Τον Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Mazda θα παρουσιάσει την δεύτερη γενιά του SkyActiv-G βενζινοκινητήρα ο οποίος θα χρησιμοποιεί το σύστημα ανάφλεξης Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI). Τι σημαίνει αυτό; Ότι η καύση θα γίνεται μέσω της συμπίεσης, δηλαδή χωρίς τη χρήση μπουζί, δηλαδή όπως οι κινητήρες diesel! Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν την μειωμένης κατανάλωσης.

Ο κινητήρας ονομάζεται Skyactiv-X και αποτελεί μέρος του προγράμματος Sustainable Zoom-Zoom 2030. Για αρχή θα τοποθετηθεί στο νέο Mazda3 που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2018 και αργότερα αναμένεται να εξοπλίσει και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Η κατανάλωση που θα επιτυγχάνεται θα είναι 3,3 λίτρα/100 χλμ γεγονός που αν ισχύει θα τοποθετήσει το Mazda3 εύκολα και με διαφορά στην κορυφή της κατηγορίας. Βλέπεις ο νέος κινητήρας θα έχει μειωμένη κατανάλωση κατά 30% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες SkyActiv κινητήρες.

Στις σχετικές ειδήσεις η Mazda μέσω Robert Davis, του αντιπροέδρου της στις ΗΠΑ, έκανε γνωστό πως για την ώρα δεν έχει πειστεί για την χρηστικότητα των ηλεκτρικών μοντέλων, γι’αυτό και δηλώνει ξεκάθαρα πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν πεθάνει. Η Mazda γνωρίζει πως το μέλλον είναι στα plug-in υβριδικά και στα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, αλλά η σημερινή τεχνολογία επιτρέπει στους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου να έχουν μέλλον.

Ο Davis συμπλήρωσε πως ανησυχεί σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των μπαταριών ιόντων λιθίου στα ηλεκτρικά μοντέλα, λέγοντας πως αυτές δεν μπορούν να ανακυκλωθούν τόσο εύκολα όσο οι μπαταρίες των κινητών τηλεφώνων.