Ενδιαφέρομαι και ασχολούμαι με την αυτοκίνηση πλέον των 2 δεκαετιών και θυμάμαι πως την δεκαετία του ’90 λίγοι δείχνανε ενδιαφέρον για τα κλασσικά αυτοκίνητα. Μεγάλη είδηση για τα τότε περιοδικά ήταν όταν μια Ferrari 250 GTO είχε πωληθεί για λίγο πάνω από 3 εκατομμύρια δολάρια δηλαδή έσπασε το όριο του ενός δισεκατομμύριου δραχμών. Η Ferrari 250 GTO είναι ίσως το κομψότερο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ και είναι ακόμη το ακριβότερο αυτοκίνητο. Μόνο που τότε μπορούσες με μερικά τζακπότ στο τζόκερ να την αποκτούσες, αφού θυμάμαι σε μερικές περιπτώσεις έδινε 2 δις. Τώρα μια 250 GTO κοστίζει 38 εκατομμύρια δολάρια και δεν έχω δει τόσο ψηλά τζακπότ.

Αυτό που θέλω να πω με αυτή την γλαφυρή ιστορία είναι πως ο κόσμος στράφηκε προς τα κλασσικά αυτοκίνητα και αυτό έσπρωξε τις τιμές προς τα επάνω και όταν η τιμή ενός εμπορεύσιμου προϊόντος ανεβαίνει, τότε καθίσταται επενδυτική ευκαιρία. Οι επενδυτές που ρίχνουν χρήμα χωρίς να ενδιαφέρονται για την ουσία του αντικειμένου, αλλά μόνο το γεγονός πως ρίχνουν χρήμα ανεβάζει ακόμη περισσότερο τις τιμές. Τώρα όπως φαίνεται ήρθε η ώρα της άμπωτης, οι επενδυτές κοιτούν για πιο αποδοτικές αγορές και έτσι δεν ρίχνουν τόσο χρήμα στα αυτοκίνητα. Αυτό λειτουργεί αλυσιδωτά και πολλοί πουλάνε προσπαθώντας να προλάβουν πιθανή κατάρρευση στις τιμές. Όπως αναφέρει λοιπόν ο Guardian οι τιμές των κλασσικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 10,6% το 2016. Αντίστοιχη πτώση είχαν και τα έργα τέχνης που η τιμές του μειώθηκαν κατά 12% το προηγούμενο έτος.

Το ενδιαφέρον των επενδυτών έχει στραφεί στα σπάνια μουσικά όργανα που οι τιμές τους ανέβηκαν κατά 16.4%. Το εντυπωσιακό όμως είναι το ενδιαφέρον για φωτογραφίες. Δεν ξέρω πως προέκυψε αυτό το ενδιαφέρον, αλλά υπάρχουν φωτογραφίες χωρίς κάποια εμφανή ιδιαιτερότητα που πωλούνται για εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ!

Φυσικά τα καλά, όμορφα και σπάνια αυτοκίνητα, ως αντικείμενο πάθους δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ πολύ φθηνά, ή έστω να πέσουν στις τιμές που είχαν προ εικοσαετίας. Ο οίκος Coutts, που είναι στην ουσία τράπεζα ή για να είμαι πιο ακριβής διαχειριστής περιουσίας για τους πάρα πολύ πλούσιους, αξιολόγησε τα 10 πολυτιμότερα αυτοκίνητα. Κριτήριο ήταν να έχουν πιάσει το μισό εκατομμύριο σε τουλάχιστον 10 δημοπρασίες. Τα αποτελέσματα του top 10 είχαν μέσα 7 Ferrari και οι υπόλοιπες 3 θέσεις πήγαν στις Mercedes-Benz 300 SL, Shelby Cobra 289 και Aston Martin DB5.

  • εκει που λες πως υπαρχει σωτηρια….διαβαζεις οτι τελικα πανε και ακουμπανε τα βληματα τα λεφτα τους σε μουσικα οργανα !!!!!!!!!!!

    • manowar

      μπαμπινο αυτο που δεν παραδεχεσαι φιλε ομως ειναι οτι καποιες κατασκευες δεν πρπει να τις βλεπεις σαν αυτοκινητα..ειναι δυνατον να βαλεις την 250 gto με αλλη κατασκευη ακομα και σημερινη;;ειναι σαν εργο τεχνης σαν πινακας δεν ειναι αυτοκινητο..και να πεσουν οι τιμες για εμας παλι κουφες θα ειναι..η συγκεκριμενη φεραρρι της φωτο μαλιστα πιστευω οτι δεν προκειται να πεσει απο την τιμη που κανει σημερα..

    • εμενα αυτη η Ferrari ποτε δεν μου αρεσε…..δεν καταλαβαινω πραγματικα γιατι αρεσει τοσο πολυ στον κοσμο……
      τις υπερβολικες τιμες τις καταλαβαινω μονο ως εργοστασιακες…….μετα το θεωρω οτι πιο χαζο !!!
      οσο και να μην θελουμε να το παραδεχτουμε…ειναι προιοντα…..που κατασκευαστηκαν για κατι συγκεκριμενο…να σε πηγαινουν απο το Α στο Β σημειο…..οχι για να λιωνουν σε καποιο υπογειο γκαραζ στους 3 βαθμους και να μην τα βλεπει ο ηλιος…..