Με στόχο τα μονοθέσια να γίνουν σημαντικά ταχύτερα, οι υπεύθυνοι σκέφτηκαν πως μπορούν να αυξήσουν το φάρδος των φετινών ελαστικών. Αυτό, όντως, έχει μειώσει το γυρολόγιο, αλλά σε συνδυασμό με τη υψηλότερη κάθετη δύναμη που παράγεται. Τα νέα ελαστικά έφεραν αλλαγές στα μονοθέσια, όμως οι ομάδες είναι προετοιμασμένες και για κάτι διαφορετικό.

Τα pit stops αποτελούν κάποιες φορές καθοριστικό κομμάτι στον αγώνα ενός οδηγού, αφού ένα λάθος των μηχανικών ενδέχεται να του στερήσει θέσεις στον αγώνα. Πέρυσι, είδαμε μερικά εντυπωσιακά pit stops, όμως φέτος οι χρόνοι αναμένεται να είναι πιο αργοί, και ο λόγος δεν είναι άλλος από τα ελαστικά, που είναι πιο φαρδιά και πιο βαριά, όπως εξηγεί ο manager της Williams, Steve Nielsen.

Ένα pit stop περιλαμβάνει 34 ενέργειες, που πρέπει να γίνουν σε διάστημα δύο δευτερολέπτων. Μία από αυτές να πάει λάθος και μπορεί να καθυστερήσεις. Από τις 34, οι 12 επηρεάζονται από τους μεγαλύτερους και βαρύτερους τροχούς. Για παράδειγμα, το μπουλόνι, ειδικά στους πίσω τροχούς είναι πιο μέσα, έτσι είναι πιο δύσκολο για τον μηχανικό να φτάσει εκεί. Υπάρχει μια αλλαγή στον εξοπλισμό και την τεχνική που το αντιμετωπίζουμε αυτό.

Το γεγονός ότι οι ζάντες είναι πιο φαρδιές, σημαίνει ότι τα μπουλόνια βρίσκονται σε μεγαλύτερο βάθος, συνεπώς θα είναι λιγότερο ορατά από τον μηχανικό όταν το μονοθέσιο έρχεται να πάρει θέση για την αλλαγή. Αυτή ήταν μια ανησυχία, αλλά ο Nielsen επισημαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο περίμεναν.

Φοβόμασταν γι’ αυτό πριν ξεκινήσουμε την εξάσκηση με το πραγματικό kit, αλλά δεν υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο πιστεύαμε. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η μετάβαση, από τη στιγμή που θα λυθεί ο τροχός, θα βγει έξω και θα μπει ξανά μέσα ο επόμενος. Εδώ υπάρχει ο επιπλέον χρόνος. Είναι επειδή τρία άτομα μετακινούνται ελάχιστα εκατοστά ο ένας από τον άλλον και ο τροχός είναι πιο φαρδύς τώρα. Έτσι, οι αποστάσεις μεταξύ των μηχανικών πρέπει να είναι μεγαλύτερες, πρέπει να δώσουν περισσότερο χώρο ο ένας στον άλλον, και αυτό προσθέτει χρόνο.

Το σημαντικότερο δεν είναι άλλο από τη σταθερότητα, σύμφωνα με τον Βρετανό. Όπως λέει, είναι πάντα ωραίο να κάνεις pit stop στα 1,9 δευτερόλεπτα, όμως αυτό είναι κάτι ανούσιο αν κάνεις άλλα αρκετά αργά.

Αυτό που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι ότι οι απόλυτοι χρόνοι του 2016 είναι ακόμα εφικτοί. Ένα πολύ καλό pit stop πέρυσι διαρκούσε 2 δευτερόλεπτα, ίσως και κάτω από αυτό. Μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, ωστόσο οι χρόνοι στο 2,4, 2,5, 2,6 είναι περισσότεροι απ’ ό,τι πέρυσι. Αν και είναι καλό να κάνουμε pit stop στο 1,9, το πιο σημαντικό είναι η σταθερότητα. Έτσι, αν κάνεις τέσσερα pit stop, δεν έχει νόημα να είναι το ένα στο 1,9 και τα άλλα τρία στο 3,5. Θα προτιμούσα να είναι όλα στο 2,5.

  • Giannisk

    Πιστεύω ότι, ειδικά, στους πρώτους αγώνες θα δούμε κάποια λάθη και καθυστερήσεις.

  • Mika

    Θα θελουν κι αυτοι καποιους αγωνες για να βρουν τα πατηματα τους!!