To downisizing το μάθαμε για τα καλά από τον 1.4 TSI της VW. Λίγα χρόνια αργότερα, επικράτησε ως επιτακτική ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων. Λίγοι κατασκευαστές έμειναν να κρατάνε το οχυρό της ατμοσφαιρικής αναπνοής του κινητήρα, από Ιαπωνία και Ιταλία μεριά, αλλά τελικά υπέκυψαν στη βουλή του «σαλίγκαρου».

Η Toyota δηλώνει πως είναι ακόμα εδώ, προτάσσοντας τα στήθη του Camry και του Yaris. Για το πρώτο, γνωρίζεις πως είναι επί δεκαετίες best seller και ένα από τα πιο αδιάφορα αυτοκίνητα στις Η.Π.Α. Το τελευταίο σκέλος καταργήθηκε δυναμικά με την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς, ενώ ενισχύθηκε και το ατμοσφαιρικό προφίλ της εταιρίας. Ο νέος 2.5αρης τετρακύλινδρος κινητήρας, με την επωνυμία “Dynamic Force”, επιλέχθηκε αντί του 2-λιτρου τούρμπο που χρησιμοποιείται στο Lexus NX200t. H απόδοση είναι μεν 34 ίππους χαμηλότερη (201 στη βασική έκδοση, 206 στην ΧSE), αλλά σε σύγκριση με το προηγούμενο Camry έχει ανέβει κατά 25 ίππους και 2 κιλά ροπής. Ο επικεφαλής κινητήρων και μετάδοσης για την Toyota Β. Αμερικής, Ben Schlimme, τα λέει καλύτερα:

Η τεχνολογία Dynamic Force δεν αφορά μόνο στο 2.5αρι μοτέρ. Θα ακολουθήσουν V6 και V8 κινητήρες που θα διαθέτουν την εναλλαγή κύκλου Otto/κύκλου Atkinson και τους μεταβλητούς αυλούς εισαγωγής του 2.5. Θέλουμε να διαφέρουμε από τους ανταγωνιστές μας. Αυτή τη στιγμή, μόνο το Nissan Altima, το Subaru Legacy και το Dodge Charger επιμένουν ατμοσφαιρικά.

Στην από ‘δω μεριά του Ατλαντικού, ακολουθείται η ίδια τακτική με το ανανεωμένο Yaris και τον νέο 1.5 VVT-iE. Αντί της υπερτροφοδότησης επελέγη μια «διακριτική» σχέση συμπίεσης στο 13.5:1, αυξάνοντας την ιπποδύναμη κατά 12 ίππους σε σύγκριση με τον μέχρι πρότινος 1.33.