Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, η εφαρμογή του ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους -και στην Εγνατία- θα τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2018.


Με το συγκεκριμένο σύστημα, καθιερώνεται η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάθε χρήστης άρα και με διαφορετική τιμή. Σε αυτό, φαίνεται να συμφώνησε και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την διαπραγμάτευση με τον υπουργό Υποδομών.

Επίσης, όπως ενημέρωσε ο κ. Σπίρτζης, τα βαρέως τύπου οχήματα και τα φορτηγά θα διέρχονται υποχρεωτικώς από τις κεντρικές οδικές αρτηρίες έτσι ώστε με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στους παράπλευρους δρόμους να αμβλυνθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων.

Τέλος, σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Σπίρτζη προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εξελίσσεται διαπραγμάτευση για την καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, όπως ΑμεΑ, πολύτεκνοι, άνεργοι κ.α. αλλά και για τους κατοίκους των όμορων περιοχών. Σε αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ είναι καταρχήν θετικό, θέλει ωστόσο να μελετήσει το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της ειδικής αυτής τιμολογιακής πολιτικής.

  • Nikolaos

    Δηλαδή πάμε με σχέδιο!
    Εν τω μεταξύ από οτι ξέρω το κόστος θα πρέπει να είναι στα 6λ/χλμ, ενώ ήδη πληρώνουμε περίπου 9λ/χλμ, κάτι που δε θα μεταβληθεί προς τα κάτω. Γνωρίζει κάποιος κάτι πιο συγκεκριμένα?

  • anagnwsths

    Στην Ελλάδα ας πούμε οτι κάθε έτος υπάρχουν 5.000.000 οχήματα. Για ευκολία ας πούμε οτι όλα είναι 1600ρια. Χοντρικά ας πούμε οτι μέσω όρο πληρώνουν 150 ευρώ κάθε έτος ΜΟΝΟ για τέλη κυκλοφορίας. Άρα έχουμε 5.000.000 Χ 150 = 750,000,000 κάθε έτος . Αν πούμε οτι τα λεφτά πριν το 1995 ήταν ψίχουλα και δαπανήθηκαν για τα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα του επαρχιακού δικτύου έχουμε περίπου 22 χρόνια με 750.000.000 =16,5 δισεκατομμύρια που με έναν τοκισμό 4% στην 20ετία μιλάμε για χοντρικά 18 δις ΜΟΝΟ απο τα τέλη.

    Υ.Γ
    Χοντρικά τα κόστη απο το newsbomb

    • Ιονία Οδός: Κατασκευασμένο το 30% του έργου, αρχικό τίμημα 925 εκατ. ευρώ, αναθεωρημένο 1,057 δισ. ευρώ, κόστος/χλμ. 6,6 εκατ. ευρώ.
    • Κεντρική Οδός: Κατασκευασμένο το 16% του έργου, αρχικό τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, αναθεωρημένο 1,37 δισ. ευρώ, κόστος/χλμ. 7,2 εκατ. ευρώ.
    • Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Κατασκευασμένο το 70% του έργου, αρχικό τίμημα 825 εκατ. ευρώ, αναθεωρημένο 943 εκατ. ευρώ, κόστος/χλμ. 32 εκατ. ευρώ.
    • Ολυμπία Οδός: Κατασκευασμένο το 35% του έργου, αρχικό τίμημα 2,092 δισ. ευρώ, αναθεωρημένο 1,398 δισ. ευρώ, κόστος/χλμ. 7 εκατ. ευρώ.

    http://www.newsbomb.gr/ellada/apokalypseis/story/472695/poso-kostizei-ena-hiliometro-ethnikis-odoy

    Υ.Γ 2

    Μαζί τα φάγαμε !!!

    Υ.Γ 3

    Για την ασφάλειά μας να πεθάνει το Ελληνικό φορτηγό και ας πηγαίνουν τα Βουλγάρικα απο του παράδρομους. Αφού και αυτοί οι φορτηγατζήδες επιμένουν ακόμα να δουλεύουν τσάμπα , πρέπει να του τελιώσουν μια ώρα αρχίτερα για να έρθουν τα ξένα πρακτορεία.

    Υ.Γ 4

    Μετά την απελευθέρωση των φορτηγών, των ταξί , των φαρμακείων ,των συμβολαιογράφων , των φούρνων , του ψωμιού , των καυσίμων κτλ Το ΑΕΠ συνεχίζει να πέφτει. Που είναι όλοι αυτοί που οδύρονταν οτι τα κλειστά επαγγέλματα κρατάνε την οικονομία στον πάτο?

    Ας απαντήσει κάποιος γιατί δεν αυξάνεται το ΑΕΠ με τέτοιες “μεταρυθμίσεις” έστω και λίγο , μια σπιθαμή , ίσα – ίσα να πούμε να ανοίξουμε και άλλα επαγγέλματα όπως του βουλευτή ή του τραπεζίτη , του διϋλιστηρίου, του τζόγου κ.ο.κ

  • Anestis Genk

    Είμαι περίεργος να δω πως και πόσο καθολικά θα το εφαρμόσουν. Βάζω στοίχημα πως Αττική οδός και Ρίο-Αντίριο θα έχουν εξαιρέσεις.
    Αν τα φορτηγά δεν πηγαίνουν από τον παράπλευρο θα είναι καλή φάση να πηγαίνουν τα αμάξια από αυτόν, αρκεί να έχει καλή ροή βεβαίως βεβαίως και όχι κοιμησμένους.

    Πάντως με 6 λεπτά το χιλιόμετρο, τα 500 χλμ είναι 30 ευρώ. Τα λές και πολλά μόνο για διόδια, όταν θα πληρώσεις και 40 ευρώ μπετζίνα που τα 25 είναι φόροι.

  • DimitrisPat

    Ti το ψάχνουμε?! Παραπάνω κέρδος θέλουν! ‘Αμα ήθελαν να μας διευκολύνουν θα κατέβαζαν τις τιμές στα ήδη υπάρχοντα διόδια.

  • Spiros Athanassopoulos

    1. ας οργανωσουν την ελας,που δεν θα την οργανωσουν γιατι δεν θελουν. και ειναι και αχρηστοι. ετσι θα ελεγχουν τους δρομους,με τη ελας.
    2. δεν ειπαμε να μη πληρωνουμε. βεβαιως να πληρωνουμε αλλα με λογικη και οχι με μαλ@@κια.
    3. να πανε μεσα οσοι αργοπορησαν τα εργα με σκοπο να κερδισουν χρηματα.
    4. να γινεουν ασφαλεις οι δρομοι και να τηρειται ο νομος.
    5. δεν θα υπαρξει ποτέ,υπουργος συγκινωνιων με κακαλα.
    6. τα διοδια στο δρομο της σπαρτης,τι τα ηθελαν οι ξεφτιλες,εφοσον υπαρχουν διοδια επι του τριπολης-καλαματας;