Έχεις σκεφτεί ποτέ γιατί κάποια φανάρια διαρκούν πολύ και κάποια λίγο; Η απάντηση είναι πως η ρύθμισή τους γίνεται με βάση το ποιος δρόμος αναμένεται να έχει προτεραιότητα ή το ποιον δρόμο θέλει να “προμοτάρει” ο συγκοινωνιολόγος. Τα πιο εξελιγμένα συστήματα είναι αυτά με τους ηλεκτρομαγνητικούς ανιχνευτές, που επιταχύνουν τα φανάρια όταν ανιχνεύσουν μεγάλες ουρές ακινητοποιημένων. Δεν γνωρίζω πως ακριβώς γίνονται οι ρυθμίσεις αλλά ξέρω πως είναι χειροκίνητες. Αυτό το σύστημα μάλλον ισχύει και σε όλες τις χώρες του κόσμου, έτσι γίνεται και στην Μεγάλη Βρετανία, αλλά είναι κάτι που οι Βρετανοί προτίθενται να το αλλάξουν.


Την αρχή κάνει το Milton Keynes, μια περιοχή με έντονη παρουσία στην αυτοκίνηση αφού είναι η έδρα της Red Bull Racing και παλιότερα των Arrows, Brabham, Stewart Grand Prix και Jaguar F1. Το δημοτικό συμβούλιο λοιπόν ενέκρινε κονδύλιο περίπου 3,5 εκατομμυρίων ευρώ για εγκατάσταση του συστήματος παρακολούθησης της κίνησης που ανέπτυξε η εταιρεία Vivacity Labs. Το σύστημα αυτό θα αποτελείται από 2.500 κάμερες στα φανάρια της περιοχής που θα παρακολουθούν τα επίπεδα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και μέσω ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, ή έστω αυτοματοποιημένων αποφάσεων, θα συντονίζει σαν μαέστρος τα φανάρια για τη βελτιστοποίηση της ροής της κίνησης.

Πέραν αυτού, που θα είναι το βασικό του έργο, θα είναι σε θέση να επικοινωνεί με τα αυτόνομα οχήματα του αύριο αλλά και να προσαρμόζει τα φανάρια, όταν υπάρχει κάποιος κίνδυνος, όπως ακινητοποιημένο όχημα και να προειδοποιεί τους επερχόμενους οδηγούς για τον κίνδυνο που υπάρχει. Επίσης μπορεί να ρυθμιστεί για να δίνει προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες όπως οι ΑΜΕΑ, οι πεζοί και οι ποδηλάτες, κάνοντας τις μετακινήσεις γι’αυτούς πιο ελκυστικές.

  • sotirisb

    Χμμμ. Οι καμερες πιο πολυ Big Brother βγαζουν παρα ρυθμιση της κυκλοφοριας. Μια χαρα μπορουσαν να εχουν machine learning και με τους κλασικους αισθητηρες..

    • Anestis Genk

      Αυτό που λες φαίνεται αρκετά λογικό αλλά στην Αγγλία έχουν φετίχ με τις κάμερες μάλλον.