Τελικά η χθεσινή είδηση που ήθελε την Ford να απολύει το 10% των εργαζομένων της δεν αφορούσε όλους τους εργαζομένους της Μπλε Οβάλ παγκοσμίως, αλλά μόνο όσους απασχολεί σε Βόρειο Αμερική και Ασία.

Έτσι η Ford με ανακοίνωσή της σήμερα έκανε γνωστό πως σχεδιάζει να προχωρήσει στην μείωση του αριθμού των μισθωτών υπαλλήλων της κατά 10% (περίπου 1.400 θέσεις σε σύνολο 15.000 εργαζομένων) στη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Στα τέλη του 2016, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολούσε παγκοσμίως 201.000 εργαζομένους. Οι περικοπές δεν αφορούν τις μονάδες της εταιρείας στην Ευρώπη και τη Νότια Αμερική.

Η Μπλε Οβάλ εταιρία αποφάσισε την περικοπή του 10% του εργατικού δυναμικού της, εν μέσω προσπάθειας του Διευθύνοντος Συμβούλου Mark Fields να αυξήσει τα κέρδη και να αντιμετωπίσει την καθοδική πορεία της μετοχής της εταιρείας, την επιβράδυνση στις πωλήσεις αυτοκινήτων και τις υψηλότερες δαπάνες για νέες τεχνολογίες.

Η παραπάνω κίνηση ακολουθεί το στόχο που έχει θέσει η Ford για μειώσεις δαπανών ύψους 3 δισ. δολαρίων το 2017. Πρόκειται για ένα σχέδιο που στοχεύει στη βελτίωση της κερδοφορίας το 2018, παρότι γενικά οι πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ είναι σε στασιμότητα. Παρόλο που η ναυαρχίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα μοντέλα F-series σημειώνουν καλές πωλήσεις, η Ford έχει μερικά σημαντικά κενά στη σειρά προϊόντων της που την θέτουν σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών. Εν τω μεταξύ, έχει αυξήσει τις δαπάνες για νέα προϊόντα, όπως για παράδειγμα η επένδυση των 4,5 δισ. δολαρίων για νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με στόχο την κυκλοφορία αυτόνομων (αυτό –οδηγούμενων) αυτοκινήτων έως το 2021.

Η τιμή της μετοχής της Ford έχει υποχωρήσει κατά τη διάρκεια της τριετούς θητείας του Fields, ενώ παράλληλα αξία της εταιρείας στην αγορά έχει βρεθεί πολύ πίσω από την Tesla και την General Motors. Συγκεκριμένα, η μετοχή της Ford έχει υποχωρήσει κατά 40% από τότε που ο Fields ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, ήτοι περί τα μέσα του 2014.

Οι περικοπές θέσεων εργασίας, αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στην εβδομάδα, και στοχεύουν κυρίως σε μισθωτούς ώστε να μειωθεί ο αριθμός εργαζομένων κατά περίπου 10%. Δεν είναι σαφές ακόμη, εάν το σχέδιο περιλαμβάνει μειώσεις και στο χρόνο εργασίας τόσο στα εργοστάσια της Ford στις ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό. Από τη Μεγάλη Έφεση έχει προσλάβει χιλιάδες ωρομίσθιους υπαλλήλους για να στηρίξουν το comeback και τις επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε νέες τεχνολογίες.

Η εταιρεία εκτιμά ότι τα προ φόρων κέρδη της το 2017 θα διαμορφωθούν στα 9 δις. δολάρια έναντι 10,4 δις. δολαρίων που ήταν το 2016. Κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές και μέσα ενημέρωσης τον Απρίλιο, ο Fields δήλωσε:

Συνεχίζουμε να εστιάζουμε έντονα στο κομμάτι του κόστους, και ο λόγος που το κάνουμε αυτό δεν είναι μόνο η προσεκτική στάση στο περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε, αλλά και το γεγονός ότι αυτό μας προετοιμάζει καλύτερα ακόμα και για ένα σενάριο ύφεσης.

Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων θα μπορούσε να είναι δύσκολη, επειδή η Ford, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν δεχθεί πίεση από τον Αμερικανό πρόεδρο Donald Trump για να αυξήσουν τις θέσεις απασχόλησης στις ΗΠΑ. Για παράδειγμα, η Ford στα τέλη του έτους ανέστειλε σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου στο Μεξικό.