgekaras

    στην παρουσιαση ηταν οπτικα αθλιο στην φωτο φαινεται καλυτερο δεν μου αρεσει πολυ το μαυρο

  • F1fan

    Μετριο livery…Το οτι εχει το πορτοκαλι ειναι πολυ θετικo,αλλα το livery θυμιζει παρα πολυ την Marussia του 2012 & 2013…Το πορτοκαλι στην εμπρος κι την πισω πτερυγα δινει μια ιδιαιτερη ομορφια,αλλα συνολικα δεν εκανε αυτο το ”μπαμ” που περιμεναμε.Μακαρι να ειναι γρηγορο!
    https://pbs.twimg.com/media/C5bRrsxWMAEG_Ba.jpg

  • Petros K

    Συνολικά όμορφο μονοθέσιο, το πορτοκαλί livery έτσι και έτσι.. Δεν πλησιάζει το πολύ όμορφο livery της MP4-29 που κυριαρχούσε το ασημί αλλά και πάλι κάτι έγινε μετά την περσινή μαυρίλα. Αυτοί που λάμπουν δια της απουσίας τους είναι οι χορηγοί, με δεύτερο χορηγό πλέον την Johnnie Walker και τους υπόλοιπους μικρούς το μονοθέσιο δεν γεμίζει οπτικά!

  • Nerazzuro21

    Τόσα χρόνια προσμονή για επιστροφή στο πορτοκαλί και το αποτέλεσμα είναι αυτό; Τελικά το γκρι του γραφίτη δεν ήταν τόσο άσχημο. :P

    Μου αρέσει πάρα πολύ η δουλειά που έχει γίνει στην εμπρός πτέρυγα και στην εμπρός ανάρτηση. Μισώ το shark fin. Ελπίζω τουλάχιστον να βελτιώνει την απόδοση.

    • Mika

      Eιναι αρχη ακομα..Ας παει καλα και του χρονου το βαφουν καλυτερα!!

  • georgekaras

    Aπογοητευτικα ολα τα μονοθεσια για μενα μεχρι τωρα αλλα λεγανε αλλα βλεπουμε τα ιδια και τα ιδια με περσι απλα πιο ξεχειλωμενα

  • Thanos

    Δεν με νοιάζει πως φαίνεται το Μακα…να μην είναι τάφος με νοιάζει. Πάμε μωρή τρελααααα

  • thymios tsilimparis

    1. Άσχημο μονοθέσιο, κυρίως λογω χρωμάτων. Δεν ξετρελάθηκα.
    2. Ανδεν ξυπνήσει φέτος η Μακκα, η Χοντα θα την έχει μετατρέψει σε μια ακόμα Γουίλλιαμς
    3. Απογοητευτική απουσία χορηγών.

    • Nerazzuro21

      Αν και παίζει σημαντικό ρόλο στις δύο τελευταίες χρονιές, δεν νομίζω ότι ευθύνεται αποκλειστικά η Honda για την πορεία της McLaren τα τελευταία χρόνια. Η κατρακύλα έχει ξεκινήσει από το 2013. Ακόμα και τη χρονιά που είχε τον κορυφαίο κινητήρα του grid (2014) είχε τερματίσει μόλις πέμπτη σε εκείνο το πρωτάθλημα.

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Η κατρακύλα άρχισε φίλε Νerazzuro από το 2006 με την φυγή του κορυφαίου Νewey… O άνθρωπός έφτιαχνε διαστημόπλοια το 2005 το μονοθέσιο ήταν από άλλο πλανήτη άλλα δεν είχαμε την υποστήριξη όπως και για πολλά χρόνια απο την Mercedes με απαράδεκτους κινητήρες…

    • Ahilleas Tsikelis

      Η Μερσεντές εφταιγε για τους κινητήρες ή ο δακτυλος της Φερραρι…..εεε με συγχωρεις της ΦΙΑ

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Αν αναφέρεσαι στην απαγόρευση του βιριλίου αργυλιού θα συμφωνήσω αλλά και η Mercedes σαν κατασκευαστής μετά απο αυτό δεν έφτιαξε ένα μοτέρ της προκοπής υπήρχαν χρονιές που το σασί ήταν απίστευτα γρήγορο και το μοτέρ παντελώς αναξιόπιστο… Αυτό το γράφω γιατί η Honda έχει φάει μεγάλο κράξιμο ενώ η Mercedes τα συγχαρητήρια ενώ το αμέσως επόμενο καλό μοτερ “νικητής’ της πριν το 2014 ήταν το 2000..

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Αν αναφέρεσαι στην απαγόρευση του βιριλίου αργυλιού θα συμφωνήσω αλλά και η Mercedes σαν κατασκευαστής μετά απο αυτό δεν έφτιαξε ένα μοτέρ της προκοπής υπήρχαν χρονιές που το σασί ήταν απίστευτα γρήγορο και το μοτέρ παντελώς αναξιόπιστο… Αυτό το γράφω γιατί η Honda έχει φάει μεγάλο κράξιμο ενώ η Mercedes τα συγχαρητήρια ενώ το αμέσως επόμενο καλό μοτερ “νικητής’ της πριν το 2014 ήταν το 2000..

    • Ahilleas Tsikelis

      Αν και δεν την εζησα εκεινη την εποχη,νομιζω πως η Μερσεντές εδινε πολύ δυνατα μοτερ(ισως και πιο δυνατα από τον ανταγωνισμο)αλλα το θεμα ηταν πως δεν τερματιζαν.Πιθανον απλα δεν νοιαζοταν τοσο για εξελιξη όπως και την περιοδο προ του 2014 με τους V8 .

    • thymios tsilimparis

      Συμφωνώ, το κακό είχε αρχίζει χρόνια πριν, αλλά η τελευταία 2ετία την έφερε τρομερά πίσω. Κι αν συνηθίσεις τις τελευταίες θέσεις, άντε να ανέβεις μετά…
      Αν δεν δούμε ανταγωνιστικό μοτέρ από τη Χοντα, η ομάδα θα μετατραπεί σε επιπέδου STR κι άντε μετά να ανέβεις, με 3 κατασκευστές με δική τους ομάδα…
      Εγώ Φερραρικός είμαι κι έχω τα δικά μου να σκάω, αλλά κι αυτή η κατάντια της Μακκα είναι στενάχωρη, όταν τα τελευταία 30 χρόνια την έχεις δει να γράφει ιστορία
      (η απουσία χορηγών πάντως μόνο τυχαία δεν είναι…)

  • ΑΛΕΞΗΣ

    Τελικά το ποιο όμορφο οπτικά είναι αυτό τις Μercedes κατά γενική ομολογία όλα άσχημα αν και είχαμε μεγάλη προσμονή γι αυτή την χρονιά… Σαν οπαδός της Μacca δεν με ξετρελαίνει άλλα το ευχάριστο ήταν ότι δεν το έκαναν σαν την mp4-29… Aυτές οι μύτες μου την δίνουν στα νεύρα δεν μπορώ να τις βλέπω… Καλό το γεγονός της επιστροφής στις ρίζες αλλά όχι ωραίο… Σαν οπαδός της Μαcca έχω δεί το απίστευτο livery της ΜP4-21 και το τωρινό μου φαίνεται κάπως… Τέλος διαπιστώνω ότι όσο περνάνε τα χρόνια εκτός απο τον ήχο χάνετε και η ομορφιά των μονοθεσιών, όσο δεν ακούν τους οπαδούς του αθλήματος στο τέλος θα τους βλέπουν μόνοι τους τους αγώνες…. https://uploads.disquscdn.com/images/9039ea99d64e360eb93eccea683e984fb960d8ba7913cba2305c5d58599800d3.jpg

  • Dim203

    papaρya orange…

  • stadi

    Όχι.Κάποτε στα χρώματα και στην ομορφιά ήμασταν μανούλες. Μοιάζει με marussia.Αυτό το μαύρο και σε συνδυασμό με τις καμπύλες που δένει με το πορτοκαλί δεν λέει και πολλά.
    Με μια γρήγορη ματιά δεν βλέπω και τίποτα extreme στην σχεδίαση εκτός απο το diffuser που το έχουν καλυμμένο. Από Δευτέρα βλέπουμε…

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Και φίλε stadi κάποτε τα μονοθέσια μας ψηφίζονταν και από τα ποιο όμορφα από τους οπαδούς της f1 σε γκάλοπ που γίνονταν… Για εμένα το ρολόι της Μacca σε εμφάνιση έχει σταματήσει στο 2013 από εκεί και πέρα απογοήτευση… Ας ελπίσουμε ότι φέτος να παλέψουμε για την πρώτη τετράδα… Είναι πολλά τα χρόνια χωρίς αξιοπρεπές μονοθέσιο. Εκεί στο Woking έχουν πολλά χρόνια να κατασκευάσουν μονοθέσιο πρωταθλητή αν και όταν το είχαν το ξανασχέδιασαν από λευκό χαρτί αντί να το βελτιώσουν… Και τέλος για όσους γράφουν και για την έλλειψη χορηγών αυτή την στιγμή θέλεις δεν θέλεις έχεις καταντήσει μικρομεσαία ομάδα για τους διαφημιστές και έτσι σου φέρονται γιαυτό είναι επιτακτική η ανάγκη για επιστροφή στην κορυφή…

  • gronholm89

    Περίμενα πιο πολλά! Μάχη για την δεκάδα προβλεπω κ φέτος!

  • Κούκος

    Απλά με απογοήτευσες… Είχα πολλές ελπίδες σε εσένα.

  • Mika

    Περιμενα περισσοτερα, ειναι η αληθεια, αλλα δεν πειραζει..Εμενα με χαροποιει η επιστροφη του πορτοκαλι,αν κι η εκτελεση θα μπορουσε να ειναι καλυτερη….Ειχαμε δει renderings απο διαφορους, τα οποια ηταν εκπληκτικα..
    Το θεμα ομως ειναι να εχει υπαρξει σημαντικη βελτιωση φετος σ ολους τους τομεις…Αυτο με καιει πιο πολυ…Ενδιαφερουσες οι οπες στην μπροστινη αεροτομη, σχετικα στενα ψυγεια… Για να δουμε…

  • hellboy

    Εγω το ειπα.. να το κανουν κοκκινο-ασπρο μπας και παρουν κανενα βαθμο…..
    αλλα αυτοι .. μα μου ξερω γω ηταν στο τηλ…
    τι να κανεις αν δεν ακουνε.. -_-

    • παντου παραγκα αυτος ο ΟΣΦΠ ????
      παντα με σπρωξιμο να παρει κατι ???
      ΛΟΛ ΛΟΛ ΛΟΛ

    • hellboy

      ποιος ολυμπιακος………-_-
      μιλαμε για τα επικα χρωματα που πηρε πρωταθληματα………

  • Γενικά μου φαίνεται πολύ αδιάφορο και σαν χρώματα και σαν σχέδιο.Για τα χρώματα μάλλον ήθελαν να φαίνεται το σήμα της Μακλάρεν απο τα πλάγια, όπως το βλέπω εγώ έτσι μου μοιάζει.Θα το δώ και στην πράξη(πίστα) για να το κρίνω καλύτερα.

  • George Liverpool

    Ας ειναι η αποδοση βελτιωμενη και το livery μπορει να περιμενει.Παμε μωρη ομαδα!!!

  • LefterisKa.Ch

    πολυ ωραιο αν και θα μπορουσε να εχει λιγο καλυτερο livery που ειναι χωρις ουτε εναν χορηγο σαν την συγχωρεμενη manor!

  • Kaloumenaki

    Μα την Παναγία έχω δει ίδιο χρωματισμό σε LADA στο μενίδι!

  • Mika83

    Αυτό το αίσχος δεν ειναι mclaren. Δεν υπάρχει φινέτσα και καλό γούστο. Χαζόαμερικανια κακόγουστη.

  • PanosGR

    μαλλον βαριονταν οι μπογιατζηδες……….

  • Anestis Genk

    Αρκετά απλοϊκή σε σχέση με παλιότερες, αυτό ίσως βέβαια βοηθήσει να το ρυθμίζουν ευκολότερα σε σχέση με παλιά που έφτανε στην μέση της σεζόν για να αρχίσουν να το καταλαβαίνουν.

    Το χρώμα δεν τους πέτυχε, αλλά τουλάχιστον το shark fin φαίνεται πιο ταιριαστό λόγω χρωματισμού.

  • Soko

    εύχομαι καλή αρχή στην mclaren-honda !!! πολύ ωραίο ελπίζω να είναι και γρηγορο ..μου αρέσει πολύ η εγκοπές που έχει στην μποστάνι αεροτομή αλλα και στην πισω

  • Christos-

    Το Livery είναι το λιγότερο άθλιο… Ελπίζω τουλάχιστον σε μια καλή χρόνια!

  • Sotos

    Εμένα προσωπικά μου αρέσει αισθητικά. Το θέμα είναι το εν λόγω μονοθέσιο να ξαναφέρει την ομάδα στις πρώτες θέσεις του grid… δεν πάει και δεν γίνεται άλλο με αυτή τη μιζέρια και την κατάντια! Ελπίζω κι εύχομαι να γίνουν μεγαλειώδη άλματα φέτος, σε σχέση με τις προηγούμενες τέσσερις χρονιές…

  • Paneas Vl

    Χαϊδευτικά, μπορούμε να την λέμε και MiCheLe??? Ή Μιχάλη στα Ελληνικά;;;

  • Γιάννης

    Η επιστροφή στο πορτοκαλί είναι το μόνο θετικό που βλέπω (οπτικά) να έχει κάνει θετικό ο Αμερικανός χαρτογιακάς.
    Φυσικά η ουσία θα φανεί στην πίστα και μόνο εκεί. Άμα οι Γιαπωνέζοι δε βρουν ούτε και φέτος τα 100 επιπλέον αλογάκια που χρειάζεται ο κινητήρας τους, και το πιο όμορφο να ήταν, πάλι τα ίδια θα έχουμε…

  • Σχετικά με την οπτική κηδεία πέρσι , είναι κατά πολύ καλύτερο.
    Το χρώμα ,μου θυμίζει κάτι παλιές καραμέλες…(Δεν μπορώ να θυμηθώ την μάρκα)
    Όχι και τόσο καλό…αλλά ντάααξ μωρέ….

    Η περσινή μύτη καλικάντζαρος έχει γίνει καλύτερη (Thank God)…
    Μένει να δούμε και πόσο σπρώχνει το μοτόρι …

    Λοιπόν….Θα νικήσουμε σε κάνα GP φέτος ?

  • Σχετικά με την οπτική κηδεία πέρσι , είναι κατά πολύ καλύτερο.
    Το χρώμα ,μου θυμίζει κάτι παλιές καραμέλες…(Δεν μπορώ να θυμηθώ την μάρκα)
    Όχι και τόσο καλό…αλλά ντάααξ μωρέ….

    Η περσινή μύτη καλικάντζαρος έχει γίνει καλύτερη (Thank God)…
    Μένει να δούμε και πόσο σπρώχνει το μοτόρι …

    Λοιπόν….Θα νικήσουμε σε κάνα GP φέτος ?

  • LJ

    Εξαφανισιακα σε σχέση με τα προηγούμενα 2-3 χρόνια τα πράγματα ειναι πολυ καλύτερα αλλά και πάλι περίμενα κατι περισσοτερο.

    Ελπίζω να υπάρχει ουσιαστική άνοδος στην απόδοση γτ δε μας βλέπω καλα. Πάλι άδειο το μονοθέσιο απο κύριο χορηγό. Περίμενα πως ο Zack θα εχει βρει κατι…

  • LJ

    Εξαφανισιακα σε σχέση με τα προηγούμενα 2-3 χρόνια τα πράγματα ειναι πολυ καλύτερα αλλά και πάλι περίμενα κατι περισσοτερο.

    Ελπίζω να υπάρχει ουσιαστική άνοδος στην απόδοση γτ δε μας βλέπω καλα. Πάλι άδειο το μονοθέσιο απο κύριο χορηγό. Περίμενα πως ο Zack θα εχει βρει κατι…