Στο περίπτερο της Volkswagen στη Γενεύη κάνει παγκόσμιο ντεμπούτο το εντυπωσιακό Arteon. Το μοντέλο που αντικαθιστά το CC είναι ένα premium τετράθυρο κουπέ με δυναμικές γραμμές, χαμηλό ύψος που διαθέτει μια ενσωματωμένη αεροτομή στο πορτμπαγκάζ.

Σχεδιαστικά φέρει μια μεγάλη μάσκα και φώτα LED με τρισδιάστατη σχεδίαση, καθώς επίσης παράθυρα χωρίς πλαίσιο για να αναδεικνύουν το GT χαρακτήρα του. Υπάρχουν ζάντες 20″, με το μήκος του να φτάνει τα 4.841 mm, το πλάτος τα 1.871 mm, το ύψος τα 1.427 mm.

Στο εσωτερικό του συναντάμε οθόνη 9,2″ στο κέντρο του ταμπλό (βασική μια οθόνη 6,5″) που υποστηρίζει gestures, Head Up Display που η VW το ονομάζει Active Info Display και ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό. Υπάρχουν δερμάτινες και Alcantara επενδύσεις, ξύλινα. αλουμινένια και μεταλλικά διακοσμητικά. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 563 λίτρα, που μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυτών φτάνει τα 1.557 λίτρα.

Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, ανάμεσά τους και η R-Line, με το αυτοκίνητο να βασίζεται στην εξαιρετικά ευέλικτη MQB πλατφόρμα του Group, όντας μεγαλύτερο από το τρέχον CC σε κάθε διάσταση εκτός από το ύψος. Επίσης, διαθέτει μακρύτερο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.841 mm και με τον liftback σχεδιασμό, “φέρνει” περισσότερο στο Audi A7, παρά στο CC.

Μηχανικά, θα φορέσει το νέο 1.5-λίτρων TSI Evo κινητήρα της VW, που θα αποδίδει από 150 άλογα και θα είναι διαθέσιμος με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο DSG. Τα ισχυρότερα σύνολα 2,0-λίτρων TSI 190 και 280 ίππων θα είναι διαθέσιμα μόνο με αυτόματο κιβώτιο, με την ισχυρότερη αποκλειστικά τετρακίνητη. Το αυτοκίνητο θα φορέσει και τον 2-λιτρο πετρελαιοκινητήρα, απόδοσης 150, 190 και 240 ίππων, ενώ αργότερα θα υπάρχει και μια υβριδική έκδοση με 100 χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας.

Εξοπλίζεται μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας όπως ενεργό cruise control, Emergency Assist, Lane Assist, Proactive και πολλά ακόμη. Το λανσάρισμα του στην Ευρωπαϊκή αγορά θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι του 2017, με την τιμή του στην Γερμανία να υπολογίζεται ότι θα ξεκινάει από τα €35.000, έχοντας ως κύριους ανταγωνιστές την BMW Σειρά 4 Gran Coupe και το Audi A5 Sportback. Ήδη προσφέρεται στις κορυφαίες εκδόσεις με τον 2.0 TSI των 280 ίππων και με τον 2.0 TDI των 240 ίππων με τιμή τα 49.325 ευρώ και 51.600 ευρώ αντίστοιχα, τιμές περίπου 3.000 ευρώ και 5.000 ευρώ ακριβότερες σε σχέση με το Passat με τους ίδιους κινητήρες. 

Το επταθέσιο Tiguan Allspace είναι κατά 10,9 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,79 μέτρα) σε σχέση με την απλή έκδοση που το βοηθούν να έχει ακόμα μεγαλύτερους χώρους στα πίσω καθίσματα αλλά και να προστεθεί η τρίτη σειρά. Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 21,5 εκατοστά, κάνοντας το μοντέλο να είναι κατά 9,4 εκατοστά πιο μικρό από το Touareg, μετρώντας 4,7 μέτρα μήκος. Η τρίτη σειρά είναι κατάλληλη μόνο για παιδιά, με το μεγαλύτερο μήκος του Tiguan Allspace να ωφελεί και το πορτμπαγκάζ, το οποίο αν πέσουν τα καθίσματα της τρίτης σειράς ξεπερνά τα 615 λίτρα, ενώ αν πέσουν και τα καθίσματα της δεύτερης σειράς σε αναλογία 40:20:40, τότε ο διαθέσιμος χώρος ξεπερνά κατά πολύ τα 1655 λίτρα της απλής έκδοσης, φτάνοντας τα 1.920 λίτρα.

To Tiguan Allspace πατάει πάνω στην MQB πλατφόρμα και θα προσφέρεται με έξι υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (150, 180, και 220 ίππων) και ντίζελ (150, 190 και 240 ίππων) από 1.400 έως 2.000 κ.εκ, με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς ή στους τέσσερις τροχούς. Ανάλογα με τους κινητήρες θα προσφέρεται με 6-ταχυτο μηχανικό κιβώτιο και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Επίσης το Tiguan Allspase εφοδιάζεται με πανοραμική ηλιοροφή, ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με δυνατότητα πλοήγησης, Adaptive Cruise Control, Blind Sport Monitor, Lane Departure Warning, Forward Collision Warning και αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, με ένα ηχοσύστημα της Fender να βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Τέλειοοο το Arteon. Το Tiguan δε πιάνει μια μπροστά του, τελείως αδιάφορο…