Μετά από μια μακρά περίοδο διαρροή πληροφοριών και teasers, σήμερα η Mercedes-AMG αποκάλυψε το πρώτο hypercar της, το Project One. Κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης σε μορφή concept, αλλά σύμφωνα με την εταιρία η τελική μορφή δεν θα διαφέρει από αυτό που βλέπουμε.

1Εμφάνιση

Όπως βλέπεις μοιάζει αρκετά με αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά η εμφάνιση του δεν εντυπωσιάζει. Θα περίμενες κάτι καλύτερο από την Mercedes, καθώς δεν έχει αυτό το wow factor, που πρέπει να έχουν τα halo μοντέλα των εταιριών. Είναι ξεκάθαρο ότι το σχέδιο του εξυπηρετεί την αεροδυναμική, και χωρίς να το χαρακτηρίσεις άσχημο, σίγουρα υστερεί από το Aston Martin Valkyrie.

Το Project One διαθέτει όλα τα είδη ενεργής αεροδυναμικής, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτόματα “εκτεινόμενου” εμπρός splitter, αεραγωγούς στους θόλους των εμπρός τροχών, και φυσικά του γιγαντιαίου πίσω sharkfin και της αεροτομής. Υπάρχει επίσης ένας τεράστιος διαχύτης, που ενσωματώνει την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, ενώ υπάρχουν πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα και στο πάτωμα του Project One.

Παρατηρώντας το από εμπρός, διακρίνεται το στενό cockpit, και τα φαρδιά μπροστινά φτερά, ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα στα άκρα, και διαθέτουν τριπλά LED στοιχεία. Το σήμα της Mercedes στη μύτη ακολουθεί την κλίση του καπό, και έτσι δημιουργείται σύνδεση του Project One με το μονοθέσιο της F1. Όλα τα μέρη του σώματος του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα από carbon, με το Project One να διαθέτει LMP1-τύπου εισαγωγή αέρα στην οροφή. Στο πίσω μέρος το -χωρισμένο στη μέση- τζάμι βοηθάει την ορατότητα, ενώ επιτρέπει την ορατότητα και στον V6 κινητήρα.

2Τροχοί

Φοράει Michelin Pilot Sport Cup 2, ειδικά εξελιγμένα για το μοντέλο, και πατάει σε σφυλήρατες ζάντες 19×10″ εμπρός με ελαστικά 285/35 και 20×12″ πίσω, με ελαστικά 335/30, και μέσα τους φωλιάζουν κεραμικά φρένα. Επίσης, προσθήκη στην αεροδυναμική απόδοση είναι τα carbon καλύμματα των τροχών, που “καθαρίζουν” τη ροή του αέρα γύρω από αυτούς, ενώ παράλληλα επιτρέπουν την απαγωγή θερμότητας από τα κεραμικά φρένα του Project One.

3Μηχανικά

H Mercedes-AMG δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα πάρα πολλές οριστικές προδιαγραφές, αλλά μας δίνει μια προεπισκόπηση του τι να περιμένουμε. Η συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος του Project One θα είναι περίπου 1.000 άλογα, με τα 671 εξ’αυτών να προέρχονται από τον 1.6-λίτρων V6 (μονού) turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης, που θα κινούν αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, και περίπου 320 άλογα θα προέρχονται από τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν για κάθε τροχό στον μπροστινό άξονα, κάνοντας έτσι το μοντέλο τετρακίνητο.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες με όριο περιστροφής τις 50.000 σ.α.λ, με τον πρώτο (MGU-H), απόδοσης 120 ίππων, να έχει ως στόχο τη διαρκή ενεργοποίηση του τούρμπο και τον δεύτερο (MGU-K) να είναι ενσωματωμένος στο στρόφαλο, και να έχει απόδοση 161 άλογα. Η AMG υπόσχεται ότι αυτό το setup εξαλείφει εντελώς το turbo lag, με την απόκριση στις εντολές του γκαζιού να είναι ταχύτερη απ’ότι σε έναν ατμοσφαιρικό V8.

Η ειδική αυτή κατασκευή, όπως ξέρεις θα αντλεί την τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η εταιρία από την F1. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος με αυτόν που είχε η W06, το μονοθέσιο που τρέχει ο Lewis Hamilton και ο Nico Rosberg το 2015. Αυτός έχει θερμοδυναμική απόδοση 43%, καλύτερο από κάθε κινητήρα παραγωγής, και σε σχέση με τον κινητήρα της F1, αυτός του αυτοκινήτου έχει νέο στρόφαλο, νέα πιστόνια, και νέο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της καθημερινής χρήσης.

Ο κόφτης φτάνει τις 11.000 σ.α.λ., ενώ το ρελαντί θα είναι στις 1.100 σ.α.λ., με τον επικεφαλής της AMG, Tobias Moers, να έχει δηλώσει ότι ο κινητήρας θα έχει προσδόκιμο ζωής περίπου 50.000 χλμ, προτού χρειαστεί ανακατασκευή ή αντικατάσταση.

Το Project One χρησιμοποιεί τις ίδιες μπαταρίες ιόντων-λιθίου του μονοθεσίου της F1, μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν επιπλέον συστοιχίες, ώστε να χαρίζουν στο αυτοκίνητο πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 25 χλμ. Το σύστημα ονομάζεται EQ Power+, και λειτουργεί στα 800 volts. Η ισχύς του κινητήρα εσωτερικής καύσης μεταφέρεται στους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει αναπτυχθεί εξ’ολοκλήρου από την αρχή για το Mercedes-AMG Project One. Αυτό ενεργοποιείται υδραυλικά, και μπορεί να λειτουργήσει σε αυτοματοποιημένη λειτουργία ή χειροκίνητα χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι.

4Επιδόσεις

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της AMG, η τελική του Project One θα είναι 350 χλμ/ώρα, ενώ τα 0-200 χλμ/ώρα θα έρχονται σε κάτω από 6 δευτ. Για σύγκριση, η LaFerrari κάνει τα 0-200 χλμ/ώρα σε 6,4 δευτερόλεπταs. Ο επικεφαλής του τμήματος επιδόσεων της γερμανικής εταιρίας, Tobias Moers, έχει δηλώσει ότι το Project One θα είναι “λεπτά γρηγορότερο” από την A45 AMG στο Nürburgring, ενώ ταυτόχρονα θα χρειάζεται λιγότερο καύσιμο από το premium hot hatch. Επίσημος χρόνος για την A45 δεν υπάρχει, αλλά το γερμανικό sportauto έχει γράψει 8 λεπτά και 10 δευτ.

Αυτό σημαίνει θα ολοκληρώνει έναν γύρο στην θρυλική πίστα σε λιγότερο από τα 7 λεπτά, κάτι που σημαίνει ότι το Project One είναι πάρα πολύ πιθανό να σπάσει τον χρόνο-ρεκόρ της Lamborghini Huracan Perfomante, της McLaren P1 LM.

5Πλαίσιο

Όπως είναι φυσικό, το Project One χρησιμοποιεί ένα carbon monocoque πλαίσιο, με τον κινητήρα και το κιβώτιο να βιδώνονται πάνω σε αυτό. Η πίσω ανάρτηση εδράζεται πάνω στον κινητήρα και το κιβώτιο, αντί να έχει το δικό της υποπλαίσιο. Το αυτοκίνητο διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με ρυθμιζόμενα pushrod coilovers αμορτισέρ. Η τοποθέτηση των τελευταίων οριζόντια, και στο εσωτερικό του αμαξώματος βοήθησε την AMG να μειώσει σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος και, πιθανότατα, βοήθησε να “κεντραριστεί” η μάζα του Project One.

6Εσωτερικό

Εδώ υπάρχει χώρος μόνο για δύο, και διαθέτει τα βασικά στοιχεία, έτσι ώστε να κρατηθεί το βάρος χαμηλά, ενώ γίνεται εκτενής χρήση carbon. Τα καθίσματα είναι βιδωμένα απευθείας στο πλαίσιο, με ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι να μετακινούνται προς τον οδηγό.

Φαίνεται ότι το cockpit είναι στενό, με το κεντρικό τούνελ να διαχωρίζει οπτικά τους χώρους οδηγού και επιβάτη, και αποτελεί συνέχεια του καθίσματος. Το τιμόνι παραπέμπει σε αντίστοιχο της F1, διαθέτει λαμπάκια για καλύτερες αλλαγές, με τον συνολικό σχεδιασμό να δείχνει λιτός, έχοντας δύο ψηφιακές οθόνες.

Υπάρχουν, ακόμα, διακόπτες για τον έλεγχο του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά πιο ενδιαφέρον είναι η λειτουργία Boost, το κουμπί DRS και η ρύθμιση του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης εννέα σταδίων, όπως αυτός της AMG GT R.

7Τιμή

Το γερμανικό hypercar θα αναπτυχθεί εξ’ολοκλήρου από την AMG, και θα βγει στην παραγωγή σε μόλις 275 αυτοκίνητα (όλα αριστεροτίμονα), με την τιμή του να ανέρχεται στα €2.275.0000 (χωρίς φόρους), και είναι ήδη sold out. Η Mercedes αναφέρει ότι όλα θα έχουν παραδοθεί στους τυχερούς ιδιοκτήτες τους το αργότερο έως τα τέλη του 2020. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το Project One θα είναι νόμιμο για κίνηση στους δημόσιους δρόμους όλου του πλανήτη μας, εκτός της Κίνας.