Πρόσφατα εκπρόσωποι των Jaguar-Land Rοver, BMW και Kia έχουν δηλώσει ότι οι πετρελαιοκινητήρες στην Ευρώπη έχουν ακόμα μέλλον, και με αυτή την άποψη συντάσσεται και ο επικεφαλής της Audi, Rupert Stadler.

Εκτός αυτού, συνέστησε στους νομοθέτες να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση και στο CNG (φυσικό αέριο) σαν καύσιμο, με τον Stadler να τονίζει:

Το πετρέλαιο είναι βασική τεχνολογία, όμως η αξία του ως καυσίμου δεν αναγνωρίζεται πλέον. Θα προτιμούσα να βλέπω την αξία του μέσα από τα μάτια του πελάτη, ο οποίος απολαμβάνει καλή ροπή, αυτονομία και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αυτές οι αξίες πρέπει να τηρηθούν, ειδικά όταν γνωρίζουμε ότι, για τα επόμενα 10-15 χρόνια, το 70-80% της αγοράς θα είναι ντίζελ, βενζίνη ή ήπια υβριδικά συστήματα. Ακόμη και η πιο θετική πρόβλεψη αναφέρει ότι μόνο το 30% θα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Έχουμε επενδύσει μεγάλα ποσά στην τεχνολογία μπαταριών, αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα θα καλυφθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πρέπει να έχουμε τις καλύτερες επιλογές γι ‘αυτούς, και ο περιορισμός της επιλογής δεν θα βοηθήσει.

Και όλα αυτά, παρότι ένας από τους λόγους που η γερμανική εταιρία αποσύρθηκε από το Le Mans, ήταν ότι οι κινητήρες diesel δεν έχουν μέλλον, με τον Stadler να μιλάει και για τους κινητήρες που καίνε φυσικό αέριο, λέγοντας:

Είμαι μεγάλος υποστηρικτής του CNG. Είναι πολύ καθαρό, μπορεί να αποθηκευτεί παντού, μπορείς να έχεις μια μεγάλη αυτονομία και μπορείς να ανεφοδιαστείς μέσα σε δύο με τρία λεπτά. Το πρόβλημα είναι ότι έχει “πρόβλημα εικόνας”, αλλά είμαι πεπεισμένος για τα πλεονεκτήματά του. Η στρατηγική είναι σωστή, αλλά χρειαζόμαστε βιομηχανικούς εταίρους για να λειτουργήσουμε σε ευρύτερο επίπεδο.

  • giorgos

    δεν μπορω να καταλαβω τι τους εχει πιασει με τα diesel . καινε το 1/3 , εχουν καλυτερες επιδοσεις τις περισσοτερες φορες . ρυπαινουν λιγοτερο . αλλα οκ , πρεπει να αλλαζει η μοδα να οικονομανε ολοι .

    • DJ_D

      Το ρυπαίνουν “λιγότερο” είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά.

    • potsgkenenafto potsgkenenafto

      Χωρις DPF,θα πεφτει ντουμανιασμα του αιωνα.Τα υβριδικα παιρνουν κεφαλι.

    • DJ_D

      Χωρίς καταλύτη και τα βενζινοκίνητα θα βγάζουν ντουμάνι, οπότε; Τι λογική έχει το χωρίς DPF;

    • Christos Dimou

      Το πρόβλημα των κινητήρων κύκλου Diesel είναι το γεγονός οτι δεν δουλεύουν με στοιχειομετρικο μείγμα. Με αναλογία αέρα προς καύσιμο οτιδήποτε απο 12:1 ως 100:1 για τους Σχεδιαστες του συστήματος επεξεργασίας των καυσαεριων δεν υπάρχει μεγαλύτερος εφιαλτης.

      Το πρόβλημα δύσκολα λύνεται με φυσιολογικό κόστος. Αρκεί κάνεις να δει το μέγεθος των συστημάτων ελέγχου των ρύπων σε κινητήρες Diesel τρενων που έχουν το ρόλο της γεννήτριας που συνεπάγεται και πολύ μικρότερο ζητούμενο εύρος λειτουργίας.

      Φυσικά και είναι οικονομικοι. Αλλά τα οξειδια του αζωτου λογω του φτωχου μειγματος και τα σωματίδια αιθαλης είναι τοξικά για τους εμβυους οργανισμούς.

      Οπότε μπορεί μεν να εκπέμπουν λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου (ισοδύναμο CO2) αλλά υπάρχει και η ατμοσφαιρικη ρύπανση που στους κινητήρες βενζίνης είναι ένα πρόβλημα που έχει λυθεί.

    • crazyfrog

      ειναι ”οικολογοι” .γι’αυτο .:P.
      τωρα πως ενα αυτοκινητο που για 100 χιλιομετρα θα καψει το μισο καυσιμο απο ενα αλλο( και λιγοτερο σε πραγματικες συνθηκες) θεωρειται οτι ρυπαινει περισσοτερο εγω αδυνατω να το καταλαβω.

    • DJ_D

      Αν ανοίξεις κανένα σχετικό βιβλίο και δεις πως γίνεται η παραγωγή NOx και soot και πως λειτουργούν οι καταλύτες μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου θα καταλάβεις τι συμβαίνει και γιατί συμβαίνει.

    • crazyfrog

      δεν ξερω να διαβαζω

    • DJ_D

      Κρίμα.

    • DJ_D

      Το βενζινοκίνητο έχει τα πάντα. Τριοδικός καταλύτης λέγεται στα ελληνικά. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο για την ώρα.

  • potsgkenenafto potsgkenenafto

    Φτιαξτε πρωτα τα σαπακια σας,δωστε στον κοσμακη που χρυσοπληρωσε τα πειραγμενα ντιζελομοτερ δωρεαν επισκευη και εξτρα εγγυηση και μετα μπορειτε να εχετε αποψη για το μελλον του ντιζελ.