Μόλις μια εβδομάδα μετά από την είδηση που ήθελε την Mazda να παρουσιάζει την έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα χωρίς μπουζί, η ιαπωνική εταιρία έκανε τις επίσημες ανακοινώσεις.

Ο νέος κινητήρας έχει ονομαστεί SKYACTIV-X και χρησιμοποιεί το σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Τι σημαίνει αυτό; Ότι η ανάφλεξη θα γίνεται μέσω της συμπίεσης, δηλαδή χωρίς τη χρήση μπουζί, δηλαδή όπως οι κινητήρες diesel! Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.

Ο νέος supercharged κινητήρας, ο πρώτος βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί παγκοσμίως, αποτελεί μέρος της στρατηγικής Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Ο Skyactiv-X κινητήρας είναι ο Skyactiv βενζινοκινητήρας δεύτερης γενιάς και θα παράγει 10%-30% περισσότερη ροπή σε σχέση με τους σημερινούς Skyactiv κινητήρες, με την κατανάλωση να μειώνεται κατά 20% με 30%.

Στόχος της Mazda είναι μέχρι το 2030 να μειώσει τον μέσο όρο CO2 του ομίλου κατά 50% σε σχέση με το 2010, ενώ απώτερος στόχος είναι η μείωση αυτή να αγγίξει το 90% μέχρι το 2050. Η Mazda θα συνεχίσει τις προσπάθειές της να τελειοποιήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς θεωρεί πως η πλειοψηφία των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από αυτούς για πολλά χρόνια ακόμη.

Από το 2019 και μετά η Mazda θα βγάλει στην αγορά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο αρχικά δεν θα πωλείται παγκοσμίως, αλλά μονάχα στις αγορές που έχουν ήδη στραφεί στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Το 2020 η ιαπωνική εταιρία θέλει να ξεκινήσει τις δοκιμές της αυτόνομης τεχνολογίας που ήδη ετοιμάζει, έτσι ώστε αυτή να αποτελεί βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της από το 2025 και έπειτα. Το 2020 θα παρουσιάσει την δεύτερη γενιά του SKYACTIV-D πετρελαιοκινητήρα, ενώ την ίδια χρονιά θα παρουσιάσει το Co-Pilot Concept. Έναν χρόνο νωρίτερα θα μας παρουσιάσει την σχεδιαστική γλώσσα Kodo Design 2, το SKYACTIV-σώμα και σασί δεύτερης γενιάς όπως επίσης και ένα νέο πρωτότυπο. Το 2021 θα δούμε στην αγορά την plug-in υβριδική έκδοση του SKYACTIV-X κινητήρα, ο οποίος θα καταναλώνει ακόμη λιγότερο καύσιμο, εκπέμποντας λιγότερους ρύπους.

  • DJ_D

    Με το να γράφουν SPARK controlled…, σημαίνει ότι χρησιμοποιούν μπουζί…
    Και όχι μόνο αυτό, θα έχουν και mode switching.
    Το γράφει κιόλας η τελευταία εικόνα, switching between HCCI and SI (Spark Ignition = λειτουργία κλασσικών κινητήρων βενζίνης)
    Επίσης χρησιμοποιούν supercharger.

    • sotirisb

      Δε μπορεις να χρησιμοποιεις HCCI σε ολο το φασμα στροφων και φορτιων, απλα δε γινεται. Οποτε λογια σε χαμηλα φορτια και στροφες οπως στον αυτοκινητοδρομο θα εχεις τερμα ανοιχτη την πεταλουδα και θα χρησιμοποιεις HCCI ενω σε επιταχυνση και μεσα στην πολη θα χρησιμοποιεις κλασικα τα μπουζι. Δεν ειναι μικρο πραγμα παντως να ειναι ο πρωτος που βγαζει τετοια τεχνολογια στην αγορα..

    • DJ_D

      Ναι το ξέρω αυτό. Θα χρησιμοποιεί το μπουζί και σε χαμηλά φορτία και στροφές για να “σταθεροποιεί” την καύση (μάλλον). Cold start κ.τ.λ.

  • vaggscoobys

    Ωραιο R&D η Mazda..Και εις ανωτερα!

    • georgekaras

      και δεν μιλανε για τηλεκατευθυνομενα ηλεκτρικα επιμενουν τουλαχιστον μεχρι τωρα σε αποκαιδια δεινοσαυρων well done Μazda

  • SAMURAI-66

    Μονο τυχαιο δεν ειναι που εγινε η ανακοινωση μετα την συμφωνια mazda-toyota να ανταλλαξουν μετοχικο κεφαλαιο.
    Τωρα που συνεργαζεται οι δυο ιαπωνες θα κανουν παπαδες,ενω πιστευω αρκετα γρηγορα θα περασει την νεα τεχνολογια της και στον κολοσσιαιο παρτενερ της.

  • Anestis Genk

    Πως δεν το είχα σκεφτεί εδώ και τόσο καιρό
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Activated_Radical_Combustion
    Η honda είχε καύση χωρίς σπινθήρα (αν και είχε μπουζί για την εκκίνηση) εδώ και 20+ χρόνια. Ίσως τώρα έληξε καμιά πατέντα

    Η Ματσούντα παίζει μεγάλο στοίχημα αλλά είναι παλικάρια!

    • DJ_D

      Αυτό ήταν για δίχρονα.
      Έρευνα επίσημη, ελεύθερη, δημοσιευμένη για HCCI κ.τ.λ. υπάρχει για 10ετίες, από τις αρχές του 90 και πιο πριν.

    • Dim203

      Στη πρώτη γενιά σιβικ κ σε κάποια επόμενα μοντέλα είχε τοποθετηθεί ο cvcc κινητηρας. Η ανάφλεξη γινόταν με καυσαέρια κ ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με τα τωρινά συστήματα tji που χρησιμοποιούνται σημερα στην f1. Σκοπός και αυτής της τεχνολογίας ήταν ιδιος, η ανάφλεξη δηλαδή σούπερ φτωχών μειγμάτων που δε γίνεται με τη χρήση μπουζί

  • manowar

    Βγαλτε το rx9 ρε μλκες γαμωτην τρελα μ..ας μην εχει ροτορα ας εχει αυτο το χωρις μπουζι…καλυτερα βαλτε ροτορα ομως😜

  • Mika

    Eλπιδοφορο που η Μazda συνεχιζει να επενδυει τοσο στους κινητηρες εσωτερικης καυσης, κοντρα στο ρευμα της εποχης….
    Nice job…