Αν κάτι έχω παρατηρήσει από στις 27 χώρες που έχω επισκεφτεί και οδηγήσει, είναι η ευρεία χρήση κυκλικών κόμβων (ελληνιστί roundabouts) για την διαχείριση της κυκλοφορίας σε διασταυρώσεις δρόμων.
Με την ΑΑΑ (American Automobile Association, η αμερικάνικη ΕΛΠΑ) να ανακοινώνει ότι οι νεκροί από τροχαία έχουν μια ελαφριά αύξηση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, αποφάσισε να παρουσιάσει μια λίστα με βελτιώσεις των οδικών υποδομών, ώστε να μην αυξηθεί και άλλο ο αριθμός των 63.700 θανάτων και 353.560 τραυματιών που έχουν σημειωθεί τα τελευταία 20 χρόνια.
Κοιτώντας την λίστα, έξι βασικές αλλαγές αντιπροσωπεύουν το 95% των κερδών ασφαλείας που προβλέπει η ΑΑΑ, με το κόστος αυτών των αλλαγών να εκτιμάται στα 146 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η κυριότερη αλλαγή είναι η υλοποίηση κυκλικών κόμβων, καθώς σύμφωνα με τον AAA, η μετατροπή των παραδοσιακών διασταυρώσεων σε κυκλικούς κόμβους καλύπτει το 30% των μειώσεων θανάτων και τραυματισμών. Με τα roundabouts περιορίζεται δραστικά ο αριθμός των τρόπων που τα αυτοκίνητα μπορούν να συγκρουστούν με άλλα αυτοκίνητα ή πεζούς.
Οι άλλες προτεινόμενες αλλαγές της λίστας AAA είναι αρκετά λογικές, καθώς η προσθήκη μπαριερών στην άκρη του δρόμου και η αφαίρεση των αντικειμένων επί των δρόμων, αποτελούν μια επιπλέον 20% μείωση. Το ίδιο ποσοστό μειώνει και η προσθήκη πεζοδρομίων και διαβάσεων με σήμανση, με τις υπόλοιπες βελτιώσεις να προέρχονται με πρόσθετα στηθαία στις οδικές αρτηρίες, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης, και διαγράμμισης στους αυτοκινητοδρόμους.