Είμαι της άποψης πως δεν υπάρχουν κακά αυτοκίνητα, αλλά κακοί οδηγοί. Απλοϊκή και λίγο απόλυτη προσέγγιση, όμως είναι γεγονός πως όσο απαιτητικό και να είναι ένα τετράτροχο, αν δεν υπάρξει υπερεκτίμηση ή λάθος εντολή από μεριάς χειριστή δύσκολα θα υπάρξουν δράματα. Το έχουμε συζητήσει και πιο αναλυτικά.

Η αλήθεια, όμως, είναι πως ορισμένα αυτοκίνητα έχουν μια ιδιαίτερα αυξημένη τάση στο να «ζητάνε» από τους οδηγούς τους. Κατασκευές που απευθύνονται στον μυημένο, απαιτούν υψηλό επίπεδο «χεριών», στοιχειώνουν όνειρα, κάνουν «κηδείες» στον αντίπαλο όταν οδηγηθούν σωστά και στον ίδιο τους τον οδηγό όταν γίνει το λάθος. Οι αγγλόφωνοι τα αποκαλούν «widowmakers». H ελληνική γλώσσα, λακωνικά αρκείται στο «σκοτώστρες».

Σήμερα θα δούμε αυτοκίνητα που έχτισαν τον μύθο τους σε δρόμο και πίστα. Με τα τερτίπια τους, τις απαιτήσεις τους και την τρομάρα που «κέρναγαν» όποιον βρισκόταν πίσω από το τιμόνι. Μοντέλα που πάτωσαν σε τεστ ταράνδων (όπως τα Peugeot 607, Toyota Hilux, Mercedes A-Class), έπεσαν θύματα προμηθευτή (Ford Explorer και ελαστικά Firestone) ή εξοπλιστικού στοιχείου (Tesla Model S και Autopilot) περιμένουν στη σειρά για τη δική τους λίστα.

Χάριν συντομίας και οικονομίας χώρου, αν δεις να λείπουν κάποια μπροστοκίνητα ρίξε μια ματιά εδώ.

Κουμπώνουμε πρώτη κι ο Θεός βοηθός.

1Ac Cobra 427

Ξεκίνημα με κάτι εύκολο. Στην περιγραφή, όχι στην οδήγηση. V8 7.000 κυβικών, 425 άλογα, 65 κιλά ροπής, 1.068 κιλά απόβαρο, αρχαϊκό πλαίσιο, καθίσματα από αστικό λεωφορείο, ζώνες ασφαλείας – λουριά γυναικείας τσάντας, 264 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας. Σοβαρά, δες τη φωτογραφία και φαντάσου πώς είναι να πηγαίνεις με 250 + εκεί μέσα. Σκέψου, τώρα, να πρέπει να φρενάρεις και να μπεις σε στροφή…

Στα χέρια του ίδιου του Caroll Shelby, αλλά και των Dave McDonald και Jack Sears η Cobra (ποτέ «το») κέρδισε αγώνες σε πρωταθλήματα sportscars και dragster, ενώ η Daytona Coupe επικράτησε των αντιπάλων της στις 12 ώρες του Sebring, στις 24 της Daytona και στα 1.000 χλμ του Nurburgring. Στα χέρια των απλών θνητών ήταν η τετράτροχη μετενσάρκωση του Freddy Kruger.

Το όνομα της dragster έκδοσης ήταν «Dragonsnake».

Ο Sears μαζί με τον Peter Bolton έπιασαν 299 χλμ/ώρα στον βρετανικό αυτοκινητόδρομο Μ1, κατά τη διάρκεια δοκιμών για το Le Mans του 1964 (τότε έκλειναν εθνικές οδούς για δοκιμές, κίνημα των λουλουδιών power). Σύμφωνα με τον μύθο, η βρετανική κυβέρνηση θορυβήθηκε τόσο που επέβαλλε ανώτατο όριο ταχύτητας 70 μιλίων/ώρα (110 χλμ/ώρα) ενώ μέχρι τότε ήταν ελευθέρας, στα πρότυπα των autobahn.

Bonus info: Στις αρχές των 90’s υπήρχε σειρά βασισμένη στο ομώνυμο μοντέλο, με πρωταγωνιστή τον ξανθό από το American Ninja.

2Audi TT/ S3 MKI

Για σπορ κουπέ με έμφαση στην εμφάνιση και το grand touring, το TT προκάλεσε δυσανάλογα μεγάλο σάλο με την οδική του συμπεριφορά. Το πίσω μέρος ξεκόλλαγε χωρίς προειδοποίηση σε υψηλές ταχύτητες κατά τη διάρκεια καμπών και αλλαγών λωρίδας, οδηγώντας σε δυστυχήματα που κόστισαν τις ζωές 5 ατόμων. Η Audi ανακάλεσε όλα τα μοντέλα στα τέλη του 99 και πρόσθεσε ESP, την χαρακτηριστική αεροτομή, ενώ αναθεώρησε τη σχέση των πίσω ελατηρίων/αμορτισέρ.

Το πρώτο S3, από την άλλη, δεν ανακλήθηκε ποτέ. Δεν υπήρχε λόγος, εξάλλου. Ήταν από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα από σημείο σε σημείο και ο προπάτορας των σημερινών super hatches. Μόνο που υπήρχε ένα μικρό τεχνικό ζήτημα.

Το Quattro το παλιό, το ορθόδοξο, δεν μπορούσε να ταιριάξει με την πλατφόρμα του Golf στην οποία «πάταγε» το S3. Για αυτό και επιστρατεύτηκε το σύστημα της Haldex στην πρώτη του εκδοχή. Όντας μέτρο καταστολής και όχι πρόληψης, έπρεπε να γλιστρήσουν πρώτα οι εμπρός τροχοί για να εμπλέξει τους πίσω. Με 210 άλογα (και μετά 225) και σχεδόν 30 κιλά ροπής, όμως, η αντίδρασή του θύμιζε αυτή της άμυνας του Ολυμπιακού σε αντίπαλη κάθετη πάσα.

Στον πανικό του να περιορίσει τα «μούτρα», έστελνε ξερά την δύναμη στο πίσω μέρος, προκαλώντας απότομη μετάβαση σε υπερστροφή. Ένα «χούι» που ενέτεινε η σχετικά μαλακή ανάρτηση. Όποιος προλάβαινε την ουρά, είχε καλώς. Αλλιώς, το φαναρτζίδικο έβλεπε.

Ήταν και πρόθυμο για βελτίωση.

3BMW 3 Series E30

H «Μπέμπα» είναι περισσότερο το θύμα μιας απάτης, παρά τρομοκράτης. Στην εργοστασιακή της μορφή ήταν ένα οικογενειακό σεντάν με μπόλικα σπορ γονίδια. Δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο στον χειρισμό, ούτε ο οδοστρωτήρας που ήταν η 190 Ε, αλλά δεν ήταν και «χάρος». Το τελευταίο αποφάσισε να αλλάξει η tuning σκηνή. Για την ακρίβεια, η μπακαλίστικη υποκατηγορία της.

Πολλοί «γκουρού» άρχισαν να σκαλίζουν το μηχανοστάσιο, τοποθετώντας 2.5αρια και 3λιτρα μοτέρ στα σκάφ η 316 και 318. Απόάποψης στησίματος δεν έβαζαν πολύ χέρι γιατί «νταξ μωρέ, να γυρνάει το θέλω». Όσοι έβγαζαν τα ΣΠΕΜ (Συνεργεία Παπατζήδων Ελληναράδων Μαστοριών) επιστράτευαν κομμένα ελατήρια για χαμήλωμα και λουκ, όπως επίσης «κολλημένα» διαφορικά για «ντριφτ τσάλεντζ».

Το αποτέλεσμα ήταν πιο απρόβλεπτο κι από πεινασμένο pit-bull, αμαυρώνοντας την υστεροφημία της «30αρας» στο πέρασμα των ετών.

4Citroen Saxo VTS/ Peugeot 106 Rallye

«Μαλλί, γυαλί κι εξάτμιση γκρουπ Ν». Το τρίπτυχο που μεγάλωσε μια ολόκληρη γενιά «ραλιάρηδων», δυο μοντέλα που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι τους στην κουλτούρα της κοινωνίας (και στις μπαριέρες).

Τα ομοαίματα «γαλλάκια» αποτελούσαν τον ορισμό του «φτηνού γκαζιού» και το όνειρο κάθε πιτσιρικά. Μόνο που τα προσόντα τους ήθελαν ενήλικα και μάλιστα με πεπειραμένα γούστα για να αναδειχθούν. Η εντολή «ουκ αφήσεις εν μέσω στροφής» θα έπρεπε να είναι χαραγμένη στο τιμόνι, το ταμπλό και τον πίνακα οργάνων. Σωστά οδηγημένα «έσφιγγαν» Escort Cosworth και BMW M3 σε πρωταθλήματα αναβάσεων. Όταν είχαν στο αριστερό κάθισμα την κλασική καμπουριασμένη και «Ray Ban-ίζουσα ή Arnette-ίζουσα» μορφή με το ένα χέρι στη θέση «12» και το άλλο να ανεβοκατεβάζει το volume στο I.C.E. – το οποίο έπαιζε αυστηρά trance, psychedelic και αδέσποτα σκυλάδικα- ήταν η κινητήριος δύναμη του κλάδου της φανοποιΐας.

Το παρακάτω βίντεο προς γέλιο, γνώση και συμμόρφωση.

5Dodge Viper

Όταν ένα αυτοκίνητο έχει για σήμα ένα αγριεμένο φίδι και έρχεται με εργοστασιακή προειδοποίηση για τον κίνδυνο που διατρέχει η σωματική σου ακεραιότητα καταλαβαίνεις ότι δεν έχεις να κάνεις με «άνθος». Πόσο μάλλον όταν είναι κράμα ιταλικής τρέλας και «American Βadass» τεχνοτροπίας.

Η «Οχιά» εξελίχθηκε από τη Lamborghini, όταν η ιταλική εταιρία τελούσε υπό την αιγίδα της Chrysler (η οποία παραλίγο να την κλείσει). Το μοτέρ ήταν ένα ριζικά βελτιωμένο παράγωγο αυτού που έβρισκες κάτω από το καπό του Ram, το πλαίσιο ήταν από μασίφ ατσάλι και το αμάξωμα από fiberglass. Για τον περιορισμό του βάρους, η πρώτη γενιά του RT/10 δεν είχε χειρολαβές στις πόρτες, ούτε παράθυρα, εννοείται πως απουσίαζαν κλιματισμός και ηχοσύστημα, ενώ η οροφή αποτελείτο από έναν μουσαμά παρόμοιο με αυτόν που είχε το ανοιχτό Wrangler.

Όλα αυτά οδήγησαν σε ένα από τα πιο «απόλυτα» και σίγουρα το πιο brutal αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε τις τελευταίες 3 δεκαετίες. Κέρδισε την κλάση του στο Le Mans, έκανε τα ρεκόρ του στο Nurburgring, έκοψε και το αίμα στο 99% όσων το οδήγησαν. Είχε πρόγραμμα. Έλεος δεν είχε.

Bonus info: Ένα βίντεο για να γονατίσεις από νοσταλγία

6Ferrari 348 tb/ 360 Modena

H 348, μαζί με τη Mondial, θεωρούνται τα «μαύρα πρόβατα» στον στάβλο του Μαρανέλο. Σχεδιασμένη με γνώμονα τον all around χαρακτήρα της 328, θέλοντας παράλληλα να έχει γονίδια από την 288, η tb (trasversale berlinetta) είχε σκοπό να αποτελέσει την πρώτη τουριστική, μα συνάμα ελαφρώς hardcore Ferrari. Το πρόβλημα ήταν ότι όλοι στο ιταλικό εργοστάσιο ήταν επικεντρωμένοι στην εξέλιξη της F40 και το φρεσκάρισμα της Testarossa.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα τελικό προϊόν που φάνταζε πρόχειρο, ιδιαίτερα με τον τρόπο που έστεκε στον δρόμο. Η 348 φαινόταν σαν να έχει κρίση ταυτότητας, μη γνωρίζοντας πώς να συμπεριφερθεί υπό πίεση. Απρόβλεπτη και με έλλειψη ακρίβειας «σταυρώθηκε» από τον Ειδικό Τύπο, σε δοκιμές του οποίου δεν έλειψαν και τα ατυχήματα. Bonus η ποιότητα κατασκευής που θύμιζε τα μακαρόνια τη στιγμή που μπαίνουν στο νερό της κατσαρόλας και η εμφάνιση – ειδικά πίσω- που παρέπεμπε σε αμερικανικά κουπέ των 10 χιλιάδων δολαρίων

Αντίθετα, η 360 είναι η πιο επιτυχημένη πρέσβειρα του «Cavallino Rampante». Συνδύαζε ιδανικά mainstream και user friendly χαρακτηριστικά με την μοναδική αύρα των δημιουργημάτων της Μόντενα. Μέχρι τα 7/10.

Όταν αποφάσιζες να κινηθείς στα όρια –και λίγο παραπέρα- ερχόσουν αντιμέτωπος με ένα «χαστούκι» από την ουρά που δεν προλάβαινες να σκεφτείς τη λέξη «διόρθωση», λαχταρίζοντας ακόμα και τους καμικάζι του Best Motoring. Δες στο 1.56 αν δεν με πιστεύεις.

7Honda S2000

Υπάρχει μια δυσοίωνη ρήση που συνοδεύει τους μοτοσυκλετιστές και αναφέρει πως υπάρχουν δυο είδη. Αυτοί που έχουν πέσει και αυτοί που θα πέσουν.

Διασκευάζοντας τη, βρίσκουμε δυο κατηγορίες S2000 Αυτά που έχουν τρακάρει και αυτά που έχουν βγει ολική. O δίλιτρος κινητήρας που ήταν τοποθετημένος μεταξύ οδηγού και εμπρός άξονα, το απόλυτα ζυγισμένο σασί στο 50-50 και η αγωνιστικών καταβολών ρύθμιση της ανάρτησης μετέτρεπαν το AP1 σε νυστέρι που εκτελούσε με απίστευτη ακρίβεια και ταχύτητα τις εντολές σου. Ιδιαίτερα τις λάθος.

Το facelift του AP2 έφερε 17αρες ζάντες, φιλικότερο setup και σύστημα ευστάθειας VSA. Φυσικά μπορούσε άνετα να σε αφήσει «μετεξεταστέο», αλλά υπήρχε μια αίσθηση δικλείδας ασφαλείας. Δυστυχώς και για τις δυο μορφές του, πολλοί είδαν στο S2K ένα roadster – ανταγωνιστή των SLK και Ζ3 που τύχαινε να σου προσφέρει 100 άλογα παραπάνω, αντί για το καθαρόαιμο εργαλείο που ήταν.

Ευτυχώς υπάρχουν και αυτοί που διέκριναν τη βάση για ένα επιτυχημένο αγωνιστικό (μέχρι και σε αγώνες ράλι έχει τρέξει)…

…πήγαν τέζα στην «Πράσινη Κόλαση» (Gansan approves this message)

…και πατριωτάκια που απέδειξαν πως κάνει και για drift

Bonus info: Ο F20C κρατούσε το ρεκόρ για την υψηλότερη ειδική ισχύ ατμοσφαιρικού κινητήρα παραγωγής επί 10 χρόνια. 120 ίπποι/ λίτρο, ενώ η JDM έκδοση ανέβαινε στα 123.5. Χρειάστηκαν οι 126.7/λίτρο της 458 Italia (4,5 λίτρα – 570 ίπποι) το 2009 για να εκθρονιστεί ο «αυτοκράτορας». Ακόμα και σήμερα, είναι μπροστά από μοντέλα όπως το Audi R8 V10 Plus, η Ferrari F12 Berlinetta (το JDM και από την tdf), το Lexus LFA και η Lamborghini Aventador LP 750-4 SV.

8Lamborghini Diablo

Πριν αρχίσει να ανταλλάζει «μπουκέτα» με άλλους οδηγούς, ο Olivier Panis ήταν από τους πιο αξιοσέβαστους πιλότους F1. Για την ακρίβεια, είναι ο μοναδικός Γάλλος που έχει κερδίσει το GP του Μονακό με γαλλικό μονοθέσιο, ενώ είναι και ο τελευταίος οδηγός που γεύτηκε σαμπάνια για λογαριασμό της Γαλλίας. Η γνώμη ενός τέτοιου «τεχνίτη» για το αυτοκίνητο, λοιπόν, αποκτά διαφορετική βαρύτητα.

Ο Panis έχει δηλώσει πως η Diablo τον είχε δυσκολέψει περισσότερο κι από τη Ligier που του χάρισε τη νίκη στο «μακελειό» του 1996, όταν τερμάτισαν 3 μονοθέσια στο πλημμυρισμένο Μονακό. Η μαρτυρία του ήρθε να προστεθεί στις ιστορίες τρόμου που έχουν μοιραστεί δοκιμαστές και δημοσιογράφοι, κάνοντας λόγο για ένα βάρβαρο κατασκεύασμα στο οποίο τα πάντα ήταν εναντίον σου: θέση οδήγησης, συμπλέκτης που ήθελε τάκλιν, κιβώτιο που απαιτούσε ντιρέκτ, τιμόνι-όργανο γυμναστικής, ανύπαρκτη ορατότητα. Και φυσικά ένας μανιώδης V12 5,7 λίτρων και 492 ίππων.

Ακόμα και ο ίδιος ο εξελικτής της, ο θρυλικός Valentino Balboni, έχει παραδεχτεί πως τα έβρισκε «μπαστούνια» με τον «Διάολο». Όπως έχει πει ο καλτ Ιταλός «αισθανόταν σαν να τσακώνεται με την έφηβη κόρη του». Εδώ ο φίλος του, Sandro Munari, σε ιδιαίτερα μαθήματα χορού με τη θυγατέρα του.

9Mazda RX7

Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του RX8, ένας συνάδελφος ήθελε να ποζάρει γυρισμένος. Φτάνοντας σε μια φουρκέτα, κατέβασε από 2α και «έσπασε» την 1η. Η γερμανική άσφαλτος στάθηκε απροσπέλαστο εμπόδιο για τη ροπή του Renesis, οι πίσω τροχοί «γάντζωσαν» και παραλίγο να φύγει με τα μούτρα σε παρακείμενα βράχια.

Στην αντίστοιχη εν Ελλάδι δοκιμή, ένα συμπλεκτάρισμα με 2α ήταν υπεραρκετό για να driftαρει το «ΡοΧι» μέχρι να τελειώσει η βενζίνη (όχι ότι αργούσε). Αυτή η έφεση στο fun to drive των ελληνικών δρόμων έχρισε τον –καταχρηστικά χρησιμοποιούμενο όρο- πρόγονό του ως τον βασιλιά της καλίμπρας. Μικρότερο, ελαφρύτερο, απόλυτα εστιασμένο, με δυο τουρμπίνες να στροβιλίζουν καυσαέρια και τροχούς, το RX7 έχτισε τον μύθο του στα «παράνομα» στέκια και τις έρημες «μπούκες». Πληροφορίες που ήθελαν τους ιδιοκτήτες τους να παίρνουν ταξί όταν ψιχάλιζε ελέγχονται ως απολύτως αληθείς.

10Peugeot 205 GTI

Η δεκαετία του 80 ήταν ιδιαίτερα ταραχώδης για τη Μεγάλη Βρετανία. Οι μεταρρυθμίσεις της Μάργκαρετ Θάτσερ, οι χούλιγκανς, ο πόλεμος στα Φόκλαντ, η ταπείνωση από τον Μαραντόνα που τους πόνεσε περισσότερο κι από την ένοπλη σύρραξη με την Αργεντινή. Η επαρχία, ωστόσο, είχε άλλα προβλήματα.

Τα ορεινά στροφιλίκια, κυρίως της Ουαλίας, δέχονταν επίθεση από ψυχωτικούς Γαλάτες οι οποίοι δεν άφηναν αμπέλι για αμπέλι στην ησυχία του. Πολλοί ενθουσιώδεις Βρετανοί κυνηγούσαν την τύχη τους πίσω από το τιμόνι του 205 GTI, καταλήγοντας «γαιοκτήμονες». Το θέμα ήταν ότι τα χωράφια ανήκαν αλήθεια σε κάποιους, οι οποίοι ζήταγαν «τα σπασμένα» από τις ασφαλιστικές.

To μικρό Peugeot έφτασε να έχει ίδια ασφάλιστρα με της Σειράς 7, ενώ κάποιες εταιρίες δεν το αναλάμβαναν καν. Με δυο λόγια, ο πατέρας του 106 Rallye και ο εμπνευστής των αιχμηρών hot hatches.

11Porsche 911 Turbo (930)

Θα μπορούσαν να είναι όλες οι 911 μέχρι την 964, όλες οι Turbo μέχρι την 993, η 996 GT2 ή η Carrera GT, της οποίας ο φάκελος «Paul Walker» δεν λέει να κλείσει. Όπως έλεγε και μια προσωπικότητα, όμως, «there can be only one».

Η 930 είναι η Αρχή. Ο Ορισμός. Το αυτοκίνητο που θεμελίωσε τον όρο «widow maker». Η Porsche πούλησε παράνοια όταν αποφάσισε να τουρμπίσει μια κατασκευή διαβόητη για τους λεπτούς χειρισμούς που ήθελε, η οποία ουσιαστικά δεν είχε τιμόνι όταν κινούνταν με ταχύτητα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Τα μετατρόχια ξεχείλωσαν μεν, τοποθετήθηκε και η αεροτομή – «ουρά φάλαινας», αλλά οι περισσότερες 930 κατέληξαν κάπως έτσι.

Οι καλλιτεχνικές ανησυχίες της «Σκοτώστρας» ήταν έκδηλες, έχοντας στη blacklist φίρμες από τον χώρο της μουσικής. Ο drummer των Metallica, Lars Ulrich, διέλυσε την κάμπριο που οδηγούσε, ο συνάδελφος του στους Def Leppard, Rick Allen, έχασε το αριστερό του χέρι (και πάλι, καλύτερος απ’τον Lars), ο Prince έκανε ένα πέρασμα από το νοσοκομείο, ενώ και η Madonna γύρισε ένα prequel του τέλους από το «What it feels like for a girl».

Στην δική μας μεριά, ένας Γερμανός που ταυτιζόταν σε επίπεδο ψυχασθένειας με το αυτοκίνητο, γύρισε το Nurburgring με «ανάποδο» πίσω από το τιμόνι μιας Turbo 463 ίππων. Α.k.a Ruf CTR, a.k.a Yellowbird, a.k.a το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο μέχρι τον ερχομό της Jaguar XJ220. Έλα να φάμε τα διπλώματά μας βλέποντας τον Stefan Roser να κάνει αυτό.

12Renault Clio V6

Οι Γάλλοι δεν είναι πρωτάρηδες στα πειράματα με κεντρομήχανα supermini. Το 5 Turbo προέκυψε ως ανάγκη για homologation του όπλου που «σκούπιζε» τις φουρκέτες στο Group B. Ο Jean Ragnotti έχει δηλώσει πως είναι το πιο απαιτητικό αγωνιστικό που οδήγησε στην καριέρα του, ο «δικός» μας ΕΛ-ΕΜ (κατά κόσμον Λώρης Μενετόπουλος) συμφωνεί και επαυξάνει.

Το Clio δεν ικανοποιούσε καμία τυπική ανάγκη κάλυψης κανονισμών, παρά μόνο την προσωπική ανάταση των μηχανικών της Renault Sport. To πλαίσιο χειρουργήθηκε για να μπει στο κέντρο του ο 3-λιτρος V6 του Laguna, ανάρτηση και φρένα υπέστησαν τις κλασικές βελτιώσεις και το Clio V6 ήταν έτοιμο να ξεχυθεί στους δρόμους.

Μόνο που ούτε αυτοί, ούτε οι οδηγοί ήσαν προετοιμασμένοι για την απίστευτης δυστροπίας συμπεριφορά του. Τη μια στιγμή έσφυζε από πρόσφυση, την επόμενη κείτονταν ανάσκελα σε χαντάκι. Το minimal μεταξόνιο των 2,5 μέτρων συνέβαλε τα μάλα στον πιο αψυχολόγητο χαρακτήρα που είδε η αυτοκίνηση στον 21ο αιώνα. Κόστισε τη ζωή δυο δημοσιογράφων και τον εγωισμό πολύ περισσότερων στις ανά τον κόσμο δοκιμές.

Το Phase II υιοθέτησε το facelift της υπόλοιπης γκάμας του Clio, κερδίζοντας 20 άλογα με τη συνδρομή της Porsche. Ανεπίσημα, ακούστηκε ότι οι Γερμανοί βοήθησαν και στη χαλιναγώγηση του στησίματος, το οποίο –συγκριτικά με το original- θύμιζε Κώστα Πάσσαρη που έγινε Χρήστος Ζαμπούνης.

Bonus info: Ο Δημήτρης Δεβερίκος «έφτιαξε» όνομα με τις διακρίσεις του στο Clio Trophy και σήμερα αγωνίζεται –μεταξύ άλλων- στο Lamborghini Super Trofeo με την ωραιότερη κυρία του grid.

13Toyota MR2

Είδαμε πόσο φιλικό είναι ένα γιαπωνέζικο με κεντρομήχανο προσανατολισμό (ναι, το S2000 εννοώ. Ναι, το NSX προφανώς είναι άλλη κλάση). Πρόσθεσε στην εξίσωση ένα ευμεγέθες τούρμπο, μετακόμισε τον κινητήρα πίσω από τον οδηγό και έχεις το MR2 GT-S. Tην «Ferrari 348 των φτωχών», όπως το αποκαλούσαν, λόγω της εμφανισιακής συγγένειας. Και στη συμπεριφορά, πάντως, συμφωνούσαν σε πολλά.

O 3S GTE ήθελε 2.500 στροφές για να ξυπνήσει, αλλά όταν το έκανε δεν χάριζε κάστανα. Σε συνδυασμό με το μικρό βάρος και την κατανομή του το MR2 ζητούσε στοργή, προδέρμ και απαλά inputs για μην διαταραχθεί η ισορροπία του. Θεωρείται ως το δυσκολότερο μοντέλο που έχει βγάλει η Toyota, περισσότερο κι από την Supra με τον 2JZ. To «βατράχι» που το αντικατέστησε, ήταν ακόμα πιο ακριβές στις τοποθετήσεις του, αλλά η ιπποδύναμη δεν ξεπερνούσε τα 145 άλογα.

Από το 28.01 η γνώση του Keiichi Tsuchiya είναι δύναμη (δες το όλο βασικά).

14TVR Cerbera Speed 12

Με όνομα κατευθείαν από την ελληνική μυθολογία, το TVR δεν θα μπορούσε να μην έχει γονίδια μύθου. Συγκεκριμένα, αστικού.

Το μυστήριο που καλύπτει τον «Κέρβερο» ξεκινά από την ίδια του την ύπαρξη και καταλήγει μέχρι τα νούμερα της ιπποδύναμης. Ή καλύτερα, την έλλειψη των. Σχεδιασμένο για να συμμετάσχει στην GT-1 κατηγορία των αγώνων αντοχής, το Project 7/12 –εκ του κινητήρα των 7,7 λίτρων και 12 κυλίνδρων- ξεκίνησε με όνειρα και φιλοδοξίες τις δοκιμές εξέλιξης. Αρχικά κατασκευάστηκαν 2 πρωτότυπα, με την προοπτική άλλων 4 αγωνιστικών αυτοκινήτων και περίπου 6 μοντέλων παραγωγής. Ο τότε ιδιοκτήτης της εταιρίας, Peter Wheeler, έκανε λόγο για το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο, «μια μηχανή που θα έβαζε την McLaren F1 στη θέση της».

Δυστυχώς, το αγωνιστικό πρόγραμμα «έπεσε σε τοίχο». Ως κύριοι υπεύθυνοι φωτογραφήθηκαν οι κανονισμοί που άλλαξαν εν μέσω εξέλιξης, όμως σίγουρα έπαιξαν το ρόλο τους και οι χορηγοί που είχαν δεύτερες σκέψεις. Η road car έκδοση ακυρώθηκε και οι προκαταβολές ύψους 100.000 λιρών έκαστος επεστράφησαν στους υποψήφιους ιδιοκτήτες.

Το Cerbera Speed 12, όπως βαφτίστηκε, είχε έναν V12 κινητήρα ο οποίος στην ουσία ήταν δυο βελτιωμένοι και υποκυβισμένοι straight-sixes 4 λίτρων από το «απλό» Cerbera. Ο ακριβής αριθμός των αλόγων μέχρι και σήμερα είναι γρίφος του Ιντιάνα Τζόουνς. Η TVR ανακοίνωνε «πάνω από 800». Μηχανικοί της εταιρίας αποκάλυψαν πως τις δυο φορές που επιχείρησαν να τον μετρήσουν, έσπασε το δυναμόμετρο. Το οποίο «διάβαζε» μέχρι τριψήφια νούμερα. Τελικά, αναγκάστηκαν να μετρήσουν την κάθε μεριά του V ξεχωριστά φτάνοντας στο αποτέλεσμα των 480 ίππων, ήτοι 960 στο σύνολο. Η αίσθηση, ωστόσο, είναι πως στον «μεταλλαγμένο» στροφαλοφόρο έφταναν αρκετά πάνω από 1.000 άλογα, με τις περισσότερες εικασίες να κάνουν λόγο για λίγο 1.100 «ψιλά». Πάμε τώρα στα της τελικής ταχύτητας.

Για να βάλει την F1 στη θέση της θα έπρεπε να «χτυπήσει» πάνω από 386,3 χλμ/ώρα. Το ανώτερο που έφτασε ήταν κοντά στα 350, όπου και ο κάθιδρος δοκιμαστής «άφησε» γιατί ένιωσε το αυτοκίνητο να «παίζει». Τα μαθηματικά υποδήλωναν πως θα μπορούσε να ξεπεράσει με άνεση τα 400, κάτι που ωστόσο δεν αποδείχθηκε ποτέ.

Το μόνο σίγουρο είναι πως όποιος τόλμαγε να το οδηγήσει, κατέβαινε με έναν ευμεγέθη λεκέ στο ύψος του καβάλου. Μεταξύ αυτών και ο Tiff Needell. Στο Gran Turismo ήταν ό,τι δυσκολότερο πέρναγε από το analog χειριστήριο, πάνω ακόμα και από το Suzuki Escudo. Ο ίδιος ο Wheeler είχε δηλώσει πως σε δημόσιο δρόμο απλά δεν οδηγείται.

Άγνωστο παραμένει το πόσα διασώζονται. Από τα 6 αγωνιστικά που κατασκευάστηκαν τα 2 καταστράφηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ως αιμοδότες ανταλλακτικών για ένα one-off road car που παρήγγειλε κάποιος παράφρων το 2003.

Σημείωση: Τα ανωτέρω ίσχυαν για την race spec έκδοση, η οποία έβριθε αεροδυναμικών βοηθημάτων. Το road car δεν είχε τίποτα από αυτά. Βάλε με το μυαλό σου…

Η TVR επιστρέφει φέτος με ένα μοντέλο που θα φέρει τις υπογραφές των Gordon Murray και της Cosworth. Ευχόμαστε να πάνε πρίμα οι δουλειές, γιατί υπάρχει κάτι που έχει μείνει στη μέση…

15VW Beetle

Ξενέρωσες, ε; Ήθελες να τελειώσει το άρθρο με το Cerbera. Κι εγώ, ιδανικότερο κλείσιμο δεν υπάρχει. Αλλά είμαστε σωστοί και ιστορικά ακριβείς.

Θα αναρωτιέσαι τι δουλειά έχει ο “Σκαραβαίος” με τις «σκοτώστρες». Ξεκινάμε από το γεγονός ότι αποτελεί προϊόν των Ναζί, οι οποίοι ανέθεσαν στον Ferdinand Porsche να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για τον λαό, επειδή κατά βάθος ήταν καλά παιδιά με ευαισθησίες. H εξέλιξη του «Volkswagen» ξεκίνησε το 1934 και ολοκληρώθηκε 4 χρόνια αργότερα, υπό τη μορφή του Type 1. Η ιδέα πίσω από το αυτοκίνητο απλή, μα συνάμα επαναστατική.

Προκειμένου να δημιουργηθεί ο μέγιστος δυνατός χώρος για την καμπίνα, ο κινητήρας και το κιβώτιο μετακόμισαν στο πίσω μέρος ώστε να εξαλειφθούν άξονες και τούνελ μετάδοσης. Το μοτέρ ήταν ένα αερόψυκτο boxer σύνολο 1.100 κυβικών και 25 ίππων, ικανό για μια τελική της τάξης των 100 χλμ/ώρα. Όσο ανέβαιναν τα όρια ταχύτητας ακολουθούσε και ο κινητήρας, φτάνοντας μέχρι τα 1.300 κυβικά και 50 άλογα το 1966. Για τη Βόρειο Αμερική υπήρχε και 1600αρης στα 60 άτια. Ακόμα και με τα 25 του αρχικού, ωστόσο, η οδήγηση ενός Beetle μπορούσε να εξελιχθεί σε μάχη.

Η διάμετρος και οι στροφές του τιμονιού κόντραραν άνετα τα αντίστοιχα κρουαζιερόπλοιων, τα λάστιχα είχαν το ίχνος ποδηλάτου, τα φρένα αποτελούνταν από 4 μικροσκοπικά ταμπούρα και φυσικά όλα ήταν «στην ουρά». Κίνηση στους πίσω τροχούς και κινητήρας πρακτικά κρεμασμένος στον αέρα, εγγυόταν σκηνές απείρου κάλους σε στριφτερές διαδρομές, ειδικά βρεγμένες.

Το Beetle στα σχεδόν 70 χρόνια ζωής του κυκλοφόρησε σε πάνω από 21 εκατ. αντίτυπα και έκανε δυο κόρες. Η πρώτη έφτασε μέχρι τα 17 και πρόλαβε να γίνει διάσημη για τα ειδύλλια με τους Steve McQueen και James Dean. Την έλεγαν Porsche 356. H άλλη είναι μια σαγηνευτική 50αρα, που έχει εξελιχθεί στην γοητευτικότερη και πιο εμβληματική παρουσία της σύγχρονης αυτοκίνησης. Κάπου θα την έχεις πετύχει…

  • giannis1304

    αυτή την παρομοίωση με την άμυνα του Ολυμπιακού τι την ήθελες; :)

    • georgekaras

      Μπερμουντεζ ,Ντακοστα πισω

    • hellboy

      λαθος μπουτια νακοτα.. ειναι ο χορχε εγινε λαθος εκτιμηση.. δεν μπορει ενας απο τους ποιο πετυχημενους λυμπερο..της εποχης του στην χωρα του να ειναι αποτυχημενος….. λαθος χρηση απλα.. χαχα!

    • giannis1304

      μπερμούντεζ;;; που τον θυμήθηκες αυτόν! αυτός ήταν παικταράς, εδώ δεν έπιασε και πως να πιάσει αφού δεν έπαιξε ποτέ στην φυσική του θέση. θυμήσου που έπαιζε! για τον ντακόστα τι να πούμε…! τροφή για τα λιοντάρια, άλλες εποχές ούτε έξω από του Ρέντη δεν θα περνούσε

  • ΟPEL ASTRA OPC….γιατι με αυτο γινονταν οι στροφες ευθεια!!!!! :-P

    • manowar

      Μπαμπινο οσο και να καλεις καποιους να ερθουν να σχολιασουν δεν προκειτε να γραψουν τιποτα εχουν ιερο σκοπο..αν δεις μερικα ονοματα αυτοκινητων απο πανω..😀 αυτοι μπηκαν μεσα ολο χαρα να κατεβουν να γραψουν και προχωράνε πιο κατω και ………😞😞😞😭😭😭😭 οσο για την οπελια την οπισι στην 10ετια πιυ περασε την εψαχνε ο ανταγωνισμος στο αμπελαλε οταν ερχοταν η ευθεια και η κοντρα στο φαναρι 😀

    • ναι αλλα εγω μιλησα για την στροφη…για την ευθεια ηταν δικαστης για την εποχη του 2006 !!!! :-D

    • manowar

      Καλα ναι Στην στροφη κανεις αυτο που κανεις και με τα σιβικ το κλασσικο …αν εχεις πολλα χιλιομετρα στο κοντερ η στροφη πλησιαζει και δεν εχεις αλαξει τακακια ανοιγεις την πορτα και πηδας εξω

    • NIKOS HomoAkatastatus

      A χα χα χα χα χα χα χα χα χα!
      Αυτήν την ατάκα σου με την πόρτα, την φαντάζομαι με plonzeon τερματοφύλακα και κάθε φορά που την διαβάζω λιώνω!

    • manowar

      Να πω την αληθεια σημερα εμαθα απο σενα οτι το λενε σωστα plonzeon εγω μεχρι τωρα το ηξερα μπλοζον 😜

    • Renesis1

      Το Astra OPC 2006, ήταν όντως δικαστής. 240 άλογα, turbo – τρελή ροπή, από εκκίνηση αν δεν το αποσυμπλεκτάριζες σωστά, άφηνε το μισό λάστιχο κάτω και μετά ξεκίναγε.. ;)

    • manowar

      Και ομορφο αμαξι το ατιμο σε μπλε πανεμορφο απο ολες τις μεριες

    • tabasco

      Δες χαλι απο το 7.25
      https://www.youtube.com/watch?v=M1OBqrfIQOM

    • manowar

      πονανε τα νεφρα μου απο τα γελια εκει που λεει στο τελος [τι στο πτσο βαλανε το τιμονι] χαχαχαχαχαχαχαχαχ αχαχαχαχαχαχαχαχ γιατι βαλανε τιμονι λεει μλκες χαχαχαχαχαχαχαχαχ

  • Giorgos K

    Ως πρωην κατοχος 106 Rallye συμφωνω απολυτως με την περιγραφη! Φανταστικο εργαλειο αν ξερεις τι κανεις και ειδικα αν μαθεις να ελεγχεις την αμεση υπερστροφη στο αφημα γκαζιου, μπορεις να κανεις παπαδες. Αν ομως δεν εισαι γνωστης και αφησεις γκαζι η ακομα χειροτερα τολμησεις να πατησεις φρενο στη στροφη χωρις να ξερεις τι θα επακολουθησει, απλα την πατησες..

    • manowar

      Συμφωνω απολυτα το γραφω απο πανω εχω οδηγισει σε κλειστο δρομο αγωνιστικο ραλλυ..τρομερα αποτελεσματα στις αναβασεις τρομερη διάταξη αναρτήσεων αλλα πρεπει να ξερεις ..το ραλλακι της ντροπης τα βαζει με evo 9..
      αν ειμασταν απο κοντα να φερω 2 ανθρωπους που τρεχουν επαγγελματικά σε αναβασεις θα μπορουσαν να το επιβεβαιώσουν <>

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Από αυτά ξεχωρίζω ως τις μεγαλύτερες σκοτωστρες τα RX-7, 930 Turbo και Cerbera Speed 12.

    • manowar

      Ασε ρε γατακια εγω οδηγουσα το κερμπερα αυτο 800 αλογα καθημερινα επι 1 μηνα στο τερμα και δεν σκοτωθηκα ποτε και ειμουνα και 15 16 χρονων 😀

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Στο Gran Turismo εννοείς, χαχα.

    • manowar

      Ε που αλλου :-D

    • Mika

      Mαλλον εννοεις ειχες βαρεθει να βλεπεις το Game Over!!!
      Start again??
      :p :p

    • manowar

      Σορρυ για την καθυστεριση αλλα ((εγραφα στο αρθρο της 8αρας πολυ κλαμα χαχαχαχαχα αν εχει το φβ τον 8c εμεις εδω εχουμε τον ντεσπεραντο τα πιο γραφικα τοπια του διαδικτύου..η αρχαια 8αρα σχεδιαστηκε πριν το σουπρα Α70 χαχαχαχα τεσπα))φιλε κοιτα απο το πολυ game over τσαντιστηκα και πειρα μετα το εσκουντο..οποτε καταλαβαινεις τι γινοταν ε??ασε που κουτουλαγες τις μπαρες και έμπαινες καλυτερα χαχαχαχα

  • manowar

    Σε αυτο που δεν συμφωμω με τον αρθογραφο ειναι οτι βαζει καποια αυτοκινητα που θενε 4 χερια με αλλα που λιγο έμπειρος να εισαι τα πας..δηλαδη ανακατευει σκοτωστρες με δυσκολοοδηγητα αυτοκινητα πρωτα απο ολα με πολλα αυτοκινητα που υπαρχουν στο αρθρο συμβαινει το εξης:αν δεν εισαι εμπειρος οδηγος μπορει να σκοτωθεις ενω αν εισαι τα ιδια αυτοκινητα εχουν πολυ αποτελεσματικοτερα μπασιματα στις στροφες απο ενα αυτοκινητο τρενο πχ το Εvo 9..ενα απο αυτα τα αυτοκινητα που λεω εινι τα rallye το αρθρο διαθετει bmw e30 μαzda rx7 ferarri 360 απο τα πιο αντρικα αυτοκινητα που εχουν υπαρξει και απο την αλλη δεν μπορουμε να βαζουμε αυτα τα αυτοκινητα που ανεφερα με την κομπρα και το s2000 γιατι αυτα πραγματικα δεν οδηγιουντε..(αρθογραφε εξυπνο να βαλεις την καρερρα να ιπτατε)θα μπούνε πελατακια)τραβαει η ατιμη😛

    • Anestis Genk

      Έχεις δίκιο αλλά νομίζω πως το άρθρο είναι για όσα απέκτησαν την φήμη και όχι για όσα ήταν όντως. Την φήμη μπορεί να την αποκτήσουν επειδή τα αγοράζουν κάγκουρες.

    • Anestis Genk

      Έχεις δίκιο αλλά νομίζω πως το άρθρο είναι για όσα απέκτησαν την φήμη και όχι για όσα ήταν όντως. Την φήμη μπορεί να την αποκτήσουν επειδή τα αγοράζουν κάγκουρες.

  • Anestis Genk

    Τα παλιά Ιταλικά RMR και γενικώς τα RMR, από κάποιο ρυθμό και πάνω το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει δυσανάλογα. Οκ βέβαια όποιος θέλει σε δημόσιο δρόμο να μάθει να πηγαίνει 9/10 και 10/10, ε έχει θεματάκι.

    Επειδή είμαι μηχανόβιος και σουζουκάκιας να πω πως την μεγαλύτερη ειδική ισχύ ατμοσφαιρικού, έχουν τα αυτοκίνητα που φοράν μοτέρ από hayabusa :D

    Τα καλά αυτοκίνητα είναι αυτά που σε βοηθάν να πας γρήγορα και να φαίνεσαι χεράς ενώ δεν είσαι και τα ευχαριστιέσαι χωρίς να ιδρώνεις, εκεί είναι η μαγκιά του μηχανικού.

    Για τις μπέμπες, το παράπονό μου είναι πως έχουν μούτρα στην είσοδο και υπερστροφή στην έξοδο. Νόμιζα πως φταίω εγώ, αλλά το βλέπω και στις στούκες του Nurburgring.

  • ak156

    Τέλειο το άρθρο…για την 30αρα εγώ τα έχω πεί αν και στο άρθρο δεν την λιθοβολεί και τόσο πολύ.
    Χαλαρά κολλάει και μια Corvette…στο άρθρο!!

    • LJ

      Μια χαρά κράτημα έχουν οι Corvette. Πολυ προβλέψιμες.

    • manowar

      Το σχολιασα και απο πανω σε απειρα χερια η 30ρα τσιναει σε εμπειρα χερια με 2 ψαλιδια ντριφτ μπροστα αμα ξερει καποιος να το ρυθμισει στα μετρα του η ιδια πλατφορμα περνει παγκόσμιο πρωτάθλημα πλαγιολσθησης ολα που λεμε ειναι σχετικα δεν ειναι ολα τα αυτοκινητα για ολους.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ειχες ποτε e30;
      Η να μεινουμε στο ακουσα,μου ειπαν,ειχε το τριτοτεταρτο ξαδερφο του μπατζανακη μου;

    • manowar

      για μενα μονο και μονο που μπηκε το συγκεκριμενο αυτοκινητο μεσα σε αυτο το αρθρο ειναι λαθος απο τον αρθογραφο δεν ξερω αν συμφωνει οι γκαζοκιλλερ που προφανως την εχει τρεξει καπου καποτε αλλα αν εχεις οδηγισει αλλα αυτοκινητα η ε30 ειναι πολυ ισσοροπημενη και προβλεψιμη ο α46 οσο και αντικειμενικος και αν ειναι δεν μπορει να καταλαβει γιατι εχει συνηθισει την εμπροσθια αλφα που μδεν κουναει απο τον δρομο αλλα ενας οδηγος πισωκινητων αποκλειω να πει οτι η 30αρα δεν ειναι προβλεψμη

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Φιλε, αν το 30 ειναι ‘σκοτωστρα’ φαντασου τι ηταν το νεκροταμπελο crx η ο φλογερος εραστης του πεζοδρομιου uno turbo.
      Λαθος ,ξελαθος ο αρθογραφος εχει μια δομη σκεψης και παραθετει επειχειρηματα,και πολυ πιθανον ιδια γνωση,ο κυριος με την 156 αν θελει να μας πει τι γνωση εχει.

    • ak156

      Μεταχειρισμένη πένα από τον Νονό μου μεσολάβησα για να την πάρει ο ξαδερφός μου από Σέρρες. Το αμάξι το είχα 1μήνα μέχρι να το ανεβάσω πάνω. Ήταν πραγματικά πένα από θέμα συντήρησης. Αλλά από θέμα κρατήματος δεν με ικανοποίησε καθόλου. 318…e30

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Καταρχας ευχαριστω που απαντησες.
      Τωρα περα απο το’ δεν με ικανοποισε’που εινα γενικο και αοριατο,δεν νομιζεις οτι απεχει παρασαγγας απο το πιασαρικο τιτλο σκοτωστρα;

    • ak156

      Aδερφέ…πέταγε κώλο για πλάκα. Εγω αυτο δεν το θεωρώ κράτημα. Εχω μάθει αλλιώς να στρίβω, ο καθένας το βλέπει διαφορετικά μάλλον. Εσύ τι λές? Σορρυ που αργώ στις απαντήσεις…

  • DarkV12Tdi

    Στην αρχή με το cobra,δεν ήξερα την ταινία,ήξερα μία άλλη που έβλεπα Μαγκάιβερ όταν άλλαξε το Wrangler και οδηγούσε ένα Cobra,κ μία άλλη επίσης Joe do με τον Dominic purcell του prison break επίσης ένα Cobra :P

    όταν είχε μαλλί ο Dominic purcell (Lincoln στο prison break :P) :P

    http://i1092.photobucket.com/albums/i403/avidinha/2343470621_4bc309333d.jpg

    Mcgyver http://starmoz.com/images/ac-cobra-1993-7.jpg

    είχα δει στην Autobahn ένα Cobra μία φορά,και φαινόταν δυσκολοδήγητο γιατί στον δρόμο το έβλεπα να κοπανάει σαν κατσίκι :P

    είχε επίσης ένας φίλος του Father ,ένας Γερμανός είχε αγοράσει ένα Cobra μεταχειρισμένο στις εποχές που τότε πουλιόταν πάμφθηνα και το είχα δει μία φορά στο γκαράζ του παρκαρισμένο δίπλα με το οικογενειακό Crysler voyager και μας πήγε δυστυχώς βόλτα με το βανάκι :P παρά με τo cobra :P

    MR2/s2000..πάντα ήθελα ένα :P

    απίστευτος ο Motoharu Kurosawa (gan – san) να κουμοντάρει το S2k σαν να το πηγαίνει βόλτα με ανοιχτή την οροφή :P

    Speed 12 ..δαίμονας στο Gran tourismo στις ευθείες δίκαζε αλλά στις στροφές
    …άστο ,με σφιχτά τα δόντια μου, σφίξιμο πισινού,τα πόδια μου να θυμίζουν πώς πατάω τπτ αόρατα φρένα και γκάζι,την γλώσσα μου να δείχνει εκεί που πάει το τιμόνι αριστερά-δεξιά και το κοντρόλ να το κρατάω σφιχτά μπάς και το κρατήσω στην θέση του το speed 12 και τα δάχτυλα μου να εμφανίζουν φουσκάλες απο τα κουμπιά :P όποτε και στη πραγματικότητα έτσι θα ήταν φαντάζομαι το TVR κέρβερος 12 :P

    και τέλος έπρεπε να βάλεις βιντεάκι του 205Gti ,με τον χαϊλάντερ Christopher Lambert :P να τον καταδιώκει μία S-klasse ,οι μαφιόζοι επιβάτες χεσμένοι στην καταδίωξη, και στο τέλος να ξερνάνε οι κουστουμάτοι μαφιόζοι :P

    https://www.youtube.com/watch?v=PdOigVX4b7I

  • georgekaras

    Kαλα επικο το αρθρο αλλα το βιντεο του Πορσικου ηταν απιστευτο

  • manowar

    Χρηστο παλι καλα που ξεκαθαριζεις το τοπιο οτι το s2000 εχει μονο προσανατολισμό κεντρομηχανου και δεν ειναι σε καμια περιπτωση κεντρομηχανο γιατι τσακονωμουνα για αυτο το θεμα με 2 χονταιους που ηταν με χοντα jazz γουαναμπι πισωκουνητοι τρελοχονταιοι με s2000 και νομιζανε οτι ειναι κεντρομηχανο επιδη εχει το μοτερ στο μπροστα μερως αλλα ελαφρως πιο πισω απο το συνηθισμένο..να τα ξεκαθαριζουμε αυτα οσο πισω και αν την εχει την μηχανη ειναι καθαρο FR

    • petrollhead

      Αφού τσακώθηκες με τους χονταίους, ας τσακωθούμε τώρα και μαζί :p

      Κεντομήχανο θεωρείται όποιο αμάξι έχει τον κινητήρα ανάμεσα από τους 2 άξονες. Εφόσον ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εξολοκλήρου πίσω από τον μπροστά άξονα το αμάξι θεωρείται κεντρομήχανο. Αν τώρα ο κινητήρας είναι μπροστά από την καμπίνα τότε το όχημα κατατάσσεται στην υποκατηγορία FMR (front-mid engine) όπως πχ η Ferrari F12.

    • manowar

      Μπραβο ακριβος fmr τα εγραψες ολα. Δεν χρειαζεται να πουμε τιποτα δεν ειναι mr δεν ειναι κεντρομηχανο απλα ειναι ΣΑΝ. κεντρομηχανο οποτε τι να τσακωθουμε εσυ ξερεις τουλαχιστον οτι ειναι υποκαταστατο κεντρομηχανου αυτοκινητου και οχι κεντρομηχανου οι αλλοι ηταν σκραπες μονο στα λογια σαν τον μποναμιν

    • petrollhead

      Κοίτα, θεωρώ τα FMR ως μια υποκατηγορία των MR αντίστοιχη με τα RMR (rear-mid engine) και όχι σαν υποκατάστατο, με την κάθε μία να έχει τα δικά της πλεονεκτήματα. Από κει και πέρα το θέμα είναι μάλλον σημασιολογικό και δεν υπάρχει λόγος να το αναλύουμε εφόσον καταλαβαίνουμε και οι δυο μας τις διαφορές τους.

    • manowar

      Ρε αυτο λεω εσυ ξερεις τις Κατηγορίες εδω μιλαμε για σκαπετια στο μυαλο λενε η μηχαμη ειναι στο κεντρο κατω απο το ταμπλο και μπροστα εχει χωρο για βαλιτσα και τετοια..και τα λεταλια λεω που ειναι ?χαχαχαχα σ λεω για χαμπατα ρε..στον ενα πουλαγα αμα ηθελα s2000 για nsx χαχαχαχ

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο το άρθρο και πάλι, οι σκοτώστρες πολλές… η 911 η απότομη των 80s αλλά και οι παλιότερες θα ήταν, οι TVR, ειδικά με τη Viper είχαν σκοτωθεί οδηγοί είχα διαβάσει νομίζω στους 4Τ, πολύ επικίνδυνη. Τα “saxoralla” αλλά και το 205 GTI, το ΑΧ, το Uno Turbo i.e. & Punto GT πολλές φορές αποδείχτηκαν χάροι στο δρόμο για τους νέους, παρότι τα θαυμάζουμε ως και σήμερα. ΤΤ και S2000 θέλουν σίγουρα γερά χέρια… Η Lamborghini Diablo επίσης επικίνδυνη… το VW Beetle ήταν κι αυτό με μη ασφαλή συμπεριφορά, και η Μ3 ήθελε “χέρια” σίγουρα. Το αποκορύφωμα πιστεύω η AC Cobra… Μπράβο…

  • hellboy

    μα καλα την βετα απο το 1974 εως την ΖR1 την ξεχναμε?! -_- ενα απο τα ποιο χαροσινα οχηματα.. εστειλε πελατεια σε νοσοκομεια και νκροτομεια……….-_-
    την μαστανγκ απο το 2005 και μετα που κανει επιθεσεις σε πεζους την ξεχναμε….
    τα αουδι της εποχης 1970-90 που ειχαν τον κινητηρα να κρεμετε απο την μουρη οπως χαρακτηριστικα λεγανε…με την υπερστροφη να σκαει μουρη και να χανετε ο οποιος ελενχος……. -_-
    επισης οχι ο διαβολος δεν θα εβαζα τον διαβολο…….. θα εβαζα την καν τατσ ιτ.(κουντατσ) …… που ηταν ποιο αγρια……. ηθελε ποιο μεγαλα καλαμπαλικια…… απο το 97 και μετα φυσικα και η λαμποργκινι φλωρεψε…….
    επισης ξεχασες το νουμερο ενα δημοσιο κυνδινο αυτοκινητο υπερχαρο(συμφωνα με μαρτυριες κατασκευαζοταν απο κλειστικα απο την χαρος motors) με 80 ολοκληρα αλογα η με τα 180(στην εκδοση τουρμπο κοντα στο 1962)……. το υπερχαροχημα….. το μοναδικο Chevrolet convair… οχημα που ανακυρηχθηκε.. το ποιο δολοφονικο οχημα του αιωνα που μας περασε!!!!
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Chevrolet_Corvair_cabriolet_at_Schaffen-Diest_Fly-drive_2013.JPG/1920px-Chevrolet_Corvair_cabriolet_at_Schaffen-Diest_Fly-drive_2013.JPG https://uploads.disquscdn.com/images/0b09194f61befd6e4be2363f34811304df70bcf1c368a08a80618ed02cca5f2e.jpg

    ++++++ Bonus…….. το μοναδικο αγαπητο στην ελλαδα και δε οπου υπαρχουν κυνηγοι .. Suzuki Samurai πρωτης γενιας!! που με μια αποτομη κινηση του τιμονιου και πανω απο 80 χλμ ευκολα σε τουμπαρε…. ευκολα!!
    αυτα τα ολιγα….
    οσον αφορα την tvr……. ανετα θα την εβγαζα λογο μικρης μαζικοτητας.. και δεν κρεμασε κοσμο… και αμεσα αντικατασταση με ενα απο τα παραπανω.. -_-

  • jonjon

    Εξαιρετικό άρθρο! Και συνάμα διασκεδαστικό , τα tvr παίζει να ήταν από τα πιο επικίνδυνα αμάξια!

  • 348 … ο πρωτος μου ερωτας … ας ειχα μια και ας πηγαινα με 100 χιλιομετρα

    • Mika

      Eμενα εξακολουθει να μου αρεσει απιστευτα..Κι ας λενε οτι θελουν!!!

  • cfu

    εξαιρετικο αθρο

  • Gmph fast

    Για την Diablo Μου είχε πει ο πατέρας μου ότι ήταν ότι πιο τρομακτικό είχε οδηγήσει. Σε βραγμένο ελληνικό δρόμο (=σαπούνι) να φοβάται να αλλάξει από τετάρτη σε τρίτη για να μην καβαλήσει τα πεζοδρόμια. Σε στεγμό να έχει μέσα τετάρτη και με το που το πατάει να βαράει το tc. Τελικά το πούλησε 1 χρόνο μετά γιατί είχε πάει να κάνει επίσκεψη στα χαντάκια 5-6 φορές.

    • Anestis Genk

      Και τι πήρε;

    • Gmph fast

      Μία brabus sl 55. Έτη φωτός μπροστά

  • Τριτοξάδερφο Τσακαλώτο

    Opel Omega

  • petrollhead

    Στην λίστα αξίζει μια θέση δικαιωματικά στην Chevrolet Corvair (Unsafe at any speed)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed

  • xtra

    Μαγικο αρθρο !!!!!!

  • marko polo

    Αφού έχεις και τα σαχοραλα θα έπρεπε να υπήρχε ο αρχηγός στα μικρά το φιατ punto Gt του 93 με τα 136 άλογα.. πιθανόν να κατέχει και το αρνητικό των περισσότερων ατυχημάτων σε σχέση με τις πωλήσεις την δεκαετία του 90… όταν εμπλεκόταν σε σοβαρό ατύχημα έψαχναν να βρουν που έχει πεταχτεί η μηχανή του…..

  • Ωραιο αρθρο, αλλα μια παρατηριση.
    Ο drummer των Def Leppard έχασε το χέρι του ενώ οδηγούσε Corvette

  • Η E30 ήταν σαπάκι από τη μάνα της(εξαιρουμένης της m3 πάντα), πλαίσιο βγαλμένο από τη φάμπρικα με καζαντζίδη, ρωτήστε κανά παλιό να σας πει, δεν αμαύρωσε κανείς τη φήμη της, χάλια ήταν εξαρχής. Πού να τα θυμάστε εσείς αυτά… you merely adopted the e30, I was born in it.

    Το μοτέρ της Viper προέρχεται από φορτηγό. Από νταλίκα. Μετά το έβαλαν στο dodge ram και αυτή ήταν η πρωτοτυπία τότε, ότι βάλανε το μοτέρ του βάιπερ στο πικαπ και όχι το αντίστροφο.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ρωτω λοιπον εγω για το ‘σαπακι’ που δεν το ‘προλαβα’
      Παρακαλω

    • θα στα πει ο μανογουόρ που ξέρει

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Αγαπητε Robespierre
      Πρωτων ρωτησα εσενα.
      Δευτερων,κριμα και απογοητευση απο ενα συνσχολιαστη ν
      με ηθος,γνωμη, και αποψη να απαντα κατα τετοιον τροπο.
      Συμπερασμα ειτε εχουμε να κανουνε με αγνοια,ειτε με δογματισμο,πεταμε λασπη ευκολα και περι αλλων τυρβαζουμε.

    • manowar

      Ε30 καρμπιλατερ 318 4θυρη σενταν οδηγας και πλαγιολισθει ισορροπιμενα και στρωτα και προβλέψιμα ο τυπος της εποχης εκτος οτι την ειχε μεσα στα καλυτερα αυτοκινητα εκτος αυτου πιασε και οδηγα μια ε30 και μετα σχολιασε..

    • αυτά πες τα στον ψυχολόγο σου.

    • manowar

      Τι επαθες ξαφνικα?
      οι σαλπιγγες?

  • Renault

    Εμένα μπορεί να μου βρεί κάποιος το clio v6 στην Ελλάδα και δίνω όσο όσο!!!

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ειχε ενα ο επισημος dealer της Renault στo νομος Ευβοιας,μαλιστα πριν απο χρονια εκανε χρεη αλυταρχη στην Ριτσωνα.

  • Bill BlackJack

    μερικά αυτοκίνητα θεωρούνται σκοτώστρες, δεν είναι απαραίτητα. Οπότε όχι “που έχουν υπάρξει” στον τίτλο =Ρ

  • Γιάννης

    Έχω ένα γνωστό με ένα 205 GTi που πίσω του έχει βάλει επίτηδες πιο στενά λάστιχα από ότι μπροστά «για να γλιστράει πιο εύκολα»…!!

    Η τελευταία φορά που μπήκα στο αμάξι ήταν όταν ένα βράδυ «πήρε» με το «πλάι» όλο το κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος (στρίβοντας από την Αμαλίας και κατεβαίνοντας το δρόμο μπροστά από τη Μεγάλη Βρετανία) και μπήκε καρφωτός στην Όθωνος, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των μπάτσων, που μάλλον εξεπλάγησαν τόσο πολύ που δε μας κυνήγησαν καν…

    Από τότε, όποτε χρειάζεται βρίσκω διάφορες δικαιολογίες για να μη μπω στο αμάξι του…. Ο Χάρος με ρόδες…

  • T/P

    ok..το CRX που ειναι..?

  • Michael

    Το ποσο ημιμαθης ειναι αυτος που εγραψε το αρθρο φαινεται ξεκαθαρα απο αυτο το αποσπασμα:”Ο drummer των Metallica, Lars Ulrich, διέλυσε την κάμπριο που οδηγούσε, ο συνάδελφος του στους Def Leppard, Rick Allen, έχασε το αριστερό του χέρι (και πάλι, καλύτερος απ’τον Lars)” Πρωτον master of puppets και and justice for all με τον Allen στα τυμπανα δεν θα εβγαιναν ποτε, και δευτερον εχω την εντυπωση οτι το χερι το εχασε απο Corvete και οχι απο 911.