“Mπεμβάκηδες” όλου του κόσμου, ενωθείτε! Το αγαπημένο σας παιδί είναι εδώ, τουρμπισμένο δυνατό! Η Μ3 Ε36, το επίσημο φετίχ του Έλληνα, τα έβαλε με τον Godzilla και τον έστειλε πακεταρισμένο σε κάποιο στρατόπεδο της χώρας.


Η αλήθεια είναι πως από το 2007 που παρουσιάστηκε, το Nissan GT-R έχει μοιράσει φάπες σε ό,τι κυκλοφορεί. Βέβαια, τώρα που πάλιωσε ήρθε η ώρα να του επιστραφούν, με όλους τους τόκους μαζεμένους. Μια από αυτές ήρθε από το πουθενά, με τη μορφή μιας ασημί Μ3 από την καρδιά των 90’s.

Η Ε36 είναι η πιο υποτιμημένη και -κατά την άποψη μου- άτυχη Μ3 του franchise, καθώς διαδέχτηκε την εικονική Ε30 και την διαδέχτηκε η θεότητα Ε46. Λογικό να μην έρχεται πρώτη στο μυαλό όταν σκεφτόμαστε “η καλύτερη Μ όλων των εποχών”, όπως εξίσου λογικό είναι ότι αποτελεί τον πιο οικονομικό τρόπο για να μπει κανείς στη ζώνη του μαγικού γράμματος (μιλάμε πάντα για αυθεντικούς εκπροσώπους, οι μετατροπές 518 σε Μ5 Ε34 δεν μετράνε. Αλλά συμφέρουν). Ή του tuning, στην προκειμένη.

Η ασημί “36αρα” που θα παρακολουθήσεις δεν διαθέτει τον 3λιτρο S50 των 286 ίππων, ούτε τον S50B32 των 321. Την κίνηση στον άξονα τον σωστό, δίνει ο 2.5αρης Μ50Β25 της 325 απλά και μόνο γιατί είναι πολύ πιο συνεργάσιμος (=ανθεκτικός) σε θέματα βελτίωσης. Οι 192 ίπποι του είναι ελαφρώς αυξημένοι, ευγενική χορηγία μιας Κ29 τουρμπίνας από την BorgWarner, αλλαγμένων σωθικών του κινητήρα, ενός intercooler σε διάσταση μονάδας κλιματιστικού, άγραφου εγκεφάλου της ΕCU Master και κτηνωδών μπεκ ψεκασμού 1.300 cc της Bosch. Το “ελαφρώς αυξημένοι” μεταφράζεται σε 670 ίππους στους πίσω τροχούς, ήτοι 700-φεύγα στον στρόφαλο. Σε λιγότερα από 1.400 κιλά βάρους.

Το GT-R είναι και αυτό “τσιγλισμένο”, αλλά σαφώς λιγότερο από την ΒΜW. Ένα 1ο στάδιο χαρτογράφησης και αλλαγμένη εξάτμιση είναι ικανά για να το στείλουν στα 650 άλογα, συνεπικουρούμενα από ένα σύστημα τετρακίνησης-killer και 7αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αλλά με 300+ κιλά σε σχέση με τη Γερμανίδα.

Για να λέμε του στραβού το δίκιο, η διένεξη είναι ρολαριστή. Αν ήταν από στάση, πιθανότατα η M3 να μην προλάβαινε να μυρίσει ούτε τα καυσαέρια του GT-R. Αλλά με τα “αν”, μόνο ο Παπακαλιάτης…

  • ολα τα λεφτα στο βιντεο ειναι το πλανο απο το 2.28 εως το 2.35 !!!!! :-D

  • SAMURAI-66

    Το καλυτερο σημειο ειναι μετα το τελος της κοντρας η εικονα των σιγουρα ηρεμων στην εικονα μα εσωτερικα αφηνιασμενων και γεματων παθος οδηγων που περιμενουν εναγωνιως την δικη τους σειρα να ανοιξουν το γκαζι προκαλωντας ιαχες λυπης και χαρας στους γυρω τους!!
    Εχει και αυτο την γλυκα του!!