Την δική του οπτική κατέθεσε το αφεντικό της αγωνιστικής ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, καθώς όταν ρωτήθηκε -μετά τον αγώνα- αν η Ferrari έδωσε εντολές στους οδηγούς της, ή έστω ενορχήστρωσε με μαεστρία, την νίκη του Sebastian Vettel στο Grand Prix του Monaco, στερώντας από τον Kimi Raikkonen την χαρά να γευτεί την σαμπάνια από το ψηλότερο σκαλί του βάθρου, ο Αυστριακός απάντησε:

Δεν ήταν ξεκάθαρο το πως θα αποδώσουν τα ελαστικά. Έπρεπε να βάλουν στα pit έναν από τους δύο οδηγούς, και να του βάλουν τα supersoft. Και όπως όλα έδειξαν, τα supersoft δεν ήταν αρκετά γρήγορα, και ο Sebastian ήταν σε θέση να κάνει μερικούς εκπληκτικούς γύρους με τα χρησιμοποιούμενα ultrasoft, και αυτό του έδωσε την ευκαιρία να περάσει τον Kimi. Δεν νομίζω ότι το είδαν να έρχεται. Στο τέλος της ημέρας, είναι το σωστό αποτέλεσμα για την ομάδα και για το πρωτάθλημα οδηγών, αλλά δεν νομίζω ότι ήταν ενορχηστρωμένο.

Αν και ο Lewis Hamilton έχει ακριβώς την αντίθετη άποψη, ο Wolff μιλώντας για την επιβλητική εμφάνιση των Ιταλών, και την επιστροφή της ομάδας από το Maranello στην κορυφή του πίνακα των κατασκευαστών (με διαφορά 17 βαθμών), αλλά και την αύξηση της διαφοράς του Vettel από τον Hamilton, είπε:

Επιτέλους είναι εκεί που ήμασταν όταν κάναμε εμείς τα 1-2, και πρέπει να εξηγήσεις γιατί ο σωστός τύπος κέρδισε. Πρώτα απ ‘όλα, άξιζαν να κερδίσουν, είχαν το γρηγορότερο αυτοκίνητο. Ως αποτέλεσμα της ομάδας, το 1-2 είναι καλό. Συγχαρητήρια από την πλευρά μας – πρέπει να τους δώσουμε τα διαπιστευτήρια.

  • Giannisk

    Οι μαέστροι των team orders μίλησαν.

    • nikos

      επειδή το έχουμε αναλυσει τόσο καιρό, και οι οπαδοι της φερράρι θα λέτε τα δικά σας, η αλήθεια ειναι μία. η φερράρι ήταν η πρώτη διδάξας και είστε με διαφορά πρώτοι.

    • Giannisk

      Άστοχο το “είστε” γιατί δεν υποστηρίζω καμία ομάδα στην F1. Τα οπαδικά σας αλλού. Τα τελευταία έτη η Merc έδινε το πρωτάθλημα κυριολεκτικά εκεί που ήθελε. Αν όμως ανατρέξουμε στο παρελθόν, θα δούμε team orders σε πολλές ομάδες. Δεν ξεχνάμε και το “Multi 1-2” ή κάπως έτσι.

    • nikos

      καταρχάς δεν ειναι οπαδολό το θέμα. multi 1-2 τι εννοεις?

    • Giannisk

      Με συγχωρείς. Ειναι multi 21. Vettel-Webber στην Red Bull. Κόντεψαν να πλακωθούν στην απονομή όταν ο Seb δεν υπάκουσε στο team order.

      https://www.youtube.com/watch?v=Z3WCPUXDBdc

    • nikos

      το καταλαβα μαλαισια. ειναι η δευτερη διδάξας η rbσε χειρότερη version

  • Akis-F1 FAN

    O Τοτος είναι ο πρώτος που θα ήθελε να ανάψει φυτίλια ώστε να χειροτερέψει το κλίμα στη φερραρι…η δήλωσή του λέει πολλά.

    • nikos

      δεν νομίζω να θέλει να ανάψει φυτίλια, ισα ισα φυλάει τα ρούχα του όταν θα το ξανακάνουν…

    • Akis-F1 FAN

      Το χει κάνει 3 φορές ήδη και κανείς δεν είπε τίποτα…οπότε δε νομίζω να φοβάται…

    • nikos

      δεν ειναι φοβος.. κουτοπονυρια

    • LJ

      Μεταξυ κατεργαραίων ειλικρίνεια!

  • Akis-F1 FAN

    Τελείως άκυρο, αλλά με τον Χαμ εκτός βάθρου και τον Νικολακη να κάνει τις ερωτήσεις νομίζω χάσαμε το πιο επικό βάθρο της χρονιάς….θα είχε πολύ φάση χαχαχα

  • Mika

    Ο Τοτος φυλαει τα ρουχα του, για να εχει πατημα στο μελλον, σ αναλογη περιπτωση.

    • filip

      Ναι βέβαια.
      Και αν είχε πει το αντίθετο θα έλεγες: “Να’ το είναι σίγουρο, το λένε και οι ειδικοί, ποιον προσπαθούν να κοροϊδέψουν” και αυτό θα έδινε επίσης αφορμή σε πολλούς να αναφερθούν στην μαύρη και ντροπιαστική ιστορία της Φεράρι η οποία για δεκαετίες μειώνει και υποβαθμίζει το άθλημα.
      Πάλι καλά δηλαδή που δεν το επιβεβαίωσε και γλιτώσαμε όλη αυτήν την χολή, την εμπάθεια, την μικρότητα και τον ποδοσφαιροποιημένο ελληνικό οπαδισμό του προβάτου που, επειδή εκφράζεται πια με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά σε κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του ποδοσφαίρου, είναι ασφαλές να πει κανείς πως πρόκειται για “ιδεολογία”, τρόπο σκέψης, “DNA”…….πάλι καλά δηλαδή να λέμε…. Ohhhh wait a second ……….

    • Mika

      Eισαι σιγουρος πως θα το ελεγα? Ο Τοτος, “ειδικος”? Οχι δα!!!!
      :p
      Βουλωμενο γραμμα διαβαζεις, οποτε τι στεναχωριεσαι?
      Μια χαρα τα λες, γλυτωσαμε τα χειροτερα!

    • filip

      Δεν μιλάω απαραίτητα για σενα, δεν σε ξέρω άλλωστε. Απλά, με εμμεσο τρόπο και αφορμή εσένα, περιεγραψα την συζήτηση του προηγούμενου σαββατοκύριακου, μετα το τέλος του αγώνα.
      Ισως έτσι να σε συμπεριέλαβα χαχαχα.
      (αμα σου πω πως το πειμενα να το πει κάποιος για τον Τοτο? Χαχαχα)

    • Mika

      Δεν ξερω, εγω απαντω παντα σε πραγματα που με αφορουν…Ειχα σχολιασει αμεσως μετα το τελος του αγωνα,αλλα οταν το βραδυ ξαναμπηκα κι ειδα 300 σχολια, δεν μπηκα στον κοπο να τα διαβασω ολα!!!
      :p :p

  • Fαν1ς

    Είναι προφανές πως αυτό που λέει ο Wolff το πιστεύει στο 100% και δεν ψάχνει άλλοθι για τυχόν μελλοντικά δικά του μαγειρέματα και ο λόγος είναι ο εξης:Αν ήταν σίγουρος από πριν ποια τακτική ειναι πιο γρήγορη δεν θα φοβόταν το undercut του Verstapen θα κρατούσε έξω τον Bottas και θα έπαιρνε την Τρίτη θέση! Πιστεύοντας όμως, ότι το undercut θα λειτουργήσει έπαιξε άμυνα με τα γνωστά αποτελέσματα… Πιστεύω λοιπόν πως όπως και στην Mercedes έτσι και στην Ferrari δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν εκ των προτέρων ποια τακτική ειναι η καλύτερη (overcut ή undercut) και την διαφορά την έκανε ο πολύ γρήγορος ρυθμός των Vettel και Ricciardo, με ανοιχτό δρομο, που σε καμία περίπτωση δεν ειχαν oι Raikonen-Βοttas! Τέλος να συμπληρώσω πως αν η Ferrari έβαζε πρώτο στα Πιτ τον Vettel και αυτός έβγαινε και πάλι μπροστα θα λέγαμε ακριβώς τα ίδια και αυτό Γτ η Ferrari πληρώνει παλαιότερες τακτικές εύνοιας του ενός οδηγού της έναντι του άλλου πράγμα που πιστεύω στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει αλλά που δεν αποκλείω να κάνει στην πορεία του πρωταθλήματος…

  • Anestis Genk

    Θα ήθελα να μην είναι υποχρεωτικά τα pit stop. Βασικά με αυτές τις γόμες θα ήθελα να καταργηθούν.

    • thymios tsilimparis

      κι εγώ θα το ήθελα, αλλά μάλλον δε θα το επέτρεπε αυτό η Πιρελλι. Είναι μοναδικός προμηθευτής και αναζητά προβολή. Άσε που έχει εξελίξει και τόσες γόμες…

      Πάντως στο παρελθόν το έχουμε δει το σκηνικό με την προεραιτική αλλαγή ελαστικών και μάχες Σενα-Προστ. με έναν απ τους 2 να χει αλλάξει λάστιχα κι ο άλλος με ….τις ζάντες να προσπαθεί να κρατήσει την πρωτοπορία!

    • Anestis Genk

      Διαφορετικές γόμες μπορούν να υπάρχουν, άλλο μονοθέσιο/οδηγός μπορεί να τα ζεσταίνει/φθείρει πιο πολύ.

    • thymios tsilimparis

      Συμφωνώ, κατάλαβα εξ αρχής οτι αυτό εννοούσες, αλλά αυτή τη στιγμή η επιλογή ελαστικών/στρατηγική/χρήση ελαστικών την ώρα του αγώνα/η Πιρελλι είναι μόνιμη κουβέντα για όλους εμάς που παρακολουθούμε τον αγώνα. ΆΡα καθένας από από εμάς σε όλο τον αγώνα σκέφτεται τα…Πιρέλλι κάποιες δεκάδες φορές. Και σε κάθε πιτστοπ προβάλλεται ακριβώς αυτό: η αλλαγή ελαστικών. Γιατί να θέλει η Πιρέλλι λοιπόν να μειώσει αυτή την προβολή;

      Και κάτι ακόμα: σκέψου να μείνει ο Χάμιλτον πχ εμπρός με SS ελαστικά, να μην κάνει αλλαγή και να πάει μέχρι τέλους. Ωραίο το σκηνικό με τη μάχη, ωραίο να βλέπεις κάποιον να σκυλιάζει πίσω να μαζέψει χρόνους κτλ. Τι θα γίνει όμως αν σε 2-3 αγώνες γίνει κάτι τέτοιο και τα ελαστικά δεν αντέξουν, όπως έγινε με τον Φεττελ στο Σπα πχ; Οι άσχετοι (γιατί το γνωρίζεις, υπάρχουν παααααρα πολύ τέτοιοι) θα πουν με ύφος “τα Πιρελλι δεν αντέχουν”. Κι αφού εμείς θα κάναμε άμεση απορτίχωση στην ηβική χώρα μας, με τα χέρια μας, ακούγοντας τέτοιες κοτσάνες, η Πιρέλλι δε θα ήθελε τέτοιου είδους δυσφήμιση, θεωρω! Άρα που πάμε; Πάμε σε ριζική αλλαγή των ελαστικών, έτσι ώστε αυτά να χάνουν μέν σταδιακά την απόδοσή τους, αλλά να αντέχουν σε έναν ολοκληρο αγώνα. Αρα σε σκληρότερες κατά πολύ γόμες. Ακόμα όμως κι αν γινόταν κάτι τέτοιο, η προβολή που παολαμβάνει αυτή τη στιγμή ο εκάστοτε προμηθευτής ελαστικών είναι κατά τη γνώμη μου ο βασικότερος λόγος που οι αλλαγές ελαστικών είναι υποχρεωτικές

    • Anestis Genk

      Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι (με αγοραίους όρους προβολής), έχει σαφή λογική. Αν ισχύει κάτι τέτοιο…πολύ ξενέρα για μένα.

      +Προτιμώ να υπάρχουν πολλοί λαστιχάδες στον παιχνίδι.

    • thymios tsilimparis

      Συμφωνώ απόλυτα. Οι πολλοί προμηθευτές αλλάζουν εντελώς τους όρους του παιχνιδιού.

      υγ: χαίρομαι να κάνω διάλογο μαζί σου. καθε φορά οι απόψεις σου και ο τρόπος που τις γράφεις είναι εξαιρετικοί

    • Fαν1ς

      Εγώ θα προτιμούσα το ακριβώς αντίθετο…. Θα ήθελα να επέστρεφαν και οι ανεφοδιασμοι! Σκέψου σε όλο αυτό το σκηνικό με τις 3 διαφορετικές γόμες να έμπαινε και ο παράγοντας καύσιμο τι μπέρδεμα θα γινόταν…. Αλλά δυστυχώς ο ευνουχισμός που έχει δεχτεί το σπορ όσον αφορά κάποια θέματα ασφάλειας δεν θα το επιτρέψει ποτέ ξανά αυτό!

    • kostas

      Οντως το καλυτερο πραγμα θα ηταν ανεφοδιασμοι ωστε να πηγαινουν και πιο γρηγορα στον αγωνα τα αυτοκινητα.

    • Anestis Genk

      Ναι οι στρατηγική καυσίμου θα ήταν ένας παράγοντας. Η διαφωνία μου έγκειται στο ότι η F1 είναι αγώνας ταχύτητας και όχι αγώνας αντοχής. Τα πιτ στοπ και η στρατηγική των πιτ κατά την γνώμη μου είναι μέρος των αγώνων αντοχής και όχι της ταχύτητας.

      Να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα στην πηγή του, δηλαδή πως θα μπορούν να κολλήσουν από πίσω για να προσπεράσουν, με καθαρό προσπέρασμα εντός πίστας, αντί να κάνουμε κόλπα για να ανακατέψουμε την τράπουλα.

      Παλιά με τα pit stop έβλεπα πολλούς αγώνες που οι οδηγοί δεν σκόπευαν να προσπεράσουν στην πίστα, αλλά να κάνουν 2 γρήγορους γύρους όταν ο άλλος έμπαινε για στα pit και μετά από τον δικό τους ανεφοδιασμό να βγουν μπροστά. Αν εσύ προτιμάς αυτό από το προσπέρασμα εντός πίστας, οκ διαφωνούμε θεμελιωδώς :)

    • Fαν1ς

      Σε καμία περίπτωση δεν προτιμώ το προσπέρασμα στα Πιτ από ένα προσπέρασμα στην πίστα! Ευχής έργον να κινηθούν οι κανονισμοί με γνώμονα αυτοκίνητα που η αεροδυναμική-μηχανική τους πρόσφυση να τους επιτρέπει να κινηθούν πολύ κοντά το ένα στο άλλο και να γίνονται αγωνιστικά προσπέρασμα τα… Αν υπάρξει αυτή η δυνατότητα στους οδηγούς πίστεψε με ο πιο γρήγορος πάντα θα το επιχειρήσει Γτ είναι στην φύση τους να είναι επιθετικοί! Πιστεύω όμως πως αυτό που θα καταφέρει η επιστροφή του ανεφοδιασμού θα είναι να ανακατεύεται η τράπουλα και μια ομάδα που ίσως δεν είναι τόσο δυνατή σε καθαρό αγωνιστικό ρυθμό με κάποια έξυπνη στρατηγική να βρεθεί μπροστά και να παίξει ρόλο… Επίσης θα βοηθούσε σε σιρκουι όπως Μονακό, Ρωσία, Αυστραλία… Που δεν ευνοούν εύκολα το προσπέρασμα έστω να μπορεί να βρεθείς μπροστά με αυτό τον τρόπο από το να βλέπεις να δημιουργούνται τρενακια και να περιμένεις την κάρο σημαία! Κακά τα ψέμματα η f1 πρέπει να είναι ένα κοκτέιλ παραγοντων που να κερδίζει ο πιο γρηγορος-ικανος-εξυπνος-ευπροσαρμοστος στις αλλαγές και Γτ όχι και μερικές φορές πιο τυχερός!

    • Fαν1ς

      Επίσης να συμπληρώσω πως από τότε που καταργήθηκαν οι ανεφοδιασμοι οι ομάδες στις χαρτογραφησεις τους έχουν προγράμματα εξοικονομησης καυσίμου και πιέζουν πραγματικά μόνο ανά διαστήματα πράγμα που δεν θα γινόταν αν δεν σε ένοιαζε να “σωσεις” καύσιμο… Δεν θα ξεχάσω το 2004 τον τεράστιο Σουμι στο γαλλικό γκραν πρι να πηγαίνει σε στρατηγική 4 Πιτ στοπ οδηγώντας επιεικώς μια και ώρα σε ρυθμό σχεδόν κατατακτήρια δοκιμών! Οπότε πιστεύω πως το dna της f1 αλλοιώνεται από κανονισμούς τύπου 4 στοιχεία κινητήρα μονο για ολόκληρη σεζόν μο

    • Fαν1ς

      … Μόνο και όχι από την κατάργηση του ανεφοδιασμού

    • kostas

      Αυτο ομως θα εκανε τους αγωνες ακομα πιο βαρετους, ειδικα στο μονακο που δεν παιρνας με κανενα τροπο.

    • Anestis Genk

      Το θέμα είναι να βρουν τρόπο για προσπεράσεις στην πίστα. Το προσπέρασμα στα πιτ είναι για αγώνες αντοχής.

  • Επιτελους μας φτασατε κ τωρα το θεατρο μπορει να εχει καλυτερο θεαμα κ δεν χρειαζετε να πηγεννουμε σε σαφε μοντ για να μην σα2 ριχνουμε γυρο μετα το μισο αγωνα

  • LJ

    Η δηλωση του μαλλον ανηκει στην κατηγορια δηλωσεων του τυπου “οι αλλοι μας φτανουν”, “η Ferrari ειναι ισοδυναμη με εμας” και “ο κινητηρας της Renault δεν υστερει πολυ απο τον δικο μας”.