Δεν είναι στραβό το αυτοκίνητο, στραβά είναι τα χέρια που το οδηγούν

Σχετικά άρθρα

Έφτασε επιτέλους η λατρεμένη ώρα κάθε Έλληνα. Ο καιρός των καλοκαιρινών διακοπών, όσοι τυχεροί φύγουν δηλαδή, αποτελεί το φετίχ της χρονιάς για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο, ελεύθερο επαγγελματία και λοιπών οριακά υπαρχουσών αμειβομένων κατηγοριών.

Κάθε καλοκαίρι, λοιπόν, αλλά και Χριστούγεννα/Πάσχα είθισται να ευχόμαστε το κλασικό “όλοι να φύγουμε, όλοι να γυρίσουμε”. Πρόκειται ίσως για το πιο ειλικρινές και πραγματιστικό κλισέ, μετά το “την υγειά μας να χουμε κι όλα τ’ άλλα γίνονται”. Δυο ρήσεις φίλα προσκείμενες μεταξύ τους, που περικλείουν δεκαετίες ολόκληρες οδυνηρών εμπειριών και σοφίας που πηγάζει μέσα από -κυριολεκτικά- αίμα και δάκρυα.

Μην τρομάζεις, δεν πρόκειται να σε κουράσω με συμβουλές οδηγικού savoir faire και προτροπές του στυλ “μην τρέχεις, μην μπαίνεις κομμάτια στο πέταλο του Μαλιακού” κλπ. Μεγάλα παιδιά είστε, πιστεύω γνωρίζετε ποιες συμπεριφορές στον δρόμο εγγυώνται ευτυχία και ποιες σου κλείνουν πρώτο τραπέζι πίστα με τον Άγιο Πέτρο. Θέλω να αναλύσουμε ένα άλλο ζήτημα: Αυτό της επίγνωσης και της αντίληψης του συνδυασμού αυτοκινήτου/συνθηκών.

Αφορμή για αυτό το άρθρο στάθηκε η δαιμονοποίηση του Drift Mode που προσφέρει το Focus RS από τους Αυστραλούς, αλλά και δυο πρόσφατα περιστατικά που έλαβαν χώρα στην “άσφαλτο” της Αθήνας.

Οι Aussies διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για την επικινδυνότητα που φέρνει το hot-hatch της Ford στους δρόμους τους, επικαλούμενοι εμπειρογνώμονες για να επικυρώσουν τον χαρακτήρα του “Μπλε Θανάτου” στο RS. Θεωρώ τουλάχιστον υποκριτικό, μια χώρα που μέχρι πρότινος προσέφερε σεντάν και pick ups 600 ίππων σε 15χρονα, να ξεσηκώνει αντιδράσεις για ένα μηχανολογικό χαρακτηριστικό, το οποίο έρχεται και με σύσταση για χρήση αποκλειστικά σε πίστα.  Ένας εκ των δημιουργών του “προς αφορισμό” software εξηγεί τα αυτονόητα:

Τί μας λέει ο ποιητής; Ότι το Focus RS είναι ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο και κατ’ επέκταση απαιτητικό στο πακέτο γνώσεων-ικανοτήτων από μέρους του οδηγού. Επίσης, πως τα όρια του θα πρέπει να εξερευνώντας μόνο εντός πίστας. Ανακαλύψαμε την Αμερική, έτσι;

Οι “σκοτώστρες”

noriyaro_anpanman_fd_16by10

Όλος αυτός ο σάλος φέρνει θύμησες από τα παλιά. Από εποχές όπου ένα δυσκολοδήγητο αυτοκίνητο κόλλαγε με συνοπτικές διαδικασίες τη ρετσινιά της “σκοτώστρας”. Οι Αγγλοαμερικανοί το λένε “widow maker”. Πάνω-κάτω τα θυμόμαστε όλοι μας.

Η 911 Τurbo θεωρείτο ένα από τα πιο express εισιτήρια για τον άλλο κόσμο μέχρι που έγινε 4κίνητη, το Uno Turbo και ο διάδοχος του, το Punto GT, είχαν τη φήμη του pavement hunter, το CRX διατίθετο με οδηγίες σταυροκοπήματος όταν έπρεπε να απευθυνθείς στα φρένα. Η 30αρα Τριάρα ήταν από τoυς πιο λαϊκούς “serial killers “, φήμη στην οποία βοήθησαν πολλοί “μάστορες” της εποχής, οι οποίοι έκοβαν ελατήρια για να τη χαμηλώσουν μετατρέποντας τη πράγματι σε “Θεριστή”, ενώ υπάρχουν ακόμα ιστορίες που λέγονται σε δασικές κατασκηνώσεις για RX7 που σκορπούσαν τον τρόμο όταν πετύχαιναν δυο σταγόνες βροχής.

Μικρή παρένθεση να εξηγηθώ, ώστε να μην παρεξηγηθώ: Δεν εννοώ ότι δεν υπάρχουν δύσκολα και απαιτητικά αυτοκίνητα. Ίσα-ίσα, που οι petrolheads αποζητούν έναν τετράτροχο σύντροφο με γούστα, με ανάγκες τις οποίες θα πρέπει να κοπιάσουν για να καλύψουν, για την ανταμοιβή που σου φουσκώνει τις φλέβες και τα πνευμόνια όταν αποκρυπτογραφείς τους κώδικες της “αγάπης σου”. Άλλο αυτό, όμως, και άλλο να το ρίχνεις στην τρελή όταν γίνει η στραβή.

Όταν ένας αδαής “καβαλάει” ένα Punto GT και δίνει όλο το γκάζι πάνω στη στροφή, φταίει η Garrett του Ιταλού για την κολώνα που θα πάρει παραμάσχαλα; Αγοράζοντας ένα S2000 και επιχειρώντας να το παίξεις Kurosawa απ’ την πρώτη μέρα, θα παρεξηγήσεις τον οδηγό της οδικής βοήθειας αν σε κράξει; Και οι “ομορφιές” δεν αποτελούν προνόμιο μοντέλων περασμένων δεκαετιών.

Πολύ καλός μου φίλος και γενικά σωστός οδηγός, περήφανος ιδιοκτήτης Α3 1.8ΤSI Revo Quattro, είχε προσφερθεί να με πάει βόλτα με το Scirocco του αδερφού του, έκδοση 1.4 160 με DSG. H διαδρομή τέλειωσε απότομα και με κρότο, όταν σε μια κλειστή δεξιά “φύτεψε” το δεξί πεντάλ, η μούρη του VW έβαλε πλώρη για παρακείμενο κράσπεδο και η εμπρός αριστερή ζάντα άφησε την τελευταία της πνοή στο σημείο. Σε σχετικά ψύχραιμη ερώτηση μου για το ποιόν της μ..κιας του, η απάντηση ήταν πως “το Audi εδώ περνάει αέρα”. Ούτε καν το αισθητήριο αντίληψης, ώστε να διαχωρίσει το 4wd από το FWD. Μυαλό είναι, κάποια στιγμή “τσαφάρει” θα μου πεις. Και όμως, κατά τη γνώμη του, έφταιγε το Scirocco γιατί “έχει 235 μπροστά και ESP, τι σόι κουβάς δεν κουμαντάρει 160 άλογα έτσι;”

volkswagen-scirocco-rline-1

Ο βαθμός ανοησίας πολλαπλασιάζεται εκθετικά, όταν λάβει κανείς υπόψη πως υπάρχουν άνθρωποι να σε προϊδεάζουν και να σε ενημερώνουν για τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου. Ο Ειδικός Τύπος δεν προσφέρεται μόνο για την “καβλάντα” και το τρολάρισμα στα σχόλια. Σύμφωνοι, δεν είναι όλα λαμπερά και ποιητικά στον χώρο, όμως η πλειοψηφία παρέχει ορθή πληροφόρηση σχετικά με το τί τετράτροχα κυκλοφορούν εκεί έξω. Ωστόσο, πολλές φορές θυμίζει ντουντούκα σε βουλωμένα αυτιά.

Γράφει ο τάδε δημοσιογράφος ότι η 92αρα Μ3 είναι ιδανική με 18αρες, οι 19αρες την κάνουν απότομη και ρίχνουν περισσότερο φόρτο στις αναρτήσεις. Στοιχειώδης αυτοκινητόφιλος να είναι κανείς, θα διαβάσει άλλα 10 άρθρα για διασταύρωση, θα δει και άλλα πόσα video reviews που υπάρχουν στο Διαδίκτυο από εγνωσμένης αξίας μέσα. Ο “άλλος” – ας τον αποκαλέσουμε “κλαρινογνώστη”- θα βάλει 20αρες BBS για το “πουλ μουρ” και θα κάνει το αυτοκίνητο “πατσαβούρα” στις μπαριέρες, εξαπολύωντας δριμύ “κατηγορώ” κατά της “γ@…λας της μπεμβε που ξεκόλλησε από το πουθενά”.

Οι επίδοξοι “οτιδήποτε”

Fiat Panda

Και ερχόμαστε στα δυο περιστατικά που λέγαμε στην αρχή. Πριν δυο βδομάδες, ένα Panda προσέκρουσε σε στάση στον Άγιο Δημήτριο, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της μια άτυχη κοπέλα. Το σημείο δεν είναι ούτε 200 μέτρα από το Μετρό, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να είχε γίνει μακελειό αν δεν ήμασταν σε περίοδο διακοπών. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το μικρό Fiat πήγαινε του σκοτωμού και γλίστρησε ξαφνικά το πίσω μέρος. Τη θεωρεία επιβεβαίωσε και ο ίδιος ο 18χρονος οδηγός, που  πήρε το αυτοκίνητο της μαμάς, σήκωσε το χειρόφρενο ως άλλος Ken Block -video του οποίου θα “έλιωνε” το προηγούμενο βράδυ- και άφησε στον τόπο μια αθώα ψυχή.

Προ ολίγων ημερών, σημειώθηκε τροχαίο στην Ιερά Οδό. Στο “εσάκι του Χάρου”, όπως είναι γνωστό σε μας τους ντόπιους, λίγο μετά τα φανάρια στο Δρομοκαΐτειο προς Ελευσίνα . Όποιος είναι από West Attica ξέρει για τί μιλάω. Συνδυασμός ανάποδης κλίσης και μηδενικής ορατότητας, με τα εικονοστάσια να είναι περισσότερα κι από τα δέντρα του δάσους. Μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε προστατευτικό στηθαίο, με αποτέλεσμα κάθε “μπαμ” να ισοδυναμεί τουλάχιστον με σοβαρό τραυματισμό. Τελικά, δήμος και ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. τα βρήκαν και σταμάτησε να “γράφει” το μακάβριο κοντέρ.

xaidari

Σε αυτό το σημείο, οδηγός Alfa 146 (μην αρχίσετε τις καφρίλες για ιταλικά/γερμανικά/γιαπωνέζικα από κάτω, να μιλάμε σοβαρά πού και πού) θεώρησε ότι ήταν η μετενσάρκωση του Larini με την 155. Το αποτέλεσμα το βλέπεις

stouka iera

Στο απέναντι ρεύμα ερχόταν σχολικό παιδικού σταθμού. Ευκόλως εννοούμενο ότι αν δεν υπήρχε το στηθαίο θα είχαν γεμίσει τα δελτία με “ανείπωτη τραγωδία στην άσφαλτο”, “νήμα της ζωής που κόπηκε απότομα για τα αγγελούδια” και πάει κλαίγοντας.

Το Panda είναι αυτοκίνητο πόλης, η 146 μικρομεσαίο οικογενειακό. Η συνδυαστική ισχύς τους είναι λίγο πάνω από 150 άλογα, όσο ένα βασικό Focus 1.5 Ecoboost. Η μόνη σχέση με τα 350 του RS είναι ότι βρίσκονται στην ίδια σειρά που διαβάζεις.

Το έλεγε ο αείμνηστος Άρης Σταθάκης μέχρι που μας “άφησε”, το φωνάζει 20 φευγα χρόνια ο Ιαβέρης, το επιτάσσει η κοινή λογική από καταβολής της αυτοκίνησης: Στα λάθος χέρια, το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε όπλο. Ανεξαρτήτου μεγέθους, μάρκας, ιπποδύναμης, αναρτήσεων και ηλεκτρονικών συστημάτων. Καλές διακοπές σε όλους και το νου σας εκεί έξω.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
Autoblog.gr