Το υπουργείο Μεταφορών θέλει να βάλει ένα τέλος στο φαινόμενο των γυρισμένων χιλιομέτρων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και έτσι με σχετική εγκύκλιο από εδώ και στο εξής είναι υποχρεωτική η αναγραφή των χιλιομέτρων στην άδεια κυκλοφορίας κάθε εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Η ένδειξη χιλιομέτρων θα λαμβάνεται από το πιστοποιητικό ταξινόμησης που εκδίδεται από τις τελωνειακές αρχές.

Μάλιστα έχει δημιουργηθεί στο Μηχανογραφικό Σύστημα έκδοσης αδειών κυκλοφορίας αυτοκίνητων οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών νέος ειδικός κωδικός. Μετά την απόφαση για υποχρεωτική αναγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων στις άδειες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), αντέδρασε με την εξής ανακοίνωση:

H υποχρεωτική αναγραφή των χιλιομέτρων στην άδεια κυκλοφορίας ενός εισαγόμενου αυτοκινήτου, όπως αυτά προκύπτουν από το πιστοποιητικό ταξινόμησης που εκδίδεται από τις τελωνειακές αρχές, περιορίζει κατά μεγάλο ποσοστό το φαινόμενο και εναρμονίζεται στο πλαίσιο των προτάσεων που είχαμε κάνει στον τότε Υπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο, σε συνάντηση της Διοίκησης του ΣΕΕΑΕ μαζί του στις 10/11/14.

Η τωρινή ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών πολύ σωστά υιοθετεί επιτέλους ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, αλλά ξέχασε να συμπεριλάβει στο κάδρο και τα εγχώρια μεταχειρισμένα που επίσης είναι ένα πάγιο αίτημά μας και στη συνάντηση που έγινε στις 10/11/14 στο Υπουργείο Μεταφορών το είχαμε προτείνει και αυτό.

Δυστυχώς όπως παρακολουθούμε, εδώ και πολλά χρόνια, στόχος είναι μόνο το εισαγόμενο μεταχειρισμένο που διαχρονικά αντιμετωπίζεται εχθρικά από τους γνωστούς επιχειρηματικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους, ενώ σημειωτέον μετακινείται ελεύθερα σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο.

Αντίθετα στο απυρόβλητο μένει το εγχώριο μεταχειρισμένο που διακινείται κυρίως από τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και του οποίου οι τιμές ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν απογειωθεί στο διάστημα (που να μην υπήρχε και ο ανταγωνισμός από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα).

Συμπερασματικά, για να θέσουμε τα πράγματα στη σωστή τους βάση: Πολύ σωστό σαν πρώτο βήμα αυτό που κάνει η πολιτεία, για την πάταξη του φαινομένου των γυρισμένων χιλιομέτρων, αλλά στο κάδρο πρέπει να μπουν και να ελέγχονται όλα τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα και εγχώρια αυτοκίνητα.

  • MikeLamar

    Πολύ σωστή η απόφαση του υπουργείου. Καιρός ήταν…

  • θα τα κανεις πλακακια με τον γερμανο ντιλερ και τελος !!!!! :-P

  • Giannisk

    Θα τα γυρίζει στο εξωτερικό ο τούρκος, Έλληνας, Ιταλός και πάει λέγοντας έμπορος….

  • Anestis Genk

    Πως διασφαλίζεται πως δεν θα εισαχθεί με γυρισμένα;

    Πάντως το θέμα χιλιομέτρων είναι λίγο περίεργο. Σε κάποια οχήματα πχ μετράνε ώρες λειτουργείας και στα πλοία μετράνε στροφές του μοτέρ. Δλδ τα χλμ είναι απλά μια ένδειξη. Αλλιώς γίνονται τα χλμ στην Αθήνα αλλιώς στο Τέξας.

    Νομίζω πως αυτό το μέτρο πρέπει να είναι μόνο η αρχή. Πρέπει να εμπλακούν και οι κατασκευαστές/αντιπροσωπείες στην πιστοποίηση και οι έμποροι πρέπει να δίνουν εγγύηση καλής λειτουργείας. Αυτό βέβαια ίσως ανεβάσει τις τιμές αλλά σίγουρα δεν μπορούν να ανέβουν πάνω από τα καινούρια και σίγουρα θα ανεβάσει και την ποιότητα των μεταχειρισμένων.

    • Spider

      Βασικά δεν διασφαλίζεται. Όμως τα αυτοκίνητα με λιγότερα χιλιόμετρα πληρώνουν περισσότερα για εκτελωνισμό ενώ όσο περισσότερα έχει, τόσο μειώνεται το πόσο. Πολλοί μαντράδες όταν τους ζήταγε κάποιος το πιστοποιητικό ταξινόμησης στο οποίο αναγράφονται τα χιλιόμετρα του οχήματος κατά την εισαγωγή, σου έλεγαν το παραμύθι ότι τα ανέβασαν για να πληρώσουν μικρότερο ποσό και μετά τα κατέβασαν στο κανονικό…..
      Ο Γερμανός έμπορος μάλλον δεν θα γυρίσει ποτέ τα χλμ. Ο Βούλγαρος όμως ή ο Ιταλός δεν είμαι σίγουρος. Άσε που και στην Γερμανία ακόμη δεν είναι όλοι οι έμποροι Γερμανοί. Φίλος μου αγόρασε λεοφορείο από την Γερμανία, από μάντρα που την είχαν….Αφγανοί!!!

  • Mrdesperado32

    οποιος ασχοληθει σοβαρα με την εισαγωγη και το ψαξει δε μπορουν με αυτη την εγκυκλιο να τον κλεψουν.για να ειναι 1000% σιγουρο ζητας απ τον κατοχο γερμανο πχ να σου κανει χαρτι που να εγγυαται τα χιλιομετρα του αυτοκινητου.ΑΝ διαπιστωθει εδω Ελλαδα οτι εχουν κατεβει χιλιομετρα τοτε του παιρνεις τα σωβρακα και κρατας και το αυτοκινητο.οποιος μαντρας δεν εχει τετοιο χαρτι απο ιδιωτη η απο εταιρεια leasing τοτε απλα κανεις στροφη και φευγεις.ειτε ειναι απατη ειτε ειναι ο ιδιος αμπαλος και τα παιρνει με το κιλο.

  • manowar

    Καλα ναι νταξει αληθινά θα ειναι μονο περιμένετε…. … Εγω μπηκα μονο και μονο για την τουμπανη hiteck καντραναρα της μπεμβεδουμπας..αλλα εχει μονο μια φώτο