Μετά το Dieselgate της VW οι κινητήρες diesel έχουν δαιμονοποιηθεί λόγω των υψηλών εκπομπών ρύπων, αλλά ο Ralf Speth, ο επικεφαλής της Jaguar Land Rover σε πρόσφατη συνέντευξη του είπε πως η τεχνολογία των κινητήρων πετρελαίου έχει περιθώρια βελτίωσης, δηλώνοντας πως μπορούν να ξεπεράσουν τους κινητήρες βενζίνης.

Ο Speth θεωρεί πως οι σύγχρονοι κινητήρες diesel έχουν κάνει ένα σημαντικό βήμα στη μείωση των εκπομπών και των σωματιδίων, έχοντας παράλληλα αυξημένη απόδοση, υποστηρίζοντας πως οι συγκεκριμένοι κινητήρες πρέπει να έχουν μέλλον, αρκεί όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τηρούν τα συνεχώς αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών. Είπε πως ο κόσμος συγχέει τους παλιούς ρυπογόνους κινητήρες με τους νέους, συμπληρώνοντας πως πρέπει τα παλιά ρυπογόνα diesel αυτοκίνητα να αντικατασταθούν από νέα, μη ρυπογόνα μοντέλα.

Παρότι είναι αρκετοί εκείνοι που πιστεύουν πως η εξάλειψη των κινητήρων diesel θα λύσει πολλά προβλήματα, ο Speth εξηγεί πως η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται στους συγκεκριμένους κινητήρες, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, μιας και χωρίς του diesel κινητήρες οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα είναι σε θέση να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών. Ο Speth σημείωσε πως το Dieselgate δεν οδήγησε τους καταναλωτές στην αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, μιας και αυτοί στράφηκαν στην αγορά βενζινοκίνητων οχημάτων.

Τέλος είπε πως δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη ημερομηνία που τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel θα εξαφανιστούν από τους δρόμους. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά θα συνυπάρχουν για αρκετά χρόνια ακόμη, αλλά δεν υπάρχει ένας διακόπτης που θα βάλει τέλος στα diesel μοντέλα. Η Jaguar Land Rover θα συνεχίσει την ανάπτυξη τόσο νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης βενζίνης και πετρελαίου, όσο και υβριδικών και ηλεκτρικών συνόλων. Θεωρεί πως το μέλλον είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα να αποτελούν το 25-30% των συνολικών πωλήσεων της Jaguar Land Rover μέχρι το 2025. Μέχρι το 2020, τα μισά μοντέλα της JLR θα προσφέρονται με κάποια μορφή ηλεκτροδότησης (ήπια υβριδικά συστήματα, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά), με την βρετανική εταιρία να μην βλέπει μέλλον στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

  • Mika

    Στα SUV εχουν σιγουρα μπολικο μελλον!

  • Pandal

    Το πρόβλημα με τους ντίζελ κινητήρες είναι ότι είναι πιο ακριβοί στην κατασκευή τους και πιο φθηνοί στην χρήση, το οποίο δεν συμφέρει κανέναν πάρα μόνο τους αγοραστές.
    (Στην πολύ χρήση είναι οι μόνοι που συφερουν)