Ο Akio Toyoda, το μεγάλο αφεντικό της Toyota σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, κατά τη διάρκεια ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας του για το οικονομικό έτος του 2016, δήλωσε πως τα αυτοκίνητα της Toyota δεν πρέπει να θεωρούνται πλέον βαρετά. Όπως είπε:

Μέχρι σήμερα, υπήρξαν στιγμές που τα αυτοκίνητα της Toyota χαρακτηριζόταν ως βαρετά ή δεν είχαν χαρακτήρα. Πλέον αισθάνομαι πως από άποψη σχεδίασης και οδικής συμπεριφοράς, οι πελάτες μας έχουν αρχίσει να αξιολογούν τα αυτοκίνητά μας ευνοϊκά.


Η Toyota είδε τα καθαρά της κέρδη να υποχωρούν για πρώτη φορά τα τελευταία 5 χρόνια, μιας και παρουσίασαν πτώση 20,8%. Συγκεκριμένα η Toyota ανακοίνωσε ότι πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα το διάστημα Μάρτιος 2016-Μάρτιος 2017, αλλά το υψηλότερο κόστος και οι διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών έπληξαν τα αποτελέσματά της. Συγκεκριμένα, τα κέρδη των 1,83 τρισεκατομμυρίων γιεν (16,1 δισ. δολάρια) μειώθηκαν κατά 21% από την περίοδο 2016-17.

Επιπλέον, η Toyota προειδοποίησε ότι τα κέρδη του επόμενου έτους θα είναι ακόμη χαμηλότερα, λόγω της ενδυνάμωσης του ιαπωνικού νομίσματος. Η τοποθέτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζεται σε μια πρόβλεψη ότι η ισοτιμία του ιαπωνικού νομίσματος θα ενισχυθεί έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ μέχρι το Μάρτιο του 2018, με το ένα δολάριο να αντιστοιχεί σε 105 γεν από τα 108 που ήταν την προηγούμενο οικονομικό έτος. Σύμφωνα με την Toyota οι διακυμάνσεις στις ισοτιμίες στέρησαν 940 δισ. γεν από τα λειτουργικά κέρδη, που ανήλθαν στα 17,5 δισ. δολάρια (-30,1%). Η Toyota, που έχει χάσει την κορυφαία θέση στην αγορά των αυτοκινήτων από την VW, πούλησε 10,25 εκατομμύρια οχήματα κατά τη διάρκεια του έτους, από τα 10,19 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, τα έσοδα από τις πωλήσεις αυτές ήταν ελαφρώς χαμηλότερα (-2,8%) στα 27,6 τρισεκατομμύρια γιεν (242,2 δισ. δολάρια.)

Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει δυσκολίες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της μειώθηκαν στη Βόρεια Αμερική, λόγω της ζήτησης για μεγαλύτερα αυτοκίνητα όπως τα SUV, τα οποία έχουν γίνει πιο προσιτά χάρη στις χαμηλότερες τιμές της βενζίνης. Σε Ευρώπη, Ιαπωνία, καθώς και στην υπόλοιπη Ασία υπήρξε αύξηση πωλήσεων, ενώ αντιθέτως, πτώση καταγράφηκε στην Κεντρική και στη Λατινική Αμερική, ενώ Αφρική και Μέση Ανατολή κατέγραψαν επίσης ασθενείς πωλήσεις.

Νωρίτερα φέτος, η Toyota είχε δηλώσει ότι θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Επίσης η εταιρεία έχει ξεκινήσει από το 2016 μία διαδικασία εσωτερικής αναδιάρθρωσης προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη και να ενισχύσει τα κέρδη της, με τον Διευθύνων Σύμβουλο Akio Toyoda να τονίζει ότι μία τέτοια κίνηση ήταν επιβεβλημένη προκειμένου να επανέλθει η εταιρεία.

Ο Toyoda συμπλήρωσε πως είναι ανήσυχος, αλλά με την καλή έννοια. Για το φετινό οικονομικό έτος η Toyota αναμένει περαιτέρω πτώση των λειτουργικών κερδών της κατά 20%. Ωστόσο η εταιρία έχει κάνει ένα μακροπρόθεσμο πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης σε σχέση με τα βραχυπρόθεσμα κέρδη, δίνοντας βάση στα συμπαγή αυτοκίνητα και στην ανάπτυξη των αυτόνομων μοντέλων και της τεχνητής νοημοσύνης.

Δελτίο Τύπου

Financial Results for the Fiscal Year Ended March 2017: Prepared Remarks by President Akio Toyoda

Good afternoon everyone, and thank you all very much for taking the time to join us today.

Looking back on the fiscal year that ended on March 31, we achieved operating income of 1 trillion 994.3 billion yen, due to concerted group-wide cost-reduction efforts, coupled with all-out sales efforts in each country and region.

I would like to take this opportunity to thank each and every one of our customers around the world for choosing us. We are, again, also extremely grateful to our dealers, suppliers and all our stakeholders for their invaluable support.

We have decided to set the year-end dividend for our common stock shareholders at 110 yen per share. As a result, the total annual dividend will be 210 yen per share, including the interim dividend of 100 yen per share. We also plan to implement a new share buyback up to a maximum of 250 billion yen, or an upper limit of 50 million shares.

We aim at continuously improving our corporate value for our shareholders to make them feel rewarded for their long-term investment in Toyota.

Concerning our financial results, I would like to briefly talk about my philosophy.

Our desire is to contribute to the world and to people by enriching society through monozukuri (manufacturing). To this end, we have aimed to make our company, itself, one capable of sustainable growth, regardless of the circumstances.

I have said that we have entered the implementation phase of sustainable growth by pursuing our three main goals of making ever-better cars and developing people, which we improved during our intentional pause, taking up challenges for the future and reinforcing our management and financial foundation.

While there is no doubt that we need to continue these activities going forward, I feel that the outlook of our earnings for the current fiscal year, with neither the positive nor negative impact of foreign exchange rates, honestly present the current strength of our true selves.

When it comes to making ever-better cars, our challenge of making cars in a completely new way by introducing TNGA (Toyota New Global Architecture) has manifested in the new Prius PHV and the C-HR new compact SUV, meaning we are now able to deliver TNGA-based vehicles to our customers.

I realize now that, through TNGA, our efforts to make ever-better cars have started to take root as an unshakable axis that penetrates our technological development, production engineering and production sites.

Until now, there were times when Toyota’s cars were called “boring” or were said to be lacking in character. But I now feel that, in terms of driving and design, our customers have begun to favorably evaluate our cars.

On the other hand, when it comes to making ever-better cars in a smart way, it is becoming apparent that there is still room for improvement.

For example, might it not be the case that an over-enthusiastic desire to make ever-better cars is putting priority on improving our competitiveness in terms of performance and quality, while leaving issues of cost and lead time for later?

Or, is the way we work capable of thoroughly implementing the basic principle of “appropriate sales price minus appropriate profit equals ideal cost”?

In other words, I feel a strong sense of crisis about whether or not we are actually executing car-making from the perspective of the customer in all Toyota workplaces―from development, production, procurement and sales, all the way to administrative divisions.

I believe that making ever-better cars starts with compact cars.

To provide the fun and freedom of mobility to as many people as possible, compact cars, even if they are small, must be safe and comfortable. Even if they have small engines, they must provide stress-free driving performance. And, precisely because they are compact cars, they must―most-importantly―accomplish such while still being affordable.

In the in-house company system we introduced last year, we launched the Toyota Compact Car Company, which specializes in compact cars, made Daihatsu a wholly owned subsidiary, and established a compact car company for emerging markets, among other actions. These we have done with an aim toward returning to the basics of car-making for compact cars.

Our in-house companies responsible for compact cars will benchmark each other and learn smarter ways of making such cars.

Furthermore, with these in-house companies competing and such with our in-house companies responsible for larger vehicles, the in-house companies will improve by learning from each other. Through this, I want to make Toyota’s car-making simpler and more low-cost.

It is my view that our latest financial results demonstrate Toyota’s desire to steadily and continuously advance our investment in the future, rather than place top priority on short-term profit.

The present automobile industry is being asked to make a paradigm shift, for which, as I see it, especially AI, autonomous driving, robotics, connected systems and other new domains will hold important keys.

It is exactly because such an age is upon us that I believe it is necessary to cultivate a company that has the technological capabilities and the will to create the future, and it is why we established TRI (Toyota Research Institute) in January last year. I want to continue planting seeds with a look to 10 or even 20 years into the future.

We are not the only ones planting such seeds, as various players in other industries, such as IT, are also doing so, as well as are car manufacturers in emerging markets, among others. Not only cars, but the future automobile industry, as well, might evolve into a world that is completely different from that up until now.

I want cars to be loved by everyone around the world. For cars to be loved, while innovations in software will play an important role, I believe that even more important is combining such with the hardware that we have refined over many years to create a car that can become a customer’s cherished partner and one that is invaluable.

For smiles on our customers’ faces, approaching both software and hardware from all directions is Toyota’s way. That is because it is our responsibility to deliver safety and peace of mind to all people.

Although we still have a long way to go, I believe our company is transforming into one strongly resolved to changing today for tomorrow, that takes risks and is willing to take it upon itself to open the way forward.

We have strengthened our financial foundation and are ready to invest steadily under all circumstances.

I want us to put everything we have day by day into cultivating the seeds we have thus far planted, so that our accumulated efforts will allow us to achieve competitiveness that will enable us to survive in the future.

Finally, if I may briefly mention my feelings about the current fiscal year, I want this year to be one in which we do everything we can to take a critical look at our true selves and strive to improve our competitiveness.

For this, it is important that we steadfastly advance our investment in the future, as well as advance both making ever-better cars and smart car-making, which are inseparable.

The biggest concern for management is, more than there being an issue, not knowing whether there is an issue or not and, if there is, not knowing its severity.

Such as by introducing an in-house company system and creating alliances, we have continued to innovate to encourage management and our workplaces to bring problems to light and make improvements.

We must take a sincere look at what we have accomplished and what we have yet to accomplish. Based on this, we will continue to make progress in staying on track with our goal to achieve sustainable growth.

Thank you in advance for your continued understanding and support.

  • Anestis Genk

    AE86 ,οικογενειακό και fun to drive!

    • Σαν εργοστασιακό; Δεν νομίζω!!!

  • Jettakias

    Όχι ρε τι λες?…

  • Κώστας

    Εκτος του Gt86 ολα τα άλλα ειναι σκετη καταθλιψη,ειδικα το prius

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Δεν ειναι βαρετα,μερικα ειναι κουβαδες και ξενερωτα.

  • SAMURAI-66

    Akio ριξε μια ματια στα γερμανικα ψυγεια vw-porsche και σια και θα δεις που βρισκεται το ανθος της μιζεριας στο αυτοκινητο εδω και δεκαετιες,εκει θα τραβας τα μαλλια σου!!

    • Κώστας

      Μιζερα τα πορσε;
      Τι αλλο θα ακουσουμε ρε…

    • Mika

      Καθε μερα, κατι καινουριο!
      :p

    • panos

      ε ναι, αφου ολοι οι νεοι petrolheads που βραζει το αιμα τους ονειρευονται γιαουρις, ψωρολα κ ταριφαδικα αβενσις μπας
      κ ξεφυγουν απο τις ψοφιες 911 των παπουδων τους, τι ντεν
      καταλαβαινει πια..

    • manowar

      Ψωρολα..χαχαχαχαχαχ για να ηεφυγουν απο τα 911 των παπουδων τους..χαχαχαχα μαλακα μ φυγαν ολα ρε

    • panos

      ρε συ εχω την εντυπωση οτι μερικοι σχολιαζουν ενω καθονται
      στην σελα του παπιου τους, γτ παιζει να μην ξερουν ουτε απο
      ποια μερια εχουν την μιζα τα πορσε..

    • για πολλοστη φορα σας τα λεει ενας προεδρος σας….και σεις τα δικα σας !!!!!

    • Ψυχίατρος

      Νομίζω πλεον παιζεις χωρις αντιπαλο αδερφε μου!!

    • manowar

      Οχι εδω κανεις λαθος ο μεγαλος αντιπαλος εχει χαθει τωρα 2 μερες και δεν σου φανηκε…. κατσε να πεταχτει σαν τσουτσου σε κανενα αρθρο της bmw την οποια σέβεται απολυτα και ποναει γιαυτο και μετα τα ξαναλεμε..Σαββατοκύριακο βγαινει η ομαδα για να κοψει κλήσεις απο δευτερα παλι….πικρα και σκοταδι….?

    • Mrdesperado32

      εσυ ο κορυφαιος πελατης του ολη μερα εδω μεσα εισαι…

    • manowar

      Ολη μερα φιλαρακι ειστε εσεις τα jdmακια που προσπαθείτε απεγνωσμένα να δικαιολογείται την αφάνεια των ιαπωνων στα 4τροχα..μονο στα χατςμπακς που ειναι το σιβικ υπάρχετε σε ολα τα αλλα εμφανιζεστε και στο τελος περνετε απο τα 3 το γερμανικο.. εγω σε ειδοποιήσεις απαντάω και τωρα το βραδυ που μπαινω παντα τετοια ωρα..ξυπνα μην πιανεσαι κορόιδο..

    • manowar

      Χαχαχαχαχαχα….για τα μπαζα μεγαλε…3 τον κλαιγανε..για τουοτα μιλαει τα αφεντικα τα ιδια μιλανε για καποια πραγματα που επρεπε να αλαξουν εσυ μιλας για πορσε και vw γιαπορσε που εχουν ξεσκιστει να πουλανε ολο και περισσοτερο λογο κομψότητας..εχεις προβλημα 15 βαθμους της κλιμακας κλαψερ..

  • Pandal

    Βαρετοί είναι οι οδηγοί όχι τα αυτοκίνητα. Το πιο “άκυρο για το μάρκετινγκ” αυτοκίνητο μπορεί να γίνει μια πολύ κάλλη παιχνίδομηχανή με τον κατάλληλο οδηγό! Και αντίστροφα βέβαια.

  • tetos

    Ολα τα καινουργια μοντελα ειναι πολυ ωραια εμφανισιακα και ποιοτικα.Οδηγικα ειναι μια μεση λυση.Αν λενε μερικοι οτι εχει ασχημα αμαξια η Toyota μαλλον λενε ψεμματα η ειναι αρκετα εμπαθεις.

  • Mitsos Ribopaido

    Οδηγώντας 2 μηνων υβριδικό μπορώ να πω πως δεν ειναι βαρετά καθόλου…Ακομα! :P

  • sargus

    Άστο μεγάλε… εάν έφτασες στο σημείο να το λες και δημόσια, σημαίνει ότι το χεις χάσει το παιχνίδι!
    Πάντως εγώ ακόμα κάπου μέσα μου πιστεύω ότι η σχεδίαση των Toyota είναι ένα εσωτερικό αστείο/στοίχημα των ιθυνόντων για να δουν μέχρι ποιο σημείο ασχήμιας θα συνεχίσει ο κόσμος να τα αγοράζει…Δε μπορεί να είναι τόσο άσχημα, απλά δε γίνεται!!! Παιδί να το σχεδίαζε καλύτερο θα έβγαινε!
    Κατά τη γνώμη μου, τα αμάξια της “τουότα” δεν είναι απλά άσχημα, δεν είναι απλά τα πιο άσχημα που υπάρχουν, είναι τα πιο άσχημα όλης της αυτοκινητιστικής ιστορίας!!!

    • Mrdesperado32

      εισαι υπερβολικος.η τουοτα εχει βγαλει πανεμορφα αυτοκινητα.2000gt,τα celica σχεδον ολα ηταν ομορφα.οπως και η σουπρα ηταν ομορφο αμαξι.τα γιαρις πχ δε τα λες ασχημα αλλα ουδετερα σα σχημα.το chr για την εποχη ειαι πολυ ομορφο οπως και το καινουργιο avensis.κακασχημο αμαξι απ την τουοτα δε θυμαμαι να χει βγαλει.ουδετρα και αχαρα πολλα.κακασχημα οπως λες οχι

    • sargus

      Έχει βγάλει κ κάποια όμορφα όπως αυτά που αναφέρεις, δε διαφωνώ. Αλλά για τα υπόλοιπα είμαι κάθετος!

    • manowar

      Ναι αλλα εσυ ολο με μπεμβε κυκλοφορούσες ειχες γραψει του μπαμπινου σε ενα αρθρο που σε ειχε κανει σκονη γιατι πουλαγαν πουλμουρ ελεγες και επεφταν τα γκομενακια αφου σαρεσουν τα τουοτα γιατι δεν εχεις παρει μεχρι τωρα τουοτα και επερνες ε46,,,σειρα 1 ,,σειρα 6 ,,f30 (που εμπαζε αερα και αλλες φουμαρολογιες της μαπας ),,κτλ κτλ?και μετα που ειδες οτι σου εβγαλε προβλημα η f30 γιατι αντι να αγορασεις τουοτα πηρες πεζο 207 (που δεν γνωριζες οτι ειχε bmw μοτερτο οποιο σου εβγαλε και αυτο προβλημα??εκτοςοτι δεν πιστευω λεξη δεν πιστεψα ποτε η μεγαλη μου απορια ειναι η εξης ειχες bmw ενω οτι αθρο γραφει μεσα για ιαπωνικο υλικο και σοβρακο τσιλασμενο απο διαρροια σουμο να δεις,,θα πεις ειναι τιμη μου κτλ..πως γινεται τετοια αντιθεση??οεο?

    • manowar

      Δες απλα αυτο που ποσταρε ο πανος αυτα μονο ουδετερα δεν τα λες

    • Mrdesperado32

      τα περισσοτερα ειναι μονο για ιαπωνια.isetta δεν ειναι παντως

    • Mrdesperado32
    • manowar

      Χαχαχαχα καλα ασε τωρα τον πρωτο Παγκόσμιο πολεμο οταν υπηρχε αυτο οι ιαπωνες εβγαζαν μο ο πλυστικα ηδη πιανα κιθαρομπουζουκα και αργαλια…δες εδω ενα 10ετιας https://uploads.disquscdn.com/images/c169f4aa17cb83f28103bef7b7e68229c071f947d8de36a507622885347df5f1.png να προσκυνήσεις

    • manowar

      Ασε που αυτο ηταν 100 χρονια μπροστα..το σμαρτ της εποχης

    • Mrdesperado32

      πιο ξερασμα απ αυτο δεν εχει πατησει στον πλανητη

    • manowar

      Καταρχας ειναι συχρωνα αυτοκίνητα αυτα που δημοσίευσε ο πανος ειναι αθλια πρόχειρα σχεδιασμενα στο ποδι φθηνιαρικα δεν πας ουτε μενιδι με αυτά..το αλλο ειναι πληροφοριακά παντα οτι ο 2jz οσο και να κοπανιεστε δεν υπαρχει στα καλυτερα μοτερ εψαξα και που δεν εψαξα ελληνικα αμερικανικα ευρωπαικα σαιτς εγγλεζικα πουθενα σε καμια στήλη δεν βγαινει ουτε δευτερος..ο ντορσικας καταλαβε οτι ειστε ανιδεοι εδω μεσα και οτι ο φανατισμος σας δεν θα σας βοηθουσε να δειτε τι εγραψε..το αρθρο δεν εγραψε οτι ειναι στα κορυφαια εγραψε εχει πιστεω το δικαίωμα να θεωρείται απο τα κορυφαια και επιδη ενα μοτερ 3.3 με 330 τουρμπο δεν μπαινει στα κορυφαια απλα επιδη περνει tunning αυτα ειναι μονο στην φαντασια σας γιαυτο εχουμε τις στιλες…σε μια σελιδα το ειδα 3το πισω απο bmw s54 φυσικα..πληροφοριακα γιατι το εψαξα και μετεπειτα λογο αποριων..το straight six με τα 360 της csl ειναι το απολυτο παντου σε ολα τα σαιτς..και δεν βαζει Τα Μ3 τα τουρμπατα με τα 1200 αλογα και τα 1.700 αλογα της hpf της αμερικανικής βαζει τα εργοστασιακα ατμοσφαιρικα με τα 360..κλαψε τωρα μπορεις να κλαψεις ανετα..

    • panos
    • manowar

      Πω πω πω πω πω μαλκα το τερματησες και ψοφισε σταματα θα βγαλω τα αντερα μου Κοντοσουβλι

    • panos

      εχει βγαλει κ χειροτερα, αλλα δεν τα ποσταρω γτ σκεφτομαι
      τι θα παθουν αυτοι που μολις εχουν φαει, επειδη γουσταρεις
      ομως παρε τον σκαραβαιο σε αντιγραφη/overkill japan style με την υπογραφη της κενης απο ιδεες κακογουστης τογιοτα..
      http://2.bp.blogspot.com/-vQIwYv6TH4o/U39FaOvcHEI/AAAAAAAAHKw/xS_8lGWlh6A/s1600/camry51.jpg

    • Mrdesperado32
    • panos
    • Mrdesperado32

      αυτο ακριβως περιμενα να γραψεις

    • Mrdesperado32

      το τελευταιο ειναι ασχημο.θελω αν μπορεις να μου βαλεις ποια γερμανικα θεωρεις ασχημα..να δω τα γουστα σου

    • Mrdesperado32
  • anarxikos50

    Το ότι στις 2 κορυφαίες θέσεις παγκοσμιως βρίσκονται οι toyota και vw, σε κάνει να αναρωτιεσαι αν όντως πρέπει να εφαρμοστούν μνημόνια παγκοσμίως “μέχρι να σβήσει ο ήλιος”

    • μηπως αυτο κατι λεει ???

    • anarxikos50

      Όταν αγόρασαν polo gti, και από τη πρώτη βδομάδα άναβε λαμπάκι λαδιού και το dsg κοπαναγε σαν τενεκές και είχες τον ιδιοκτήτη να λέει “φοβερό αμάξι, πάλι vw θα πάρω” , μήπως αυτό λέει κάτι;

  • evoluzione

    Οχι δεν ηταν βαρετα.Ε τωρα τι ποπη τι αντιλοπη τι τογιοτα τι κορεα..
    Supra celica mr2 κανε αυτα ξανα και παρτο πισω το σχολιο………

  • Nikolaos Charisoglou

    Παντως σε ενα πραγμα παραδέχομαι τις ιαπωνικές εταιρείες ειναι οτι τολμουν σχεδιαστικά σε άλλους αρέσουν και σε άλλους οχι γουστα ειναι αυτα.