Το Dodge Challenger SRT Demon είναι δαιμονισμένο. Τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Πως να μην είναι δηλαδή, όταν μιλάμε για το απόλυτο muscle car; Το απόλυτο αυτοκίνητο στην επιτάχυνση; Ένας δαίμονας 840 ίππων με τιμή μόλις 84.995 δολάρια. Όλα τα χαρακτηριστικά του σε δαιμονίζουν να το κάνεις δικό σου, με την Dodge να αποκαλύπτει τώρα ορισμένα ακόμη νούμερα του απόλυτου Challenger.

Βάλε στο YouTube τον Bruce τον Springsteen να σου τραγουδά Born In The U.S.A και έλα να κλάψουμε παρέα με τα νούμερα του Dodge Challenger Demon.

1840 άλογα

Ξεκινάμε με τον V8 6,2-λίτρων κομπρεσοράτο κινητήρα απόδοσης 840 ίππων στις 6.300 σ.α.λ με 1.044 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ με χρήση αγωνιστικής βενζίνης 100+ οκτανίων. Υπάρχουν δύο κλειδιά με το πρώτο να κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 500 άλογα και το δεύτερο, το κόκκινο να τον κάνει να αποδίδει 808 άλογα με 972 Nm ροπής με βενζίνη 91 οκτανίων και 840 άλογα με βενζίνη 100+ οκτανίων.

262%

Ο κινητήρας φορά έναν 2,7-λίτρων κομπρέσορα που σηκώνει 1.0 bar μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης. Φορά νέα σφυρήλατα πιστόνια, νέες βαλβίδες, νέες σφυρήλατες μπιέλες, σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, έχει τρεις εισαγωγές αέρα (καπό, μέσα από τους προβολείς και από τους θόλους), ενώ συναντάμε και μια αντλία βενζίνης δύο σταδίων, με την πίεση έγχυσης να έχει αυξηθεί κατά 27%. Ο κινητήρας είναι κατά 62% διαφορετικός από τον Hellcat, με το όριο περιστροφής του να έχει αυξηθεί από τις 6.200 σ.α.λ στις 6.500 σ.α.λ.

342 λεπτά

Η Dodge αναφέρει πως το σύστημα λίπανσης έχει αναβαθμιστεί κατά 33%, με τον κινητήρα να δοκιμάζεται στο δυναμόμετρο για 42 συνεχόμενα λεπτά, με φορτίο 5.200 σ.α.λ, προκειμένου να διαπιστωθεί και να εξασφαλιστεί η αντοχή του, προτού σταλθεί στο εργοστάσιο συναρμολόγησης.

4290,3 τ.εκ

Διαθέτει την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα καπό σε μοντέλο παραγωγής. Η εισαγωγή αέρα ονομάζεται Air Grabber, καλύπτει έκταση 290,3 τετραγωνικών εκατοστών και παρέχει τον απαιτούμενο αέρα στον κομπρεσοράτο V8 κινητήρα του αυτοκινήτου. H Dodge αναφέρει πως η εισαγωγή αέρα στο καπό, μαζί με τους αεραγωγούς πίσω από τους προβολείς, μειώνουν κατά πολύ την θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής σε σχέση με το Hellcat.

532.565 λίτρα

Πόσο αέρα ρουφά το κτήνος αυτό σε ένα 400αρι; 4.900 λίτρα αέρα ή αν προτιμάς τον αέρα που χωρούν οι πνεύμονες 816 ανθρώπων. Σε ένα πάτημα 244 μέτρων, ο κινητήρας είναι ικανός να αδειάσει όλο τον αέρα που βρίσκεται στη καμπίνα. Πόσος είναι αυτός; 2973 λίτρα περίπου. Ανά λεπτό, ο V8 κινητήρας όταν λειτουργεί σε πλήρη ισχύ καταναλώνει 32.565 λίτρα.

61,2 δευτερόλεπτα

Το σύστημα ψύξης του V8 κινητήρα απάγει 258 kW θερμότητας, ή αν προτιμάς την θερμότητα που παράγουν περίπου 250 ηλεκτρικές φρυγανιέρες, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να βράσει ένα λίτρο νερού σε μόλις 1,2 δευτερόλεπτα.

711 τόνοι

Σε πλήρη ισχύ, το καύσιμο ρέει με ρυθμό 5,15 λίτρα ανά λεπτό λειτουργίας, όταν ένα τυπικό τηλέφωνο ντους ρέει 7,5 λίτρα νερού ανά λεπτό, ενώ σε κάθε κύκλο του πιστονιού-μπιέλας-εκκεντροφόρου, φορτίζονται 11 τόνοι δύναμης. Φαντάσου λοιπόν για τι δυνάμεις μιλάμε, όταν αυτός ο κύκλος γίνεται περισσότερες από 50 φορές ανά δευτερόλεπτο, όταν ο κινητήρας στροφάρει στις 6.300 σ.α.λ.

81,8G

Το Dodge Challenger Demon είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στην επιτάχυνση μιας και μπορεί να παράγει 1,8G επιτάχυνσης, να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, με το 400αρι να το κάνει σε 9,65 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 225 χλμ/ώρα, καλύπτοντας μάλιστα το πρώτο μέτρο με τους μπροστά τροχούς στον αέρα. Ζούζα το Dodge Challenger Demon.

Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης παράγει 15.136 Nm ring gear ροπή, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να παράγει 1,8G επιτάχυνσης, περισσότερα από τα 1,55G της Bugatti Veyron και κατά 1,2G λιγότερα από τα 3G που παράγει ένα διαστημικό λεωφορείο. Συνολικά 1 τόνος δύναμης μεταφέρεται από τους μπροστινούς τροχούς στους πίσω κατά την εκκίνηση. Σε συνδυασμό τα Torque Reserve και TransBrake παράγουν 430 Nm ροπής, με την συνολική ροπή κατά την εκκίνηση να φτάνει τα 724 Nm.

9315/40R18

Προκειμένου να μπορεί όλη αυτή η δύναμη να περάσει στον δρόμο, ο Δαίμονας φορά ειδικά “Demon Branded” drag ελαστικά Nitto NT05R διαστάσεων 315/40R18 που του χαρίζουν αστραπιαίες εκκινήσεις χωρίς σπινιαρίσματα, πετυχαίνοντας εξαιρετικούς χρόνους στο 400αρι. Σύμφωνα με την Dodge ο συνδυασμός από μαλακό, κολλώδες καουτσούκ και η νέα σχέση μετάδοσης κάνει το Demon να έχει περίπου 15% μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής του ελαστικού, πάνω από 40% περισσότερη πρόσφυση και περίπου μια αύξηση 18% τόσο του μετατροπέα ροπής όσο και του πίσω άξονα πολλαπλασιασμού ροπής. Είναι η πρώτη φορά που κάποιο εργοστασιακό μοντέλο της Dodge εξοπλίζεται με drag radials ελαστικά στον βασικό εξοπλισμό.

10400 msec

Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το 8-τάχυτο TorqueFlite 8HP90 αυτόματο κιβώτιο με αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής κατά 18%. Η ταχύτητα stall έχει αυξηθεί κατά 11%, με το κιβώτιο να χρειάζεται μόλις 400 msec προκειμένου να αλλάξει ταχύτητα, όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την λειτουργία Drag. Έχει τελική σχέση μετάδοσης 3.09, με τον άξονα μετάδοσης να είναι κατά 20% παχύτερος για να μπορεί να χειριστεί το 15% της επιπλέον ροπής του κινητήρα, ενώ συναντάμε και ημιαξόνια με μεγαλύτερη αντοχή κατά 20%. Επίσης το περίβλημα του διαφορικού αντέχει 30% επιπλέον ροπή.

  • Anestis Genk

    Κάνα πρόγραμμα εξάτμιση μπορεί να δώσει μερικά αλογάκια ακόμα πιστεύω. Ένα αυτοκίνητο που γράφει ιστορία.
    Θα ήθελα τα πίσω λάστιχα να είναι ακόμη πιο φαρδιά, πχ 355 και βάλε.

  • Spider

    Εντυπωσιακό,πλην όμως υπερβολικό και άχρηστο, δηλαδή κλασσικά αμερικανικό. Μόνο για ευθείες κάνει και για κόντρες. Διάβασα πολλά για τον 6.2lt κινητήρα, τίποτα όμως για το πως περνάει η δύναμη στον δρόμο (που δεν περνάει). Η επιτομή της αμερικανικής (εύκολης) αντίληψης περί σπορ αυτοκίνησης, η απόλυτη δικαίωση για Ferrari,Porsche κλπ. Το είπα και στην αρχή,είναι εντυπωσιακό και μου αρέσει,στην Ευρώπη όμως τα μεγέθη και οι τιμές δεν σηκώνουν κάτι τέτοιο.
    Άσε που δεν παράγεται εδώ αλλά στην Αμερική και όπως θέλει ο μπάρμπα Trump, ας αγοράζει ο καθένας ότι παράγει!!!

    • μαζι σου!!!! αλλα δεν εχουν πει ποτε πως το παιρνει καποιος για να στριψει!!! στο λενε ξεκαθαρα πως σκοπος του ειναι το 400ρι…που γιαυτο ειναι τελειο !!!!!

    • Spider

      Ναι, ξέρω!
      Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει 400άρια….

    • charris

      οταν θελουν μπορουν…..αποδειξη η ACR…πολλα πορκε εκλαψαν….!!!

    • δεν ειναι οτι δεν μπορουν…ειναι οτι δεν θελουν…
      αντιθετα καποιος του 400ριου….θα πει αφου δεν μπορουν να πανε γρηγορα στην ευθεια…….προτιμουν τις στροφες…..

    • edurakias

      Tipota den einai axristo to kathe ena exei tin xrisi tou auto einai skotostra fanarion pas tin stineis kai perimeneis ton epomeno pou tha dolofoniseis …Dragsteriliki gia megalous bobires…

    • Spider

      Malon den milas sovara…

  • NK

    Hellcat, Demon, το επομενο θα λεγεται Satan απευθείας.

  • εμενα το μονο που πραγματικα με εντυπωσιασε ειναι τα 40+ λεπτα που λενε πως το εβαλαν στο δυναμομετρο !!!!
    αμα ισχυει χωρις καμια υπερβολη…το μοτερ ειναι αλεξισφαιρο !!! :-D

    • DJ_D

      Δεν είναι κάτι μοναδικό. Εκτός και αν νομίζεις ότι δεν τους δοκιμάζουν τους κινητήρες για αντοχή πάνω στα δυναμόμετρα για 24ώρα οι εταιρίες.

    • τα δοκιμαζουν τοσο πολυ στο οριο στο δυναμομετρο ???? πιστευα κανα 15λεπτο…και τα υπολοιπα ειναι απο τα διαφορα τεστ δοκιμων στο δρομο……

    • Spider

      135ps/lt σε αμερικάνικο μοτέρ παραγωγής δεν είναι σύνηθες οπότε μάλλον φοβούνται.

    • Mika

      Γιατι το αλλο????Βραζει ενα λιτρο νερο σε 1.2 s????? Ξερεις τι σημαινει αυτο??
      Εχει ετοιμασει 4 καφεδες το πρωι σε χρονο dt!!!
      :p

    • Ρε τι καφε πίνεις που θέλει 250ml ???? ????

    • Mika

      Μεγαλη κουπα Νες μανα μου!!!!
      :p :p

    • καλοκαιρι ειναι μανιτσα πλεον !!!!!!!! :-P

    • Mika

      Μεγαλο ποτηρι φραπε, τυπου μπυρας, πολλα παγακια!!!
      Αλλα το πρωι δεν συμφερει τον πρωτο καφε να τον πινεις κρυο, θα σε παει σερπατινα!

    • DJ_D

      Του νούμερο εντωμεταξύ πρέπει να είναι λάθος. Πρέπει να είναι αρκετά μεγαλύτερο.

    • δεν είναι λάθος

      Demon V-8 cooling system rejects 258 kW of heat at rated power – that would boil 1 quart of water at room temperature in 1.2 seconds. The heat rejected is equal to 250 electric toasters.

      http://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=18320&mid=1

    • DJ_D

      Έστω. Πάντως με 258 kW στο rated power σημαίνει λιγότερο από 10% απώλειες στην ψύξη. Από αυτά τα νούμερα που λένε πάντως προκύπτουν και τα εξής στην μέγιστη ισχύ. Brake efficiency 21,5% και ενέργεια/ισχύς που χάνεται στα καυσαέρια 2000kW (70%).

  • edurakias

    Kai apo ta noumera katalavenoume oti i viper den vgike apo tin paragogi logo xamilis zitisis apla to programa hellcat-Demon tin ektopise pios tha edine tora 100.000 dollaria gia 670 ipous apo tin stigmi pou boreis na exeis 800 me 80.000…Poly kali i kinisi tis dodge kai ime sigouros oti i viper tha epistrepsei pio epithetiki sto labro melon…

  • charris

    God Bless America!

  • panos

    το engine bay ( η λαμαρινοκατασκευη ) μοιαζει σαν αγροτικου 60s – 70s κ
    πισωκινητων escort, γνησια αμερικανια με τεχνολογια flintstones, η χαρα του
    βενζινα κ του λαστιχα, μονο για ευθειες κ ιδανικο για πιο γρηγορη υπερθερμανση
    του πλανητη..

  • ckbond

    I’m in LOVE… :D

  • Mika

    To Hellcat ειναι γατουλα δηλαδη, μπροστα στο Δαιμονα!!!
    :p

  • Μάνος Μαμαλάκης

    ΤΡΟΜΕΡΟ ΤΟ ΘΗΡΙΟ!