To downisizing το μάθαμε για τα καλά από τον 1.4 TSI της VW. Λίγα χρόνια αργότερα, επικράτησε ως επιτακτική ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων. Λίγοι κατασκευαστές έμειναν να κρατάνε το οχυρό της ατμοσφαιρικής αναπνοής του κινητήρα, από Ιαπωνία και Ιταλία μεριά, αλλά τελικά υπέκυψαν στη βουλή του «σαλίγκαρου».

Η Toyota δηλώνει πως είναι ακόμα εδώ, προτάσσοντας τα στήθη του Camry και του Yaris. Για το πρώτο, γνωρίζεις πως είναι επί δεκαετίες best seller και ένα από τα πιο αδιάφορα αυτοκίνητα στις Η.Π.Α. Το τελευταίο σκέλος καταργήθηκε δυναμικά με την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς, ενώ ενισχύθηκε και το ατμοσφαιρικό προφίλ της εταιρίας. Ο νέος 2.5αρης τετρακύλινδρος κινητήρας, με την επωνυμία “Dynamic Force”, επιλέχθηκε αντί του 2-λιτρου τούρμπο που χρησιμοποιείται στο Lexus NX200t. H απόδοση είναι μεν 34 ίππους χαμηλότερη (201 στη βασική έκδοση, 206 στην ΧSE), αλλά σε σύγκριση με το προηγούμενο Camry έχει ανέβει κατά 25 ίππους και 2 κιλά ροπής. Ο επικεφαλής κινητήρων και μετάδοσης για την Toyota Β. Αμερικής, Ben Schlimme, τα λέει καλύτερα:

Η τεχνολογία Dynamic Force δεν αφορά μόνο στο 2.5αρι μοτέρ. Θα ακολουθήσουν V6 και V8 κινητήρες που θα διαθέτουν την εναλλαγή κύκλου Otto/κύκλου Atkinson και τους μεταβλητούς αυλούς εισαγωγής του 2.5. Θέλουμε να διαφέρουμε από τους ανταγωνιστές μας. Αυτή τη στιγμή, μόνο το Nissan Altima, το Subaru Legacy και το Dodge Charger επιμένουν ατμοσφαιρικά.

Στην από ‘δω μεριά του Ατλαντικού, ακολουθείται η ίδια τακτική με το ανανεωμένο Yaris και τον νέο 1.5 VVT-iE. Αντί της υπερτροφοδότησης επελέγη μια «διακριτική» σχέση συμπίεσης στο 13.5:1, αυξάνοντας την ιπποδύναμη κατά 12 ίππους σε σύγκριση με τον μέχρι πρότινος 1.33.

  • charris

    γι αυτο θα φτασει ο ΜΟ ηλικιας το 30////

  • SAMURAI-66

    Εχουν παροδοση τεχνολογια και γνωση του θεματος οποτε πολυ σωστα πρατουν στην toyota.
    Η ατμοσφαιρα δεν πεθαινει οσο ο μεγαλυτερος κατασκευαστης την εχει στης επιλογες του,ειναι μαλιστα το μοτερ του camry που θα φορεσουν και στο νεο avalon που τωρα γινονται δοκιμες του.
    Αντιθετα στην κορυφαια λιμουζινα τους crown που οσονουπω θα κανει στην ιαπωνια την εμφανιση της και μετα σε επιλεγμενες ασιατικες αγορες ολες οι πληροφοριες συγκλινουν για μοτερ τουρμπο ισως αυτο του lexus ls για την σουπερ σπορ λιμουζινα τους με αγρια χαρακτηριστικα,εικονες του μαλιστα εχουν κανει την εμφανιση του στο περιοδικο τυπο της χωρας του ανατελλοντος ηλιου διπλα του μαλιστα στον μεγαλο ανταγωνιστη του στην τοπικη αγορα nissan fuga!
    ……….https://www.autoevolution.com/news/2019-toyota-avalon-spied-for-the-first-time-expect-a-bolder-design-118853.html
    ……….https://www.autoevolution.com/news/next-toyota-crown-spied-on-nurburgring-reportedly-packs-four-cylinder-hybrid-118977.html https://uploads.disquscdn.com/images/e9068fce296c56f8b66d693e796fad0d43efa331a97b82e4e1fde2cdcdfd864b.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/7b95ad343eb299764aeb2eaf9c2b39af365e45bec58fc2d36939b45f9213b7a4.jpg

  • Anestis Genk

    Και τα τουρμπάτα, ατμοσφαιρικά δουλεύουν σε χαμηλό φορτίο. Οπότε αν πηγαίνεις νορμάλ δεν μπαίνει ποτέ το τούρμπο. Οπότε μπράβο στην Toyota που ανεβάζει την σχέση συμπίεσης και υιοθέτησε τον (ψευτό)Atkinson.

    • Spider

      Καλά δεν είναι έτσι ακριβώς. Άμα το αυτοκίνητο έχει μπαρόμετρο ή ο οδηγός καλό αυτί, καταλαβαίνεις ότι αυτό δεν ισχύει. Θεωρητικά έτσι είναι, πρακτικά όμως όχι…
      Για να σε καλύπτει ένας ατμοσφαιρικός πρέπει να έχει 2.0-2.5lt τουλάχιστον και πάνω από 20kg ροπής για βάρος αυτοκινήτου έως 1200kg.

    • Anestis Genk

      Τι εννοείς πρακτικά όχι;

    • Spider

      Ότι με τα σύγχρονα twin scroll turbo και τα μικρά μεγέθη turbo που φοράνε κατά κανόνα οι σημερινοί κινητήρες, το χρονικό διάστημα από ξετούρμπιστο σε τουρμπισμένο σε πορεία είναι απειροελάχιστο. Π.χ. στον tsi του golf με 2600 σ.α.λ. και 6η έχεις 123 χ.α.ω. Με το παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού έχει σηκώσει full φορτίο χωρίς κάν να το καταλάβεις. Αυτό εννοώ.
      Τώρα όση συμπίεση και να σηκώσει η ΤΟΥΟΤΑ, τόση ροπή που δίνει το turbo δυστυχώς δεν μπορεί να παράγει. Και εγώ είμαι οπαδός των ατμοσφαιρικών κινητήρων,η αλήθεια όμως είναι ότι σε καθημερινές συνθήκες και με δεδομένο το φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, σαν το turbo ….δεν έχει!!!

  • Φωτόνιον

    Σε λίγο θα είναι όλα ηλεκτρικά, οπότε και τα ατμοσφαιρικά και τα τουρμπάτα θα πάνε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.