Το 1968 η Porsche θέλησε να δημιουργήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα συμμετείχε σε αναβάσεις. Κάπως έτσι γεννήθηκε η 909 Bergspyder.

Η Porsche γνώριζε μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία 1958-1967 στα πρωταθλήματα ανάβασης, κατακτώντας 20 από τα 24 τρόπαια, αλλά μετά την ανακοίνωσε της Ferrari πως ετοιμάζει την 212E, ο Ferdinand Piech (ο οποίος αργότερα μεταξύ άλλων, ήταν υπεύθυνος για την Porsche 917, το Audi Quattro, το Volkswagen New Beetle και την Bugatti Veyron) αμέσως έθεσε έναν νέο στόχο.

Τη δημιουργία ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα μπορούσε να ξεπεράσει το αυτοκίνητο της Scuderia. Έτσι δημιουργήθηκε η 909 με το παρατσούκλι η “πλαστική Porsche”, συνολικούς βάρους μόλις 375 κιλών.

Η 909 είχε μόλις το 1/5 του βάρους της Bugatti Veyron, με τις φήμες της εποχής να αναφέρουν πως ο Piech έλεγχε το αυτοκίνητο με έναν μαγνήτη και αν αυτός κολλούσε σε οποιοδήποτε μέρος του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί της Porsche ήταν υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το μέρος αυτό με ένα ελαφρύτερο υλικό από τον χάλυβα.

Κίνηση παίρνει από έναν 2,0-λιτρο επίπεδο οκτακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 275 ίππων που σε συνδυασμό με το πανάλαφρο σασί και αμάξωμα, το αυτοκίνητο βάρους μόλις 375 κιλών, ήταν σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα.

Το σασί ήταν κατασκευασμένο εξολοκλήρου από αλουμίνιο, η ανάρτηση από τιτάνιο, ενώ τα καλώδια δεν ήταν από χαλκό, αλλά από άργυρο. Το σύστημα ανάφλεξης είχε ballast από ξύλο balsa, με τη δεξαμενή καυσίμου να είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο και καουτσούκ, ενώ λόγω ότι ήταν υπό πίεση με υποξείδιο αζώτου, δεν χρειαζόταν αντλία καυσίμου, μειώνοντας έτσι το βάρος.

Μόλις 2 Porsche 909 Bergspyder κατασκευάστηκαν, ενώ ακόμη και το καρκινογόνο υλικό, το βηρύλλιο, χρησιμοποιήθηκε στους δίσκους, με την Porsche να κατασκευάζει μόλις 5 δίσκους, και να τους τοποθετεί στο ταχύτερο από τα δύο αυτοκίνητα. Οι δύο 909 κατάφεραν να κυριαρχήσουν στους αγώνες ανάβασης, με την Ferrari 212E να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ωστόσο οι οδηγοί προτίμησαν να οδηγούν την περσινή 910 Bergspyder, που ζύγιζε 420 κιλά και ουσιαστικά ήταν μια αναβαθμισμένη 906.

Η 909 ήταν το τελευταίο αγωνιστικό που ετοίμασε η Porsche για αγώνες ανάβασης, μιας η εταιρία στο τέλος της ίδιας χρονιάς ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων.