Το Hyundai i30 πλέον βρίσκεται στη τρίτη του γενιά με το μοντέλο να ωριμάζει, έχοντας πλέον έναν πιο συντηρητικό σχεδιασμό, αφήνοντας πίσω του, τα έντονα στοιχεία, ειδικά της δεύτερης γενιάς. Σύμφωνα με την νοτιοκορεατική εταιρία, το i30 επαναπροσδιορίζεται στη κατηγορία των συμπαγών hatchback έχοντας ώριμο και ελκυστικό σχεδιασμό, και άριστη οδηγική συμπεριφορά, αποκτώντας έναν νέο χαρακτήρα, και μετά την εβδομαδιαία δοκιμή μας, μπορώ να συμφωνήσω με τους Κορεάτες.

Στα συν

  • Οδική συμπεριφορά
  • Εσωτερικό
  • Εξοπλισμός ασφαλείας

Στα μείον

  • Κάπως τσιμπημένη κατανάλωση
  • Επιδόσεις

1Σχεδίαση

Ξεκινώντας από την σχεδίαση του μοντέλου, αυτό φέρει την υπογραφή του Peter Schreyer προέδρου και επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai, έχοντας την εξάγωνη “Cascading” μάσκα της εταιρίας, κάθετα LED φώτα ημέρας, με τον συνολικό σχεδιασμό του να δείχνει πιο εκλεπτυσμένος σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά.

Βλέπεις οι σχεδιαστές της εταιρίας θέλησαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα αρέσει κυρίως στους συντηρητικούς Ευρωπαίους και τολμώ να γράψω πως το έχουν πετύχει στο μέτρο του δυνατού, ακολουθώντας την πεπατημένη που χάραξαν άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες προσφέρουν ήπιου σχεδιασμού μοντέλα, τα οποία έχουν αποδείξει, βάσει πωλήσεων, πως είναι αυτό που αναζητά ο μέσος καταναλωτής.

2Πλατφόρμα

Το αυτοκίνητο έχει αναπτυχθεί στην Ευρώπη και είναι κατασκευασμένο πάνω σε μια εντελώς αναθεωρημένη έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας. Το σώμα είναι κατασκευασμένο από 53% χάλυβα υψηλής αντοχής, το διπλάσιο από το ποσοστό που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη γενιά, κάνοντας το να ζυγίζει 28 κιλά λιγότερο από τη προηγούμενη γενιά, με την ακαμψία να αυξάνεται κατά 22%.

Το μήκος του νέου i30 είναι 4.340 χιλιοστά, το πλάτος φτάνει τα 1.795 χιλιοστά, το ύψος τα 1.455 χιλιοστά και το μεταξόνιο τα 2.650 χιλιοστά. Οι διαστάσεις μεγάλωσαν κατά 40 χιλιοστά στο μήκος, κατά 15 χιλιοστά στο πλάτος, με το ύψος να μειώνεται κατά 15 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να παραμένει το ίδιο, με το βάρος του να ξεκινά από τα 1.316 κιλά, ελαφρώς αυξημένο -κατά 10 κιλά- από την προηγούμενη γενιά. Παρά το ελαφρύτερο σώμα, το νέο i30 διαθέτει περισσότερο εξοπλισμό, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το βάρος.

3Εσωτερικό

Στο εσωτερικό το νέο Hyundai i30 έχει κάνει άλματα. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί έχει βελτιωθεί, με τους Κορεάτες να τοποθετούν μαλακά, αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, με την ποιότητα συναρμογής να ακολουθεί και αυτά υψηλά στάνταρ. Ωστόσο θα μπορούσε η χρήση μαλακών πλαστικών να γίνει σε ακόμη περισσότερα μέρη, προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η συνολική εικόνα.

Στην κονσόλα συναντάμε λιγότερους φυσικούς διακόπτες, με την μεγάλη “πλωτή” οθόνη αφής 8″ να κλέβει την παράσταση. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, διαθέτει σύστημα πλοήγησης της TomTom, ενώ υπάρχει και ασύρματος επαγωγικός φορτιστής smartphone στον πρόσθετο εξοπλισμό.

Το όμορφο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι διαθέτει πάνω του μια σειρά κουμπιών ελέγχου (ηχοσυστήματος, cruise control κτλ), ενώ στο πίσω μέρος του υπάρχουν και τα paddles του αυτόματου κιβωτίου.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει και αυτός μια ψηφιακή πολυλειτουργική οθόνη η οποία δείχνει στον οδηγό όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως κατανάλωση, ένδειξη πίεσης ελαστικών, οδηγίες του συστήματος πλοήγησης κ.α

Θετική εντύπωση προκαλούν τα αλουμινένια και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά και οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, με τις θήκες στις μπροστά πόρτες να είναι πολύ ευρύχωρες. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 395 λίτρα, που μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.301 λίτρα.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αυτοί είναι ικανοί να φιλοξενήσουν έως και 5 ενήλικες, με τους χώρους των πίσω επιβατών να βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, με το χαμηλό κεντρικό τούνελ στα πόδια τους να βελτιώνει την εργονομία.

4Ασφάλεια

Η Hyundai έχει τοποθετήσει αρκετά χαρακτηριστικά ασφαλείας στο i30, όπως αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, ενεργό cruise control, σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, αυτόματη μεγάλα σκάλα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα που καταλαβαίνει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος, όπως και ένα σύστημα που σαρώνει τον χώρο πίσω από το αυτοκίνητο όταν κάνει κάποιος όπισθεν.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το Hyundai i30 συγκέντρωσε 5 αστέρια ασφαλείας, έχοντας 88% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 64% στη προστασία πεζών και 68% στα συστήματα ασφαλείας.

5Κινητήρας

Μηχανικά, η Hyundai προσφέρει αρχικά το i30 με τρεις κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Ανάμεσα τους βρίσκεται ο 1.600άρης diesel CRDi του αυτοκινήτου δοκιμής, απόδοσης 110 ίππων με 280 Nm ροπής που συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας λογικά θα αποτελέσει τον πιο δημοφιλή από τους Έλληνες καταναλωτές μιας και δείχνει να καλύπτει τις ανάγκες του σε σχέση με την ασθενέστερη έκδοση των 95 ίππων, αλλά και την δυνατότερη των 136 ίππων. Η δύναμη και η ροπή του κινητήρα είναι ικανοποιητική για τις καθημερινές μετακινήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να διατηρεί την δύναμή του και στις υψηλές στροφές. Ο ήχος που παράγει είναι χαμηλός σε βαθμό που δύσκολα μπορεί κάποιος να καταλάβει πως οδηγεί ένα diesel μοντέλο.

Ωστόσο ο κινητήρας δείχνει να διψά για πετρέλαιο. Ειδικά μέσα στην πόλη, θα δεις ψηλά νούμερα κατανάλωσης, άνω των 8-9 λίτρων, νούμερο που πέφτει σε οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά όταν μπει η 7η, overdrive σχέση στο κιβώτιο. Κινούμενος με 120-130 χλμ/ώρα η κατανάλωση είναι της τάξεως των 5 λίτρων και έτσι σε μικτές συνθήκες οδήγησης, περιμένεις να δεις ένα νούμερο μέσης κατανάλωσης κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας εκπέμπει 109 γρ/χλμ CO2, κάτι που μεταφράζεται σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας 106,82 ευρώ.

6Μετρήσεις

Hyundai i30 1.6 CRDi Auto Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,46 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 28,56 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,17 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 6,41 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 12,01 δευτ.
Τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,07 μέτρα σε 2,95 δευτ.

7Τιμές

Το μοντέλο ξεκινά από τις 14.990 ευρώ και φτάνει έως τις 24.990 ευρώ. Το μοντέλο δοκιμής φορούσε την έκδοση Style Navi με κόστος 22.190 ευρώ. Αυτή φέρει υπερπλούσιο εξοπλισμό, όπου μεταξύ άλλων διαθέτει οθόνη αφής 8″, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και ενεργό cruise control. Αναλυτικά τον εξοπλισμό της κάθε έκδοσης μπορείς να τον βρεις εδώ.

8Οδηγώντας

Η Hyundai θέλησε να κάνει το νέο i30 να έχει ομαλή κύλιση που σε συνδυασμό με τον ήσυχο κινητήρα, δημιουργεί ένα αποτέλεσμα που το χαρακτηρίζει η άνεση, έχοντας ορισμένες σπορ νότες. Οδηγώντας το i30 στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως και 120-130 χλμ/ώρα, ο θόρυβος που εισέρχεται στη καμπίνα είναι ο φυσιολογικός, με τους Κορεάτες να έχουν έχουν κάνει καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης.

Το σύστημα Start/Stop δουλεύει όπως θα περίμενε κανείς, με την ανάρτηση να είναι εστιασμένη κυρίως στην άνεση, παρά στα κρατήματα, μιας και το μοντέλο απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στον βασικό εξοπλισμό. Περνά με άνεση σαμαράκια και λακκούβες, χωρίς να περνούν στη καμπίνα έντονες αναταράξεις. Το νέο Hyundai30 έχει γίνει πιο ευέλικτο και ανταποκρίνεται καλύτερα στον χειρισμό, έχοντας ταυτόχρονα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το σύστημα διεύθυνσης έχει γίνει αμεσότερο και ανταποκρίνεται κατά 10% γρηγορότερα από αυτό της προηγούμενης γενιάς. Το πλαίσιο δείχνει ικανό να κουμαντάρει πολύ περισσότερα άλογα, όπως τα 275 του i30 N.

Παρά τις “μαλακές ρυθμίσεις” της, δεν παρατηρούνται έντονες κλίσεις στις στροφές, ούτε μεγάλο βύθισμα του μπροστά μέρους σε έντονα φρεναρίσματα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το i30 ακινητοποιείται από τα 100 χλμ/ώρα σε 37 μέτρα, με τα φρένα του να είναι ικανοποιητικά. Στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακές διαδρομές, το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ απουσιάζει η οποιαδήποτε τάση πλεύσης που υπήρχε στη προηγούμενη γενιά.

Το κιβώτιο έχει τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco και Sport) τα οποία προσαρμόζουν την αίσθηση του τιμονιού, τη συμπεριφορά του κιβωτίου, την απόκριση του κινητήρα και των πεντάλ, αναλόγως τις οδηγικές διαθέσεις του οδηγού. Όλα τα παραπάνω βελτιώνουν την οδηγική άνεση, κάνοντας το i30 πιο δυναμικό, πιο ευέλικτο και πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση.

9Κλείνοντας

Το νέο Hyundai i30 έχει γίνει πιο ώριμο από ποτέ. Θέλοντας να διευρύνει το κοινό που απευθύνεται, το μοντέλο διαθέτει πιο ήπιο σχεδιασμό, όμορφο εσωτερικό που εκπέμπει στιβαρότητα, ενώ εξοπλίζεται με μια σειρά συστημάτων ασφαλείας.

Αν προσθέσει κανείς στην εξίσωση τον πλούσιο εξοπλισμό, την καλή οδική συμπεριφορά, τον καλό diesel κινητήρα, την άνεση αλλά και τη συνολική ποιότητα, το Hyundai i30 γίνεται ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του που προσφέρει πλέον ολοκληρωμένο πακέτο.

  • Philby

    + Ομορφο
    – Hyundai, diesel, αυτόματο.

  • Anestis Genk

    Γενικά στο θέμα κατανάλωση οι Κορεάτες δεν τα πάνε καθόλου καλά.
    Κρίμα Hyundai, θες πολύ καιρό ακόμα για να σε πληρώσουμε τόσα πολλά λεφτά. Ας είχε maximum 18 χιλιάρικα να το συζητήσουμε.
    Όχι ότι δικαιολογώ τις τιμές των ευρωπαίων αλλά τουλάχιστον αυτοί είχαν ένα κοινό που είχε συνηθίσει να τις πληρώνει. Τώρα η Hyundai χάνει τους φτηνιάρηδες και δεν κερδίζει του καλοπληρωτές γιατί θα προτιμήσουν κάποια καλύτερη ταμπέλα.

    • jim_1

      Αυτό με την κατανάλωση δεν ξέρω πως βγαίνει εγώ πάντως δεν βλέπω καμιά σημαντική διαφορά με τις άλλες εταιρίες…Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από Hyundai…

  • laryX

    23 χιλιάρικα για i30 που golfίζει…
    Έχουν χάσει προ πολλού οι Κορεάτες τον value for money χαρακτήρα τους,μπορεί να βγάζουν καλά χρυσά που δεν σπάνε αυτοκίνητα πωλήσεις όμως σε αυτές τις τιμές δεν κάνουν.
    Το κοινό τους θα στραφεί σε dacia αναμένωντας την αναπόφευκτη άφιξη των Κινέζων που αναβαθμίζουν ποιότητα και στάνταρ ασφάλειας με άλματα (cherry,qoros κ.ο.κ)

  • Spyros

    Σας παρακαλώ πείτε μου ειλικρινά και εξωτερικά και εσωτερικά δεν μοιάζει στο σχεδιασμό του καινούργιου Fiesta…?!?!?!?!!?!?με την πρώτη ματιά μου έκανε μπαμ ότι είναι copia…δείτε τα σας παρακαλώ δίπλα δίπλα τις φωτο….και το εσωτερικό με την οθόνη της κονσόλας το σχέδιο και τις θέσεις των αεραγωγών…

  • George Liverpool

    Καλο ειναι,αλλα οπως ειπωθηκε παρακατω,22.000+ ειναι πολλα.Θα αξιζε να δουμε σε κανα configurator ποσο αξιζει μια πιο “φυσιολογικη” εκδοση.

    • ad276

      Μπες στο σάιτ της Χιουντάι Ελλάς να δεις όλες τις εκδόσεις.By the way ευχαριστήθηκα την “τεσσαρα” της Λίβερπουλ την Κυριακή (και γω Λίβερπουλ είμαι).

    • George Liverpool

      Ναι καποια στιγμη θα μπω,δεν εννουσα να δωσουν configurator εδω :p…χαχαχαχα κι εγω λιβερπουλ ειμαι αλλα το ονομα δεν το εχω εξ αιτιας αυτου.Παντως δεν χανω αγωνα.Ολυμπιακος ειμαι μιας και ειδα τη φωτο σου,αλλα δεν παρακολουθω super league εδω και 5-6 χρονια τουλαχιστον.Με το ζορι κανεναν ευρωπαικο αγωνα..

  • ad276

    Μπράβο παιδιά για την δοκιμή.Πολλά σχόλια βλέπω για την τιμη,οπου θα συμφώνησω και εγώ.Αλλά για δείτε και τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά;Η Χιουντάι λέτε οτι ηταν εταιρεία vfm και οτι δεν είναι πια.Ναι σύμφωνοι αλλά για μπείτε στο νεο i30 και μπείτε μετα σε ενα παλιό accent και πείτε τη διάφορα.Δεν είναι λογικη η διάφορα τιμής σε σχέση με αυτό που παίρνεις;Η Χιουντάι είναι παρεξηγημένη εταιρεια στα μέρη μας,έχει κανει άλματα προόδου σε ποιότητα,αξιοπιστία και τεχνολογία.Όπως βλέπετε το νεο i30 έχει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες,και μάλιστα στάνταρ απο την βασική εκδοση.Όσο για την αξιοπιστία το λένε πια όλες οι επίσημες ερευνες σε Ευρώπη και Αμερικη (μαζί με την ΚΙΑ φυσικά.Προσωπικά έχω μπει στα νέα i10 και i20 και πραγματικα έμεινα αγώνος με την συναρμογή και την ποιότητα τους σε σχέση με τα Atos και τα Getz παρόλο που κατασκευάζονται στην Τουρκία.Οσον αφορα το i30 θεωρώ οτι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει απο τους ανταγωνιστές του,καλύπτει μια μεγάλη γκάμα αγοραστών με ατμοσφαιρικους,υπερτροφοδοτούμενους και ντίζελ κινητηρες,αρκεί να βγάλει ο Ελληνας την παρωπιδα του “μα θα δώσω 22χιλιαρικα για να πάρω Χιουντάι;”. Μελανό σημείο η κατανάλωση καθώς είναι ενα κλικ παραπανω απο τους υπολοιπους και η σχεδίαση καθώς θεωρώ το προηγούμενο ομορφότερο,όχι πως αυτό είναι άσχημο.Και πριν πει κανεις οτι τα παίρνω απ την χιουνται να σας πω οτι ουδέποτε είχα στην κατοχή μου.

    • shaoqing14

      Συμφωνω σε ολα οσα γραφεις,θα διαφωνησω μονο στο θεμα της αξιοπιστιας,που δεν εχει κανει βηματα προοδου αλλα παντα χαρακτιριζε την κορεατικη εταιρια.

    • ad276

      Ε ναι αφού έχει πιασει ταβάνι…..:)

    • ad276

      Ε ναι αφού έχει πιασει ταβάνι…..:)

  • ΘΑΝΟΣ

    Η ανάρτηση χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στον βασικό εξοπλισμό.
    ΝΑ ΑΚΟΥΝΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ.
    ΕΓΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 2005 ΟΠΟΙΟΣ ΓΝΩΣΤΟΣ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ HYUNDAI ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΙΧ!! ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΤΙΣ ΛΕΝΕ ΓΟΥΡΛΩΝΩ ΤΑ ΜΑΤΙΑ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΛΟΥΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΦΛΕΡΤΑΡΟΥΝ ΣΤΑ 30000.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Μπράβο για τη δοκιμούλα, το νέο i30 λοιπόν είναι πιο ώριμο και πιο ολοκληρωμένο από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία. Ωραίο είναι, θα μπορούσε να είναι και πιο προσιτό αλλά και πάλι είναι πολύ καλό με ποιότητα που κοντράρει τα γερμανικά. Το προηγούμενο ήταν πιο αθλητικό και μου άρεσε περισσότερο.

  • shaoqing14

    Συνχαρητηρια για την δοκιμη,σε
    θεματα αξιοπιστιας δεν εχω αμφιβολιες θα ειναι ενα ακομη αξιοπιστο χιουνται,πολυ καλο που απο την βασικη εκδοση εχει αναρτησεις μκφερσον μπρος και πισω πολλαπλων συνδεσμων,δεν μου αρεσει καθολου ο εξωτερικος σχεδιασμος για εμενα ειναι αρκετα συντηρητικος και πολυ ευρωπαικος,η τιμη σε αυτη την εκδοση λιγακι τσιμπημενη ομως οποιος διαθεσει αυτα χρηματα χαμενος δεν θα βγει,εχοντας εξασφαλισμενη την αξιοπιστια που προσφερουν τα κορεατικα μοντελα.

  • Mika

    Ειναι ομορφο,αν κι εγω προτιμω την προηγουμενη γενια εμφανισιακα,ειναι η αληθεια……
    Ενα καλο αυτοκινητο, με πλουσιο εξοπλισμο, θα το προτιμουσα στην πιο δυνατη του εκδοση diesel με τα 136 αλογα, η οποια επισης πρεπει να βγαινει αυτοματη, σωστα?