1Εισαγωγή

Έχοντας περάσει κάτι λιγότερο από έξι χρόνια από την στιγμή που η Toyota παρουσίασε την τρίτη γενιά του Yaris, και μετά από ένα ελαφρύ facelift το 2014, είναι γεγονός ότι το αυτοκίνητο συνεχίζει κάθε χρόνο να αυξάνει το μερίδιό του στην supermini κατηγορία στην Ευρώπη, ξεπερνώντας πέρσι το 6,6%, το μεγαλύτερο που είχε ποτέ, και τις 1,3 εκατ. μονάδες από το φθινόπωρο του 2011, που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία. Γι’αυτό η ιαπωνική εταιρία έκρινε ότι το μοντέλο της δεν χρειάζεται αλλαγή, αλλά μια ριζική ανανέωση, η οποία δεν ήρθε με ένα απλό facelift στη μέση του κύκλου ζωής, αλλά από μια επένδυση €90 εκατομμυρίων, που περιλαμβάνει την υιοθέτηση 900 και πλέον νέων εξαρτημάτων για τη βελτίωση της σχεδίασης, των δυναμικών επιδόσεων και της ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Στην Ευρώπη το Yaris κατέχει την 6η θέση στην κατηγορία του, και το αυξανόμενο μερίδιο του αποτελεί μία ισχυρή βάση που θα ενισχύσει το κύρος του και θα διευρύνει την απήχησή του σε νέους και όλο και πιο απαιτητικούς πελάτες στο πολύ ανταγωνιστικό τμήμα της αγορά. Με τις σχεδόν 208.000 πωλήσεις του την περασμένη χρονιά, το Yaris κατέχει σχεδόν το 35% της “πίτας” των συνολικών πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, παίζοντας πολύ σημαντικό ρόλο στην θέση της στην ήπειρο μας, και με το ανανεωμένο μοντέλο η Toyota ευελπιστεί να ξεπεράσει το 4% της προτίμησης των Ευρωπαίων καταναλωτών.

Στην Ελλάδα είναι γνωστή η κατάσταση, με το b-segmenet να κατέχει τα τελευταία χρόνια τα σκήπτρα των συνολικών πωλήσεων, και το Yaris να βρίσκεται στην πρώτη θέση πέντε φορές τα τελευταία επτά χρόνια. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι από το 1998, όπου έχει στοιχεία πωλήσεων ο ΣΕΑΑ, η ιαπωνική εταιρία βρίσκεται στην πρώτη θέση τα 15 χρόνια, με το Yaris να παίζει καθοριστικό ρόλο.

2Το αυτοκίνητο

Σχεδόν σε όλες τις παρουσιάσεις μοντέλων του b-segment γίνεται αναφορά ότι ο σχεδιασμός είναι ένα από τα βασικά στοιχεία επιλογής αυτοκινήτου, και η Toyota δεν αποτέλεσε εξαίρεση λέγοντας μας ότι η εμφάνιση είναι θέμα ζωτικής σημασίας για τους πελάτες της.  Γι’αυτό και ανέθεσε τον επανασχεδιασμό του Yaris στο Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης ED2, το οποίο έχει βάση στην Νότια Γαλλία, κάτι που σημαίνει ότι για πρώτη φορά που οι αλλαγές που αποφασίστηκαν για το Yaris στην Ευρώπη θα υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, και όχι τούμπαλιν.

Η Toyota θέλησε να δώσει στο νέο Yaris μία πιο δυναμική εμφάνιση με περισσότερο “νεύρο”, που παράλληλα αποπνέει φινέτσα και ποιότητα. Για το σκοπό αυτό, το εμπρός και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου διαθέτουν νέα σχεδιαστική δομή με ισχυρότερη τρισδιάστατα σχήματα, μεγαλύτερη έμφαση στις οριζόντιες γραμμές για τη δημιουργία οπτικού πλάτους, και χαμηλότερο κέντρο βάρους. Πιο συγκεκριμένα, μπροστά υπάρχει νέος προφυλακτήρας, που δημιουργεί ένα σχήμα “καταμαράν” με φαρδιά τμήματα να ρέουν προς τα κάτω από τα φωτιστικά σώματα, πλαισιώνοντας έτσι τη φαρδιά, τραπεζοειδή μάσκα. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται μία πιο έντονη φυσιογνωσία με αίσθηση αυξημένου πλάτους και στιβαρού πατήματος.

Η νέα μάσκα έχει αποκτήσει στοιχεία που συμβάλλουν στην πιο δυναμική εμφάνιση του νέου Yaris, με κυψελοειδή σχεδίαση για τις δίχρωμες εκδόσεις και διάταξη οριζόντιων μπαρών για τις υπόλοιπες, που και πάλι χαρίζει μία εντυπωσιακή εικόνα. Σε συνέχεια της μάσκας, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού, υπάρχει χρωμιωμένο διακοσμητικό, που καταλήγει στα νέου σχεδιασμού φωτιστικά σώματα, τα οποίο είναι πιο συμπαγή. Οι κάθετες γραμμές στα άκρα ακολουθούν το περίγραμμα του προφυλακτήρα, αναδεικνύοντας τα στοιχεία Keen Look της εμπρός σχεδίασης, με τα LED φώτα ημέρας να δημιουργούν ένα διακεκομμένο πλαίσιο γύρω από το βασικό φως.

Παρατηρώντας το προφίλ του νέου Yaris, αυτό παράγει πρόσθετο δυναμισμό, με μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στη μεσαία γραμμή του αμαξώματος από μπροστά μέχρι πίσω, με την πίσω πόρτα και τα πίσω φώτα να συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αίσθησης μεγαλύτερου μήκους  του αυτοκινήτου. Πιο κάτω στην πόρτα υπάρχει επίσης ένα διακοσμητικό, που προσδίδει πιο σπορ εμφάνιση, οδηγώντας το βλέμμα ομαλά στη γραμμή των πίσω φώτων με φινίρισμα piano black ή chrome, ανάλογα με την έκδοση.

Φτάνοντας στο πίσω μέρος, και ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός τμήματος, η αρχιτεκτονική “catamaran” δημιούργησε στο πίσω τμήμα μια νέα εμφάνιση, με τον προφυλακτήρα να είναι πλήρως εναρμονισμένος αισθητικά με τις γραμμές της πίσω πόρτας, δίνοντας την αίσθηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους. Τα φωτιστικά σώματα έχουν πλέον οριζόντια διάταξη, και εκτείνονται από τα πίσω φτερά μέχρι την πόρτα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν φως στοπ LED και πίσω φώτα. Κλείνοντας τα του σχεδιασμού, η γκάμα ζαντών του νέου Yaris περιλαμβάνει τρία νέα σχέδια, ένα ασημί τάσι 15-ιντσών για την βασική έκδοση, μία πολυάκτινη ζάντα αλουμινίου 15-ιντσών για τις εκδόσεις Active & Style και μία νέα ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών για την ακριβή έκδοση Chic.

Όλες οι παραπάνω αλλαγές δεν επηρεάζουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας, όπου αυτός είναι Cd 0,287. Συνολικά το σχεδιαστικό αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό και συναρπαστικό σχήμα, που μεγιστοποιεί τις σχεδιαστικές αρχών της Toyota, Keen Look και Under Priority, αντανακλώντας δύναμη και ποιότητα. Τέλος, οι διαστάσεις είναι πρακτικά απαράλλαχτες, με το μήκος να φτάνει τα 3.945 χλστ, το πλάτος τα 1.695 χλστ., το ύψος τα 1.510 χλστ., και το μεταξόνιο τα 2.510 χλστ., με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην πόλη Valenciennes, στη Βόρεια Γαλλία.

3Εσωτερικό

Αν οι αλλαγές του εξωτερικού σου φαίνονται μικρής έκτασης, αυτές στο εσωτερικό είναι δυσδιάκριτες, καθώς η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, παρόλο που αυτό χρονολογείται από το 2011. Με πρώτη ματιά το μόνο που θα διακρίνεις είναι οι νέοι διακόπτες εκατέρωθεν της οθόνης του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).

Το τιμόνι είναι το ίδιο, αν και πλέον φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black, από τη Active και πάνω. Ο πίνακας οργάνων έχει νέα διάταξη για τα δύο αναλογικά όργανα, τα οποία διαθέτουν ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό. Αυτά πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, στάνταρ από την βασική έκδοση, που προβάλει τις πληροφορίες του trip computer. Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς, τον μπλε φωτισμό οργάνων, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, με τη οθόνη αφής να έχει διαγώνιο 7 ίντσες, και δεν περιλαμβάνει υποδοχή CD. Προσφέρει συνδεσιμότητα με bluetooth, USB και AUX, ενώ ακόμα διαθέτει το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα οπισθοπορείας, τις ρυθμίσεις του συστήματος αλλά και το λεπτομερή πίνακα για τη κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Το νέο Yaris προσφέρει νέες ταπετσαρίες και περισσότερες επιλογές σε επίπεδο φινιρίσματος, με ασορτί διάκοσμο και χρώματα που εναρμονίζονται με το εσωτερικό της καμπίνας. Η βασική έκδοση συνδυάζει ένα γκρι ένθετο στο ταμπλό με νέα, μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία με χαρακτηριστικό το καρό σχέδιο για την πλάτη και τα μαξιλάρια των καθισμάτων. Στην έκδοση Active το ύφασμα έχει ένα μαύρο/γκρι γεωμετρικό μοτίβο και το ένθετο στο ταμπλό και τις πάνω επενδύσεις των θυρών έχουν μία σκούρα γκι απόχρωση με soft φινίρισμα μοτίβο animal print. Στις εκδόσεις Style χρησιμοποιείται η ίδια ταπετσαρία, με μαύρο ταμπλό και επένδυση θυρών.

Στις δίχρωμες εκδόσεις (Bi-tone) υπάρχει νέος εσωτερικός διάκοσμος για κάθε επιλογή εξωτερικής απόχρωσης: μπλε με blue/black, μπορντό με red/black, γκρι με bronze/black και μαύρο με white/black. Χρωματικές πινελιές υπάρχουν στο ένθετο του ταμπλό και τις επενδύσεις θυρών καθώς και στα ένθετα των πλατών των καθισμάτων και τη μπορντούρα των πλατών των καθισμάτων και των μαξιλαριών.

Το ταμπλό συνεχίζει να βρίσκεται σε οριζόντια θέση, με το πάνω τμήμα του να είναι λεπτό. Ο σχεδιασμός των πλαστικών της πόρτας συνδυάζει μια πιο ρευστή, δυναμική εμφάνιση, με την περιοχή που έχει χρησιμοποιηθεί μαλακό πλαστικό να είναι μεγάλη. Η ποιότητα των πλαστικών είναι αρκετά καλή, και υπάρχουν πολλά σημεία με μαλακής υφής επιφάνειες, αλλά δε παύουν να υπάρχουν και σκληρά πλαστικά, που όμως δείχνουν αρκετά συμπαγή, ενώ η συναρμογή των διάφορων μερών δείχνει και είναι ακλόνητα στιβαρή και προσεγμένη.

Όπως καταλαβαίνεις, με τις διαστάσεις να παραμένουν αμετάβλητες, το ίδιο συμβαίνει και για τους εσωτερικούς διαθέσιμους χώρους. Το μοντέλο της Toyota είναι αρκούντως άνετο με επαρκής χώρους για επιβάτες ανεξαρτήτου μεγέθους. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, ενώ τα γόνατα των μπροστά δε βρίσκουν στη κονσόλα. Για τους πίσω επιβάτες, το τεράστιο ατού του είναι το απόλυτα επίπεδο δάπεδο, κάνοντας πιο εύκολη τη τοποθέτηση τρίτου ατόμου, ενώ ο χώρος για τους ώμους και τα κεφάλια είναι μεγάλος, ακόμη και για ανθρώπους άνω των 1.85.

Τέλος οι μεγάλες πόρτες και τα ανοίγματα τους, διευκολύνουν τη πρόσβαση, με την χωρητικότητα του πορτ παγκάζ να διατηρείται στα 286 λίτρα. Νούμερο αρκετά καλό, αν και πλέον υπάρχουν ανταγωνιστές με μεγαλύτερο, ενώ το πρόσφατα παρουσιασμένο Kia Rio έχει χώρο 325 λίτρων. Όπως και να έχει, αυτός  είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος με τους ογκώδης θόλους να μην ενοχλούν, ενώ όταν διπλωθούν τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα σε αναλογία 60/40, δημιουργείται χώρος όγκου 769 λίτρων, δυστυχώς όμως όχι επίπεδος.

4Κινητήρες

Η Toyota δίνει μεγάλη βαρύτητα στην οικολογία, στην χαμηλή κατανάλωση και απόκριση των κινητήριων συνόλων της, και γι’αυτό το λόγο επιμένει ατμοσφαιρικά. Όπως έχει διαβάσει, το νέο Yaris σηματοδοτεί το λανσάρισμα ενός νέου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.5-λίτρων στη γκάμα που αντικαθιστά τον 1.33-λίτρων. Σε ερώτηση μου για ποιο λόγο επέλεξαν να εξελίξουν έναν νέο κινητήρα, από το να τοποθετήσουν τον επίσης νέο 1.2-λίτρων turbo του Auris, η απάντηση ήταν επειδή ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι αστικός. Ο νέος αυτός ατμοσφαιρικός κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα την άμεση απόκριση στις εντολές του γκαζιού και να είναι πιο απολαυστικός στην οδήγηση, και μετά την δοκιμή μπορώ να πω ότι κάτι τέτοιο ισχύει.

Ο κινητήρας είναι μέλος της οικογένειας Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), και ήδη πληροί τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ η παραγωγή του γίνεται στην Πολωνία. Υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως 12%, σύμφωνα με τις τρέχουσες παραμέτρους δοκιμών NEDC.

Ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.496 κ.εκ. αποδίδει 111 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 136 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με την εταιρία για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11 δευτ., κάτι που συγκριτικά με τον 1.33-λίτρων, είναι 0,8 δεύτερα ταχύτερος, ενώ στην μέτρηση από 80-120 χλμ/ώρα με 5η σχέση, η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το σε 17,6 συγκριτικά με τα 18,8 δευτ.

Η εμπειρία της Toyota στην υβριδική τεχνολογία αποδείχθηκε πολύτιμη για τον νέο κινητήρα, καθώς αυτός έχει 38,5% θερμική απόδοση, τιμή που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγορές. Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.

Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής (VVT-iE), επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, και καθυστερεί, μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.

Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση -για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota- μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται, με την μικτή να ανέρχεται σε 4,6 με 5 λίτρα/100 χλμ/ώρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 103 με 112 γρ/χλμ. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι η μη τοποθέτηση του συστήματος start/stop στον βασικό εξοπλισμό, με το βάρος του αυτοκινήτου με τον συγκεκριμένο κινητήρα να κυμαίνεται από τα 1.040 μέχρι τα 1.125 κιλά.

Εκτός από τον 1.500άρη, στην γκάμα του μοντέλου υπάρχει ο 3-κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000άρης βενζινοκινητήρας. Αυτός δίνει έμφαση στη βελτίωση των επιδόσεων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς και των επιπέδων θορύβων και κραδασμών, με τις εκπομπές CO2 να έχουν μειωθεί από 110 σε 99 γρ/χλμ.

Για να το πετύχουν, οι μηχανικοί επεδίωξαν πάνω από όλα να βελτιστοποιήσουν το λόγο ισχύος/βάρους του κινητήρα. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός κυλινδροκεφαλής και πολλαπλής εξαγωγής έχει μειώσει το βάρος κάνοντας παράλληλα τη διάταξη πιο συμπαγή. Για μείωση της κατανάλωσης με διατήρηση των επιδόσεων, ο λόγος συμπίεσης έχει αυξηθεί από 10,5 σε 11,5. Εξάλλου, μία ακόμα εξέλιξη της τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων της Toyota επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει μεταξύ κύκλων Atkinson και Otto.

Οι βαλβίδες εισαγωγής και τα έμβολα έχουν επανασχεδιαστεί για να αυξήσουν τον κάθετο στροβιλισμό στο θάλαμο που βοηθά στην ταχύτητα καύσης. Τέλος, τα επίπεδα τριβών έχουν μειωθεί με την υιοθέτηση DLC στους ενεργοποιητές των βαλβίδων, με αλλαγές στην επεξεργασία της επιφάνειας των εμβόλων και στο μηχανισμό της καδένας χρονισμού και με την καλύτερη διαχείριση ψύξης του κινητήρα, κυρίως λόγω σχήματος του κάρτερ λαδιού που διασφαλίζει ότι η βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα. Συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, και εκτός από πολύ οικονομικός στη λειτουργία του, φάνηκε ότι σου προσφέρει μία πολύ καλή αίσθηση ροπής, προσαρμοσμένη κυρίως στην οδήγηση πόλης.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, υπάρχει ο γνωστός 1.4D-4D, χωρίς να έχει ιδιαίτερες αλλαγές. Οι δευτερεύουσες μετατροπές του στοχεύουν στη μείωση θορύβων και κραδασμών, προσφέροντας καλύτερη μόνωση στο σύστημα εξαγωγής και δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης για την έκδοση diesel.

Τέλος, το καμάρι της εταιρίας είναι ο υβριδικός κινητήρας, με το Yaris να συνεχίζει να είναι το μοναδικό στην κατηγορία του που προσφέρει τέτοιο σύνολο. Κατά την εξέλιξη του νέου Yaris, οι μηχανικοί της Toyota έλαβαν υπόψη την άποψη των πελατών για να κατανοήσουν πού έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις που θα διασφάλιζαν μία ακόμα πιο αθόρυβη και άνετη εμπειρία με καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακρίβεια διεύθυνσης. Και το πέτυχαν.

Σύμφωνα με την εταιρία και βάσει μιας εφαρμογής καταγραφής δεδομένων από 900 Yaris Hybrid και πάνω από μισό εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης σε όλων των ειδών τα περιβάλλοντα, από κέντρα πόλεων μέχρι ορεινές διαδρομές, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το Yaris hybrid λειτουργεί σε EV mode για πάνω από το 54% του χρόνου, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 5 λίτρων/100 χλμ.

Η Toyota έχει κάνει στο αυτοκίνητο μία σειρά μέτρων, όπως: ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια, εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο φιλτροκούτι. Επιπλέον, το σύστημα εξαγωγής έχει προσαρμοστεί με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ. Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να διαβάσεις εδώ.

5Τιμές-Εξοπλισμός

Η κυριότερη προσθήκη στο νέο Yaris είναι η προσθήκη του συστήματος Toyota Safety Sense στο βασικό εξοπλισμό όλων των Yaris. Έτσι, ότι κάθε αυτοκίνητο της γκάμας εφοδιάζεται με συστήματα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή ενός ατυχήματος ή να περιορίσουν τις συνέπειες του εάν είναι αναπόφευκτο. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης (Pre-Collision System) με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), την αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic High Beam), την προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και, σε μοντέλα πάνω από την έκδοση Live, αναγνώριση οδικής σήμανσης (Road Sign Assist).

Επίσης, πλέον οι πίσω ζώνες ασφαλείας εφοδιάζοντας με περιοριστές φορτίου και προεντατήρες. Τα προσκέφαλα έχουν επανασχεδιαστεί για να παρέχουν καλύτερη προστασία από τους τραυματισμούς σε μία οπίσθια σύγκρουση, όπως επίσης έχει βελτιωθεί και το σχήμα των αερόσακων οροφής. Η τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων είναι ευκολότερη με ρυθμίσεις στο σύστημα συγκράτησης Isofix ενώ υπάρχουν και σχετικές ετικέτες επισήμανσης.

Η διαθεσιμότητα του νέου Yaris ξεκινάει από τα τέλη του τρέχοντος μηνός, με τις τιμές να ξεκινούν από €12.000, ο οποίος είναι €600 φθηνότερη σε σχέση με σήμερα. Ακολουθεί ο 1.500άρης ατμοσφαιρικός, όπου η διαφορά στο ετήσιο τεκμήριο είναι €600, με την τιμή του να ξεκινάει από τα €13.100 και είναι €300 φθηνότερη, από την αντίστοιχη με τον απερχόμενο 1.33-λίτρων. Ο πετρέλαιοκινητηρας ξεκινάει από €16.200 και δεν έχει διαφορά τιμής, ενώ το hybrid ξεκινάει από τα €16.690 και είναι €540 φθηνότερο σε σχέση με το σημερινό μοντέλο. Και όλα αυτά με καλύτερο εξοπλισμό και καλύτερα συστήματά ασφαλείας.

Τέλος, στην παλέτα των χρωμάτων του Yaris έχουν προστεθεί δύο νέες αποχρώσεις, το μπλέ (hydro blue) και το μπορντό (Tokyo red), ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε δέκα.

6Στον δρόμο

Πρακτικά μόνο η υβριδική έκδοση εμφανίζει κάποιες αλλαγές στην εμπειρία της οδήγησης, καθώς οι αλλαγές που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της εταιρίας είχαν σκοπό να το κάνουν ακόμα πιο ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση. Λειτουργώντας το σωστά, αυτό μπορεί να σε ανταμείψει με εκπληκτική οικονομία καυσίμου, προσφέροντας σου πολύ ήσυχες και stress-free μετακινήσεις.

Δε του λείπει επουδενί η δύναμη, αλλά παρά τις βελτιώσεις του CVT κιβωτίου δεν αρέσκεται σε βίαιες επιταχύνσεις, με τα 3 προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και EV) να είναι προσαρμοσμένα σε διαφορετικές προτιμήσεις οδήγησης. Η καλύτερη ηχομόνωση και οι βελτιώσεις σε κινητήρα και μετάδοση προσφέρουν μια σαφώς πιο ήσυχη καμπίνα, (-5,5 dB) ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι με τέρμα το γκάζι δεν θα περάσει αυτό το μονότονο βουητό στα αυτιά σου από τον κινητήρα. Ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές και παρόλο που δε θα νιώσεις τράβηγμα, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν.

Οδηγώντας το υβριδικό Yaris στους δρόμους της Ολλανδίας, αυτό φάνηκε να έχει σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, και ίσως λίγο πιο σφιχτές απ’όσο θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο πόλης. Εμφανίζει, όμως, εντυπωσιακά σταθερή και ασφαλή πορεία στον ανοιχτό δρόμο καλύπτοντας άνετα μεγάλες αποστάσεις, ενώ και σε δρόμους με στροφές δεν θα παραπονεθεί, αν ανεβάσεις ρυθμό.

Η ποιότητα κύλισης παραμένει εξαιρετική, όπως επίσης και τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου, ενώ έχει βελτιωθεί σημαντικά το σύστημα ανάκτησης κατά την πέδηση, και έτσι το πεντάλ του φρένου, πλέον έχει φυσιολογική αίσθηση, και δεν απαιτεί περίοδο προσαρμογής και χρόνο για να νιώσεις που πιάνει και πόση πίεση χρειάζεται. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει επαναχαρτογραφηθεί για λιγότερη αίσθηση και πιο ομαλή απόκριση στις εντολές του οδηγού, με την κατευθυντικότητα στις στροφές να είναι βελτιωμένη, με καλύτερη απόκριση του οχήματος στις εντολές σου.

Περνώντας στον ολοκαίνουριο 1.500άρη βενζινοκινητήρα, αυτός έδειξε στην πράξη ότι έχει άμεση απόκρισή στις εντολές του γκαζιού, γεμάτη δύναμη, ελαστικότητα και ομαλή λειτουργία. Δεν θα κρύψω, ότι έχοντας “μάθει” με τους σύγχρονους turbo κινητήρες ότι θα σου λείψει η εκρηκτικότητα, αλλά τα πλούσια αποθέματα δύναμης και η πολύ καλή κλιμάκωση και λειτουργία του 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου είναι ικανά να τα καλύψουν.

7Συμπέρασμα

Ο ερχομός της νέας, σημαντικά ανανεωμένης οικογένειας Yaris θα δώσει περαιτέρω ώθηση στο μικρό hatchback της Toyota, διατηρώντας το από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία. Η σχεδίαση, η ποιότητα, οι επιδόσεις και η ασφάλεια είναι πρωταρχικά κριτήρια αγοράς και βρίσκονταν στο επίκεντρο του προγράμματος βελτιώσεων του Yaris.

  • UltraB

    Για αυτούς που ψάχνουν το αντίθετο από το fun to drive, καλό είναι.

    Κατά τα άλλα αδιάφοροι κινητήρες αλλά νομίζω όποιος πάρει Yaris λίγο θα τον απασχολούν η ροπή, τα άλογα, κυβικά κλπ.

    • Mrdesperado32

      θα βγαλει και το κομπεσσορατο

    • Agony

      fun to drive σε αυτά τα μοντέλα δεν… Εκτός και αν λέμε το Clio και 208 που κατά τηννγνωμη μου στις εκδόσεις diesel Πού τα έχω οδηγήσει δεν προσφέρουν κάτι σπορ και για την ακρίβεια το yaris μου φάνηκε λίγο πιο ρυθμισιμο στο όριο. Για μοντέλα του 2016 αναφέρομαι.

  • στη φωτο που δειχνει το καντραν του υβριδικου…..δεν υπαρχει στροφομετρο ??? η θα υπαρχει εφαρμογη που θα το δειχνει στην οθονη ????

    παντως το review…πολύ μεγαλο με πολλες πληροφοριες…που θα ζούσα κ χωρίς αυτές !!! :-P

    • Φωτόνιον

      Μου φαίνεται ότι είναι στροφόμετρο αυτό που έχει, αλλά για κάποιο λόγο βγάλανε στις στροφές/λεπτό και τις αντικατέστησαν με PWR για όταν το πας τάπα, ECO όταν βρίσκεσαι στο βέλτιστο έυρος στροφών (βλέπε 3 χιλιάρικα) και CHG μάλλον όταν είσαι σε κατηφόρα/φρανάρεις και κάνει regeneration ή είσαι στο ρελαντί και σβήλει λόγω start/stop ή δουλεύει μόνο ηλεκτρικά (λέμε τώρα)

    • Γιώργος Βαρδου

      το υβριδικο είναι αυτόματα (CVT;) , αρα σκέφτηκαν κανενας δεν νοιάζεται για τις στροφες του κινητηρα

    • Mitsos Ribopaido

      Δεν υπάρχει φίλε οχι.. Εχει το charging Που φορτίζει η μπαταρία και είναι συνήθως οταν είσαι στο ev(electric) mode , eco οταν ζητάς λίγη παραπάνω απόδοση και μπαίνει ο θερμικός και το power που ειναι ΟΛΑ μέσα.. Εχω το τωρινό μοντέλο , το πήρα με τρομερή έκπτωση,..τυχερός!

    • ενταξυ στην ουσια αμα το σκεφτεις ειναι το ιδιο πραμα….η στην τελικη το στροφομετρο δεν βοηθα και στην οδηγηση….απλα μου/ εκανε εντυπωση !!!
      υ.γ μιας και το εχεις πραγματικα τι σου καιει ??

    • ενταξυ στην ουσια αμα το σκεφτεις ειναι το ιδιο πραμα….η στην τελικη το στροφομετρο δεν βοηθα και στην οδηγηση….απλα μου/ εκανε εντυπωση !!!
      υ.γ μιας και το εχεις πραγματικα τι σου καιει ??

    • Mitsos Ribopaido

      File babino τώρα το δα.. Λοιπόν θα σου πω γενικά γιατι το έχω ακριβώς 9 μέρες αλλα στρώνω και τον θερμικό κινητήρα..Μέσα στην πόλη αν είσαι λίγο συγκρατημένος άνετα σου βγάζει 40χλμ ( πηγαινε ελα στην δουλεια μου ) μόνο ρεύμα.. Πάνω απο τα 50 περίπου μπαίνει θερμικός .Συνήθως κατανάλωση βλέπω γύρω στο 4 με 4,3 μαξ ενω με φουλ ισχύ έχω δεί και 7.. Προς το παρόν 1250 χιλιόμετρα έχω κάνει το γέμισα με 100αρα τοτε 62 ευρώ και έχω κάψει επειδη δείχνει το καύσιμο επι της 100 + βελόνα της οποίας είμαι fun λόγω ειδικότητας ( ηλ/γος μηχανικός ) μου δείχνει 91% σήμερα.. Και η κοπελα που το πέρνει το απολαμβάνει γενικα και στο περιστέρι που κυκλοφορεί +κινηση δεν σε νοιαζει γιατι λογω ταχυτητας και φρενων + επειδή φορτίζει αρκετά γρήγορα δεν μπαίνει καν ο θερμικός,..Κιβώτιο τρομερό.. Γενικά ήταν τα καλύτερα λεφτα π χαλασα έώς τώρα..ΚΑΙ ΤΟ πήρα 16400
      Οτι αλλο θες ρώτα με ελεύθερα

    • οταν λες 40χλμ..εννοεις την αποσταση η την μεγιστη ταχυτητα που εχεις μονο με ρευματα ???
      λες στρωνω τον θερμικο κινητηρα….θελει στρωσιμο και ο ηλεκτρικος ??????

      δηλαδη στο κεντρο παιζει να μην μπει ποτε σε λειτουργια ο θερμικος ????

    • Mitsos Ribopaido

      Στο 50% των περιπτώσεων δεν μπαίνει ο θερμικός..εδω στην πολη σταμάτα ξεκινα είναι ρεύμα.. Ο ηλεκτρικός όχι δεν θέλει τίποτα, απλα στο θέμα θερμικού το λέγανε οι παλιοί και που και που τον ανοίγω να γουστάρω.. Και πάλι ομως δεν καίει.. Με έσωσε σου λεω

    • μεγιστη ταχυτητα που εχεις με ρευμα ??
      γενικα υπαρχει mode να το κανεις ωστε να δουλευει μονο ρευμα ???

    • Mitsos Ribopaido

      εχει 3 mode.. EV που είναι μόνο ρευμα
      ΕCO = Ρευμα με θερμικό
      Power = θερμικός με υποβοήθηση στα χαμηλά του ηλεκτρικού σε ροπή
      Σε ev σου λεώ πρέπει να σαι γκαζακιας γιανα πάρει ο θερμικός .Μέχρι τα 45-50 δεν μπαίνει ο θερμικός. Το έχεις στο D και σου φορτίζει.. στο φανάρι με D μένεις και σου φορτίζει όπως λέει η τογιοτα.. Εχει την δυνατοτητα να βάλεις B σε μεγάλες κατηφόρες που προσωπικα μου την πήγε απο τις 2 στάθμες στις 7 σε 4 λεπτά

    • αυτο δεν ηξερα..οτι εχει να το διαλλεξεις να ειναι αποκλειστικα με ρευμα !!!! ειδικα μεσα στην πολη…πρεπει να εισαι ΜΟΝΟ ρευμα χαλαρα !!!

      υ.γ εχει και μπριζα ? δεν νομιζω….απλα ρωταω για να ειμαι σιγουρος !!

    • Mitsos Ribopaido

      Αν ειχε πρίζα θα τανε το τέλειο.. Αλλα τα μαγνητικά φρένα , η ανάκτηση και ο θερμικός είναι υπεραρκετά για να το φορτίσουν γρήγορα.. Αλλα γενικά στην πόλη μέσα μπουρνάζι και αυτα δεν χαλάς ρεύμα..Ειδικα αν πας 20-30 οταν ψάχνεις για θέση δεν πέφτει ρε φίλε.. Και στο φρένο σου ανακτάει αρκετή ποσότητα

    • Tomtom

      Καλοτάξιδο. Μια συμβουλή αν θέλεις θα σου δώσω. Μην το έχεις συνέχεια στο eco. Να χρησιμοποιείς και το normal mode που και που και θα σου κρατήσει πολύ περισσότερο τις μπαταρίες. Τα έχουμε σαν εταιρικά τα υβριδικά και τα πετρέλαια yaris και γράφουν 500km κάθε μέρα.

    • Mitsos Ribopaido

      Φίλε μου δεν πολυασχολήθηκα με αυτά ακόμα.. Το έχω είτε σε εκο είτε σε ev προς το παρον πολύ..Αλλα χτες ανοιξα το Power για τον θερμικο να δουλεψει.. γενικα το αφηνω μονο του να κρατάει τις ισορροπίες..Αρα πως προτείνεις να το χρησιμοποιω?

    • Tomtom

      Πχ να μια στις πέντε φορές χρήση να μην το έχεις στο eco. Εμάς μας το είπαν από την Toyota επειδή κάνουμε πολλά χλμ και ξεζουμιζουμε τις μπαταρίες. Δεν παθαίνει κάτι, απλά μετά από πολύ καιρό χρήσης πχ 50000 η μπαταρία θα αντέχει λιγότερο και θα δουλεύει περισσότερο το θερμικό. Πάντως να ξέρεις είναι σκυλιά.

    • Mitsos Ribopaido

      Φίλε το λατρεύω ήδη , αθόρυβο τρομερό σε όλα.. Το bi tone ασπρο μαυρο έχω..Το αγαπώ πραγματικά..Αλλα έχεις δικιο για τις μπαταρίες. Αλλα για να καταλάβεις 1500 χιλιόμετρα έχω κάνει και έχω φάει μονο το 1/6 του καυσίμου… Μιλάμε τρομερη οικονομία..Και ανετο στην οδηγηση

    • Tomtom

      Ναι είναι πολύ ξεκουραστο αυτοκίνητο. Να είσαι καλά να το χαίρεσαι και πάλι καλοτάξιδο.

    • Mitsos Ribopaido

      Σε ευχαριστώ πολύ. Του έκανα χτες και Update ΣΤΟ ηχοσύστημα και πετάει.. Τώρα πήρα ενα φόβο αν και ηλεκτρολογος απο αυτα π λές αλλα οκ θα προσεχω..Ευχαριστώ

    • Tomtom

      Να μη φοβάσαι. Δεν θα χαλάσει κάτι. Απλά μας είπαν ότι βοηθάμε τη διάρκεια απόδοσης της έτσι.

    • Mitsos Ribopaido

      Τέλεια.. Η κοπελιά που το πέρνει για κέντρο και αυτα σταμάτα ξεκίνα, έχει μείνει άναυδη… Πραγματικά εύκολο σαν ποδήλατο..Σε ευχαριστώ και παλι θα σε ενοχλήσω αν έχω απορια

    • Tomtom

      Οπότε θέλεις ευχαρίστως

    • Agony

      φίλε μου ΜΗΝ φοβάσαι για τις μπαταρίες ότι λένε ειναιι.μυθος αν γίνει κάτι είναι να πέσει ελάχιστα η απόδοση… Αυτό ποθβθα προσέχεις είναι να ΜΗΝ ζεσταίνονται…παντα θα έχεις ανοιχτό τον αεραγογο στο πίσω κάθισμα…. Αν βάλεις πράγματα η τον κλήσεις θα κάνεις ζημιά και όχι το πρόγραμμα eco.

    • Agony

      update ? πως για πες ?

    • Mitsos Ribopaido

      Ευκολα περα απο το Software update που το έκανε πολυ καλύτερο, είχε τα παντα έτοιμα απο πίσω έβαλα απλά ένα δέκτη tV και έχω και τηλεόραση τώρα με εξωτερικο κοντρολ στο ηχοσύστημα

    • Agony

      χμμ το update μόνος σου με usb? η στην αντιπροσωπεία?

    • Mitsos Ribopaido

      Αντιπροσωπεία..Ειδικα στο hybrid δινει πολλα!

    • Agony

      ευχαριστω θα παω Κάι τα 2.

    • Mitsos Ribopaido

      Αμε αμε λεει πολυ

    • Agony

      να το έχεις στο eco η νορμάλ δεν παίζει ρόλο για τις μπαταρίες… Αυτό που λένε στην τογιοτα είναι άσχετο… Η μπαταρίες χαλάνε μόνο λόγο θερμοκρασίας δλδ σε πολύ ζέστες χώρες και όταν πιέζουμε τέρμα γκάζι συνέχεια… και αν το κάνεις αυτό θα πέσει η απόδοση μετά από 10 χρόνια λίγο… οπότε μην σκας.

    • Agony

      μεχρι70 χιλιόμετρα περίπου κοντερισια μου έχει τύχει μόνο μπαταρία… Αλλά δεν εί άι αυτό ο σκοπός.

    • Agony

      Κατά ένα περίεργο λόγο που δεν το πίστευα…ομως ισχύει εί άι ότι όντος στρωνεται…κανενα άλλο αμάξι δεν είχα δει διαφορά από το στρώσιμο το hybrid όμως έχει.

    • Agony

      να ξέρεις ότι μετά τις 12.000 χιλιομετρα ανοίγει το hybrid θα δεις μεγαλη διαφορα.το ντίζελ τώρα μετά από 13.000 είναι ακριβός το ίδιο.

    • Agony

      Έχω και το diesel και hybrid . το diesel μου κάνει 5.1 εθνική και 5.8 μέσα με όχι οικονομική οδήγηση και το hybrid μου κάνει 5.2 μέσα και 6.0 εθνική..παω με 120 -130 περίπου. Το diesel έχει ροπή όμως δεν έχει το τέλειο αυτόματο του hybrid.Και το hybrid στην εθνική κάνει ένα βουητό που συνηθίζετε μετά από λίγο.

    • Mitsos Ribopaido

      Καταρχάς ago ευχαριστω για όλα.. Σαν ειδικότητα γνωρίζω για τις μπαταρίες αλλα σαν καινούργιο μου λένε πολλά και έχω το αγχος το τρελό..Αλλα πλεον το οδηγάω κανονικα και δεν κοιταω κοντερ και αυτα.. Αεραγωγος ανοιχτος συνεχεια και ταξιδια που έκανα .. Μέσα στην πόλη έχω δει απιστευτες καταναλώσεις και γουστάρω.. Οι ανεσεις μεσα τρομερές! Αρα λες έχω πολλά να δώ ακόμα?

    • Agony

      είναι από τους τυχερούς που τυχαίνει να έχω οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα το Yaris είναι ότι πιο βαρετό ουδέτερο έχω οδηγήσει.. και αυτό είναι καλό για το ύφος του. Τα πάντα στο αυτοκίνητο είναι φτιαγμένα για να μην σε προκαλούν από την ανάρτηση τα μαλακά καθίσματα το κόψιμο στο τιμόνι τα πάντα. Και έτσι πρέπει κανένα ένα αστικό αμάξι. Μέσα είναι από τα μεγαλύτερα μικρά και κάτι βασικό είναι τα τζάμια πίσω που είναι μεγάλα . Για τα λεφτά του νομίζω είναι ότι καλύτερο . Για την πόλη το υβριδικό είναι φοβερό απλά οκ δεν έχει ροπή. Έχει όμως το καλύτερο αυτόματο σασμαν πόλης το Ibiza με το σειριακό κλοτσαει πολύ αν και γρήγορο. Επίσης στο γιαρις μπορεί να μην νιώθεις ότι τραβάει λόγο του ότι δεν αλλάζει ταχύτητες όμως στηνπραγματικοτητα πάει μια χαρά. Να βάζεις πάντα 100αρα βενζίνα και θα δεις μεγάλη διαφορά στην εθνική οδό μετά τις 12.000 χιλιόμετρα… και στις 10.000 να αλλάξεις λάδια άσχετα το τι σου λέει η τογιοτα

    • Mitsos Ribopaido

      Για τα λάδια εννοείται ναι.. 100αρα βάζω απο γνωστό που εμπιστεύομαι.. ;) ολα καλα και το χαίρομαι καθε στιγμη

  • SAMURAI-66

    Πρεπει να εχουν τεραστια εμπιστοσυνη στον εαυτο τους και στο μοντελο τους οι γιαπωνεζοι για να προχωρησουν σε στοχευμενες βελτιωσεις χωρις να πειραξουν την γενικη εικονα του εξωτερικα και ισως η μεγαλη απηχηση στο κοινο να ειναι η αιτια για αυτο.
    Ωραια η νεα μασκα με την κυψελοειδη μορφη της κλεβει κατι απο την πολυτελη lexus και το κανει ξεχωριστο διαθετοντας τον απαραιτητο δυναμισμο τα μοτερ και ο ποιοτικος διακοσμος στα υπερ οπως και οι χωροι ενω στον τομεα ασφαλεια εχει το πανω χερι αναμφισβητητα.
    Αν μεχρι σημερα εκανε στην ελλαδα αγωνα πρωτιας χωρις αντιπαλο τωρα θα εχει ξεκαθαρα το στεμμα στο τσεπακι του χωρις μεγαλο κοπο μετα τα βελτιωμενα χαρακτηριστικα του αποτελοντας την πρωτη επιλογη στην κατηγορια του.
    Θελω να δω τα δυναμικα χαρακτηριστικα στο διπορτο κομπρεσορατο που οσονουπω θα κανει την εμφανιση του και θα αποτελεσει την κορωνιδα στο ονομα yaris οπως βεβαια να δουμε και την τιμη που θα ειναι αλμυρη σιγουρα.

    • mother1russia

      ΜΠΕΕΕΕΕΕΕ ΜΠΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ

    • giannisb

      Οταν η αγαπημένη μας toyota δεν αλλάζει το design της:..
      “Πρεπει να εχουν τεραστια εμπιστοσυνη στον εαυτο τους και στο μοντελο τους οι γιαπωνεζοι για να προχωρησουν σε στοχευμενες βελτιωσεις χωρις να πειραξουν την γενικη εικονα του εξωτερικα και ισως η μεγαλη απηχηση στο κοινο να ειναι η αιτια για αυτο.”

      Όταν το ίδιο κάνει όμως η vw
      1″Οπως μπορω να διακρινω και δεν αποτελει καμια εκπληξη βεβαια το μονο που διατηρησαν ειναι το ονομα γιατι το υπολοιπο ειναι ενα tiguan απλα και τιποτα παρα πανω.
      Συνηθισμενα πραγματα δηλαδη για να μην σπασει η μονοτονια…καποιος να τους ξυπνησει απο τον ληθαργο επιτελους γιατι ελπιδα δεν υπαρχει!!”
      https://www.autoblog.gr/2017/03/22/h-prwth-pshfiakh-diarroh-tou-neou-vw-t-roc/

      2″Το καινουργιο και ελκυστικο απο που προκυπτει οπως διατεινονται??
      Εγω βλεπω απλα ενα φεις λιφτ στο προηγουμενο….βαρετο!”
      https://www.autoblog.gr/2017/03/17/auto-einai-to-neo-vw-polo/

      3″Το πρωτο vw επιτελους που μπορεις να το κοιταξεις χωρις να σε πιασει νυστα…το εσωτερικο του αντιθετα θυμιζει μοντελο 20ετιας!”
      https://www.autoblog.gr/2017/03/06/volkswagen-arteon-2018/

      4″Ουσιαστικα Jetta σε μεγαλυτερες διαστασεις οχι κατι το ιδιαιτερο και μαλλον απροσωπο και βαρετο χωρις κατι ξεχωριστο πανω του με την γνωστη συνταγη vw τα παντα ολα τα παντα ιδια.
      Στον δρομο κανει εντυπωση το μεγεθος του και ειναι ο μονος λογος να γυρισεις πανω του το βλεμμα σου αλλιως περναει τελειως αδιαφορο.”
      https://www.autoblog.gr/2017/03/01/test-drive-dokimazoume-to-vw-passat-1-6-tdi/

    • τωρα επιτελους καταλαβες για ποιον ακριβως λογο ..το GOLF kai η 911 κρατανε αυτην την ταυτοτητα τους…..επρεπε να το κανει η ΤΟΥΟΤΑ για να βγαλεις τις ιαπωνικες παρωπιεδες σου…..αλλα δεν πειραζει..κιαλο αργα….παρα ποτε !!!

    • SAMURAI-66

      Συγκρινεις ενα μοντελο της toyota με τα vw στο συνολο τους με διαφορα σηματα που ειναι απο το 1945 μεχρι σημερα ιδια?
      Εχει ταυτοτητα ο βατραχος η και το αλλο κουτι της vw πιστευεις?
      Απο που και ως που?Απο την ADAC η τα διαφορα μεσα που τα προβαλουν και σας εχουν κανει πλυση εγκεφαλου?
      Τωρα ποιος φορα παρωπιδες,εγω η εσυ και οι παρεα σου που δεν χανετε ευκαιρια να δειξετε την αγαπη σας στα παιδια της μερκελ λες και σας ταιζουν σανο?
      Ισως για αυτο βελαζει ο μπαγλαμας απο πανω!!
      Ημαρτον με την παρτη σας πια…ξυπνηστε πριν σας δεσουν χειροποδαρα οι γοτθοι φιλοι σας!!

    • απλα συμφωνα με τη λογικη σου..η VW το ειδε 40 χρονια νωιτερα !!!
      ασε την ADAC…οι φιλοι σου οι ιαπωνες..το ειχαν βγαλει καλυτερο αυτοκινητο το 2013…..
      αλλα τι λεω..και αυτοι πουλημενοι απο τους κακους τους γοτθους !!!!
      βγαλε τις ιαπωνικες παρωπιδες σου….
      https://www.autoblog.gr/2013/11/25/volkswagen-golf-named-japanese-car-of-the-year/

    • ad276

      Πρωτια στην Ελλαδα;Προσεξε τι ερχεται στην κατηγορια σε λιγο καιρο…..νεο swift….νεο rio…..,νεο micra….νεο ibiza….νεο fiesta….. ολα τους εξαιρετικα αυτοκινητα .Το μονο που αξιζει στο yaris ειναι το ονομα που φερει κατα τα αλλα δεν αξιζει με τιποτα κατι παραπανω απο τα προαναφερθεντα.Οσο για τα υβριδικα οταν αρχιζουν να τα φτυνουν οι μπαταριες και θελουν αντικατασταση ελα να με βρεις……… ;) ;)

    • Αννίβας

      NEO C3!!!

    • ad276

      Ναι σωστα αλλα αυτο δεν βλεπεται!!!!!!!!!!
      (προσωπικη μουαποψη) :)

    • Agony

      φίλε μου δεν έχεις ιδέα από αυτοκίνητα. οι μπαταρίες είναι πιο πιθανό να αντέξουν από τα τούρμπο μοτέρ και αυτό είναι γεγονός. Δεύτερον το γιαρις είναι τρομερά αξιόπιστο. Τρίτον το γιαρις μέσα είναι χειρότερο ποιοτικά από polo fiesta και χειρότερο σε σπορ οδήγηση από το φιέστα. Εμφανισιακά το νέο c3 είναι πιο μοντέρνο λόγο mini suv. Το Ibiza είναι στα περιφερειακά του απαράδεκτο .. Όμως με καλά μοτερακια και τιμές.
      Με λίγα λόγια τέλειο αμάξι δεν υπάρχει. Όμως το να ξέρουμε τι παίρνουμε δεν είναι κακο.
      Να μου πεις για τους διακόπτες του γιαρις οκ… Αλλά το κιβώτιο σε 6αρι ντίζελ και το αυτόματο σε hybrid είναι κορυφαία όπως και τα φρένα δίσκους μπρος πίσω… Όπως και ότι το hybrid είναι οκ στην πόλη όμως εξω κάνει θόρυβο…. Δεν είναι κακό να μην έχουμε παρωπίδες.

    • a_f_a

      σωστότατος.
      εγω τωρα ειμαι μεταξυ Σουιφτ και Γιαρις Υβριδικό αλλά αν ειναι να παω στα 16+ -17 για Γιαρις υβριδικό, τοτε παω στο Σουιφτ με 6αρι αυτοματο με αλλαγες και με το χέρι και με το φοβερο 1.0 κινητήρα.
      ομως το νεο Γιαρις ειναι εμφανισιακά πολύ χειρώτερο από το προηγούμενο. γουστα αυτά όμως.
      δινεις όμως πολυ καλες πληροφορίες για το υβριδικό.

    • Agony

      Σωστος οδηγος είναι αυτος που αγοραζει το αμαξι που είναι στα μετρα του… και όχι αυτό που του λενε ….
      Εσεις προφανος και κανατε καλη επιλογή εφόσον είναι στα μετρα σας.
      Κατά την γνωμη μου τωρα το Yaris είναι ομορφουλικο για το μέγεθος του μεσα… μην ξεχναμε εχει τεραστιους χωρους και μεγαλα παραθυρα.
      Το Σουίφτ εχει έναν υπεροχο 1.000 κινητιρα που τραβάει και εχει μικρη καταναλωση στο ταξιδι , όμως λιγο μεγαλη μεσα στην Πολη , ένα μικρο κακο είναι ο θορυβος στο ρελαντί που θυμιζει ένα πιο ηρεμο DIesel , Στον δρομο όμως είναι μια χαρα….
      Κατι άλλο βασικο που εχει το Σουίφτ και δεν εχει κανενα αυτοκινητο είναι .. ότι Εχει ολλες τις προδιαγραφες Ασφαλειας και είναι μονο 800 και κατι Κιλα … Πραγμα που είναι ΘΑΥΜΑ για το ειδος του αυτοκινητου και χωρις χρηση σαφος αλουμινιου και καρβον το σασι και την λαμαρινα … Οποτε μιλαμε για Βαρος που ειχαν τα 106 Saxo Punto , Όμως με ολλες τις σημερινές προδιαγραφες .
      Πραγματικα μου κανει εντυπωση ότι κανεις δεν νοιάζεται για το βαρος.

    • a_f_a

      Η εμφανιση ειναι υποκειμενική φυσικά.
      Οντως το Γιαρις έχει φοβερούς χώρους μέσα, πολύ άνετο, πράγμα που το Σουιφτ δεν έχει δυστυχώς (βεβαια καλύτερα από το προηγούμενο).
      Ηλπιζα η Τογιοτα να βγάλει ένα ενετλώς νεο αυτοκίνητο, που δυστυχώς δε το έκανε. Αντιθετα σε αυτη τη γενιά η Σουζουκι τόλμησε ενα εντελώς νεο σχήμα και όπως αναφέρεις με θεαματική εξοικονόμηση βάρους και αρκετές νέες τεχνολογίες.
      Οντως, αν και τα περιοδικά αναφέρουν το βάρος του Σουιφτ, στα σχόλια γενικά, δε μιλάει πολύς κόσμος για αυτό το επίτευγμα της Σουζουκι.
      Επισης, μου αρέσει που το Σουιφτ ειναι κατσκευασμένο στην Ιαπωνία (αν και ίσως να μη παίζει σημαντικό ρόλο).

      Να ρωτήσω αν ξέρεις, για της μπαταρίες κατι που έιχα ακούσει στα υβριδικά και οτι εκπέμπουν κάποια ακτινοβολία, ξέρεις κάτι; Πιο πολύ το σκέφτομαι αυτό εαν κάνουμε παιδί και αυτό κάθεται πάνω από τις μπαταριες του υβριδικού συστήματος (αν τελικά θα έπαιρνα Γιαρις)

    • Agony

      Το που κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο δεν παίζει απόλυτος κανένα ρόλο, αυτό που παίζει ρόλο είναι οι προδιαγραφές της κατασκευής.
      Όσο έχει να κάνει με τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος η ακτινοβολία δεν εκπέμπεται έχει λυθεί 100% αυτό πρόβλημα έδω και πολλά χρόνια , το μεγάλο πρόβλημα είναι τα μαγνητικά πεδία που δυστυχώς δεν μπορούν να είναι μηδενικά… Για αυτο το λόγο και μεγάλες σοβαρές εταιρείες περνάνε πολλά τεστ… το Yaris Hybrid παράγει πολύ πιο κάτω από το όριο ασφαλείας. Οπότε όχι δεν υπάρχει πρόβλημα. Να φοβάστε όμως Μπαταρίες από αυτοκίνητα που Δεν έχουν πάρει έγκριση. Τ αμαγνητικα πεδία μπορούν να προκαλέσουν άσχημα πράγματα στον άνθρωπο.
      Κανονικά θα μπορείτε να ζητήσετε και χαρτί από την Toyota Global που να λέει το αποτέλεσμα του Τεστ μαγνητικού πεδίου…. Πραγματικά μου κανει εντύπωση που ρωτατε κατι τέτοιο … συνήθως… οι περισσότεροι είναι άσχετοι και ρηχοι στις ερωτήσεις τους … του στυλ πόσο κάνει 0-100 Ένα αμάξι.

    • a_f_a

      Agony, ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
      Κανονικά δε θα το ήξερα μιας και δεν ειμαι σχετικός με τα της φυσικής. Ωστόσο, θυμαμαι σχετικά πριν αρκετό καιρό κάπου διαβασα σχετικό ερώτημα το οποίο ποτέ δε πήρε καμία απάντηση. Παντως και από τη Τογιοτα, ποτέ δεν είδα να ενημερώνει σχετικά με το θέμα αλλά ακόμα πιο αρνητικό ειναι οτι ο Τυπος δεν αναφέρει τίποτα σχετικά.
      Κατι όπως το SAR με τα κινητά που κάποτε βούηζε ο κόσμος και τώρα δε μιλάει κανείς.
      Ευχαριστώ και πάλι.

    • Agony

      10 χρόνια εγγύηση οι μπαταρίες… τα 1.000ρακια τουρμπο με τα 100 φεύγα άλογα πόσα χρόνια εγγύηση δίνουν? 2 μόνο? Για να μην παρεξηγηθώ οδήγω και corsa 1.4 Ibiza 1.4 turbo yaris hybrid and diesel Clio diesel fiesta 1.0t… Κανένα δεν είναι τέλειο.

    • ad276

      Αγαπητε agony δεν εχω παρωπιδες με καμμια εταιρεια γιατι οδηγω golf και aygo.Φυσικα και συμφωνω για την αξιοπιστια του yaris (τουλαχιστον στα ατμοσφαιρικα μοτερ) αλλα και γενικοτερα της toyota καθως διαθετω aygo.Φυσικα και συμφωνω οτι δεν υπαρχει τελειο αμαξι.Απλα ειμαι κατα των ηλεκτρονικων και των νεων τεχνολογιων συμπεριλαμβανομενης και της υβριδικης.Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω εμπειρια απο υβριδικα ουτε προσωπικη αλλα ουτε και απο καποιον γνωστο,αλλα επετρεψε μου να εχω τις αμφιβολιες μου.Τελος να σου πω οτι τις ιδιες αμφιβολιες εχω και για τα πασης φυσεως τουρμπακια που κυκλοφορουν.Ευτυχως για εμενα το golfακι μου ειναι απο τα τελευταια ατμοσφαιρικα που κυκλοφορησαν (ναι ειναι1400αρι με 75 αλογα).
      Και ενα τελευταιο περιστατικο θα σου πω.Οταν το 2004 αγορασα το golf ειχα ενα γνωστο μεσα στο συνεργειο της toyota Ελλας ο οποιος ακουγωντας την επιλογη μου,μου ειπε να το κρατησω οσα περισσοτερα χρονια μπορω,γιατι αυτα που ερχονται ειναι αστα…….. και πραγματικα δικαιωθηκε,μετα απο 13 χρονια ειμαι ευχαριστημενος απο την επιλογη μου εκτος απο ενα πραγμα……… το πηρα διπορτο και τωρα που ερχεται οικογενεια……. χρειαζεται αλλαγη.Και τωρα ερχεται το καυτο ερωτημα…..Τι παιρνω; Με συγχωρεις για την μακροσκελη μου απαντηση ελπιζω να μην κουρασα……:)

    • ad276

      Αγαπητε agony δεν εχω παρωπιδες με καμμια εταιρεια γιατι οδηγω golf και aygo.Φυσικα και συμφωνω για την αξιοπιστια του yaris (τουλαχιστον στα ατμοσφαιρικα μοτερ) αλλα και γενικοτερα της toyota καθως διαθετω aygo.Φυσικα και συμφωνω οτι δεν υπαρχει τελειο αμαξι.Απλα ειμαι κατα των ηλεκτρονικων και των νεων τεχνολογιων συμπεριλαμβανομενης και της υβριδικης.Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω εμπειρια απο υβριδικα ουτε προσωπικη αλλα ουτε και απο καποιον γνωστο,αλλα επετρεψε μου να εχω τις αμφιβολιες μου.Τελος να σου πω οτι τις ιδιες αμφιβολιες εχω και για τα πασης φυσεως τουρμπακια που κυκλοφορουν.Ευτυχως για εμενα το golfακι μου ειναι απο τα τελευταια ατμοσφαιρικα που κυκλοφορησαν (ναι ειναι1400αρι με 75 αλογα).
      Και ενα τελευταιο περιστατικο θα σου πω.Οταν το 2004 αγορασα το golf ειχα ενα γνωστο μεσα στο συνεργειο της toyota Ελλας ο οποιος ακουγωντας την επιλογη μου,μου ειπε να το κρατησω οσα περισσοτερα χρονια μπορω,γιατι αυτα που ερχονται ειναι αστα…….. και πραγματικα δικαιωθηκε,μετα απο 13 χρονια ειμαι ευχαριστημενος απο την επιλογη μου εκτος απο ενα πραγμα……… το πηρα διπορτο και τωρα που ερχεται οικογενεια……. χρειαζεται αλλαγη.Και τωρα ερχεται το καυτο ερωτημα…..Τι παιρνω; Με συγχωρεις για την μακροσκελη μου απαντηση ελπιζω να μην κουρασα……:)

    • Agony

      ο κολλητός μου έχει golf 1.4 75ps μέσα είναι πιο ποιοτικό από το νέο γιαρις όχι το ίδιο όμορφο κατά την γνώμη μου αλά σίγουρα ποιοτικότερο. Το.μοτερ του είναι σκυλί όντος… Το πιο σημαντικό είναι ότι έρχεται οικογένεια και θα δεις ότι το πρώτο που θα θέλεις είναι να είναι το παιδί ασφαλές… Η γνώμη μου είναι να περιμένεις λίγο να ζήσεις 3 μήνες με το νέο μέλος με το παλιο.αμαξι σου και θα δεις απο.μονος σου τι ανάγκες έχεις. καλές γιορτες

    • ad276

      χρονια πολλα φιλε μου.Δεν ξερω αν ο κολλητος σου εχει το 4αρι η το 5αρι.παντως το δικο μου 5αρι εχει θεματακια ποιοτητας οπως ξεφτισματα σε διακοπτες και τιμονι και αποκοληση ουρανου παρολο που το αμαξι ειναι σε γκαρζ.παρολα αυτα δεν τριζει τιποτα μετα απο 13 χρονια και 113κ χλμ.παντως σαν αλλαγη προσανατολιζομαι στο νεο Ιμπιθα το νεο Μικρα το νεο Ριο αλλα και το Μπαλενο.

    • Agony

      το 5αρι… με τους διακόπτες ναι έχει θέμα όμως είναι λογικό διότι είχαν επικάλυψη μαλακού υλικού… αν δεις τα Japan είναι σκληρά.Ομως μετά από τόσα χρόνια δεν τρίζει… ότι Japan αμάξι είχα Εκτός από την carina2 του 1990 ,είχαν τρίξιμο. Εγώ θα αγόραζα το νέο Micra,yaris,Clio…απο τα μικρά.χμμμ και το fiesta αν και λίγο σκληρή η ανάρτηση για city car.

  • Mika

    H μικρη διαφορα στη τιμη απο τον χιλιαρη κανει το 1500 μονοδρομο σαν επιλογη..Παρολο που τα νουμερα του ειναι απλως αποδεκτα..
    Εκτος αν καποιος προτιμησει τις οικολογικες ανησυχιες του υβριδικου…

  • Φωτόνιον

    Άλλο ένα supermini που ξεκινάει στα 12 χιλιάρικα με τον τρικύλινδρο χιλιάρι… Χμμμ….
    Μάλλον το swift είναι πολύ καλύτερο value for money με 1.2, 90hp, τετρακύλινδρο (κι όχι κουδουνίστρα, όσα τρικύλινδρα οδήγησα νοιώθω τους κραδασμούς κι ας λέγανε τα περιοδικά πως δε νοιώθεις τίποτα)

    • Tony T

      συμφωνώ μαζί σου , εκτός από τις κουδουνίστρες….
      έχεις οδηγήσει FORD τρκύλινδρο;;;

    • Sofian

      Εχεις εμπειρια απο φορντ τρικυλινδρο?? Αν ναι πες μου την εμπειρια σου…

    • Φωτόνιον

      Σε test drive φίλε μου. Και ναι μεν ήταν λίγο καλύτερο από τα άλλα, αλλά και πάλι -ιδιαίτερα σε χαμηλές στροφές- καταλάβαινες τον τρικύλινδρο. Τώρα αν του είχαν πιεί το αίμα στην εταιρία και του έμειναν κουσούρια δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Ένας κάτοχος μπορεί να μοιραστεί τη δική του εμπειρία.

    • Tony T

      Θα σου πω ότι αν έβαζα βαθμολογία για τους κραδασμούς και την ομαλή λειτουργία θα ήταν 9 στη X3 2.0 του 2008 , 8.5 στο fordακι 1.0 ecoboost 2016 και ενα 7.5στην A159 2.2 του2010 …
      Και το λέω από προσωπική εμπειρία…

    • Φωτόνιον

      Λες να ήταν ταλαιπωράκι αυτό που οδήγησα στην αντιπροσωπεία απ τα πολλά test drives? Δεν το αποκλείω. Άλλωστε και ο ειδικός τύπος με τα λεγόμενά σου συμφωνεί. Μπορεί να ήταν και κανένα στουκαρισμένο κι ανέλαβε ρόλο test drive… Ποιος ξέρει… Σαν αυτοκίνητο δεν έχω να του προσάψω κάτι, απλά μπορούσα ξεκάθαρα να καταλάβω ότι κάτω απ το καπό είχα τρικύλινδρο μοτέρ (στο ρελαντί οι κραδασμοί περνάγαν μέσα). Αλλά το ξαναλέω: Εμπειρία από ένα μεμονωμένο test drive, όχι ιδιοκτήτης.

    • Agony

      Αλήθεια είναι… Όμως το Φορντ δεν ακούγεται μέσα ίσως λόγο καλής μόνωσης.

  • Sofian

    Η μασκα μπροστα περνει βραβειο ασχημιας μαζι με το πισω μερος του καινουριου σιβικ με τα τετραγωνα…
    Προσωπικη αποψη μην πεσουν τα φανμποις να με φανε….
    Κατα τα αλλα εχει καλες αλλαγες κυριως μεσα που βαλανε επιτελους μαλακα πλαστικα…τελος ο 1.5 μια χαρα κινητηρας φαινεται…δεν βαζει φωτια στην ασφαλτο αλλα θα ειναι οικονομικος
    Αυτα!!!

    • Agony

      Μέσα και μαλακά πλαστικά που βάλανε και τα 2 γιαρις μου τρίζουν από το πρώτο χρόνο. είναι χρόνια πίσω στη ποιότητα μέσα. το corsa μου 6 χρόνων δεν ακούς τίποτα… άσχετα αν μου έχει βγάλει αλλά διαφορά προβλήματα.. ψυγείο νερό κτλ κτλ

    • Sofian

      εμενα το κορσα μου δεν τριζει καθολου το επιβεβαιωνω και γω αλλα επισης δεν μου εχει βγαλει και τα προβληματα που λες πανω…δοξα το Θεο δηλαδη ακομα τπτ…απολυτος τπτ!!!

  • Rebel

    Γιώργο καλησπέρα.
    Σε διαβάζω εδώ και κάμποσο καιρό που γράφεις, σε εκτιμώ και για αυτό γράφω την παρατήρησή μου σε εσένα:
    Δεν γνωρίζω αν αυτό γίνεται λόγω των νέων κανονισμών CO2 emissions WLTP vs των παλιών NEDC, αλλά πηγαίνοντας να δω το Opel Corsa 1.3 Diesel συνειδητοποίησα πως οι ρύποι του, από 82 εκτινάχθηκαν στα 94g!!!!!!!
    Όπερ και σημαίνει πως πλέον το αγαπητό ντιζελάκι πληρώνει τέλη!!!!!!!!!!!!!
    Ομοίως για το VW Polo, οι αριθμοί του οποίου έχουν αλλάξει εδώ και καιρό.
    Το δε Yaris έχει 91g, το μόνο που ακόμα (;) “κρατάει” φαίνεται πως είναι το Clio με 85g.
    Νομίζω πως ένα άρθρο για το ποια αυτοκίνητα ΔΕΝ πληρώνουν ακόμα τέλη πρέπει να γραφτεί, βάσει των νέων δεδομένων.
    Απλά δίνω τροφή για σκέψη, ίσως και άρθρου.
    Να είσαι καλά και ελπίζω να δεις το σχόλιό μου.