H γερμανική εταιρία εξαναγκάζεται σε προσωρινό “στοπ” των πωλήσεων για τα βενζινοκίνητα A4, A5, αλλά και τα κορυφαία S4, S5. Όπως αποκάλυψε το αυστραλιανό περιοδικό Motoring, οι γερμανικές αρχές έστειλαν εγκύκλιο στο Ίνγκολσταντ με την οποία απαγορεύουν στην Audi να διαθέτει τα εν λόγω μοντέλα, καθώς οι κινητήρες τους παρουσιάζουν μεγαλύτερη κατανάλωση από τις ανακοινώσιμες τιμές.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο των “τεσσάρων κύκλων”, αυτή η αντίφαση είναι αποτέλεσμα του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Μετρήσεων και της ηλεκτρικής μίζας που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα μοντέλα:

Αντί για την καθιερωμένη μίζα , χρησιμοποιούμε στον 2,0-λιτρο TFSI έναν ηλεκτρικό επενεργητή προκειμένου να συνεργάζεται αποτελεσματικότερα και πιο αξιόπιστα με το σύστημα start-stop. Αυτό έχει την εξής οξύμωρη ιδιαιτερότητα: παρουσιάζει μειωμένη κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, αλλά στο εργαστήριο εμφανίζει τιμές ελαφρώς αυξημένες κατά 0.2-0.3 λίτρα/100 χλμ. Ο καταναλωτής απολαμβάνει το κέρδος της οικονομίας καυσίμου, αλλά οι νομοθέτες δεν το βλέπουν στις τυποποιημένες μετρήσεις.

Παρόμοιο σκηνικό και με τα “μεγάλα” S4 και S5, όπου μια αναβάθμιση στο λογισμικό του 3,0-λιτρου turbo V6 μειώνει μεν την κατανάλωση real time, αλλά στις εξετάσεις του εργαστηρίου μένει “μετεξεστάος”. Η Audi έχει καταθέσει υπόμνημα με τις διορθωτικές ανακοινώσεις, αλλά η διαδικασία έγκρισης από την γερμανική γραφειοκρατία μπορεί να διαρκέσει από 4 έως 6 εβδομάδες. Μην σκεφτούμε πόσα ημερολόγια θα χρειάζονταν εδώ για κάτι αντίστοιχο. Μέχρι τότε, τα βενζινοκίνητα μεσαία σεντάν -κουποειδή και μη- της Audi παραμένουν καθηλωμένα στη γραμμή παραγωγής.