Η Μπλε Οβάλ εταιρία αποφάσισε την περικοπή του 10% του εργατικού δυναμικού της παγκοσμίως, εν μέσω προσπάθειας του Διευθύνοντος Συμβούλου Mark Fields να αυξήσει τα κέρδη και να αντιμετωπίσει την καθοδική πορεία της μετοχής της εταιρείας, την επιβράδυνση στις πωλήσεις αυτοκινήτων και τις υψηλότερες δαπάνες για νέες τεχνολογίες.

Η παραπάνω κίνηση ακολουθεί το στόχο που έχει θέσει η Ford για μειώσεις δαπανών ύψους 3 δισ. δολαρίων το 2017. Πρόκειται για ένα σχέδιο που στοχεύει στη βελτίωση της κερδοφορίας το 2018, παρότι γενικά οι πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ είναι σε στασιμότητα. Παρόλο που η ναυαρχίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα μοντέλα F-series σημειώνουν καλές πωλήσεις, η Ford έχει μερικά σημαντικά κενά στη σειρά προϊόντων της που την θέτουν σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών. Εν τω μεταξύ, έχει αυξήσει τις δαπάνες για νέα προϊόντα, όπως για παράδειγμα η επένδυση των 4,5 δις. δολαρίων για νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με στόχο την κυκλοφορία αυτόνομων (αυτό –οδηγούμενων) αυτοκινήτων έως το 2021.

Η τιμή της μετοχής της Ford έχει υποχωρήσει κατά τη διάρκεια της τριετούς θητείας του Fields, ενώ παράλληλα αξία της εταιρείας στην αγορά έχει βρεθεί πολύ πίσω από την Tesla και την General Motors. Συγκεκριμένα, η μετοχή της Ford έχει υποχωρήσει κατά 40% από τότε που ο Fields ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, ήτοι περί τα μέσα του 2014.

Οι περικοπές θέσεων εργασίας, αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στην εβδομάδα, και στοχεύουν κυρίως σε μισθωτούς ώστε να μειωθεί ο αριθμός εργαζομένων κατά περίπου 10%. Δεν είναι σαφές ακόμη, εάν το σχέδιο περιλαμβάνει μειώσεις και στο χρόνο εργασίας τόσο στα εργοστάσια της Ford στις ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό. Η Ford απασχολεί 200.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, οι μισοί από τους οποίους εργάζονται στις ΗΠΑ. Από τη Μεγάλη Έφεση έχει προσλάβει χιλιάδες ωρομίσθιους υπαλλήλους για να στηρίξουν το comeback και τις επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σε νέες τεχνολογίες.

Εκπρόσωπος της Ford δεν επιβεβαιώνει το δημοσίευμα, αλλά σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει:

Παραμένουμε επικεντρωμένοι στις τρεις στρατηγικές προτεραιότητες που θα δημιουργήσουν αξία και θα οδηγήσουν σε κερδοφόρα ανάπτυξη, και οι οποίες περιλαμβάνουν την ενίσχυση των κερδοσκοπικών πυλώνων των βασικών μας δραστηριοτήτων, τον μετασχηματισμό βασικών κλάδων που παραδοσιακά υποαποδίδουν και την επιθετική αλλά συνάμα συνετή επένδυση στις αναδυόμενες ευκαιρίες. Η μείωση του κόστους και το να γίνουμε όσο το δυνατόν πιο ευέλικτοι και αποτελεσματικοί γίνεται, αποτελεί επίσης μέρος του στόχου μας. Δεν έχουμε ανακοινώσει κάποιες νέες δράσεις, ούτε και σχολιάζουμε φημολογία.

Η εταιρεία εκτιμά ότι τα προ φόρων κέρδη της το 2017 θα διαμορφωθούν στα 9 δις. δολάρια έναντι 10,4 δις. δολαρίων που ήταν το 2016. Κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης με αναλυτές και μέσα ενημέρωσης τον Απρίλιο, ο Fields δήλωσε:

Συνεχίζουμε να εστιάζουμε έντονα στο κομμάτι του κόστους, και ο λόγος που το κάνουμε αυτό δεν είναι μόνο η προσεκτική στάση στο περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε, αλλά και το γεγονός ότι αυτό μας προετοιμάζει καλύτερα ακόμα και για ένα σενάριο ύφεσης.

Η μείωση του αριθμού των εργαζομένων θα μπορούσε να είναι δύσκολη, επειδή η Ford, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν δεχθεί πίεση από τον Αμερικανό πρόεδρο Donald Trump για να αυξήσουν τις θέσεις απασχόλησης στις ΗΠΑ. Για παράδειγμα, η Ford στα τέλη του έτους ανέστειλε σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου στο Μεξικό.

  • SAMURAI-66

    Του Fields εργο ειναι αυτο που σημερα περναει η αμερικανικη εταιρεια αρα και αυτος εχει την ευθυνη και πρεπει να παρει ποδι γιατι ειναι ανικανος οι εργαζομενοι ομως και μαλιστα πολυ στον αριθμο θα πληρωσουν την νυφη γιατι ετσι συνηθιζεται στην δυση,δεν μπορουν να δειρουν τον γαιδαρο και δερνουν το σαμαρι!
    Υπεροχα!