Τις carbon ζάντες τις μάθαμε -κατά κύριο λόγω- από την Koenigsegg, η οποία τις προσέφερε προαιρετικά το 2012 με την αγορά της Agera R, Πριν, όμως, σχεδόν 2 χρόνια ήρθε η Ford, όπου σε συνεργασία με την Carbon Revolution, παρουσίασαν τις πρώτες carbon ζάντες για “συμβατικό” καθημερινό αυτοκίνητο, την Mustang GT350R. Κάθε μια από αυτές ζυγίζει μόλις 8,1 κιλά, αισθητά λιγότερα από τα 14,9 κιλά που ζυγίζει περίπου μια ζάντα αλουμινίου. Οι carbon ζάντες μειώνουν σημαντικά το μη αναρτώμενο βάρος και σύμφωνα με την Ford, συμβάλουν στην βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς, στην μείωση του βάρους και στην απόδοση του πλαισίου.

Η αυστραλιανή Carbon Revolution πρόσφατα ανακοίνωσε ότι κατάφερε να μειώσει το κόστος της τετράδας κατά 25%, κάτι που σημαίνει ότι πλέον μπορεί κάποιος να τις τοποθετήσει στην δυνατότερη Mustang με “μόλις” 11.850 δολάρια, ήτοι €10.850 με την σημερινή ισοτιμία. Αντίστοιχα, μια τετράδα των Carbon Revolution CR-9 ζαντών, με ένα κεντρικό μπουλόνι, ειδικά διαμορφωμένες για τα μοντέλα της Porsche κοστίζουν 13.850 δολάρια. Carbon, λατρεμένο υλικό!

  • Spyros

    Σε Mustang (που μπορεί να θεωρηθεί και “καθημερινό” αυτοκίνητο) δε θα τις προτιμούσα, δεδομένων των αδυναμιών του carbon σε σκισίματα. Πραγματικά δεν θέλετε να ακουμπήσετε μία carbon ζάντα σε κράσπεδο. Σε οποιοδήποτε Koenigsegg από την άλλη, θα ήταν τέλειες.

  • αμα πεσω σε λακουβα…….μπορω να τις ισιωσω ??? η πανε για πεταμα ???
    αμα ειναι να παρω ενα ζευγαρι…ασχετα που θα κοστιζουν 3 φορες την σημερινη αξια του GOLF !!! :-P

    • Lefteris Blitsis

      θεωρητικα δεν θα χρειαστει γιατι η αντοχη του υλικου ειναι μεγαλυτερη οποτε μονο σε ατυχηματα θα εχουν παραμορφωσεις