Ο πατέρας μου αγόρασε αυτοκίνητο το 1975, ένα VW σκαραβαίο 1300 κ.εκ. με μόλις 35 ίππους. Σήμερα ακόμη και το πιο ασθενικό αυτοκίνητο πόλης έχει σίγουρα τους διπλάσιους. Το παράδειγμα που έφερα είναι με αφορμή έρευνας που έγινε στις ΗΠΑ και δείχνει πως η διαθέσιμη ιπποδύναμη έχει διπλασιαστεί μέσα σε 40 χρόνια. Βέβαια στις ΗΠΑ τα νούμερα είναι πολύ πιο αυξημένα. Συγκεκριμένα η μέση ιπποδύναμη ανέβηκε από τους 145 ίππους το 1976 στους 286 το 2016. Όπως φαίνεται και από το διάγραμμα παρακάτω, το Toyota Camry του 2016, στην καλή έκδοση με τον V6 των 3,5 λίτρων είχε 268 ίππους, σχεδόν όσους και το δυνατότερο αυτοκίνητο που είχε πωληθεί το 1976, η Aston Martin V8, που είχε 285 ίππους από τον V8 των 5,3 λίτρων. Αντίστοιχα ο μέσος όρος της επιτάχυνσης από 0 σε 100 χλμ/ώρα, έπεσε από τα 14 στα 7 δευτερόλεπτα ακολουθώντας αντιστρόφως ανάλογη πορεία.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως το 1976 δεν είναι αρκετά αντιπροσωπευτική χρονιά καθώς μετά την πετρελαϊκή κρίση που αύξησε κατακόρυφα τις τιμές των καυσίμων και έκανε τον κόσμο να αναζητά οικονομικούς τρόπους μετακίνησης, ενώ πριν κανείς δεν νοιαζόταν για το πόσο καίει. Τότε οι κατασκευαστές μείωσαν τις επιδόσεις και άρχισαν να ερευνούν και την αποδοτικότητα των κινητήρων τους για να κερδίσουν το χαμένο έδαφος. Τότε λοιπόν που έδυε η εποχή της αυτοκινητιστικής αθωότητας, άρχισαν να γίνονται μελέτες και έρευνες σχετικά με την αυτοκίνηση και να τηρείται αρχείο και έτσι γνωρίζουμε την μέση ιπποδύναμη από τότε και όχι από πιο πριν.

Τα τελευταία χρόνια με την συνδρομή της υπερτροφοδότησης και των ηλεκτροκινητήρων αυτή η τάση φαίνεται να αυξάνει και χαρακτηριστικό είναι πως το πέρσι πωλούταν στις ΗΠΑ 18 μοντέλα με περισσότερους από 600 ίππους. Ο Bob Fascetti, επικεφαλής του τμήματος κινητήρων και μετάδοσης της Ford επισημαίνει χαρακτηριστικά πως το χάσμα μεταξύ της τελευταίας πενταετίας και της προηγούμενης πενταετίας είναι δραματικό. Η κατανάλωση από την άλλη έχει μειωθεί στο μισό με 15,68 λίτρα/100χλμ το 1976 φτάσαμε 40 χρόνια μετά στα 7,84 λίτρα/100 χλμ.