Ένας από τους λόγους τοποθέτησης κεντρικού άξονα -κατασκευασμένου από ανθρακονήματα- είναι το χαμηλό του βάρος, η μεγαλύτερη αντοχή και αξιοπιστία του. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να στροφάρει γρηγορότερα, που έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η ιπποδύναμη στους πίσω τροχούς, καθώς μειώνονται οι απώλειες μετάδοσης. Γι’αυτούς (και όχι μόνο) του λόγους τοποθετείται το Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) σε αυτοκίνητα επιδόσεων, είτε πρόκειται για supercars, είτε για καθημερινά sportscar.
Έτσι, όποιος αγοράσει σήμερα -και μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο- μια M3/M4 θα “καμαρώνει” ότι διαθέτει carbon άξονα, αλλά δυστυχώς από τέλος του έτους αυτός θα αντικατασταθεί από την BMW με έναν ατσάλινο. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις ολοένα και αυστηρότερες εκπομπές ρύπων.
Πιο συγκεκριμένα η γερμανική εταιρία θα τοποθετήσει φίλτρο μικροσωματιδίων στην εξάτμιση, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα της να πληρούν της μελλοντικές νόρμες. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι οι Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) άξονες μετάδοσης έχουν μεγαλύτερη διατομή, καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο στο κεντρικό τούνελ.
Η BMW αναφέρει ότι η εξαιρετική απόδοση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων δεν θα αλλάξουν με τη χρήση του νέου άξονα, αλλά σίγουρα δεν θα είναι το ίδιο, ακόμα και αν τοποθετηθεί ελαφρύτερο βολάν ή ημιαξόνια.