Πλήρως αποτυχημένη ήταν η επανένωση των McLaren και Honda, η οποία χρονολογείται στα τέλη του 2014. Το πρώτο μονοθέσιο που έτρεξε ξανά με power unit των Ιαπώνων ήταν η MP4-30. Παρόλο που η βρετανική ομάδα αγωνιζόταν με τους Fernando Alonso και Jenson Button, το μόνο που κατάφερε ήταν η 9η της βαθμολογίας, πίσω και από τη Sauber.

Αν δεν παρακολουθούσες Formula 1, θα πίστευες ότι η ομάδα του Woking μπορεί να μάχεται πλέον για βάθρα. Η βαθμολογία λέει ακριβώς το αντίθετο, αφού βρίσκεται στην τελευταία θέση, έχοντας μόλις 2 βαθμούς. Η Honda εξακολουθεί να έχει ένα πολύ μεγάλο μέρος της ευθύνης, καθώς ακόμα οι μηχανικοί της δεν έχουν κατασκευάσει έναν αξιόπιστο και δυνατό κινητήρα.

Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί, επομένως η «Macca» πρέπει να βρει κάποια λύση, που σημαίνει ότι ίσως διακοπεί το συμβόλαιο με τη Honda. Το ζήτημα είναι πως η εύρεση κινητήρα δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς οι Βρετανοί βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση με αυτή της Red Bull το 2015, όταν έψαχναν κινητήρα.

Το αφεντικό της McLaren, Zak Brown, πιστεύει ότι κάποιοι μεγάλοι κατασκευαστές κινητήρων (δηλαδή η Mercedes και η Ferrari) δε θέλουν να πωλούν κινητήρες στην ομάδα του, διότι φοβούνται ότι θα αποκτήσουν ακόμα έναν αντίπαλο.

Είμαστε μια μεγάλη ομάδα που ξέρει πώς να κερδίζει αγώνες και πρωταθλήματα, έτσι πιστεύω ότι οι περισσότερες ομάδες, παρόλο που είναι κρίμα να μας βλέπουν εδώ που είμαστε, τους αρέσει εδώ που είμαστε. Δε θέλουν να είμαστε κοντά τους, κάτι που είναι κατανοητό.

Τα θεμέλια της MCL33 έχουν αρχίσει να σχεδιάζονται, και ο Brown λέει ότι η λύση για τη δύναμη από τον κινητήρα είναι παραπάνω από επιτακτική ανάγκη, είτε με τη Honda είτε με έναν διαφορετικό κατασκευαστή.

Έχουμε μιλήσει με τη Honda για αρκετά σενάρια. Πιστεύουμε σίγουρα ότι η Honda μπορεί τελικά να τα καταφέρει, το έχουν κάνει και στο παρελθόν. Θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι η ανάπτυξη θα γίνεται με ταχύτερο ρυθμό. Ξεκινάμε να δουλεύουμε πάνω στο μονοθέσιο του 2018 τώρα και πας μέχρι εκεί που μπορείς τώρα, πριν γνωρίζεις την αρχιτεκτονική, που θα τη μάθουμε μέσα στο καλοκαίρι, έτσι δεν απέχουμε πολύ και πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά με τη Honda.

Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να μην είμαστε ανταγωνιστικοί, δεν βρισκόμαστε γι’ αυτό εδώ. Έχουν περάσει τρία χρόνια, έτσι θα πρέπει να κάνουμε μερικές δραστικές προσαρμογές στο θέμα του κινητήρα ή κάτι διαφορετικό για να φτάσουμε εκεί. Εμείς, όπως και ο Fernando, θέλουμε να κερδίζουμε αγώνες, να είμαστε στο βάθρο, και τώρα δε συμβαίνει αυτό, συνεπώς κάτι πρέπει να αλλάξει.

Ο Alonso έχει πει στα ίσια πως κατά πάσα πιθανότητα θα αποχωρήσει από το Woking στο τέλος του 2017. Τώρα, ο Ισπανός λέει ότι θα στηρίξει κάθε απόφαση, αλλά αυτή θα πρέπει να έρθει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Είναι στο χέρι της ομάδας και θα υποστηρίξω οποιαδήποτε απόφαση κι αν πάρει. Σίγουρα, όσο πιο γρήγορα πάρουν μια απόφαση, τόσο καλύτερη θα είναι η προετοιμασία για την επόμενη χρονιά.