Στις αρχές της δεκαετίας του 90 η Dodge άφησε τον κόσμο με τα σαγόνια στο πάτωμα όταν παρουσίασε την Viper. Ήταν ένα ολοκληρωμένο πακέτο, είχε σέξι εμφάνιση, τρομερό μοτέρ και τέλος ανάλογο όνομα, οπότε όταν η Dodge παρουσιάζει κάτι που το λένε Demon, αναρωτιέσαι πόσο πιο κολασμένο μπορεί να είναι άραγε από την Viper(;) Δυστυχώς η Demon ήταν αρκετά μελάτη, έτσι είναι όταν σηκώνεις τον πήχη τόσο ψηλά, κινδυνεύεις να περάσεις από κάτω.
Ok, η εμφάνιση δεν είναι αδιάφορη αλλά παραμένει στην σκιά της Viper. Όταν όμως σηκώσεις το καπό, αντικρίζεις έναν τετρακύλινδρο 2,4 λίτρων με 172 ίππους και 22,4 κιλά ροπής. Το αμάξωμα ήταν ελαφρύ για αμερικάνικο, με απόβαρο 1.179 κιλά. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα έκανε στα 7,1 δευτερόλεπτα και η τελική άγγιζε τα 210 χλμ/ώρα, κάτι που με κάνει να υποψιάζομαι κοντό κιβώτιο, που θα κολάκευε τις επιδόσεις, αλλά θα έκανε την παρατεταμένη οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες αρκετά κουραστική. Ίσως είμαι υπερβολικά επικριτικός στην Dodge και αυτό είναι επειδή δεν γνωρίζω καλά την ιστορία της αμερικάνικης αυτοκίνησης. Η αλήθεια λοιπόν είναι πως το Demon προϋπήρχε σαν όνομα στην γκάμα της, την δεκαετία του 70, που ήταν η βελτιωμένη έκδοση του Dodge Dart, όπου ήταν ένα σχετικά οικονομικό μοντέλο και όχι η σπορ ναυαρχίδα της.
Η ιδέα λοιπόν ήταν να κάνουν μια αμερικάνικη έκδοση του MX-5 που να μπορεί να πουλήσει και στην Ευρώπη, γι’αυτό άλλωστε και το παρουσίασαν στο σαλόνι της Γενεύης. Τότε η Daimler Chrysler έπνεε τα λοίσθια, οπότε πολλοί θεώρησαν πως παρουσιάστηκε σε μια στιγμή που δεν υπήρχε χώρος για τέτοιου είδους αυτοκίνητα, που συνήθως είναι δεύτερα ή και τρίτα και οι πωλήσεις τους είναι αναπόφευκτα χαμηλές, με ακριβό κόστος εξέλιξης, απαιτητικούς πελάτες και μικρά ποσοστά κέρδους. Παρόλα αυτά, το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε ήταν πλήρως λειτουργικό και με άριστο φινίρισμα, πράγμα που δείχνει πως κάποιοι εκεί σκεφτόντουσαν σοβαρά την παραγωγή του. Το κενό άλλωστε κάτω από το Viper ήταν μεγάλο. Αν και φαίνεται να έχει λογική να θες να αποκτήσεις πιστό κοινό που θα έχεις να του προσφέρεις αμάξι για κάθε κατηγορία καθώς μεγαλώνει και ηλικιακά και εισοδηματικά, προσωπικά θεωρώ πως δεν λειτουργεί, αλλά εγώ δεν καθορίζω τις στρατηγικές πωλήσεων.
Το Demon πάντως δεν ξεχάστηκε, με την έννοια του πιο προσιτού σπορ οχήματος που θα τοποθετείται κάτω από την Viper. Το 2008 η κινέζικη Chery με την οποία συνεργαζόταν στενά η Dodge εξέτασε το ενδεχόμενο να βγάλουν ένα προσθιοκίνητο roadster με τα σήματα και των δύο κατασκευαστών και αργότερα όταν έγινε η συγχώνευση με την Fiat φούντωσαν οι φήμες για μια αμερικάνικη έκδοση της Alfa Romeo Spider. Τελικά το “Demon” βρήκε την θέση που του αξίζει σε ένα πραγματικά δαιμονισμένο αυτοκίνητο που δεν φοβάται να στηθεί δίπλα σε οτιδήποτε.