Ρεκόρ θερμικής απόδοσης από το μοτέρ της Mercedes F1

Σχετικά άρθρα

Κάποτε η βενζίνη ήταν φτηνή και άρα τα άλογα μπορούσαν να έρθουν εύκολα. Στην Formula 1 από την άλλη ποτέ δεν νοιάστηκαν για το κόστος του καυσίμου, αν και το να κουβαλάς πολύ καύσιμο δεν είναι και ό,τι καλύτερο, μιας και θες να ελαχιστοποιήσεις την μάζα που επιταγχύνεις, όμως διαχρονικά η Formuula 1 προτιμούσε τα διψασμένα μοτέρ και το χρονόμετρο συμφωνούσε πως καλύτερα μερικά άλογα παραπάνω παρά μερικά κιλά λιγότερα. Ειδικά την περιόδο των ανεφοδιασμών το βάρος καυσίμου περιοριζόταν επιπλέον. Τώρα όμως γυρίσαμε στις εποχές χωρίς ανεφοδιασμούς και περιορισμού των καυσίμων. Συγκεκριμένα πλέον η μέγιστη επιτρεπόμενη ροή καυσίμου είναι 100 κιλά καυσίμου την ώρα! Τόσα χρειάζεσαι για μια ώρα οδήγησης στην F1 και είναι αρκετά λιγότερα από τα 194 κιλά ανά ώρα που είχαν φτάσει να καίνε οι τρίλιτροι V10 το 2005.

Με τα 194 κιλά καυσίμου την ώρα, οι εν λόγω V10 πριν 12 χρόνια απέδιδαν περίπου 900 ίππους στις 19.000 rpm, με το μοτέρ της BMW να εικάζεται πως έφτανε άνετα τους 930 στα δοκιμαστικά. Την ίδια ιπποδύναμη κατάφερε να πιάσει στο δυναμόμετρο του Brixworth, το τωρινό μοτέρ της Mercedes-AMG F1, το M08 EQ Power+, με μια ειδοποιό διαφορά όμως. Το καταφέρνει με κατανάλωση “μόλις” 100 λίτρων την ώρα. Αυτό σημαίνει πως πέτυχε ρεκόρ θερμικής απόδοσης που φτάνει το 50%. Με απλά λόγια και χωρίς να μπλέκουμε με τους νόμους της θερμοδυναμικής, η μισή ενέργεια από το καύσιμο που καίγεται γίνεται ιπποδύναμη και η άλλη μισή διοχετεύεται στην ατμόσφαιρα σαν θερμότητα, κυρίως από την εξάτμιση. Σε αντιπαραβολή με τα ατμοσφαιρικά μοτέρ της F1, η θερμική απόδοση έφτανε στην καλύτερη περίπτωση το 29% και αυτό έγινε στους μεταγενέστερους V8 2,4 λίτρων και όχι στους V10 που προανέφερα.

Το 2014 όταν ξεκίνησε η εποχή των V6 turbo η θερμική απόδοση του μοτέρ της Mercedes-AMG F1 ήταν 44%, δηλαδή πλέον με το ίδιο καύσιμο παράγουν 109 περισσότερους ίππους. Όπως αναφέρω και στον τίτλο το 50% αποτελεί ρεκόρ, αλλά μόνο για τους κινητήρες που λειτουργούν σε κύκλο Otto, μιας και οι Diesel κινητήρες πλοίων πετυχαίνουν ήδη αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη θερμική απόδοση και οι κινητήρες Brayton, δηλαδή οι Jet, φτάνουν το 60%, αν και προσωπικά επιφυλάσσομαι.

Παρόμοιο μοτέρ θα φορεθεί στο Project One της Mercedes-AMG, αλλά με θερμική απόδοση “μόλις” στο 40% που ενδεχομένως όμως το καθιστά το πλέον αποδοτικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και όλα αυτά μας δείχνουν πως η τεχνολογία της καύσης έχει ακόμα αρκετά μυστικά να μας αποκαλύψει.

Πηγήmotorsport

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το πρώτο gameplay από το F1 2024

Η EA Sports έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο gameplay από το F1 24, το επίσημο βιντεοπαιχνίδι του sport που θα γίνει διαθέσιμο στις 31...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...