Κάποτε η βενζίνη ήταν φτηνή και άρα τα άλογα μπορούσαν να έρθουν εύκολα. Στην Formula 1 από την άλλη ποτέ δεν νοιάστηκαν για το κόστος του καυσίμου, αν και το να κουβαλάς πολύ καύσιμο δεν είναι και ό,τι καλύτερο, μιας και θες να ελαχιστοποιήσεις την μάζα που επιταγχύνεις, όμως διαχρονικά η Formuula 1 προτιμούσε τα διψασμένα μοτέρ και το χρονόμετρο συμφωνούσε πως καλύτερα μερικά άλογα παραπάνω παρά μερικά κιλά λιγότερα. Ειδικά την περιόδο των ανεφοδιασμών το βάρος καυσίμου περιοριζόταν επιπλέον. Τώρα όμως γυρίσαμε στις εποχές χωρίς ανεφοδιασμούς και περιορισμού των καυσίμων. Συγκεκριμένα πλέον η μέγιστη επιτρεπόμενη ροή καυσίμου είναι 100 κιλά καυσίμου την ώρα! Τόσα χρειάζεσαι για μια ώρα οδήγησης στην F1 και είναι αρκετά λιγότερα από τα 194 κιλά ανά ώρα που είχαν φτάσει να καίνε οι τρίλιτροι V10 το 2005.

Με τα 194 κιλά καυσίμου την ώρα, οι εν λόγω V10 πριν 12 χρόνια απέδιδαν περίπου 900 ίππους στις 19.000 rpm, με το μοτέρ της BMW να εικάζεται πως έφτανε άνετα τους 930 στα δοκιμαστικά. Την ίδια ιπποδύναμη κατάφερε να πιάσει στο δυναμόμετρο του Brixworth, το τωρινό μοτέρ της Mercedes-AMG F1, το M08 EQ Power+, με μια ειδοποιό διαφορά όμως. Το καταφέρνει με κατανάλωση “μόλις” 100 λίτρων την ώρα. Αυτό σημαίνει πως πέτυχε ρεκόρ θερμικής απόδοσης που φτάνει το 50%. Με απλά λόγια και χωρίς να μπλέκουμε με τους νόμους της θερμοδυναμικής, η μισή ενέργεια από το καύσιμο που καίγεται γίνεται ιπποδύναμη και η άλλη μισή διοχετεύεται στην ατμόσφαιρα σαν θερμότητα, κυρίως από την εξάτμιση. Σε αντιπαραβολή με τα ατμοσφαιρικά μοτέρ της F1, η θερμική απόδοση έφτανε στην καλύτερη περίπτωση το 29% και αυτό έγινε στους μεταγενέστερους V8 2,4 λίτρων και όχι στους V10 που προανέφερα.

Το 2014 όταν ξεκίνησε η εποχή των V6 turbo η θερμική απόδοση του μοτέρ της Mercedes-AMG F1 ήταν 44%, δηλαδή πλέον με το ίδιο καύσιμο παράγουν 109 περισσότερους ίππους. Όπως αναφέρω και στον τίτλο το 50% αποτελεί ρεκόρ, αλλά μόνο για τους κινητήρες που λειτουργούν σε κύκλο Otto, μιας και οι Diesel κινητήρες πλοίων πετυχαίνουν ήδη αντίστοιχη ή και μεγαλύτερη θερμική απόδοση και οι κινητήρες Brayton, δηλαδή οι Jet, φτάνουν το 60%, αν και προσωπικά επιφυλάσσομαι.

Παρόμοιο μοτέρ θα φορεθεί στο Project One της Mercedes-AMG, αλλά με θερμική απόδοση “μόλις” στο 40% που ενδεχομένως όμως το καθιστά το πλέον αποδοτικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και όλα αυτά μας δείχνουν πως η τεχνολογία της καύσης έχει ακόμα αρκετά μυστικά να μας αποκαλύψει.

  • Mitsos Ribopaido

    Μπράβο μάγκες τέτοια άρθρα γουστάρουμε…! Και Μηχανολογικα!

  • Akis-F1 FAN

    Τα 930 πρέπει να τα είχαν περάσει από πέρυσι, το είχαν πει κιόλας ότι το περσινό μοτερ τους ήταν πιο δυνατό από το V10…φέτος στο mode κατατακτήριων που έχουν οι φήμες λένε ότι έχουν σπάσει το φράγμα των 1000 ίππων. Όπως και να χει πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχουν φτιάξει ένα θαύμα της μηχανολογίας οι άτιμοι.

    • Christos-

      Αν ισχύει για τους 1000 ίππους, η Ferrari έκανε τεράστιο άλμα μέσα σε πολύ μικρο χρονικό διάστημα.

    • γιατι η χοντα δηλαδη δεν εκανε ;;;

    • γιατι η χοντα δηλαδη δεν εκανε ;;;

    • Akis-F1 FAN

      Κοίτα έτσι ακούγεται…και δεν είναι και παράλογο αν σκεφτείς την ελυθερία στην εξέλιξη που υπάρχει φέτος. Η φερράρι ντάξει σίγουρα έκανε άλμα αλλά κυρίως στο σασί…από κινητήρα είναι ακόμα αρκετά πίσω.

  • DJ_D

    40% brake efficiency έχει και η Toyota εδώ και 1-2 χρόνια και σε κανονικούς κινητήρες παραγωγής και με δημοσιευμένα αποτελέσματα.
    Η Honda αναφέρει μεταξύ 36-38% στους νέους turbo κινητήρες και οι περισσότεροι καινούργιοι κινητήρες είναι μεταξύ 35-38%.

    • SEB

      Ναι εντάξει, ας μετρήσει η Toyota στην πίστα με τέρμα γκάζι και μετά βλέπουμε. Άλλο τα χαρτιά άλλο η πίστα

    • DJ_D

      Ποιος σου λέει ότι η MB αναφέρεται σε τέρμα γκάζι. Έχει δώσει τίποτα άλλες πληροφορίες; Απλά λέει φτάσαμε 50% ή 40% χωρίς τίποτα άλλο.
      Γιατί το καλύτερο 37% είναι 29% στην μέγιστη ισχύ σε αληθινό παράδειγμα κινητήρα παραγωγής.
      Και από την άλλη, οι άλλες εταιρίες έχουν δώσει έστω κάποιες πληροφορίες για το τι κάνουν και πώς.

    • zet125

      Αν δεν κανω λαθος η toyota εχει 40 % σε κυκλο atkinson και οχι otto
      Επισης και τα δυο νουμερα ειναι με βοηθεια απο ηλεκτρικη ενεργεια θαρρω!

    • DJ_D

      Το πιθανότερο. Σχεδόν σίγουρο βασικά, 99,9%.
      Δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνει από την στιγμή που δεν απαιτείται η μέγιστη ροπή. Όπως και κάνουν, μάλλον, σχεδόν όλοι τώρα πια.

    • GiorgosV

      http://newatlas.com/toyota-tnga-engines/46830/

      http://wardsauto.com/engines/toyota-maximizes-power-yaris-minicar-s-new-engine

      Δεν κάνω σύγκρισεις με F1 είναι τελείως άτοπο μιας και απο την μια μιλάμε για αγωνιστικά μοτέρ με εξωτικά υλικά και τεχνολογίες με σκοπό την μέγιστη απόδοση με βάση μια δεδόμένη επιδιωκόμενη κατανάλωση καυσιμού και απο την άλλη για κινητήρες μαζικής παραγωγής με σκοπό την μέγιστη οικονομία σε σχέση με την επιδιωκόμενη απόδση .Τα παραπάνω link τα παρέχω για να λυθούν οι όποιες απορίες .Συνοπτικά ο καινούργιος 2.5 λιτρος του camry επιτυγχανει θερμική απόδοση 40% και όταν συνδυαστεί με υβριδικό συστημα η θερμική του απόδοση του απόδοση ανέρχεται σε 41%.
      Οι αντίστοιχοι 1000αρηδες και1500αρηδες του νέου yaris φτανουν το 38 και 38,5% , οταν ο μέσος όρος κινειται γύρω στο 35%( +/-2%) το πώς επιτυγχάνεται αυτό είναι ασχετο από την στιγμη που δεν μιλάμε για υβριδικα αλλα καθαρα για την θερμική απόδοση του μοτέρ εσωτερικής καυσης ,προφανως κάθε κατασκευαστης ακολουθει διαφορετικους δρόμους για να φτάσει σε ενα τελικό αποτέλεσμα το οποιό είναι μετρήσιμο και συγκρίσιμο για όλους π.χ θερμικη απόδοση. Πολύ σημαντίκο ρόλο παίζει η πολύ υψηλή συμπίεση που πλέον φτάνει το 13:1 αλλα και βελτιστοποιήση σε εισαγωγή/εξαγωγη και μείωση απωλειών στους κυλίνδρους και όχι μόνο.
      Όσο για ποιον κύκλο χρησιμοποιούν τα toyota , χαρη στην εξέλιξη των συστημάτων μεταβλητου χρονισμού οι καινουργιες μηχανές συνδυάζουν και τους δυο κύκλους ανάλογα με τις συνθηκες και το φορτίο στον κινητήρα

  • SEB

    Ωραίο άρθρο Ανέστη !!

  • zet125

    Bravo mercedes!!!!
    Εκπληκτικο μοτερ πολλοι πιστευουν πως η μεκ εχει πεθανει νατη η merceda να τουσ διαψευσει.
    Ελπιζω να ερθει αυτη η τεχνολογια γρηγορα και στα δικα μας συμβατικα αυτοκινητα

  • jim slks

    Αναφέρονται στον συνδυασμένο κύκλο λειτουργίας ?

    • zet125

      Δεν ειμαι σιγουρος 100% αλλα ναι

    • Mitsos Ribopaido

      Σίγουρα γιατί τα κέρδη είναι στην ανάκτηση απο θερμότητα,τριβή, τούρμπο,κλπ και δεν γίνεται σε μέγιστο φορτίο αυτό. Πάντως είναι τρομερό και ειδικά σε κύκλο οττο μονο ( αν κατάλαβα καλά).
      Επίσης βασίζονται Σε άλλα χίλια δύο πράγματα..

  • rous

    Μαθηματα μηχανολογιας απο την Mercedes.

    • manowar

      μοτερακλα

  • και ακομα δεν εχουμε δει τιποτα !!!! συγκρινοντε με τα ατμοσφαιρικα στο πικ τους..οταν αυτα εχουν μονο μερικα χρονια εξελιξης !!!!
    αμα η FIA δεν τα βαλει φρενο…..θα δουμε πολλα μεχρι και το 2020 !!!!!!!!!