Μετά από δύο τεστ και οχτώ ημέρες στο Circuit de Barcelona-Catalunya, οι ομάδες μαζεύουν τα πράγματά τους, προκειμένου να επιστρέψουν στις βάσεις τους για την τελική προετοιμασία. Το πρωτάθλημα ξεκινά σε δύο εβδομάδες και οι μηχανικοί έχουν σκληρή δουλειά μπροστά τους, προκειμένου να αναλύσουν τα δεδομένα και να προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα μονοθέσια εν όψει Αυστραλίας.


Ο ταχύτερος της σημερινής ημέρας ήταν ο Kimi Raikkonen, που σημείωσε μάλιστα τον ταχύτερο χρόνο. Η επίδοσή του είναι στο 1:18.634 και σημειώθηκε με τα πολύ μαλακά ελαστικά, σε μια προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών. Ο ταχύτερος χρόνος που έχει σημειωθεί στην ισπανική πίστα με αυτή τη χάραξη είναι 1:18.339, επίδοση που σημειώθηκε από τον Felipe Massa με την F2008, η οποία φορούσε slicks ελαστικά του 2009.

Παρ’ όλα αυτά, η ημέρα δεν κύλισε όπως θα ήθελε η Ferrari, μιας και ο Φινλανδός σταμάτησε στην πίστα, 90 λεπτά πριν από το τέλος της ημέρας. Η SF70H αντιμετώπισε ηλεκτρικό πρόβλημα, όμως οι Ιταλοί το επιδιόρθωσαν γρήγορα, γι’ αυτό και ο «Iceman» ολοκλήρωσε συνολικά 111 περάσματα, αριθμός πολύ ικανοποιητικός.

Στη δεύτερη θέση, 8 δέκατα πίσω από τον Raikkonen, βλέπουμε τον Max Verstappen. Όπως και ο Φινλανδός, έτσι και ο Ολλανδός έγραψε τον χρόνο του με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Οι γύροι που γράφτηκαν σήμερα ήταν 71, αφού αντιμετώπισε πρόβλημα με το turbo, δίνοντας δουλειά στους μηχανικούς της Renault.

Ο Carlos Sainz γύρισε 132 φορές στην πίστα, παρόλο που είχε πρόβλημα το απόγευμα. Ο χρόνος του σημειώθηκε με την υπέρ-μαλακή γόμα και ήταν ελάχιστα μπροστά από τον Valtteri Bottas. Η Mercedes σήμερα δεν επικεντρώθηκε πολύ στους χρόνους, με τον Φινλανδό να οδηγεί το πρωί και τον Lewis Hamilton το απόγευμα.

Οι δυο τους γύρισαν 107 φορές στην πίστα, με την ταχύτερή τους επίδοση να έχει διαφορά μόλις 5 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Ο έκτος καλύτερος χρόνος ανήκει στον Nico Hulkenberg. Ο Γερμανός κατέβηκε το 1:20 με την υπέρ-μαλακή γόμα το πρωί, κάνοντας 45 περάσματα, προτού αναλάβει ο Jolyon Palmer. Οι δυο τους έδωσαν δεδομένα 88 γύρων στη Renault.

Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Sergio Perez, που ήταν αρκετά δραστήριος, γράφοντας 128 γύρους. Μαζί με τον Sainz, ο Lance Stroll έκανε τους περισσότερους γύρους, 132 στον αριθμό. Η επίδοσή του είναι το 1:20.3, μακριά από τον Romain Grosjean, ο οποίος σημείωσε 76 περάσματα για λογαριασμό της Haas. Ο Γάλλος σταμάτησε στην αμμοπαγίδα μεταξύ των στροφών 9 και 10, προκαλώντας την κόκκινη σημαία.

Τους λιγότερους γύρους έκανε… μάντεψε: η McLaren! Για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, η βρετανική ομάδα είδε ηλεκτρικό πρόβλημα στην MCL32, με τον Fernando Alonso να συμπληρώνει απόσταση μικρότερη του ενός αγώνα, με τον πονοκέφαλο να γίνεται όλο και πιο έντονος στο στρατόπεδο της McLaren και τη Honda.Στις τελευταίες θέσεις, βλέπουμε τις δύο Sauber, κάτι που δε μας προκαλεί καμία έκπληξη.

  • F1fan

    Tελος τα τεστς,η Αυστραλια ερχεται!! :-)
    -Πολλες κοκκινες σημαιες σημερα,που διεκοψαν την ομαλη ροη τoυ τεστ.
    Αμα μπορουσα να εκανα μια προβλεψη για την δυναμικη των ομαδων,βλεποντας τα ”qualifying simulations”,αυτη θα ηταν:
    1)Ferrari, 6)Haas
    2)Mercedes 7)Renault
    3)RBR 8)Toro Rosso
    4)Williams 9)McLaren
    5)F.I 10)Sauber

    Σαν συνολικη εικονα αυτες τις 8 μερες,συμπαιρενουμε αρχικα τα φετινα μονοθεσια ειναι τερατα!!!Η McLaren βρισκεται σε ιδια,ισως κι χειροτερη κατασταση απο το 2015(δεν υπαρχουν πια πολλες δικαιολογιες),η Ferrari δειχνει να επανακαπτει απο το ”αοσμο” 2016,ενω κι η μαχη στο midfield αναμενεται με ιδιαιτερο ενδιαφερον!

    • Christos Protopapas

      Raikkonen believes Ferrari had more speed……”If we want, we can go faster but that’s not the purpose of the test,” said Raikkonen.

    • F1fan

      Μακαρι να μην μεινει μονο στα τεστ η ταχυτητα της Scuderia! Ικανους οδηγους εχει,αμα το μονοθεσιο ειναι top,τοτε θα διεκδικει τιτλο/ους!

  • Christos Protopapas

    Τελειωνοντας.οι δοκιμες λιγα συμπερασματα…η επανοδος του ρορυ μπυρν σε ενεργο.ρολο πλεον εχει παιξει μεγαλο.ρολο….δευτερον.η καταγγελια.για τις αντιενεργητικες αναρτησεις.τις.μερσεντες και.η δικαιωση της απο την FIA εκανε μεγαλη ζημια στις μερσεντες…και.η εγκατελειψη και.καμια.αναβαθμιση.στο. περσινο μονοθεσιο και.η στροφη στο.καινουργνιο μονοθεσι σχεδον αμεσα ηταν ευεργετικο.για τους ιταλους

    • Ahilleas Tsikelis

      Δεν σε καταλαβα,για ποτε μιλας για το FRIC?φετος που γκρινιαξε πριν απο λιγες μερες η φερραρι ,η φια τις εβγαλε παρανομες?

    • Christos Protopapas

      Το δεκεμβριο.ο σχεδιαστης της φεραρι σιμονε ρεστα …εστειλε επιστολη στην fia ζητωντας να μαθει αν.οι.αντιενεργητικες αναρτησεις ειναι νομιμες η οχι . Η fia εκανε διευκρινησεις και αυτες ηταν.εις βαρος των μερσεντες και.ρεντ μπουλ…αλλα.ειδικα.των μερσεντες….για αυτο και περνουσαν.πανω απο τα κερμ π περισυ «βουτηρο»…..απλα.ενω το.ξερανε καιρο εκαναν.αυτη.την.κινηση τελος.δεκεμβριου αρχες ιανουαριου ωστε να μην.εχουν.χρονο.αντιδρασης οι.μερσεντες και.οι ρεντ μπουλ…

    • nikos

      καλά κράτα μικρό καλάθι γιατί και πέρυσι τα ίδια έκαναν αλλά στους αγώνες με κυάλια τους βλέπατε

    • Christos Protopapas

      Καμια.σχεση περισυ και.δεν.ξερω ποιοι τα λεγανε …και δεν.με.ενδιαφερουν.οι.χρονοι καθολου..περισυ ξ φεραρι.δεν.πατουσε.πουθενα και.επασχε αεροδυναμικα…το.λεγανε.και.το.εγραφαν.ολοι…οσο για το.γιατι.πιστευω οτι.εινια.μπροστα ξ.φεραρι.; απλο…γιατι.αν.διαβσες χαμιλτον.και.μποτας ειπαν…το.μονοθεσιο.εχει.πολυ δυναμικη ..μενει.να.το.ξεκλειδωσουμε ….αυτο.ηταν το.μοτο.της.φεραρι απο.το.2008’και.μετα…..ακριβως αυτο.ελεγαν…το.γρηγορο.μονοθεσιο.και.το.πατημα του ..φαινεται.απο.την.πρωτη μερα

    • Ahilleas Tsikelis

      Ναι πανω σε αυτο το θεμα η μερκ ειπε οτι δν ανησυχει κ ειναι καθολα νομιμη και εμεινε εκει το θεμα.

    • Christos Protopapas

      Το 2017 η νέα Ferrari F1 θα εφοδιάζεται με το σύστημα HPC (Hydraulic Pitch Control) ένα σύστημα μέσω ειδικών αμορτισέρ, βαλβίδων και μοχλών (βλέπε φωτό) που περιορίζει τους κραδασμούς και τις ταλαντώσεις, που είναι αυξημένοι μετά το πέρασμα από τα κερμπ και περιορίζει την ανύψωση του αμαξώματος. Όλα αυτά εις όφελος της σταθερότητας της εμπρόσθιας αεροτομής που παίζει νευραλγικό ρόλο στην όλη αεροδυναμική απόδοση. Πρόκειται για σύστημα που διέθεταν οι Mercedes και Red Bull το 2016 και μάλιστα η Mercedes το εξέλιξε περαιτέρω σε βαθμό που να θεωρηθεί κατόπιν υπόδειξης του Ρέστα παράνομο για το 2017 κάτι που θα πλήξει πολύ την ασημένια αρμάδα,

    • Anestis Genk

      Το FRIC είναι το ίδιο με του Κορρέ απλά σε υδραυλικό; δλδ κάτι αντίστοιχο με citroen ή όχι;

  • F1fan

    Σημερα εφυγε ενας μεγαλος ανθρωπος του motorsport,κι των 2 κι των 4 τροχων.RIP John Surtees

    https://uploads.disquscdn.com/images/302b110b362f9bcb6f678a143eb099da05854ce7913988978c3f06aa3f514c8e.jpg

  • thymios tsilimparis

    Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται με την κατάταξη των ομάδων στην κορυφή. Οι Ιταλοί δείχνουν να είναι πιο δυνατοί από πέρσι (θυμίζω οτι πέρσι έβαζαν στις ίδιες δοκιμές μια γόμα πιο μαλακα ελαστικά για να πιάσουν τους χρόνους των Ασημι- φέτος δεν είδαμε κάτι τέτοιο). Και πιο σοβαροί επίσης. Και λιγότερο ομιλητικοί. Και γενικά η αρχή της χρονιάς θα είναι σίγουρα καλύτερη από περσι.
    Οι Ασημι (Γερμανοί ή Άγγλοι πιάνονται τώρα αυτοι;; ) στα ιδια. Στην κορυφή δλδ. Έχουν το μομεντουμ που λεει κι ο Σκουντης, ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και το κάνουν. Πάλι πρώτοι θα είναι στην Αυστραλία, τουλάχιστον στις κατατακτήριες.
    Οι Αυστριακοί είναι ανεβασμένοι ήδη από πέρσι
    Περιμένω ΤΕΡΑΣΤΙΑ κόντρα στην 5αδα.

    Στο μέσο πάλι χαμός θα γίνει, η Γουιλλιαμς είναι λίγο πιο μπροστά από όλους, η Haas εντυπωσιακά σοβαρή.

    Η Μακ πρέπει να κάψει άλλη μια χρονιά. Η απελευθέρωση της εξέλιξης των κινητήρων έχει μάλλον επιδεινώσει την κατάσταση. Το φορτηγό που μάζευε την Μακ μάλλον έγραψε περισσότερα χιλιόμετρα στις 8 μέρες…

    ΥΠΟΜΟΝΗ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ!

  • Mitsos Ribopaido

    Ερωτήσεις πολλές γεννιούνται….Μην μας παρουσιαζει τπτ προβλήματα ηλεκτρικά η sf70h? Δεν μ άρεσε π είχε πρόβλημα..ίσως έτυχε..
    Κρίμα η μακα πραγματικα.. Δεν υπάρχουν λόγια..
    MERC -RB παίζουν τρομερό κρυφτό και για μένα είναι πολύ πιο δυνατές απο ότι είδαμε..
    Ερώτηση μεγάλη
    Totally different lines through the Turn 10 hairpin from Raikkonen
    and… everything else. Kimi is nowhere near the geometric apex every
    time. Goes in a lot deeper and has a much later rotation.
    Σχολιασμός σήμερα για τον kimi λίγη ώρα πρίν βγεί έξω,..Δηλαδή το ότι έχει άλλες γραμμές θέλει να μας πεί οτι το μονοθέσιο πατάει σε άλλο επίπεδο? :P

  • κανεις δεν ξερει φυσικα με τι φορτιο τρεχουν τα μονοθεσια αλλα μου κανουν εντυπωση οι χρονοι τις ρενο.. σαν σασι αμφιβαλω αν εχουν πετυχει κατι καλυτερο απο την redbull ή την μερκ οποτε μπορει και η ρενο να κανει την εκπληξη σαν κινητηρας παντα … ισως δηλαδη στην αυστραλια η redbull να ειναι πρωτη …
    η φερραρι απο την αλλη δειχνει να παταει γερα
    η μερκ μια απο τα ιδια
    η williams πιστευω θα κανει οτι και περυσι τιποτα παραπανω
    η hass το ιδιο και ισως και χειροτερα
    η μακλαρεν πιστευω θα παει και αυτη χειροτερα απο το 16 εκτος και αν επιτρεπετε να αλλαξει κινητηρα στο μεσον τις σεζον και βαλει ρενο ή φερραρι ή μερκ

    • Nerazzuro21

      Δεν νομίζω ότι είναι εφικτό να αλλάξει κινητήρα η McLaren κατά τη διάρκεια της σεζόν. Για γίνει αυτό θα πρέπει, εκτός από τις σημαντικές αλλαγές που θα χρειαστούν στο chassis, να αποχωρήσει η Honda οικειοθελώς ώστε η FIA να υποχρεώσει έναν από τους κατασκευαστές να προμηθεύσει με κινητήρες τη McLaren μέχρι το τέλος τη σεζόν. Αν η McLaren σπάσει το συμβόλαιο με τη Honda για το 2017 το μόνο που θα καταφέρει είναι να αποσυρθεί από το πρωτάθλημα, καθώς δεν θα έχει κινητήρα να τρέξει.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Βλέποντας τις δοκιμές οι Ferrari είναι και πάλι ταχύτερες όπως και πέρυσι αλλά αυτό δεν λέει κάτι γιατί δεν ξέρουμε τι βάρος και τι καύσιμα έχει κάθε μονοθέσιο μιας και το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος δεν ισχύει στις δοκιμές.
    Οι Mercedes παλι δεν πιέζουν για να δείξουν την πραγματικη τους δύναμη όπως και οι Red Bull, αλλά πιστευω φέτος οι 3 τους θα είναι ακόμα πιο κοντά και ίσως έχουμε και εναλλαγές στην κορυφή.
    Μεγάλη μάχη θα γίνει για την 4η θέση με Williams, Torro Rosso, Renault, και Force India, εκτός αν η Williams πλησιάσει τους πρώτους 3.
    Η McLaren είναι σε άσχημη θέση με λίγα χιλιόμετρα και φοβάμαι μην μάχεται με την Haas και Sauber για τις πίσω θέσεις του grid.
    Το μόνο που με προβληματίζει είναι η δυσκολία στις προσπεράσεις.

  • Giannisk

    Δοκιμές τέλος και μαζί τελειώνουν οι μπλόφες, το κρυφτό, τα mind games και όλα τα σχετικά. Σε δύο βδομάδες όλοι θα πατήσουν τέρμα το γκάζι. Πιστεύω ότι οι Merc και φέτος θα είναι κορυφαίες, εξέλιξαν έναν ήδη κορυφαίο (με διαφορά) κινητήρα και δεν είχαν πολύ δρόμο για το σασί. Οι Ιταλοί έβαλαν το κεφάλι κάτω, δείχνουν αξιόπιστοι (με τα ηλεκτρικά κάτι παίζει) γράφουν χρόνους και θεωρώ ότι θα παίξουν δυνατά για την κορυφή. Οι RBR είναι ερωτηματικό λόγω κινητήρα. Εντελώς νέο μοτέρ, δείχνει γρήγορο και αξιόπιστο αλλά δεν ξέρουμε πως θα ανταπεξέλθει θα έχει σε full ρυθμούς, για το σασί από την άλλη δεν περιμένω κάτι λιγότερο από κορυφαίο από τον Νιουι. Οι Williams ήταν μία ευχαριστη έκπληξη και ίσως τελικά να είχαν δίκιο όσοι έιπαν ότι για τον Bottas αντάλλαξαν και τους Spec B κινητήρες. Ελπίζω να πάει καλά. Οι υπολοιποι δεν έδειξαν κάτι ξεχωριστό, η HAAS ήταν καλή. Τώρα για την Mclaren μεγάλη κουβέντα θα πω, αν δεν υπάρξει κάποια εντυπωσιακή πρόοδος μέσα στην χρονιά οι εξελίξεις θα ειναι καταιγιστικές σε όλα τα επιπεδα και προσωπικά δεν βλέπω η χρονιά τους να βγαίνει “αναίμακτα”. Θα υπάρξουν αλλαγές και απώλειες σε εμψυχο και ίσως και υλικό δυναμικό.

  • Neos
  • F1fan

    Τα φετινα μονοθεσια πετανε στις στροφες!
    https://www.youtube.com/watch?v=io00mlLdRTM

    • Mitsos Ribopaido

      πετάει και ο κιμι όμως… Καλή δουλειά

    • F1fan

      2-3 λαθακια τα εκανε,αρα θα μπορουσε να ειχε παει ακομη πιο γρηγορα!

    • Mitsos Ribopaido

      Ε ναι αν διάβασα καλά έκανε και πιο πολλά… Ενώ ο βετελ κύριος

    • F1fan

      Δεν εχουμε onboard του Vettel,αρα δεν μπορουμε να κρινομε :/

    • Mitsos Ribopaido

      Απ τους σχολιασμους όσο μπορώ να κρίνω αλλά συμφωνώ

    • georgekaras

      ειναι γρηγορα τα φετινα αλλα με ανησυχει παντως οτι στα πρωτα 9 δευτερολεπτα η περσινη Μερσεντες χτυπαει την Φετινη φερραρι αρα φετος τι θα γινει ?

    • F1fan

      Τα φετινα μονοθεσια με τις αλλαγες,υποτιθεται πως θα εχουν καπως χαμηλοτερες τελικες,ισως για αυτο.Ή δοκιμαζαν set up με πολυ downforce,αρα χαμηλη τελικη

  • Akis-F1 FAN

    Τέλος οι δοκιμές !! Η Ferrari έκοψε τα χθεσινά αστεία που ο Seb έκοβε στο s3 και κατέβασε πολύ τον χρόνο αλλά όπως είπε και ο Κιμι είχαν και άλλο να δώσουν. Λίγο με προβλημάτισε που έμεινε όταν έκανε προσομοίωση αγώνα αλλά το έλυσαν γρήγορα το θέμα οπότε δεν νομίζω να είναι τίποτα σοβαρό. Η Merc τις τελευταίες 2 μέρες έκοψε ρυθμό αλλά κακά τα ψέματα πάνε ως φαβορί στην Αυστραλία. Η RBR είναι για μένα μεγάλο ερωτημτικό γιατί πολλά θα κριθούν από τον κινητήρα. Από κει και πίσω ξεχωρίζει η Williams αλλά οι υπόλοιπες ομάδες πρέπει να είναι αρκετά κοντά. Η McLaren τέλος πάει στην Αυστραλία με το σταυρό στο χέρι. Δύσκολα να βγάλουν τον αγώνα εκτός αν τρέχουν σε safe mode και φάνε 2-3 γύρους.

    https://uploads.disquscdn.com/images/f901bde1758069060ebdaf1100d1c0623a1a854faa7ccf22abfb5e6e9f10099c.jpg

    • georgekaras
    • thymios tsilimparis

      2-3 γύροι πιστεύω είναι δεδομένοι. Δε θυμάμαι πού διάβασα ότι η δυναμική της υπολογίζεται περίπου 3 δευτερόλεπτα αργοτερη της κορυφής! Αν ισχύει αυτό, τότε με το safe mode άστα να πάνε…
      Έχουμε αγώνες τώρα στην αρχή με μεγάλες τελικές; δεν έχω κοιτάξει.

    • Akis-F1 FAN

      Φέτος την έχουν πατήσει άσχημα οι Ιάπωνες. Αν καταφέρουν να έχουν μάχη με την Sauber στην Αυσταραλία θα είναι ένα μίνι θαύμα. Το πιο πιθανό είναι στυς πρώτους 2-3 αγώνες να είναι όπως ήταν η Manor το 2015. Η Αυστραλία δεν έχει τεράστιες απαιτήσεις από τον κινητήρα οπότε ίσως κάνουν κάτι, αλλά Κίνα και Μπαχρέιν που ακολουθούν θα γονατίσουν το μοτερ της Honda.

    • thymios tsilimparis

      Πάντως εξακολουθώ να θεωρώ ότι όλο αυτό δεν ονομάζεται ούτε φιάσκο, ούτε τίποτα.
      Η Τογιοτα απέτυχε, η Νισσαν στο ΛεΜαν απέτυχε, η Φερραρι αποτυγχάνει 10 χρόνια να ναι ανταγωνιστικη…
      Οι αγώνες έχουν και αποτυχίες. Οριακος σχεδιασμός και μελέτη με ρίσκα. Αλλά δε φαίνονται όλα στο εργαστήριο…

    • Akis-F1 FAN

      Έχεις δίκιο σ΄αυτό αλλά εδώ δεν μιλάμε για μια απλή αποτυχία. Αυτοί λέγανε ότι σε 3 χρόνια θα είναι σε θέση να πάρουν πρωτάθλημα…πέρασαν τα 3 χρόνια και παίζει να είναι η τελευταία ομάδα σε δυναμική φετος.

    • thymios tsilimparis

      Ακη είναι απογοητευτική η εικόνα τους. Συμφωνώ. Και δεν κρύβω οτι έχω ΄”γελάσει” αρκετά με τις δηλώσεις τους και τις υποσχέσεις τους.
      Για το καλό του σπορ πάντως ελπίζω να βελτιωθούν και να μη την κάνουν με ελαφρά…

    • Akis-F1 FAN

      Αυτό ελπίζουμε όλοι. Ακόμα και να μην υποστηρίζεις McLaren είναι κρίμα να βλέπεις μια τόσο ιστορική ομάδα να βολοδέρνει στις τελευταίες θέσεις.

  • georgekaras

    Δυνατη η Φερραρι .Αλλα η Μελβουρνη ειναι μια πιστα που θελει τερμα γκαζι και εκει πιστευω ειναι εκει το πλεονεκτημα της Μερκ αν δουμε και τις τελικες ταχυτητες που ειναι μεγαλη διαφορα .Τωρα μια προβλεψη για την χρονια πως θα παει .Αν η Φερραρι λυσει τα προβληματα εξελιξης εν μεσω χρονιας θα ειναι ανταγωνιστικοι .Εαν τωρα ειμαστε σε επιπεδο ανταγωνιστικο πιστευω θα δουμε οτι αναλογα με την πιστα διαφορετικες ομαδες(Φερραρι/Μερκ/ερωτηματικο Ρεντ μπουλ θα εχουν και το πλεονεκτημα .Εχω μια αισθηση οτι η Φερραρι χτυπα στα ισα το αεροδυναμικο πακετο της Μερσεντες ,μενουν τωρα να φανουν και στην πιστα τι καναμε και στον κινητηρα .Τελος αφηνω την Μακλαρεν που φετος ασχολιεμαι οσο ποτε βλεποντας αυτο το χαλι.Προβλεψη ,μετα την Βαρκελωνη και αν συνεχισουν τα θεματα θα εχουμε εξελιξεις σε οργανωτικο επιπεδο .Μετραει 3η χρονια και δεν εχουν πετυχει ουτε την αξιοπιστια μεχρι τωρα παω στοιχημα θα την περασει και η Ρενο φετος .Και θα το παω και λιγο διαχρονικα το θεμα με την HONDA .To 91 ξαφνικα φευγει ,γυρναει με την BAR ,κανει μονο μια χρονια καλη το 2004 και φευγει το 2009 .Ξαναγυρνα και ειναι παλι στον πατο.Η αγωνιστικη ταυτοτητα της ομαδας εχει χαθει για τα καλα με το μενω φευγω μενω φευγω .Απο το 91 και μετα δεν εχει κανει τιποτα αξιοπροσεκτο νομιζω φτανει η στιγμη να παρθουν αποφασεις γενναιες,αν δεν αλλαξουν οι κανονισμοι περι μοτερ στο μελλον ωστε να ξαναρχησουν ολα απο νεα βαση για ολους μπας και βρει καποιο πλεονεκτημα .Ανυπομονω για φετος πολυ ελπιζω να εχουμε καλες μαχες με κλασικη ΠΟΠΑΡΑ και Φερσταπεν να μας σπαει τα νευρα και να γινεται πανικος με ολα

  • Emmanouil Laios

    Τώρα που τελειώσαν οι δοιμές, διαβάζόντας όλα τα σχόλια, μαζί φυσικά και τις δικές μου σκέψεις, έχω να πώ.
    1. πέρυσι η Μερσεντες δεν ήταν και τόσο άπιαστη/γρήγορη στους αγώνες, η Φεράρι απλά ήταν πολύ κακή και αρκετές φορές άτυχη και το αναψυκτικο όμως μια χαρά τους ζόρισε. ( στο q3 φυσικά άπιαστοι, μπορεί να ψεκάζαν καλό λαδάκι :-).
    2. Όλοι λέμε οτι τα Μερσεντες κρύβονται ( το ξέρουμε και το είδαμε φυσικά) αλλά με τους νέους κανονισμούς δεν είναι καθόλου απίθανο να είναι το ίδιο γρήγορη η Φερράρι και το αναψυκτικό με τα Μερσέντες και οχι επειδή έχουν ποιο φαρδιά ελαστικά η μεγαλύτερες αεροτομές κέρδισαν ταχύτητα και έφτασαν τα Μερσεντες αλλά για τον σημαντικότερο λόγο που δεν ανέφεραν οι περισσότεροι, ο,τι έπαψε το αστείο με τις μάρκες και τα π@π@ριες για την εξέλιξη του PU ( μάλλον η χοντα το ξέχασε αυτό ).
    Πράγμα που σημαίνει πως για την μεν Φεραρι μπορεί να έφτασε το PU της Μερσεντες και γιατί οχι και να το ξεπέρασε ( θα δείξει σε λίγες μέρες ), να έκανε όντως καλή δουλειά και στην αεροδυναμική με τις καινοτομίες στα sidepods και τα πολύ μπερδεμένα και δύσκολα σχεδιαστικά αεροδυναμικά βοηθήματα και απο την άλλη η TUBORG με τα “μαγικά’ του Newey στο σασι αλλά και μια καλή εξέλιξη στο μοτερ της η Renault τώρα που επαναλαμβάνω τελίωσαν οι μάρκες να είναι και αυτοί στα ίσα. ( Ο Παλμερ πετούσε στις δοκιμές σε σχέση με πέρυσι, φαντάσου τα ανθρακούχα ? ).
    Γιατί μην ξεχνάμε το δύσκολο οταν είσαι πρώτος είναι να διατηρηθείς και να εξελιχθείς κρατόντας την διαφορά, οι Φεραρι και η Σοδα που κυνηγάνε 3 χρόνια τώρα μπορεί να κάνανε πολύ καλή δουλειά φέτος που δεν υπάρχουν περιορισμοί στη εξέλιξη.
    Οπότε ας μην είμαστε σίγουροι οτι θα είναι και τόσο μεγάλες οι διαφορές στα PU και τις επιδόσεις των 3 – 4 πρώτων αλλά να είναι πολύ μικρές και η σειρά να αλλάξει!

  • Mika

    Διακρινω υπερμετρο ενθουσιασμο για τη Ferrari φετος..Η αληθεια ειναι πως δειχνει να εχει κανει πιο σοβαρη δουλεια απο αλλες χρονιες, αλλα εχουμε δει πως μεσα στη σεζον αντι να προχωραει μπροστα, μενει πισω…
    Δεν φτανει λοιπον μια καλη αρχη,αλλα να υπαρχει και συνεχεια, σ ολη τη διαρκεια της χρονιας..
    Για τη Μακλαρεν, οπως δειχνουν δυστυχως τα πραγματα, η φετινη χρονια θα ειναι εφιαλτης..

  • Christos Protopapas

    Όλη η… δουλειά φαίνεται πως γίνεται στο σχεδιασμό των sidepods. Tα sidepods είναι δύο αεροδυναμικές διατάξεις που ξεκινούν αμέσως μετά τους εμπρός τροχούς. Για λόγους συντομίας και για να μην γράφουμε «πλευρικό αεροδυναμικό βοήθημα» θα τα ονομάζουμε sidepods.

    Αυτό που έχουν κάνει στη Ferrari είναι να φτιάξουν ένα κανονικό sidepod εναρμονισμένο με τους κανονισμούς του 2017 με γωνία 75 μοιρών από την κεντρική γραμμή του μονοθεσίου, ώστε να δημιουργεί μία πιο όμορφη και αισθητική όψη και να ακολουθεί τον σχεδιασμό της μπροστινής αεροτομής προς τα πίσω.

    Όμως οι σχεδιαστές έχουν πρόβλημα με αυτόν τον κανονισμό των 75 μοιρών, αφού το sidepod για να έχει σωστή απόδοση πρέπει το χείλος προσβολής να έχει γωνία 90 μοιρών σε σχέση με την κεντρική γραμμή του μονοθεσίου.

    Έτσι σκέφτηκαν ένα πολύ έξυπνο τέχνασμα. Πρόσθεσαν ένα δεύτερο sidepod 30 εκατοστά πιο πίσω από το πρώτο που απλώς οδηγεί τον αέρα από το πρώτο στο δεύτερο, το οποίο ελεύθερο πλέον από την ανάγκη να εναρμονιστεί από τους κανονισμούς, έχει την επιθυμητή γωνία των 90 μοιρών και πολύ μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση, γεγονός που προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη ταχύτητα.

    Με αυτόν τον τρόπο, η Scuderia έκανε μία… τρύπα στους κανονισμούς, η οποία είναι απολύτως νόμιμη και έχει προκαλέσει την έκπληξη των υπολοίπων ομάδων. Από εκεί και πέρα, εκτός του ότι όλη η διάταξη διαθέτει πολύπλοκα στοιχεία, το κυρίως σώμα του sidepod είναι μικρότερο!

    Επίσης, αξιοσημείωτο είναι και το ότι το σύστημα ψύξης για το κιβώτιο ταχυτήτων και τα υδραυλικά δεν είναι, πλέον, τοποθετημένο πάνω στο αμάξωμα (γύρω από τον κινητήρα), όπως ήταν κανονικά μέχρι τώρα, αλλά διοχετεύεται στο πάτωμα του μονοθεσίου, ενώ οι σωλήνες ψύξης είναι απομακρυσμένες από τον κινητήρα για να παραμένουν κρύες, ενώ διατηρούν την απόσταση των 140 εκ., που προβλέπουν οι κανονισμοί για λόγους ασφαλείας.Μάλιστα, η ομάδα του Μαρανέλο χρησιμοποίησε θερμικά αυτοκόλλητα στο κανάλι κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης για να καταγράψει τις θερμοκρασίες. Έτσι, η Ferrari δείχνει πως έχει κάνει σημαντική δουλειά στην SF70H με αποτέλεσμα να σημειώσει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στις δοκιμές, και μένει να φανεί αν θα έχει τα ίδια αποτελέσματα και στα Γκραν Πρι.

  • Yiannis P

    Ως τιφόζι φέτος τουλάχιστον δεν είμαι απαισιόδοξος.Αλλά ούτε και αισιόδοξος, αφενός γιατί ακόμα είναι πολύ νωρίς και αφετέρου η Merc παίζει να κρύβει πολλά.