Το 1968 η Porsche θέλησε να δημιουργήσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα συμμετείχε σε αναβάσεις. Κάπως έτσι γεννήθηκε η 909 Bergspyder.

Η Porsche γνώριζε μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία 1958-1967 στα πρωταθλήματα ανάβασης, κατακτώντας 20 από τα 24 τρόπαια, αλλά μετά την ανακοίνωσε της Ferrari πως ετοιμάζει την 212E, ο Ferdinand Piech (ο οποίος αργότερα μεταξύ άλλων, ήταν υπεύθυνος για την Porsche 917, το Audi Quattro, το Volkswagen New Beetle και την Bugatti Veyron) αμέσως έθεσε έναν νέο στόχο.

Τη δημιουργία ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου που θα μπορούσε να ξεπεράσει το αυτοκίνητο της Scuderia. Έτσι δημιουργήθηκε η 909 με το παρατσούκλι η “πλαστική Porsche”, συνολικούς βάρους μόλις 375 κιλών.

Η 909 είχε μόλις το 1/5 του βάρους της Bugatti Veyron, με τις φήμες της εποχής να αναφέρουν πως ο Piech έλεγχε το αυτοκίνητο με έναν μαγνήτη και αν αυτός κολλούσε σε οποιοδήποτε μέρος του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί της Porsche ήταν υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν το μέρος αυτό με ένα ελαφρύτερο υλικό από τον χάλυβα.

Κίνηση παίρνει από έναν 2,0-λιτρο επίπεδο οκτακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 275 ίππων που σε συνδυασμό με το πανάλαφρο σασί και αμάξωμα, το αυτοκίνητο βάρους μόλις 375 κιλών, ήταν σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα.

Το σασί ήταν κατασκευασμένο εξολοκλήρου από αλουμίνιο, η ανάρτηση από τιτάνιο, ενώ τα καλώδια δεν ήταν από χαλκό, αλλά από άργυρο. Το σύστημα ανάφλεξης είχε ballast από ξύλο balsa, με τη δεξαμενή καυσίμου να είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο και καουτσούκ, ενώ λόγω ότι ήταν υπό πίεση με υποξείδιο αζώτου, δεν χρειαζόταν αντλία καυσίμου, μειώνοντας έτσι το βάρος.

Μόλις 2 Porsche 909 Bergspyder κατασκευάστηκαν, ενώ ακόμη και το καρκινογόνο υλικό, το βηρύλλιο, χρησιμοποιήθηκε στους δίσκους, με την Porsche να κατασκευάζει μόλις 5 δίσκους, και να τους τοποθετεί στο ταχύτερο από τα δύο αυτοκίνητα. Οι δύο 909 κατάφεραν να κυριαρχήσουν στους αγώνες ανάβασης, με την Ferrari 212E να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ωστόσο οι οδηγοί προτίμησαν να οδηγούν την περσινή 910 Bergspyder, που ζύγιζε 420 κιλά και ουσιαστικά ήταν μια αναβαθμισμένη 906.

Η 909 ήταν το τελευταίο αγωνιστικό που ετοίμασε η Porsche για αγώνες ανάβασης, μιας η εταιρία στο τέλος της ίδιας χρονιάς ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων.

  • δηλαδη αμα προσπαθησουν να το αναβιωσουν αυτο το αυτοκινητο με υλικα και τεχνολογια του σημερα….χαλαρα θα παμε στα 300+ κιλα ?????

    • NIKOS HomoAkatastatus

      300;;;Πολλά λες!Θα τους στείλω ένα καρότσι του Σκλαβενίτη να κάνουν ανάβαση. : )
      Εκείνο το troll στις φωτογραφίες ο πανίβλακας ο Piech,απλά δεν σας είπε πως τα μπροστινά bumber canards και οι πίσω πτέρυγες ΠΡΟΣΘΕΤΑΝ ΚΙΛΑ. : )

    • λες να επεφτε κατω απο τα 300?? ποσα κιλα λες να εδινε η φτερουγα ??

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Eκείνες τις εποχές η αεροδυναμική ήταν επτασφράγιστο μυστικό και φυσικά άλλαζαν τα κιλά ανάλογα τις ρυθμίσεις.
      Στα χρόνια μας βγαίνει η αγωνιστική ομάδα Mclaren και δηλώνει επίσημα για μοντέλα της, πόσα κιλά προσφέρουν οι πτέρυγες της και στα πόσα χιλιόμετρα ταχύτητας.

    • jonjon

      Του lidl έχει φαρδύτερο μεταξόνιο πίσω , θα βοηθάει στην ανάβαση μην πετάει κ………ο! ?

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Α χα χα χα χα χα χα έχεις δίκιο!
      Nα είμαστε και παραδοσιακοί με Γερμανικό πλαίσιο! : )

    • Moby Dick

      Δεν γίνεται να το αναβιώσουν. Είναι τελείως διαφορετικά τα συστήματα τώρα και οι τεχνολογίες και πέραν όλων των άλλων, οι κανονισμοί σε κανένα πρωτάθλημα δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. Πχ στο WEC το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος είναι 875 κιλά.

    • μαζι σου…δεν λεω για να παρει μερος σε καποιο πρωταθλημα…απλα σαν προτζεκτ…να συνεχισουν την ιδεα..απλα με υλικα του σημερα !!!

    • Moby Dick

      Koίτα, η παθητική ασφάλεια σήμερα των αυτοκινήτων δεν θυσιάζεται (όπως τότε) για την εξοικονόμηση βάρους. Μπορείς να κόψεις από παντού, αλλά απ’ την ασφάλεια όχι. Γι’ αυτό δεν μπορεί να αναβιώσει στην σημερινή εποχή ένα project 400 κιλών κτλ. Ούτε σε αγώνες, ούτε στον δρόμο.

      Υπάρχουν Minimum ασφάλειας που πρέπει να τηρούνται είτε το θέλουν οι κατασκευαστές, είτε όχι. Και όπως καταλαβαίνεις η ασφάλεια και η τεχνολογία γενικότερα, ζυγίζουν.

      Φυσικά και οι εταιρείες προσπαθούν όσο μπορούν να μειώνουν το βάρος των οχημάτων γιατί αυτό έχει πλεονεκτήματα σε όλους τους τομείς (απλή φυσική), αλλά υπάρχει ένα όριο σε αυτό. Ακόμα και η 911 R που είναι ολόγυμνη δεν έπεσε κάτω απ’ τα 1370 κιλά με υγρά τοποθετημένα, επίτηδες. Τέτοιες βλακείες τη σήμερον ημέρα τις κάνει μόνον η Lotus και κάτι τέτοιες εταιρείες που δεν νοιάζονται για την ασφάλεια και γενικά δεν έχουν την σοβαρότητα της Porsche.

    • σε οτι λες συμφωνω και επαυξανω !!!
      απλα θα ηθελα να δω αν αυτην την ιδεα του τοτε…την ειχε σημερα καποιος….ποσο ελαφρυ θα μπορουσε να ειναι το αυτοκινητο !!!

    • Moby Dick

      Πρακτικά δεν είναι τίποτα να το κάνεις πανάλαφρο! Αμα θέλει η Porsche σου φτιαχνει και με 200 κιλά σπορ αυτοκίνητο. Δεν λέει τίποτα αυτό.

    • ελα ρε..μπορει να φτασει τοσο χαμηλα ???? αυτο ηθελα να δω…ποσο χαμηλα μπορει να φτασει αλλα να πηγαινει γρηγορα !!!
      απλα καταλαβαινω ..οτι το ”σκοτωστρα” θα ειναι λιγο για να το περιγραψει !!!

    • Moby Dick

      Μα αφού τότε το έκανε. Γιατί να μην μπορεί να το κάνει τώρα?
      Φυσικά και αν κόψεις τα πάντα και βάλεις τα ελαφρυτερα υλικά, θα φτάσεις το βάρος όσο πιο κάτω θέλεις. Αν κάνεις ένα σασί της πλάκας, αν κάνεις ένα αμάξωμα φλύδα, αν δεν βάλεις τα συστήματα που είναι απαραίτητα σε ένα αυτοκίνητο της σημερινής εποχής, αν κάνεις έναν πολύ μικρό και ελαφρύ κινητήρα, αν αν αν, θα πέσεις στο βάρος.

      Δεν είναι πια αυτό το ζητούμενο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να φτιάξεις ένα μη λειτουργικό και ένα μη ασφαλές σπορ αυτοκίνητο, απλά για να είναι πανάλαφρο. Ακόμα και το ΒΑC είναι 580 κιλά, στεγνό. Δεν είναι δυνατόν στην πραγματικότητα να πέσεις πιο κάτω…

    • Με κάλυψες !!! ??????

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Tι λίγα κιλά τρομάρα σου φαντασιώνεσαι πάλι;;;
      Mήπως να πέρναμε το καρυδότσουφλο που ζυγίζει 300 κιλά να καταρρίψει την ανάβαση στο Pikes Peak;;
      Mε τι τα @@ μου θα ΓΕΙΩΝΕ 800 άλογα η σπινιαρίστρα;;
      Στο ίδιο μέρος θα έμενε, με τις ζάντες γύρω-γύρω όλοι.
      Τράβα δες αγωνιστικά Peugeot T16,Τoyota Celica Pikes Peak,
      Αudi S1,Suzuki Escudo,με κάτι ΤΕΡΑΤΑ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΚΙΛΩΝ, χώρια τα αμαξώματα.

    • Όπως λέει και ο Moby dick άλλοι ειναι οι λόγοι που ειναι τοσο βαριά ….

    • NIKOS HomoAkatastatus

      O κάθενας μπορεί να φαντασιώνετε ότι του έρθει, μα η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ.
      ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ασφάλεια σε συνθήκες μεγάλων ταχυτήτων.
      Ο Ανθρώπινος οργανισμός, ΔΕΝ μπορεί να αντέξει το ΑΚΑΡΙΑΙΟ 250χλμ-0,ούτε το 200χλμ-0 ούτε καν το 100χλμ-0.
      Τον Georg Plasa στις αναβάσεις τον θυμάσαι με την εκπληκτική
      ΒΜW V8 JUDD;;;

      Χαλκομανία σε στροφιλίκι….
      ΤΟ ΑΚΑΡΙΑΙΟ σταμάτημα σε τέτοιες ταχύτητες, χωρίς να μπορούν να εκτονωθούν αλλού οι μεγάλες δυνάμεις,
      δεν σε σώζουν ούτε 500 κιλά roll cage και δεσίματα.
      Εσωτερικά όργανα-αρτηρίες-εγκέφαλος-σπονδυλική στήλη, έχουν γίνει πελτές και pummaro.
      https://youtu.be/kjotu8dObkc

    • το εχουμε ξαναπει…..η ασφαλεια μεχρι ενα σημειο !! αλλα προτιμω να πεσω στο ντουαβρι με 10 αεροσακους και 200 παρα χωρις…..οπως εχεις πει…ενα τροχαιο εχειπολλες μεταβλητες….και μπορει ενας απο αυτους τους 10 αεροσκαους να κανει τη διαφορα !

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Εσύ φαντασιώσου πως θα πέσεις και με την κάπα του Superman στο ντουβάρι.
      Το ίδιο αποτέλεσμα με την Βmw Judd θα έχεις,είτε έχεις 150 αερόσακους, είτε ζυγίζει το αυτοκίνητο 300 ή 1800 κιλά.

      Ο αερόσακος έξυπνε, απλά προσπαθεί να ΜΗΝ φέρει σε επαφή το κεφάλι σου-στήθος με το σκληρό τιμόνι.
      ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ τα εσωτερικά σου όργανα, να ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ με ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕΣ….

    • το εχουμε πει…ενα ατυχημα εχει πολλλλλλλες μεταβλητες που αναλογα την περιταση μπορει να ειναι σωτηριοι !!

  • Κώστας

    Συνηθισμενη ηταν η φερραρι απο σφαλιαρες της πορσε εκεινων των δεκαετιων.

    Το αρθρο ομως ειναι αντιθετο με την περιφημη χομο-θεωρια που λεει οτι οσο βαρυτερο,τοσο καλυτερο!
    Α ρε porsche,μαθε μπαλιτσα απο τον αρχοντα Χόμο!

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Διοπτροφόρε με 47χιλιάδες βαθμούς μυωπία,ΟΥΤΕ το τηλεσκόπιο Ηubble δεν φτάνει για να δεις μπροστά σου! : )
      Όπως λέει και το άρθρο, ”Ωστόσο οι οδηγοί προτίμησαν να οδηγούν την περσινή 910 Bergspyder, που ζύγιζε 420 κιλά”….
      Φυσικά και οι οδηγοί έμαθαν στην πράξη, πως τα ΒΑΡΥΤΕΡΑ στρίβουν
      ΚΑΛΥΤΕΡΑ….. : )

      ΟΙ ”ΘΕΩΡΙΕΣ” του Homo πάντα θα αποδεικνύονται, όπως συμβαίνει ΧΡΟΟΟΝΙΑ. : )
      Δείτε τώρα μέχρι και τις ΒΑΡΥΤΕΡΕΣ Formules να βαράνε 7άρια,8άρια G στα στροφιλίκια και τις ασχετοθεωρίες σας περί ”ελαφρύτερων”, να πηγαίνουν στον κάδο απορριμμάτων. : )

    • Κώστας

      Και τι εχει να λεει αυτο ρε καημενε;;τα τροπαια που πηρε η 909 ουτε αυτα σου λενε τιποτα;;
      Τοσο κομπλεξ πια;;;
      Αλλά τι καθομαι και ασχολουμαι με καποιον που δεν βλεπει μπροστα του απο την φανατιλα…
      Ο γιατρος εχει πει να σου λεμε ΝΑΙ σε ολα

    • Moby Dick

      Xαχα! Η Ferrari αποτελεί έναν σταθερό πελάτη μας, όλες τις δεκαετίες…

    • sergio360

      Περαστε πρωτα εστω απ’εξω απο την F1 και μετα μιληστε ;-)

    • Moby Dick

      Είσαι σίγουρος οτι θέλεις; Δεν το νομίζω…

    • sergio360

      H Ferrari δεν εχει να φοβηθει τιποτα και απο κανεναν.Ειναι η ιστορικοτερη ομαδα στην κορωνιδα του μηχανοκινητου και αυτη με τα περισσοτερα πρωταθληματα.Οποτε το να την φτασει καποιος ειναι λιγο δυσκολο…Μαλλον αλλοι φοβουνται γιατι εχουν μονο Γιαπωνεζους ανταγωνιστες,οποτε σου λεει κατσε εδω με τους ασχετους γιια να φαινομαστε εμεις οι γρηγοροι.Κατι σαν την Honda και την Force India στην F1 δηλαδη και να τρεχουν μονο αυτοι οι δυο. :-D

    • Moby Dick

      Τώρα ολα αυτά που έγραψες σε αυτό και σε προηγούμενα σχόλια βγάζουν χολή και μόνο και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Και το ξέρεις.

      Τα πρωταθλήματα κατασκευαστών που παίρνει μια ομάδα ως προμηθευτής κινητήρων, πιστώνονται και στην ομάδα που φτιάχνει το σασί (Mclaren) και στην ομάδα που προμηθεύει τον κινητήρα (Porsche). Ως εκ τούτου δεν μπορείς να μηδενίζεις τα 2 πρωταθλήματα κατασκευαστών της Porsche στην F1 τις χρονιές 84 και 85. Αυτά θεωρούνται κανονικά πρωταθλήματα κατασκευαστών, τόσο για την Mclaren, όσο και για την Porsche.

      Τώρα το άλλο που έγραψες οτι η Ferrari δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απο κανέναν, απλά δεν ισχύει και το αποδυκνείει η ίδια η πραγματικότητα των αγώνων. Το ξύλο που τρώτε τα τελευταία πολλά χρόνια μετά την εποχή Σουμάχερ πχ, απο RedBull και Mercedes επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές! Οχι απλά φοβάται η Ferrari λοιπόν! Χαίζεται!! Για να στο πω πιο ωμά. Και μην βιάζεσαι για το 17ο ακόμα (συμβουλή).

      Τα περί ανταγωνισμού της Porsche με Τoyοta κτλ που έγραψες, επίσης είναι εντελώς λάθος. Διότι η Porsche δεν έχει καμία ευθύνη για το ποιός έρχεται και ποιός δεν έρχεται μέσα την ώρα που εκείνη μπαίνει. Αλλά όπως ξέρεις, όταν εμείς μπαίνουμε (ιστορικά) οι άλλοι βγαίνουν (όπως κάνατε εσείς πάντα μαζί μας). Και κατά ένα ακόμα πιο μυστήριο λόγο, όταν εμείς βγαίνουμε, εκείνοι μπαίνουν! Αναρωτήσου γιατί μόνος σου…

    • sergio360

      Απο τα 4 που πηρε η Red Bull,για τα 2 τουλαχιστον ιδρωσε.Οχι σαν την Porsche στο LeMans.Οποτε δεν σε συμφερει ειναι λαθος αυτα που λεμε και εσυ ο σωστος.Μην ασχολεισαι ρε φιλε,παιξτε εκει με τα γιαπωνεζακια και να χαιρεστε που βγαινετε πρωτοι σε ενιαιο.Ποναει η αληθεια και βλεπω οι Porschακιδες δεν εχετε καλο στομαχι για χωνεμα…Σε καθε ευκαιρια κραζεις την Ferrari.Μηπως ηθελες και συ και αντι για Lamborghini το πηγες στα Porsche? :-D :-D :-D

    • Moby Dick

      Ένα σωρό βλακείες. Νόμιζα οτι ήσουν σε θέση να κάνεις ένα διάλογο με κάποια σοβαρότητα, έστω διαφωνώντας, αλλά δεν… Γνωστοί ανεγκέφαλοι Tifosi, επιβεβαιώνουν πάντα την φήμη τους!

    • sergio360

      Ελα που θα κατσω να μιλησω και σοβαρα με αυτα που γραφεις.Δεν εχεις επιχηραματα ουτε αποδειξεις κατα αυτων που λεω και αρχιζεις και λες για τους τιφοζι και οτι σου κατεβασει το κεφαλι.Σου προτεινω να οδηγησεις μια Ferrari καποια στιγμη η/και να πας σε εναν αγωνα F1 μπας και καταλαβεις.

    • Moby Dick

      Επιχειρήματα στην συζήτηση παρέθεσα εγώ, γιατί αυτό κάνω πάντα. Εσυ είσαι αυτός που δεν μπορείς να σταθείς στην συζήτηση. Αν αυτά που έγραψες σε όλα τα σχόλιά σου νομίζεις οτι αποτελούν επιχειρήματα, άστα βράστα!

    • mixalhs7

      3 παρουσίες 3 τίτλοι.

    • sergio360

      Ποτε κατεβασε ομαδα η Porsche και δεν το καταλαβα?Η μηπως λες για κινητηρες αυτους που τους λεγανε TAG?Αμα ειναι ετσι να πανηγυριζω και εγω σαν Renaultακιας τιτλους της Red-Bull.Ας σοβαρευτουμε….

    • mixalhs7

      Η RBR Renault έχει τίτλους F1. Όπως και η TAG McLaren τότε. Οπως και η McLaren Honda μετεπειτα.
      Σοβαροι θα ημασταν αν το πρωτο πρωτάθλημα της, η σκουντερια το χάριζε στη Λαντσια τιμης ενεκεν για το νικητή αγωνιστικο του Βιτοριο Γιαννο που τους εκανε δωρο ο Τζιανι Λαντσια οταν συγκλονισμενος απ το θανατο του Ασκαρι παράτησε τους αγώνες ;))

    • sergio360

      Θες αντι για 16 να λες οτι η Ferrari εχει 15 πρωταθληματα?Οκ.Τοτε με αυτο το σκεπτικο και η Porsche εχει μηδεν ;-)

    • mixalhs7

      Καθε αλλο, εσυ μιλησες για σοβαροτητα.
      Η σκουντερια εχει 16 τιτλους (ασχετα το πως τους πηρε) στη φορμουλα του Μπερνυ. Αν εσυ εχεις πειστεί περι κορωνίδων απ το μαρκετινγκ του Μπερνυ ειναι δικαιωμα σου αλλα θα σου πρότεινα να ψαξεις πιο καλά την ιστορια της σκουντερια για να δεις ποιους αγωνες θεωρούσε σημαντικους ο Ενζο!
      Και για να το κλείσουμε μιλώντας με γεγονοτα, η αντιπαθεια Piech Eclestone ειναι η μοναδική και καταγεγραμενη αιτια απουσίας συγκεκριμενων εταιρειών απο την…κορωνίδα ;)

    • sergio360

      Να βαλουμε την Τατιανα Στεφανιδου τοτε να διαχειριζεται τις συμμετοχες για να μην ειναι καμια εταιρια στην απ’εξω και κραταει μουτρακια.Οτι και να λες,η F1 ειναι το υπερτατο του μηχανοκινητου και η πιο επιτυχημενη ΟΜΑΔΑ ειναι η Ferrari και φετος λογικα θα εχει και τον 17ο τιτλο της.Οταν ζουσε ο Enzo και συμμετειχε σε ολες τις κατηγοριες,η κατασταση ηταν τελειως διαφορετικη και απο κανονισμους και απο εγκαταστασεις.Καλο θα ηταν να παραδεχομαστε καποια πραγματα και να μην προσπαθεις να μας πεισεις οτι ο ελεφαντας πεταει.Πως τα πηρε λεει στην φορμουλα του Μπερνυ,που ο μονος σας ανταγωνισμος ειναι τα Toyota…..Η αξια του νικητη φαινεται απο την αξια των αντιπαλων του.

    • mixalhs7

      Ξερω πολυ καλα τι εχει κανει και τι δεν εχει κανει η σκουντερια γι αυτο μην ζοριζεσαι τοσο!!
      Σε ολα τα πραγματα υπαρχει και μια διαφορετική οπτική γωνία που δεν συμπίπτει με τα δογματικές επιταγές του μαρκετινγκ.
      Φυσικά δεν προσπαθω να πεισω κανενα, ισως να αναδειξω και καποιες αλλες πτυχες για να μπορουμε ολοι να σκεφτομαστε outside of the box. ;))

    • sergio360

      Πως γινεται να ασχολειστε τοσο με το τι εχει κανει η Ferrari ενω την απεχθενεστε και προσπαθειτε να την μειωνετε σε καθε ευκαιρια με ξεπερνα….Κατι δειχνει αυτο,να ξερεις….Δεν ειναι οτι σκεφτεστε διαφορετικα,ειναι οτι προσπαθειτε να πεισετε τον εαυτο σας αλλα μαλλον ματαια…

    • Moby Dick

      Την διάβασες την ανάρτηση; Η ίδια η ανάρτηση αναφέρει ένα ιστορικό στοιχείο για το ξύλο που έτρωγε η Ferrari απ’ την 909.
      Έτσι ξεκίνησαν τα περί Ferrari εδώ.
      Όπως βλέπεις ασχολούμαστε με την Ferrari όπως ασχολούμαστε με όλους τους ανταγωνιστές – πελάτες μας. Σε άλλες αναρτήσεις ασχολούμαστε με άλλες εταιρείες, στα πλαίσια της αντιπαράθεσης των ίδιων των αγώνων της αυτοκίνησης. Ποιός σου είπε οτι η Ferrari είναι στο απυρόβλητο και δεν θα πρέπει να την πιάνουμε στο στόμα μας;

      ΣΥΝΕΛΘΕ!

    • mixalhs7

      Ένας αληθινός πετρολχεντ σέβεται όλες τις εταιρείες ακόμα και αυτές που δεν τον εκφράζουν. Ένας αληθινός βενζινοαιματος έχει μελετήσει την προσφορά του κάθε κατασκευαστή για να μπορεί να κρίνει πέρα απ την εικόνα του μάρκετινγκ. Όσο βλέπεις τα πράγματα με απολυταρχική ματιά τόσο θα χάνεις την ευρύτερη εικόνα.
      Δοκίμασε το ;))

    • sergio360

      Αυτα πες τα στον φιλαρακο σου που μονο να κανει κρα ξερει για την Ferrrari…

    • Moby Dick

      Προφανώς αυτό το σχόλιο είναι για μένα. Θα σου πω όμως οτι με αδικείς. Και αν κοιτάξεις καλά τα σχόλια θα δεις εγώ μιλώ με επιχειρήματα και οχι με ύβρεις απλά κάποιοι έχουν την μύγα και μυγιάζονται. Και το κακό είναι οτι εσείς οι οπαδοί της Ferrari θέλετε μόνο και πάντα να ακούτε ύμνους και ποτέ κριτική. Ε οχι φιλαράκι. Αυτό δεν θα το βρείς απο εμένα. Θα ακούτε και κριτική απο κάποιους, όπως ασκείτε και οι ίδιοι.

      Στο είπα και σε άλλο σχόλιο. Η Ferrari δεν ειναι στο απυρόβλητο. Και στην τελική, δεν θα πάθει και τίποτα απο αυτά που γράφω εγώ εναντίον της. Οπότε ξεκόλα.

    • mixalhs7

      Μην κρίνεις εξ ίδιων τ’αλλότρια.

    • ???

      Δεν ειναι ακριβως ετσι, 5 παρουσιες ’83-87 2 τιτλοι κατασκευστων 3 οδηγων. Επισης μπηκε και το ’91 με την Footwork και δεν μπορουσε να προκριθει καλα-καλα σε αγωνα και ετσι εγκατελειψε οριστικα. Αυτα σαν προμηθευτης κινητηρων γιατι σαν κατασκευστης ειχε μπει 10 ΄61-62 εχοντας κανει συνολικα 2 νικες και νομιζω χωρις να ειμαι 100% σιγουρος πως δεν υπολογιζονταν οι συγκεκριμενοι αγωνες στο πρωταθλημα ενω μεχρι το ’64 τις ετρεχαν ιδιωτες με πολυ αποτυχια.

    • Moby Dick

      Η αποτυχία της Porsche με την Footwork είναι αλήθεια, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρεωθεί στην Porsche αποκλειστικά. “5 παρουσιες ’83-87 2 τιτλοι κατασκευστων 3 οδηγων.” Δεν το λές και άσχημα! Ε?

    • ???

      Καθολου ασχημα αντιθετως, αληθεια ποιος αμφιβαλει πως η Porsche ειναι ενας απο τους κορυφαιους κατασκευαστες σπορ αυτοκινητων στην ιστορια και ο Πιχ ισως ο κορυφαιος ceo της συγχρονης εποχης; Το θεμα ειναι πως ειναι λιγο αστοχο να υποτιμας τη Ferrari ιδιαιτερα στην F1 οταν ειναι η πρωτη σε τιτλους οδηγων-κατασκευαστων η οποια μαλιστα δεν ηταν μονο προμηθευτης κινητηρων και πρωταγωνιστει σε σχεδον ολες τις εποχες τις F1 με τουρμπο, ατμοσφαιρα και με οποια αλλη αλλαγη κανονοσμων εχει γινει ενω η Porsche πρωταγωνιστησε μονο σε ενα τυπο κινητηρα μια συγκεκριμενη εποχη εχοντας τους κορυφαιους οδηγους και το κορυφαιο σασι της εποχης(Barnard ηταν αυτος). Εαν οφειλονταν οι επιτυχιες κυριως στο μοτερ της Porsche θα φαινοταν στην αλλαγη σε Honda το ’88 αντιθετα απο τις 3 νικες του ’87 πηγε στις 15 το ’88. Το 61-62 πατνως που ειχε συμμετασχει με δικης της ομαδα δεν το ελεγες το αποτελεσμα εντυπωσιακο.

    • Moby Dick

      Γι΄αυτό έχω μιλήσει πολλές φορές σε αυτό το site στο παρελθόν και την έχουμε ξανά κάνει αυτήν την συζήτηση.
      Περιληπτικά, για να μην ξανά λέω τα ίδια πάλι απ’ την αρχή, θα σου πω πως θεωρώ τους αγώνες αντοχής απείρως δυσκολότερους απ’ την F1, όπου ένας αγώνας μόνο στο Lemans αποτελεί χοντρικά μια ολόκληρη σεζόν F1. Και μιλάμε πέρα απ’ το Lemans και για 12 ωρους αγώνες και για 6 ωρους αγώνες. Πέραν αυτών υπάρχουν φυσικά και άλλοι 24 ωροι αγώνες όπως οι 24 ώρες του nurburgring, οι 24 ώρες της Daytona και άλλοι πολλοί. Σε όλους αυτούς τους αγώνες η Porsche έχει απείρως περισσότερες νίκες απ’ την Ferrari. Εκεί δείχνει ξεκάθαρα την αξία της η Porsche και την μεγάλη της υπεροχή έναντι των άλλων. Μέχρι και το Παρίσι – Ντακάρ έχουμε κερδίσει με σπορ αυτοκίνητο.

      Φυσικά όλοι αυτοί οι αγώνες αποτελούνται απο αυτοκίνητα που είναι πιο κοντά στα αυτοκίνητα που οδηγούν οι άνθρωποι στους δρόμους. Και ένας απ’ τους λόγους που η Porsche δεν μετέχει στην F1 είναι αυτός.

      Τσέκαρε ένα άρθρο όταν γινόταν η ίδια συζήτηση παγκοσμίως πριν επιστρέψει η Porsche στο WEC.

      http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2313519/Porsche-says-F1-logical-option-return-flight-sportscar-racing.html

      ‘For that reason it was clear two or three years ago we had to be back in high-level motorsport, and it was a choice between top-flight sportscars or Formula One. ‘The final decision was the only logical one. F1 was an alternative, but the road relevance is not there.’Also, there is a lot of publicity around politics and tyres, but not so much about the engines and chassis.’The aero, too, is incredible, but so extreme that it cannot result in any development in our road car understanding.’

      Ελπίζω να απαντά αυτό στις απορίες σου και των άλλων.

      Όπως καταλαβαίνεις η μη συμμετοχή της Porsche στο πανηγυράκι του ecclestone έχει να κάνει με αυτό. Και όχι με την μη – ικανότητά της να ανταποκριθεί εκεί κτλ, όπως πολλοί από εσάς υπονοείτε. Aυτό μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί! Απλά αποτελεί μια δικαιολογία, ένα τσιτάτο κάποιων που το λένε συνέχεια για να δείξουν δήθεν οτι αφού η Porsche δεν μπαίνει, φοβάται ή δεν μπορεί, ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

      Φιλικά.

    • ???

      Δεν συμμετειχε και πριν γινει πανηγυρακι του Ecclestone, αυτος δεν ηταν απο παντα, οσο για τη σχεση των προτοτυπων με αμαξια δρομου τι να πω εχουν μεγαλη σχεση. Παντως και στους αγωνες αντοχης η Porsche μολις το ’85 καταφερε να περασει τη Ferrari η οποια ειχε αποσυρθει(σαν εργοστασιακη) πανω απο μια δεκαετια απο το θεσμο. Δεν λεει κανεις ομως οτι φοβαται μην το παιρνεις τοσο οπαδικα απλως το κοστος ειναι τεραστιο και το ρισκο αποτυχιας επισης δεν υπονοω κατι αλλο. Παντως αν ισχυαν τα οι δικαιολογιες για σχεση με αυτοκινητα παραγωγης θα ετρεχε στα ραλι, κατι που εχει κανει βεβαια στο παρελθον αλλα εκει ειναι που εχουν σχεση πραγματικα με αυτοκινητα παραγωγης.

    • Moby Dick

      Πως δεν συμμετείχε; Συμμετείχε την δεκαετία του 80 είπαμε. Αυτό δεν λέγαμε πρίν; Η αλήθεια είναι όμως οτι η F1 έχει εκφυλιστεί πολύ τα τελευταία χρόνια, με μεγάλη εύθύνη του Ecclestone, δεν το βλέπεις; Αν δεν το βλέπεις μου κάνει εντύπωση γιατί όλοι το παραδέχονται, ακόμα και ακραιφνείς οπαδοί της F1 επι χρόνια.

      Η Ferrari αποσύρθηκε απ’ τους αγώνες αντοχής επίσημα και οριστικά το 1973, μήν μπορώντας να αντέξει τον ανταγωνισμό της Porsche, που ξεκίνησε το 1970 απ’ την 917. Και απο τότε δεν ξανα μπήκε.

      “οσο για τη σχεση των προτοτυπων με αμαξια δρομου τι να πω εχουν μεγαλη σχεση”

      Λάθος! Έχουν μεγάλη σχέση! Η σπουδή της Porsche στον υβριδισμό – ηλεκτρισμό που αποκτάται απ’ την 919 έχει άμεσο πέρασμα στα αυτοκίνητα παραγωγής! Άμεσο όμως!Οι υβριδικές panamera, η 918 spyder, το μελλοντικό ηλεκτρικό της Porsche που θα κυκλοφορεί τους δρόμους, θα έχει την τεχνολογία που αποκτήθηκε απ’ την 919, απευθείας σε πληροφορώ!

    • ???

      Συμμετειχε αλλα οχι με πληρη εμπλοκη και για λιγο. Η 918 βγηκε το 2013 και η 919 ετρεξε πρωτη φορα το 2014 πως επωφεληθηκε η 918 μηπως εγινε το αντιθετο δες και την Toyota η τεχνολογια δρομου βοηθησε στο wec οχι το αντιθετο. Τωρα οσο για το οπαδικο, οτι εφυγε το ΄73 γιατι δεν αντεξε τον ανταγωνισμο γινεσαι ιδιος με αυτους που λενε οτι η Porsche δεν μπαινει F1 γιατι φοβαται, πληροφοριακα το ΄73 η Ferrari ηταν μπροστα απο την Porsche τοσο στο le man οσο και και συνολικα στο πρωταθλημα που ειχε κατακτησει η Matra, ολα ειναι θεμα χρηματων δεν ηταν δυνατο να εχει πληρη εμπλοκη σε αντοχη και f1, οπως και η Porsche αντιστοιχα, δεν ηταν θεμα φοβου. Το συμπερασμα σου οτι μου αρεσει η F1 ετσι οπως την εχουν καταντησει απο που το εβγαλες; η μηπως με μπερδευεις με αλλον, παντως και το wec χειροτερο ειναι, μονο δυο σοβαροι κατασκευαστες, παλαιμαχοι η μετριοι οδηγοι το μονο αξιολογο ειναι η αντοχη μηχανικων και κυριως οδηγων αλλιως απο θεαμα λιγοτερα και απο την σημερινη f1. Τελος ειμαι σιγουρος πως αν δεις συνεντευξεις κατασκευαστων f1 θα λενε πως περασαν πολλα και διαφορα στην παραγωγη και ετσι επωφεληθηκαν και τα αμαξια δρομου.Δικαιολογιες απειρες απο παντου.

    • Moby Dick

      Είναι γνωστά αυτά. Η Ferrari είναι δεδομένο οτι δεν άντεξε τον ανταγωνισμό της Πορσε απ’ την 917. To 73′ που ανέφερες ήταν η τελευταία της χρονιά γιατί προσπάθησε να νικήσει επειδή δεν είχε κατέβει η 917. Δεν μπόρεσε όμως να νικήσει ούτε την Matra, η οποία κατέκτησε την νίκη γιατί την βοήθησε η Porsche φτιάχνοντάς της το κιβώτιο και λαμβάνοντας μέρος στο Project έπειτα απο παράκληση της ίδιας της Matra επειδή ήταν επίσημος customer της Porsche. Αν δεν με πιστεύεις σου στέλνω αύριο και το σχετικό απόσπασμα.

      Τώρα αυτό που είπες οτι το WEC είναι χειρότερο δεν το καταλαβαίνω.To αντίθετο βλέπω εγώ. Μια χαρά πάει και ανεβαίνει συνέχεια, όλο και περισσότερες ομάδες συζητάνε να εισέλθουν, είτε στην LMP1 είτε στα GT. Αν διαβάσεις και ενημερωθείς, υπάρχει παγκοσμίως μια συζήτηση αυτήν την εποχή για την υπεροχή του WEC απέναντι στην εκφυλισμένη F1. Αλλά αφού λές οτι υπάρχουν μόνο η Porsche και η Toyota στο WEC, θα συμφωνήσεις οτι πρέπει να μπει και η Ferrari, η Mclaren και όλοι οι υπόλοιποι (BMW, MERCEDES) ώστε να δούμε τι ψάρια θα πιάσουν.

      Αφού η F1 που η Ferrari έχει 16 πρωταθλήματα, είναι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού όπως λέτε, θα είναι ευκολάκι για την Ferrari να μας αντιμετωπίσει στο υποδεέστερο κατ’ εσάς, WEC.

    • ???

      Πρωτον ποιοι λεμε; εισαι επισημος εκπροσωπος η απλα ενας φανατικος της Porsche; Εγω προσωπικα δεν εχω ιδιαιτερες προτιμησεις και νομιζω ανεφερα νωριτερα οτι και η Porsche ειναι αναμεσα στους κορυφαιους εσυ δεν μπορεις να το πεις για κανεναν αλλο και αν σ’ ενδιαφερει αν μπορω να πω πως ειμαι με καποιον ειναι η Renault, παντα τη γουσταρα αλλα οχι ηλιθιωδως. Μετα γραφεις πως λεω οτι συμμετεχουν μονο porsche toyota ωραια που κανω λαθος το γραφεις λες και συμμετεχουν και αλλοι. Φυσικα αναφερομαι για lmp1 εργοστασιακα. Θα συμφωμουσα με την προταση σου για συμμετοχη ολων και στο wec και στη f1 τα μπατζετ ειναι δυσκολα για να ειναι παντου και ολοι εχουν θεσει τις προτεραιοτητες τους. Mε τη λογικη σου ομως ας κατεβει η Porsche f1 να τους διαλυσει αφου δεν ειναι και κατι το σπουδαιο. Να σου θυμησω οτι μεχρι πριν απο τρια χρονια ουτε η pοrsche συμμετειχε. Οσο για το θεαμα στο wec τι να πω αν σου αρεσουν αγωνες που βγαζουν νικητη μετα απο μια μερα η εστω πολλες ωρες χωρις ουσιαστικες μαχες οκ δεν μου πεφτει λογος. Aληθεια εισαι υπερ να μπει το vw ag στη f1 οπως φημολογειται; γιατι απο τις πολλες εισοδους στο wec εφυγε μια απο τις κορυφαιες η audi και βολιδοσκοπει f1

    • Moby Dick

      Έλα πες την αλήθεια! Δεν έχεις δει ποτέ WEC! Οι μάχες εκεί απλά δεν συγκρίνονται με της F1! Πολύ πιο ουσιαστικές και πολύ πιο πολλές και πολύ πιο αποφασιστικές! Το οτι είναι πολλές ώρες τι σε ενοχλεί; Έτσι είναι οι αγώνες αντοχής και γί αυτό ΕΙΝΑΙ αγώνες αντοχής. Εγώ τι πρόβλημα να έχω να μπει το VW στην F1 ρε φίλε; Ας μπει, μακάρι! Και μακάρι να έρθουν και οσοι ειναι στην F1 στο WEC, μαζί σου σ’ αυτό! Το φωνάζω χρόνια. Έχεις καμιά αμφιβολία οτι αν μπει το group οργανωμένα με μια μακροχρόνια συμμετοχή μακράς πνοής, θα πετύχει; Εγω είπα οτι για την Πορσε η F1 δεν αποτελεί επιλογή εξαιτίας των λόγων που σου ανέφερα (που τους είπαν οι ίδιοι). Και πόσο μάλλον τώρα τα τελευταία χρόνια που η F1 έχει εκφυλιστεί αρκετά και έχει χάσει το ενδιαφερον της και έχει χάσει και ένα μεγάλο κομμάτι κοινού που την στήριζε. Αυτό που ενδιαφέρει την Porsche για να εξελιχθεί στο μέλλον ΚΙ ΑΛΛΟ σε τομείς όπως ο υβριδισμός και ο ηλεκτρισμός, το βρίσκει με τον καλύτερο τρόπο στους αγώνες αντοχής και θα το βρει και στην FORMULA E όπου θα προμηθεύει μπαταρίες (πάλι στα πλαίσια της σπουδής που κάνει πάνω στο ηλεκτρικό μέλλον των αυτοκινήτων).

    • ???

      τι να σου πολυ ερειστικο υφακι δε νομιζεις για εναν διαλογο για αυτοκινητα; Κατα πασα πιθανοτητα οταν εβλεπα αγωνες αντοχης μαλλον δεν ειχες γεννηθει ,πολυ κομπλεξ ομως βλεπεις πως μπορω να παραδεχτω την αξια του καθενος εκει που διαπρεπει εσυ μονο το δικο σου ολοι οι αλλοι αχρηστοι οτι πεις καληνυχτα και ονειρα γλυκα και υβριδικα

    • Moby Dick

      Όταν έγραψες αυτό:

      “Οσο για το θεαμα στο wec τι να πω αν σου αρεσουν αγωνες που βγαζουν νικητη μετα απο μια μερα η εστω πολλες ωρες χωρις ουσιαστικες μαχες οκ δεν μου πεφτει λογος”

      κατάλαβα οτι είσαι άσχετος και δεν έχει νόημα ο διάλογος μαζί σου.

    • mixalhs7

      απ το 1970 εως το 1985 (με διαλείμματα κάποιον ετων) ισοφαρισε (και ξεπερασε) την επιτυχημένη παρουσια της φεραρι την 10ετια του 60 που ηταν ανίκητη μεχρι να ερθει η Φορντ.

    • ???

      Ακριβως αυτο

    • mixalhs7

      Με την footwork έτρεξαν μισή σεζον πριν αποσυρθεί και αναλάβει η cosworth. Ο V12 ηταν πολυ πολυπλοκος και αρκετα βαρυς για F1. Το καλο ειναι πως τον ειδαμε σε μορφη V10 στην CGT to 2003!
      Στα 60ς με μετατροπη σε μονοθεσιο της 718 και αργοτερα της 804 ειχε κανει 2 νικες ως κατασκευαστης σασι κινητηρα αλλα δεν συμμετείχε κανονικα στο πρωταθλημα λογο του υψηλού κοστους. Οσο το επετρεπαν οι κανονισμοι τα συγκεκριμενα αγωνιστικα συμμετείχαν στην Formel 2.
      Γενικα ειχε κυριαρχησει το δογμα πως επειδη η F1 ” απεχει” απο τα αυτοκινητα δρομου δεν υπηρχε λογος να εμπλακουν κι ετσι επικεντρωθηκαν στους αγωνες αντοχης. Κατι αντιστοιχο εκανε και η Φεραρι που αφησε τους αγωνες αντοχης και θελησε να συνδεσει τα αυτοκινητα δρομου με την F1 μιας και δεν ειχε mass production profil ως κατασκευαστης οπως η Porsche!

    • ???

      Συμφωνουμε απολυτως λοιπον που ειναι το προβλημα. Πληρως αποτυχυμενως με βαρος περιπου 180 κιλα οταν οι αλλοι v12 ηταν 140-150 και ιπποδυναμη καπου 670 ενω οι δωδεκακυλιδροι απεδιδαν 740-750 κανω λαθος; δλδ ειχε δυναμη v8 με και σχεδον διπλασιο βαρος αντιλαμβανεσαι τι σημαινει αυτο για f1; οσο για την αντικατασταση στα μεσα της περιοδου δεν το εγραψα δεν ηθελα να γινω τοσο προκλητικος, ισως η τελευταια φορα η εστω απο τις τελευταιες που αντικατασταθηκε μοτερ μεσα στη σεζον το λες και ξεφτιλα. Οσο για το ΄61-62 εκανε σε δυο σεζον δυο νικες αλλα ο ενας αγωνας δεν μετραγε στο πρωταθλημα επειδη ηταν απο αλλη κατηγορια; αρκετοι το εκανα εκεινη την εποχη πολλα μοτερ f1 μεχρι και στα ΄80 περοερχονταν απο f2. Το οτι τον εβαλε σε αυτοκινητο παραγωγης μετα 12 χρονια τι λεει; και η mclaren μοτερ 20ετιας της nissan χρησιμοποιει και θα χρησιμοποιει για αρκετα χρονια ακομα και; οσο για την τελευταια σου παραγραφο οι αποψεις μας δεν συμφωνουν απλως αλλα ταυτιζονται ακριβως αυτο προσπαθουσα να εξηγησω ειναι θεμα επιλογης οχι φοβου και απο τη στιγμη που τα μπατζετ δεν ειναι απεριοριστα πρεπει να επιλεξεις. Αλλος γραφει για φοβους και τετοια εγω εγραψα αυτο που εγραψες εσυ. Αντιλαμβανομαι οτι υπαρχουν συμπαθιουλες και αντιπαθιουλες αλλα ας διαβαζουμε και κυριως ας ερμηνευουμε λιγο καλυτερα.Στοχος δεν ειναι απλα η διαφωνεια

    • mixalhs7

      Αν θες να δεις πιο αντικειμενικα το ζητημα πορσε και φορμουλα ενα πρεπει να λαβεις υπ’οψιν σου και την κακη οικονομικη κατασταση της εταιρειας στα late 80’s μιας και τα προτζεκτ 956/962 & 961/959 την ειχαν γονατισει οικονομικα.
      Η Footwork πηγε σαν πελατης.

      Γενικα περα απ την κοντρα Πιχ Μπερνυ η εταιρεια ειχε παγια θεση απ την δεκαετια του 60 πως τα μονοθεσια της F1 ειναι ”μακρια” απ τα αυτοκινητα παραγωγης,αρα δεν τους ενδιέφερε το αθλημα.
      Επισης μετα το 1965 το ταμειο για τους αγωνες ηταν σχεδον αδειο και ο Πιχ εκανε αγωνα για να πεισει το ΔΣ να πονταρουν τα τελευταια διαθέσιμα χρηματα στο προτζεκτ της 917, με το επιχείρημα πως θα βοηθήσει στις πωλήσεις της 911.

      Οσο αφορα την τελευταια παραγραφο που συμφωνούμε, αυτο προσπαθω να εξηγήσω στο sergio.
      Καθε είδους motorsport εχει την χρησιμοτητα του. Δεν μπορεις να τα ξεχωρίσεις με το σκεπτικο αυτο ειναι το καλύτερο απ ολα τ αλλα αρα ο πολυνικης εχει τα καλυτερα αυτοκινητα απ ολους.
      Ειμαι σιγουρος πως αν η Πορσε ηθελε να γινει κατασκευαστης σουπερκαρς θα εριχνε το βαρος στην F1 τοτε.

    • ???

      Ουσιαστικα δεν βλεπω καποιο σημειο διαφωνειας περα οτι στην κοινοτητα σχολιαστων του autoblog χρεωθηκα στους ιταλοφιλους επειδη ειχα υποστηριξει maserati σε ενα αλλο αρθρο. Εγκλημα μου. Παντως δεν εχω ιδιαιτερα κολληματα με εταιρειες ισως λιγο με renault αλλα οχι και πορωση οπως βλεπω εδω. Οσο για το sergio δεν με αφορα παντως αν δεις τη ”στιχομυθια” μου με αλλον πιο πανω καταλαβαινεις οτι υπαρχουν και αλλοι με χροντρα κολληματα που υποτιμουν τους παντες και τα παντα εκτος της porsche, που δεν καταλαβαινει απο επιλογες εταιρειων αλλα νομιζει οτι ολοι φοβουνται αυτην που υποστηριζει αλλα ειναι βαγκιτης οποτε ειναι οκ. Σαχλη η αντιπαραθεση για να υπερασπιζομαι εταιρειες δισεκατομμυριων, αυτες πρεπει να παλευουν για να με κερδισουν για πελατη

  • xtra

    η ερωτηση ειναι η εξης :
    τα πισω πτερυγια ηταν σταθερα ?
    Αν οχι , ηταν κινουμενα ή απλα ρυθμιζομενα ?

    Στην δευτερη φωτο (τα κοκκινα) δειχνουν να εχουν διαφορετικο υψος…

  • gv

    δεν το ηξερα καν αυτο!
    πολυ μπροστα μπραβο!
    δε μπορω να διανοηθω καν πως ακουγονταν αυτο το μοτερ!
    αντε ρε πορσε φερε παλι επιπεδους boxer! :D

  • Moby Dick

    “Η Porsche γνώριζε μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία 1958-1967 στα πρωταθλήματα ανάβασης, κατακτώντας 20 από τα 24 τρόπαια”

    Τι να σχολιάσει κανείς…

    Porsche. There is no substitute.

  • Anestis Genk

    Ωραίες οι αναβάσεις και φτηνές σχετικά, στην Ιταλία έχουν πολύ όμορφα βουνά και πολύ ωραία πρωταθλήματα που τρέχουν από σοβαρά εργαλεία μέχρι αρκετά φτηνά οχήματα απλά για το fun to race.
    Έχουν επίσης και αναβάσεις με μοτοσυκλέτες!!! Βέβαια εκεί οι δρόμοι είναι πιο φαρδιοί και η άσφαλτος σαν πίστας.

    Στην Ελλάδα έχουμε αρκετά ακριβούς αγώνες δυστυχώς, βασικά λίγοι αρχόντοι είναι που έτρεχαν και τρέχουν, πρωταθλήματα μεταξύ συγγενών και φίλων.