Αν κάτι έχω παρατηρήσει από στις 27 χώρες που έχω επισκεφτεί και οδηγήσει, είναι η ευρεία χρήση κυκλικών κόμβων (ελληνιστί roundabouts) για την διαχείριση της κυκλοφορίας σε διασταυρώσεις δρόμων.

Με την ΑΑΑ (American Automobile Association, η αμερικάνικη ΕΛΠΑ) να ανακοινώνει ότι οι νεκροί από τροχαία έχουν μια ελαφριά αύξηση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αποφάσισε να παρουσιάσει μια λίστα με βελτιώσεις των οδικών υποδομών, ώστε να μην αυξηθεί και άλλο ο αριθμός των 63.700 θανάτων και 353.560 τραυματιών που έχουν σημειωθεί τα τελευταία 20 χρόνια.

Κοιτώντας την λίστα, έξι βασικές αλλαγές αντιπροσωπεύουν το 95% των κερδών ασφαλείας που προβλέπει η ΑΑΑ, με το κόστος αυτών των αλλαγών να εκτιμάται στα 146 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η κυριότερη αλλαγή είναι η υλοποίηση κυκλικών κόμβων, καθώς σύμφωνα με τον AAA, η μετατροπή των παραδοσιακών διασταυρώσεων σε κυκλικούς κόμβους καλύπτει το 30% των μειώσεων θανάτων και τραυματισμών. Με τα roundabouts περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τρόπων που τα αυτοκίνητα μπορούν να συγκρουστούν με άλλα αυτοκίνητα ή πεζούς.

Οι άλλες προτεινόμενες αλλαγές της λίστας AAA είναι αρκετά λογικές, καθώς η προσθήκη μπαριερών στην άκρη του δρόμου και η αφαίρεση των αντικειμένων επί των δρόμων, αποτελούν μια επιπλέον 20% μείωση. Το ίδιο ποσοστό μειώνει και η προσθήκη πεζοδρομίων και διαβάσεων με σήμανση, με τις υπόλοιπες βελτιώσεις να προέρχονται με πρόσθετα στηθαία στις οδικές αρτηρίες, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, και διαγράμμισης στους αυτοκινητοδρόμους.

  • LefterisKa.Ch

    Ααααα για αυτο εχουν γεμισει ολους τους δρομους του Ηρακλειου με roundabout! κατι ηξεραν γιατι εγω καθε μερα που περναω μουτζωνω! Απο την αλλη αφου τα φαναρια ειναι σαν να μην τα βλεπουν οποτε καλυτερα roundabouts!

  • gv

    ειναι καλοι γιατι γλυτωνεις φαναρια και οι οδηγοι αναγκαστικα μειωνουν ταχυτητα αλλα αν εχει κινηση μπορει να γινουν πολυ εκνευριστικοι για τον οδηγο..

  • Rory

    Υπάρχει και turbo έκδοση που τα σπάει ;)
    https://youtu.be/iMYib3IR43I

  • τελευταιος κυκλικος κομβος που εχω δει να κανει τη διαφορα και στο μποτιλιαρισμα και στα ατυχηματα ειναι στη θερμη !!!!! πραγματικα πλεον η διαδρομη ειναι ”απολαυση” !!!!

    υ.γ 63.500 νεκροι…..τα τελευταια 20 χρονια στις ΗΠΑ ???? παιζει τοσα να ειχαμε εμεις απο 1988-2008

    • Anestis Genk

      Ναι εκείνος βγήκε καλός, αλλά ο άλλος λίγα μέτρα πιο πέρα, στην 350 ΠΚΒ είναι χρυσορυχείο για συνεργειάδες, κοράκια, εργολήπτες.

    • Εκείνος ήθελε άσφαλτο …. Η οποία πλέον μπήκε …. Τώρα μένει να μπει και φωτισμός !!!

  • Rebel

    Αγαπητέ Γιώργο, τι γράφεις;;;;;;; Είναι δυνατόν να αλλάξουμε τα φαναράκια μας;;;; Μετά πως θα παίρνουν προμήθεια οι εταιρείες που αλλάζουν τις λάμπες, που διαχειρίζονται το λογισμικό της κυκλοφορίας, που βάφουν τις διαβάσεις, πώς θα δικαιολογούν τα χρήματά τους οι τροχονόμοι;;;;;;;; Άσε που δε θα τηρούν την προτεραιότητα οι Ελληνάρες Schumacher & θα γίνεται πανικός.
    Ξέχνα το, στην επόμενη ζωή στην Ελλάδα roundabouts.

  • Rebel

    Αγαπητέ Γιώργο, τι γράφεις;;;;;;; Είναι δυνατόν να αλλάξουμε τα φαναράκια μας;;;; Μετά πως θα παίρνουν προμήθεια οι εταιρείες που αλλάζουν τις λάμπες, που διαχειρίζονται το λογισμικό της κυκλοφορίας, που βάφουν τις διαβάσεις, πώς θα δικαιολογούν τα χρήματά τους οι τροχονόμοι;;;;;;;; Άσε που δε θα τηρούν την προτεραιότητα οι Ελληνάρες Schumacher & θα γίνεται πανικός.
    Ξέχνα το, στην επόμενη ζωή στην Ελλάδα roundabouts.

    • να πω ότι έχεις άδικο, ψέμματα θα είναι…
      δυστυχως

  • DJ_D

    Επίσης στην υπόλοιπη Ευρώπη, προτεραιότητα έχει όποιος είναι μέσα στον κύκλο, εδώ έπρεπε να είμαστε διαφορετικοί πάλι οπότε προτεραιότητα έχει όποιος μπαίνει μέσα…..

    • Anestis Genk

      Εξαρτάται. Εδώ χωρίς σήμανση έχει προτεραιότητα ο δεξιά, δλδ αυτός που μπαίνει, αλλά υπάρχουν πάρα πολλοί κυκλικοί κόμβοι με stop ή ανάποδο τρίγωνο για όποιον μπαίνει. Οι χειρότεροι είναι μάλλον οι ανάμικτοι, αυτοί που σε κάποιες εισόδους έχει προτεραιότητα ο μέσα και σε κάποιες αυτός που μπαίνει.

    • Mika

      Αυτο που λεει ο Ανεστης ισχυει, ακομα και στην Αγγλια που οδηγουν αναποδα,προτεραιοτητα, αν δεν υπαρχει σημα ειναι αυτος που ειναι μεσα στον κυκλο, δηλαδη στα δεξια απο εσενα που μπαινεις…

    • apostolos32

      Και όχι μόνο. Σερβία, Ουγγαρία, Τσεχία, Σλοβακία,Πολωνία έχει προτεραιότητα αυτός που κινείται εντός. Φυσικά με το που πλησιάζεις τον κύκλο σου έχει σήμανση για παροχή προτεραιότητας.

  • Anestis Genk

    Το πρόβλημα στην Ελλάδα όπως το έχω δει σε διάφορα μέρη της χώρας είναι ο χώρος. Δλδ γίνονται εκ των υστέρων κυκλικοί κόμβοι που είναι πολύ μικροί και επικίνδυνοι, γιατί δεν υπάρχει (ή δεν δίνεται) χώρος για να γίνει σε σωστό μέγεθος. Έξω οι κυκλικοί κόμβοι συνήθως είναι πολύ large.

  • sergio360

    Εγω παντως οταν φτανω σε κομβο,επειδη προφανως εχω βαρεθει απο την οδηγηση στην ευθεια τοση ωρα,προσπαθω να δω με ποσο περισσοτερα χιλιομετρα θα τον ”βγαλω” :-P

  • BMW ////

    Βασική προυπόθεση η γνώση της σωστής χρήσης του κυκλικου κόμβου.

    • apostolos32

      Αυτό μαθαίνεται σε μία μέρα. Εγώ σε ένα οδικό ταξίδι στην Ευρώπη που βρίσκομαι τώρα πέρασα αμέτρητους κυκλικους κόμβους. Από την στιγμή που σου έχει σήμανση παροχής προτεραιότητας με το που μπαίνεις στον κόμβο δεν χρειάζεται να ξέρεις κάτι άλλο.Αυτό που πρέπει να μάθουμε σαν οδηγοί είναι να σεβόμαστε τα σήματα κυκλοφορίας και τους άλλους οδηγούς,γιατί διαφορετικά και αυτό το μέτρο θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα

  • thymios tsilimparis

    Στην Ελλάδα ο Ελληνάρας εξακολουθεί να πιστεύει/ισχυρίζεται οτ προτεραιότητα έχει αυτός που μπάινει στον κόμβο. Αυτό φυσικά όταν ο ίδιος μπαίνει στον κόμβο. Όταν βέβαια ο ίδιος κινείται ήδη σε αυτόν, έχει προτεραιότητα αυτός που κινείται ήδη στον κόμβο…