Μόλις μια εβδομάδα μετά από την είδηση που ήθελε την Mazda να παρουσιάζει την έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα χωρίς μπουζί, η ιαπωνική εταιρία έκανε τις επίσημες ανακοινώσεις.

Ο νέος κινητήρας έχει ονομαστεί SKYACTIV-X και χρησιμοποιεί το σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Τι σημαίνει αυτό; Ότι η ανάφλεξη θα γίνεται μέσω της συμπίεσης, δηλαδή χωρίς τη χρήση μπουζί, δηλαδή όπως οι κινητήρες diesel! Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.

Ο νέος supercharged κινητήρας, ο πρώτος βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί παγκοσμίως, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο Skyactiv-X κινητήρας είναι ο Skyactiv βενζινοκινητήρας δεύτερης γενιάς και θα παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους σημερινούς Skyactiv κινητήρες, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20% με 30%.

Στόχος της Mazda είναι μέχρι το 2030 να μειώσει τον μέσο όρο CO2 του ομίλου κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ απώτερος στόχος είναι η μείωση αυτή να αγγίξει το 90% μέχρι το 2050. Η Mazda θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να τελειοποιήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θεωρεί πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από αυτούς για πολλά χρόνια ακόμη.

Από το 2019 και μετά η Mazda θα βγάλει στην αγορά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο αρχικά δεν θα πωλείται παγκοσμίως, αλλά μονάχα στις αγορές που έχουν ήδη στραφεί στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Το 2020 η ιαπωνική εταιρία θέλει να ξεκινήσει τις δοκιμές της αυτόνομης τεχνολογίας που ήδη ετοιμάζει, έτσι ώστε αυτή να αποτελεί βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της από το 2025 και έπειτα. Το 2020 θα παρουσιάσει την δεύτερη γενιά του SKYACTIV-D πετρελαιοκινητήρα, ενώ την ίδια χρονιά θα παρουσιάσει το Co-Pilot Concept. Έναν χρόνο νωρίτερα θα μας παρουσιάσει την σχεδιαστική γλώσσα Kodo Design 2, το SKYACTIV-σώμα και σασί δεύτερης γενιάς όπως επίσης και ένα νέο πρωτότυπο. Το 2021 θα δούμε στην αγορά την plug-in υβριδική έκδοση του SKYACTIV-X κινητήρα, ο οποίος θα καταναλώνει ακόμη λιγότερο καύσιμο, εκπέμποντας λιγότερους ρύπους.