JCW Workout στο Ελληνικό με MINI κι ό,τι γίνει

Σχετικά άρθρα

O τσιτάτος τίτλος είναι σαφής. Όπως ήταν και η πρόσκληση της ΜΙΝΙ Hellas. Σε μια ειδικά διαμορφωμένη χάραξη του “Elliniko Autodrome”, οι εκπρόσωποι του Ειδικού Τύπου θα είχαμε την ευκαιρία να τεστάρουμε τις ικανότητες εαυτών και μοντέλων της ΜΙΝΙ, στις κορυφαίες τους εκδόσεις John Cooper Works.

Επειδή, όμως, ο καιρός τις τελευταίες εβδομάδες έχει βαλθεί να αποδειχθεί πλακατζής, λίγο πριν την έναρξη του event άρχισε να βρέχει. Κατόπιν ο ήλιος επανεμφανίστηκε, στέγνωσε την πίστα και “σήκωσε’ μια ιδιαίτερα κακοδεχούμενη υγρασία, η οποία ευτυχώς αντιμετωπίστηκε από τον μπουφέ της διοργάνωσης. Στα δικά μας τώρα.

Οι δοκιμασίες

Τα “αγωνίσματα” ήταν χωρισμένα σε δυο σκέλη: το πρώτο ξεκινούσε με ένα σλάλομ, ακολουθούμενο από μια αριστερή στροφή και κατευθείαν σε μια δεξιά φουρκέτα διαρκείας. Στην έξοδο της καμπής επιτάχυνες μέχρι μια λευκή γραμμή που οριοθετούσε το φρενάρισμα, όπου και τσαρούχωνες το μεσαίο πεντάλ.

Το δεύτερο περιλάμβανε επιτάχυνση σε στεγνό, την οποία διαδεχόταν ακινητοποίηση σε βρεγμένο. Αναστροφή, γκάζι στην υγρή επιφάνεια και “κοκάλωμα” μόλις πάταγες στεγνό. Σκοπός ήταν να διαπιστώσουμε τη σταθερότητα των John Cooper Works και τη λειτουργία του DSC (Dynamic Stability Control), κάτω από συνθήκες μεταβαλλόμενης πρόσφυσης. Το J-turn (αναστροφή με “σπασμένη” όπισθεν) με το οποίο έκλεινε η σειρά των δοκιμασίων, αποτελούσε ένας πρώτης τάξεως ξεχαρμάνιασμα.

Ι’m a Clubman (and a Countryman)

Στον χώρο μας περίμενε η πλήρης γκάμα των πολύ γρήγορων ΜΙΝΙ. Ωστόσο, αυτά που τράβηξαν κατευθείαν το μάτι ήταν δυο 5-θυρα με κάποια πολύ ενδιαφέροντα σηματάκια στο πλάι.

Τόσο το Clubman (προαιρετικά) όσο και το Countryman (μόνιμα) εξοπλίζονται με το σύστημα τετρακίνησης ALL4, το οποίο χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο γραναζιών στην έξοδο του εμπρός διαφορικού, έναν άξονα μετάδοσης δυο μερών και έναν πολύδισκο συμπλέκτη μεταξύ των πίσω τροχών. Σε συνδυασμό με το DSC, αποφασίζει πότε και πόση ροπή πρέπει να σταλεί στον πίσω άξονα, με το ποσοστό να φτάνει το 100%.

Με αυτά κατά νου, μπαίνω στο Clubman. Καταρχάς, το προφανές: ΜΙΝΙ είναι μόνο στην ούγια. Περιμένοντας να έρθει η σειρά μου στον “στίβο μάχης”, εντύπωση κάνει το πόσο αυτοκίνητο βλέπεις να υπάρχει πίσω σου από τον κεντρικό καθρέπτη. Μόλις πάρεις το «ΟΚ» από τον Phillip (εις εκ των τριών εκπαιδευτών. Για τους ποδοσφαιρόφιλους, ο ένας από τους άλλους δυο φέρνει πολύ σε David Alaba) όμως και σανιδώσεις το γκάζι, πηγαίνει περίπατο. Το Clubman –προσωπικά το ομορφότερο και πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της γκάμας – φεύγει από την εκκίνηση με μηδενικό σπινάρισμα και “καθαρίζει” το σλάλομ με μικρή κλίση, αντιμετωπίζοντας άψογα τις απότομες μετατοπίσεις βάρους. Το πέρασμα από αριστερή σε δεξιά είναι τυπική διαδικασία για το ευέλικτο σασί, το DSC στέλνει την κατάλληλη στιγμή ισχύ πίσω για να σε ξεκολλήσει στην έξοδο και τα φρένα απλά τοποθετούνται στην κορυφή της κατηγορίας.

Για το Countryman παίρνεις το Clubman, προσθέτεις μερικούς πόντους στην απόσταση από το έδαφος και το ύψος της θέσης οδήγησης, αφαιρείς λίγη από την σκληρότητα των αναρτήσεων (επιβάλλεται για χουλιγκανισμούς σε χώμα, που είναι στο ρεπερτόριο του) και το μήκος του αμαξώματος, διατηρείς τα κορυφαία φρένα και voilà. H μεταβολή στο συντελεστή πρόσφυσης –από στεγνό σε βρεγμένο και τούμπαλιν- άφησε αδιάφορο το βρετανικό crossover ενώ και το κιβώτιο, παρόλο που ήταν το αυτόματο 8αρι Steptronic, δεν κόμπιαζε σε γρήγορη αλλαγή από R σε D στο τελείωμα της κινηματογραφικής μανούβρας (το J-Turn λέμε πάντα).

Ιf it Works, drive it

Συνολικά, η εμπειρία του ΜΙΝΙ JCW Workout 2017 είναι κάτι που αξίζει να το ζήσεις. Κάτι που μπορείς να κάνεις από σήμερα, καθώς το event είναι ανοιχτό για το κοινό. Ευκαιρία να βιώσεις τα 231 άλογα του 2-λιτρου τούρμπο κινητήρα, το άψογο στήσιμο, τα φρένα-ξεφλουδιστήρια ασφάλτου και την υποδειγματική λειτουργία του ALL4. (Τιμές μοντέλων εδώ). Φιλική συμβουλή: καλό θα είναι να μην κωφεύσεις στις οδηγίες των εκπαιδευτών, καθώς δεν είναι ιδιαίτερα εύηχο να ακούς στο walkie talkie εντολές σε αγγλικά γερμανίζουσας προφοράς (όχι ότι δεν είμαστε μαθημένοι).

Κατά τα άλλα, αν αποφασίσεις να επισκεφθείς την πρώην ολυμπιακή στέγη του softball μην “ψαρώσεις” κι επιλέξεις το Cabrio: η οροφή βρίσκεται μόνιμα ανεβασμένη. Το Autoblog.gr προτείνει τα δυο τετρακίνητα. Ιδιαίτερα το Clubman, που θα σε εκπλήξει με την αμεσότητα και την ευελιξία του. Όπως και να ‘χει, καλή διασκέδαση!

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Ο ΣΕΑΑ προτείνει τη μείωση του ποσού της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού ώστε να αυξηθούν οι δικαιούχοι

Με την κυβέρνηση να ετοιμάζει τον 3ο κύκλο του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που αφορά την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων...

Οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, με το πρώτο να ξεκινά από τις 37.990 ευρώ και το δεύτερο από...
Autoblog.gr