Μετά την Ευρώπη, νέους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετοιμάζουν και οι ΗΠΑ

Σχετικά άρθρα

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν αναμένεται να ανακοινώσει νέους δασμούς για κινεζικά προϊόντα μέσα στην επόμενη εβδομάδα στοχεύοντας στρατηγικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των μπαταριών. Οι ανακοινώσεις αναμένεται να διατηρήσουν σε μεγάλο βαθμό τους υφιστάμενους δασμούς, ενώ θα περιλαμβάνονται επίσης δασμοί σε ημιαγωγούς και εξοπλισμό φωτοβολταϊκών.

Οι λεπτομέρειες σχετικά με την ακριβή αξία ή τις κατηγορίες των δασμών που θα επιβληθούν δεν έχουν συγκεκριμενοποιηθεί ακόμη, αλλά ο Λευκός Οίκος φαίνεται να έχει εστιάσει σε στρατηγικούς ανταγωνιστικούς τομείς και τομείς εθνικής ασφάλειας.

Το γραφείο του εμπορικού αντιπροσώπου υπέβαλε τις συστάσεις του στον Λευκό Οίκο πριν από εβδομάδες, αλλά η τελική ανακοίνωση καθυστέρησε καθώς ακολούθησαν εσωτερικές συζητήσεις. Με φόντο τις εκλογές του Νοεμβρίου, ο Μπάιντεν επιδιώκει να αντιπαραβάλει την προσέγγισή του με εκείνη του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει προτείνει οριζόντιους δασμούς που οι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου θεωρούν ότι έχουν πληθωριστικό πρόσημο.

Κινεζικά αντίποινα;

Τα μέτρα θα μπορούσαν να προκαλέσουν αντίποινα από την Κίνα σε μια περίοδο αυξημένων εντάσεων μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου. Η ευρύτερη επιβολή δασμών από τον Τραμπ κατά τη διάρκεια της προεδρίας του 2017-2021 προκάλεσε αντίστοιχη αντίδραση της Κίνας. Ο Μπάιντεν έχει δηλώσει ότι δεν επιθυμεί έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.

Και οι δύο υποψήφιοι για την αμερικανική προεδρία έχουν κάνει μια απότομη στροφή μακριά από τη συναίνεση για το ελεύθερο εμπόριο που κάποτε επικρατούσε στην Ουάσινγκτον, μια περίοδος που κορυφώθηκε με την ένταξη της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2001.

Το 2022, ο Μπάιντεν δρομολόγησε την αναθεώρηση της πολιτικής της εποχής Τραμπ βάσει του άρθρου 301 του αμερικανικού εμπορικού νόμου. Τον περασμένο μήνα, ζήτησε να επιβληθούν απότομα υψηλότεροι αμερικανικοί δασμοί σε κινεζικά προϊόντα χαλυβουργίας, όμως η συγκεκριμένη στόχευση ήταν στενή, με τη συνολική αξία των προϊόντων να υπολογίζεται σε περισσότερα από 1 δισ. δολάρια για προϊόντα χάλυβα και αλουμινίου, δήλωσε Αμερικανός αξιωματούχος.

Ο Μπάιντεν ανακοίνωσε επίσης την έναρξη έρευνας για τις κινεζικές εμπορικές πρακτικές για τους τομείς της ναυπηγικής, της ναυτιλίας και των εφοδιασμών, μια διαδικασία που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερους δασμούς.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ασκεί επίσης πιέσεις στο γειτονικό Μεξικό ώστε απαγορεύσει στην Κίνα να πωλεί τα προϊόντα χαλυβουργίας στις Ηνωμένες Πολιτείες έμμεσα από εκεί. Η Κίνα έχει δηλώσει ότι οι δασμοί είναι αντιπαραγωγικοί και προκαλούν ζημιά τόσο στην αμερικανική, όσο και την παγκόσμια οικονομία.

Οι ΗΠΑ αντιστέκονται στις “άδικες οικονομικές πρακτικές και τη βιομηχανική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα” της Κίνας, δήλωσε ο Μπάιντεν τον περασμένο μήνα.

Δεν ψάχνω για μάχη με την Κίνα. Ψάχνω για ανταγωνισμό, αλλά θεμιτό ανταγωνισμό.

Οι δασμοί πιθανότατα θα είχαν μικρό άμεσο αντίκτυπο στις κινεζικές εταιρείες, καθώς οι μεγάλοι κατασκευαστές είναι ως επί το πλείστον αποκλεισμένοι από την αμερικανική αγορά λόγω των δασμών στα αυτοκίνητα. Οι εταιρείες ηλιακής ενέργειας εξάγουν κυρίως στις ΗΠΑ από τρίτες χώρες, για να αποφύγουν τους περιορισμούς, με τις αμερικανικές εταιρείες να επιδιώκουν υψηλότερους δασμούς και σε αυτό τον τομέα.

Δασμοί και στην Ευρώπη

Η έρευνα της Ε.Ε περί των κρατικών επιδοτήσεων της Κίνας στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων εβδομάδων και αναμένεται η Ε.Ε να επιβάλει δασμούς από 15 έως 30% στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

BMW και Mercedes διαφωνούν

Ωστόσο δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας, η BMW και η Mercedes είναι αντίθετες με την επιβολή δασμών, υποστηρίζοντας πως αυτοί θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως μπούμερανγκ και να επιβραδύνουν τη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Δεν πιστεύουμε ότι η βιομηχανία μας χρειάζεται προστασία. Δεν υπάρχει Πράσινη Συμφωνία στην Ευρώπη χωρίς πόρους από την Κίνα,

δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Oliver Zipse.

Ο CEO της Mercedes Ola Kaellenius συμφώνησε με τον Zipse, επαναλαμβάνοντας την αντίθεσή του στους περιορισμούς στο εμπόριο με την Κίνα. Μάλιστα, στο παρελθόν είχε υποστηρίξει ότι η Ε.Ε πρέπει να μειώσει τους δασμούς κατά της Κίνας και όχι να τους αυξήσει.

Η Renault θέλει συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιριών

Ο Luca de Meo, o CEO της Renault έχει αντίθετη άποψη, υποστηρίζοντας πως η Ε.Ε θα πρέπει να υποστηρίξει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γηραιά Ήπειρο, προτείνοντας στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να συγκεντρώσουν τους πόρους τους και να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο de Meo πρότεινε ένα σχέδιο έξι σημείων προκειμένου να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα τους οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αρχικά θέλει η Ε.Ε να αναπτύξει μια βιομηχανική στρατηγική για τον επιχειρηματικό της τομέα, με επίκεντρο την αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπλέον, ζητά οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συναντηθούν με επιστήμονες, συνδικάτα και ΜΚΟ για να αναπτύξουν αυτή τη στρατηγική, η οποία θα υποστηρίξει τη βιομηχανία, όπως κάνει η Κίνα με τις δικές τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους κατασκευαστές μπαταριών.

Επίσης, θέλει να δημιουργήσει ένα νέο φορέα που ουσιαστικά ρυθμίζει τους κανονισμούς, για να επιβραδύνει την ανάπτυξη νέων κανονισμών που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Στη συνέχεια θέλει να αυξήσει την πρόσβαση των οδηγών στην πράσινη ενέργεια, αλλά και να αναπτυχθεί τεχνογνωσία λογισμικού στην Ευρώπη και τεχνολογία για την προμήθεια πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή αυτοκινήτων.

Παράλληλα, θέλει η ΕΕ να υποστηρίξει την αυτοκινητοβιομηχανία με ένα μοντέλο που συνδυάζει τις καλύτερες στρατηγικές που χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ και την Κίνα.

Επιπλέον, ο de Meo υποστήριξε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να είναι η μόνη τεχνολογία που η ΕΕ θεωρεί πράσινη, πιστεύοντας πως τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο μπορεί να είναι σημαντικά στο μέλλον. Ζητά επίσης να γίνουν μεγαλύτερες επενδύσεις σε μικρά, ελαφριά, φθηνά αυτοκίνητα, τα οποία, όπως λέει, έχουν βγει εκτός αγοράς εξαιτίας των κανονισμών ασφαλείας και εκπομπών ρύπων.

Τέλος, ζητά από την ΕΕ να διευκολύνει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργάζονται. Καλεί το ευρωκοινοβούλιο να τυποποιήσει την τεχνολογία υποδομών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπλέον, θέλει τα μέρη των οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό που δεν είναι “ορατά” στους πελάτες, να μοιράζονται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ακολουθώντας το παράδειγμα της Κίνας και δημιουργώντας κοινές τράπεζες ανταλλακτικών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, υποστηρίζει πως αυτή η συνεργασία θα βοηθούσε την Ευρώπη να διατηρήσει τη θέση της σε παγκόσμια κλίμακα.

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mazda EZ-6

Τον προηγούμενο μήνα, στο περιθώριο της έκθεσης του Πεκίνου, η Mazda παρουσίασε το EZ-6, ένα σεντάν μοντέλο που αναπτύχθηκε από την κοινοπραξία Changan Mazda...

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με τις BYD, Chery, SAIC για εργοστάσια στη χώρα

Η Τουρκία διαρρέει ότι βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις BYD και Chery για επενδύσεις στη γειτονική χώρα, ώστε οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν...