Το Dodge Challenger SRT Demon είναι δαιμονισμένο. Τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Πως να μην είναι δηλαδή, όταν μιλάμε για το απόλυτο muscle car; Το απόλυτο αυτοκίνητο στην επιτάχυνση; Ένας δαίμονας 840 ίππων με τιμή μόλις 84.995 δολάρια. Όλα τα χαρακτηριστικά του σε δαιμονίζουν να το κάνεις δικό σου, με την Dodge να αποκαλύπτει τώρα ορισμένα ακόμη νούμερα του απόλυτου Challenger.

Βάλε στο YouTube τον Bruce τον Springsteen να σου τραγουδά Born In The U.S.A και έλα να κλάψουμε παρέα με τα νούμερα του Dodge Challenger Demon.

1840 άλογα

Ξεκινάμε με τον V8 6,2-λίτρων κομπρεσοράτο κινητήρα απόδοσης 840 ίππων στις 6.300 σ.α.λ με 1.044 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ με χρήση αγωνιστικής βενζίνης 100+ οκτανίων. Υπάρχουν δύο κλειδιά με το πρώτο να κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 500 άλογα και το δεύτερο, το κόκκινο να τον κάνει να αποδίδει 808 άλογα με 972 Nm ροπής με βενζίνη 91 οκτανίων και 840 άλογα με βενζίνη 100+ οκτανίων.

262%

Ο κινητήρας φορά έναν 2,7-λίτρων κομπρέσορα που σηκώνει 1.0 bar μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης. Φορά νέα σφυρήλατα πιστόνια, νέες βαλβίδες, νέες σφυρήλατες μπιέλες, σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, έχει τρεις εισαγωγές αέρα (καπό, μέσα από τους προβολείς και από τους θόλους), ενώ συναντάμε και μια αντλία βενζίνης δύο σταδίων, με την πίεση έγχυσης να έχει αυξηθεί κατά 27%. Ο κινητήρας είναι κατά 62% διαφορετικός από τον Hellcat, με το όριο περιστροφής του να έχει αυξηθεί από τις 6.200 σ.α.λ στις 6.500 σ.α.λ.

342 λεπτά

Η Dodge αναφέρει πως το σύστημα λίπανσης έχει αναβαθμιστεί κατά 33%, με τον κινητήρα να δοκιμάζεται στο δυναμόμετρο για 42 συνεχόμενα λεπτά, με φορτίο 5.200 σ.α.λ, προκειμένου να διαπιστωθεί και να εξασφαλιστεί η αντοχή του, προτού σταλθεί στο εργοστάσιο συναρμολόγησης.

4290,3 τ.εκ

Διαθέτει την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα καπό σε μοντέλο παραγωγής. Η εισαγωγή αέρα ονομάζεται Air Grabber, καλύπτει έκταση 290,3 τετραγωνικών εκατοστών και παρέχει τον απαιτούμενο αέρα στον κομπρεσοράτο V8 κινητήρα του αυτοκινήτου. H Dodge αναφέρει πως η εισαγωγή αέρα στο καπό, μαζί με τους αεραγωγούς πίσω από τους προβολείς, μειώνουν κατά πολύ την θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής σε σχέση με το Hellcat.

532.565 λίτρα

Πόσο αέρα ρουφά το κτήνος αυτό σε ένα 400αρι; 4.900 λίτρα αέρα ή αν προτιμάς τον αέρα που χωρούν οι πνεύμονες 816 ανθρώπων. Σε ένα πάτημα 244 μέτρων, ο κινητήρας είναι ικανός να αδειάσει όλο τον αέρα που βρίσκεται στη καμπίνα. Πόσος είναι αυτός; 2973 λίτρα περίπου. Ανά λεπτό, ο V8 κινητήρας όταν λειτουργεί σε πλήρη ισχύ καταναλώνει 32.565 λίτρα.

61,2 δευτερόλεπτα

Το σύστημα ψύξης του V8 κινητήρα απάγει 258 kW θερμότητας, ή αν προτιμάς την θερμότητα που παράγουν περίπου 250 ηλεκτρικές φρυγανιέρες, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να βράσει ένα λίτρο νερού σε μόλις 1,2 δευτερόλεπτα.

711 τόνοι

Σε πλήρη ισχύ, το καύσιμο ρέει με ρυθμό 5,15 λίτρα ανά λεπτό λειτουργίας, όταν ένα τυπικό τηλέφωνο ντους ρέει 7,5 λίτρα νερού ανά λεπτό, ενώ σε κάθε κύκλο του πιστονιού-μπιέλας-εκκεντροφόρου, φορτίζονται 11 τόνοι δύναμης. Φαντάσου λοιπόν για τι δυνάμεις μιλάμε, όταν αυτός ο κύκλος γίνεται περισσότερες από 50 φορές ανά δευτερόλεπτο, όταν ο κινητήρας στροφάρει στις 6.300 σ.α.λ.

81,8G

Το Dodge Challenger Demon είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στην επιτάχυνση μιας και μπορεί να παράγει 1,8G επιτάχυνσης, να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, με το 400αρι να το κάνει σε 9,65 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 225 χλμ/ώρα, καλύπτοντας μάλιστα το πρώτο μέτρο με τους μπροστά τροχούς στον αέρα. Ζούζα το Dodge Challenger Demon.

Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης παράγει 15.136 Nm ring gear ροπή, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να παράγει 1,8G επιτάχυνσης, περισσότερα από τα 1,55G της Bugatti Veyron και κατά 1,2G λιγότερα από τα 3G που παράγει ένα διαστημικό λεωφορείο. Συνολικά 1 τόνος δύναμης μεταφέρεται από τους μπροστινούς τροχούς στους πίσω κατά την εκκίνηση. Σε συνδυασμό τα Torque Reserve και TransBrake παράγουν 430 Nm ροπής, με την συνολική ροπή κατά την εκκίνηση να φτάνει τα 724 Nm.

9315/40R18

Προκειμένου να μπορεί όλη αυτή η δύναμη να περάσει στον δρόμο, ο Δαίμονας φορά ειδικά “Demon Branded” drag ελαστικά Nitto NT05R διαστάσεων 315/40R18 που του χαρίζουν αστραπιαίες εκκινήσεις χωρίς σπινιαρίσματα, πετυχαίνοντας εξαιρετικούς χρόνους στο 400αρι. Σύμφωνα με την Dodge ο συνδυασμός από μαλακό, κολλώδες καουτσούκ και η νέα σχέση μετάδοσης κάνει το Demon να έχει περίπου 15% μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής του ελαστικού, πάνω από 40% περισσότερη πρόσφυση και περίπου μια αύξηση 18% τόσο του μετατροπέα ροπής όσο και του πίσω άξονα πολλαπλασιασμού ροπής. Είναι η πρώτη φορά που κάποιο εργοστασιακό μοντέλο της Dodge εξοπλίζεται με drag radials ελαστικά στον βασικό εξοπλισμό.

10400 msec

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8-τάχυτο TorqueFlite 8HP90 αυτόματο κιβώτιο με αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής κατά 18%. Η ταχύτητα stall έχει αυξηθεί κατά 11%, με το κιβώτιο να χρειάζεται μόλις 400 msec προκειμένου να αλλάξει ταχύτητα, όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την λειτουργία Drag. Έχει τελική σχέση μετάδοσης 3.09, με τον άξονα μετάδοσης να είναι κατά 20% παχύτερος για να μπορεί να χειριστεί το 15% της επιπλέον ροπής του κινητήρα, ενώ συναντάμε και ημιαξόνια με μεγαλύτερη αντοχή κατά 20%. Επίσης το περίβλημα του διαφορικού αντέχει 30% επιπλέον ροπή.