Παρότι η αγορά των hatchbacks του C-segment εμφανίζει πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια, με την κατηγορία των SUVs να “πετάει” (δεύτερη πιο δημοφιλής είναι τα supermini), οι παραδοσιακοί “παίκτες” εξελίσσονται με εντυπωσιακό βαθμό για να δικαιολογήσουν τον λόγο ύπαρξης τους. Η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί από τις πιο δυνατές και ανταγωνιστικές κατηγορίες στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς όλες οι μάρκες έχουν από μια πρόταση, καλύπτοντας όλα τα βαλάντια με εύρος επιλογών από €12.000 μέχρι €28.000+.

Στη μέση και προς τα πάνω του ταμπλό παίζει η Ηonda με τη νέα 10η γενιά του Civic να έχει παρουσιαστεί πριν ένα χρόνο στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, και κυκλοφόρησε στην χώρα μας το καλοκαίρι. Το δημοφιλέστατο ιαπωνικό αυτοκίνητο αριθμεί 45 ολόκληρα χρόνια καριέρας και εκατομμύρια πωλήσεις στις πλάτες του. Το Civic είναι βασικό μοντέλο της Honda στην Ευρώπη και βρίσκεται στην καρδιά τόσο των πωλήσεων όσο και της παράδοσης της μάρκας σε επίπεδο παραγωγής. Για πολλούς Ευρωπαίους το Civic είναι συνώνυμο με τη μάρκα Honda και στόχος της ομάδας εξέλιξης ήταν μία δυναμική ανανέωση του μοντέλου, ώστε να τοποθετηθεί σε μία δική του κατηγορία.

Στα συν

  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Χώροι

Στα μείον

  • Αμφισβητίσημη εμφάνιση

1Το αυτοκίνητο

Ξεκινώντας από την τελευταία πρόταση, ο λόγος που πλέον το Civic “παίζει μπάλα” μόνο του είναι οι εξωτερικές του διαστάσεις, που το κατατάσσουν πιο κοντά στην -αμέσως μεγαλύτερη- κατηγορία των sedan. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.518 χλστ., το πλάτος του τα 1.799 χλστ. και το ύψος του τα 1.434 χλστ. Τα νούμερα αυτά καθιστούν το νέο Civic κατά 136 χλστ. μακρύτερο, 30 χλστ. φαρδύτερο, και 20 χλστ. χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, με τον ανταγωνισμό να παίζει σε διαστάσεις 4.300 χλστ. (+/- 50 χλστ.) για το μήκος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το Golf υπολείπεται 263 ολόκληρα χλστ. σε μήκος, ενώ κάνοντας μια σύγκριση με την πρώτη γενιά του Civic θα δεις ότι το μήκος έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 1 μέτρο, ήτοι 30% μικρότερο.

Ο κυριότερος λόγος αυτής της προσέγγισης είναι γιατί πλέον, αυτή η τελευταία γενιά του μοντέλου είναι “παγκόσμια”, δηλαδή κυκλοφορεί ακριβώς το ίδιο δομικά και αισθητικά αυτοκίνητο σε Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία, παραμένοντας πιστό στη φιλοσοφία του πρώτου Civic, που έλεγε ένα αυτοκίνητο για όλους τους ανθρώπους και όλο τον κόσμο. Γι’αυτό εξάλλου το πεντάθυρο Civic κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στη Βρετανική μονάδα παραγωγής της Honda στο Swidon, και εξάγεται σε όλο τον κόσμο, ακόμα και στις Η.Π.Α., με την Honda να έχει πραγματοποιήσει επένδυση 200 εκατομμυρίων λιρών στο συγκεκριμένο εργοστάσιο.

2Πλατφόρμα

Το νέο Civic είναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου προγράμματος εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της Honda, για τον απλούστατο λόγο ότι πρέπει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις πελατών με εντελώς διαφορετικό background, ικανοποιώντας παράλληλα τις προσδοκίες για ανώτερα πρότυπα ποιότητας, πολιτισμένης λειτουργίας και επιδόσεων. Παρόλα αυτά, η κάθε αγορά απολαμβάνει μικροδιαφορές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, με την εξέλιξη του 5-θυρου Civic για την Ευρώπη να πραγματοποιήθηκε μέσω εκτενών δοκιμών στο δρόμο, στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η 10η γενιά του Civic είναι εντελώς νέο αυτοκίνητο, με την ομάδα σχεδιασμού να χρησιμοποίησε, από τα πρώτα στάδια εξέλιξης της πλατφόρμας, σαν μέτρο σύγκρισης τα παγκοσμίως καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και premium μοντέλα. Η διαδικασία αξιολόγησης χρησίμευσε για να προσδιοριστούν οι στόχοι του νέου Civic ως προς την οδηγική άνεση, τη συμπεριφορά, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης και τα επίπεδα NVH, ταυτόχρονα με την ποιότητα του εσωτερικού και τη συνολική πολιτισμένη λειτουργία.

Η σχεδίαση της νέας πλατφόρμας, η επιλογή υλικών, η διαδικασία σχεδιασμού/παραγωγής, και οι τεχνικές κατασκευής ήταν καθοριστικοί παράγοντες στη δημιουργία μιας ελαφρύτερης και πολύ πιο άκαμπτης δομής. Έτσι, η πλατφόρμα του νέου Civic είναι κατά 16 κιλά ελαφρύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς, ενώ διαθέτει 52% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία.

3Ασφάλεια

Παρά την χρήση ατσαλιού εξαιρετικά υψηλής αντοχής, εγκάρσιων ενισχύσεων στο χώρο του κινητήρα και μεταξύ των βάσεων των κολόνων Α και Β, καθώς και συγκόλλησης ανά 20 χιλιοστά σε κρίσιμες περιοχές του αμαξώματος, κατά τις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP το Honda Civic πήρε 4 αστέρια, υστερώντας μόνο στον τομέα της προστασίας των παιδιών, καθώς όλοι οι άλλοι τομείς ήταν πάρα πολύ καλοί. Έτσι, το ιαπωνικό μοντέλο απέσπασε 92% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 67% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 88% στα συστήματα ασφαλείας.

4Εμφάνιση

Το Civic ξεφεύγει από τον ορισμό των μικρομεσαίων hatchbacks, με το χαμηλωμένο αμάξωμα μεγάλου πλάτους, και τις πλούσιες διαστάσεις να του χαρίζουν ξεχωριστή σχεδίαση και σπορ στυλ, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη δυναμική συμπεριφορά και την αυξημένη ευρυχωρία του εσωτερικού.

Πως, όμως, μπορείς να χαρακτηρίσεις το νέο Civic; Σίγουρα όχι καλαίσθητο και αρμονικό. Στα μάτια μου δεν το βρίσκω άσχημο, ειδικά το εμπρός μέρος το που είναι εξαιρετικά επιθετικό. Ναι, είναι τολμηρό και προκλητικό. Το μόνο που δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις είναι αδιάφορο, βαρετό, γοτθικό. Έχει αεροδυναμικό, σφηνοειδές αμάξωμα που αποτυπώνει τη νέα σχεδιαστική κατεύθυνση της Honda, και του προσδίδει έναν ισχυρό και σπορ χαρακτήρα. Οι έντονες γραμμές πλαισιώνονται από ολοκληρωμένο αεροδυναμικό, που περιλαμβάνει ποδιές πλήρους κάλυψης κάτω από το αμάξωμα.

Κοιτώντας το από μπροστά, το επάνω άκρο των φώτων ενώνεται με το αντίστοιχο τμήμα της μάσκας, και δημιουργείται μιας συνεχής λωρίδα σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Στην Sport έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής, τα λεπτά εμπρός φωτιστικά σώματα διαθέτουν LED τεχνολογία, ενώ υπάρχουν και τα LED φώτα ημέρας, που φωτίζουν μία λωρίδα σχήματος μπαστουνιού του χόκεϊ στην εξωτερική πλευρά των φωτιστικών μονάδων.

Οι λείες και σφηνοειδείς γραμμές του αμαξώματος συνεχίζονται στα πλευρά του αυτοκινήτου, με μία χαρακτηριστική γραμμή να διχοτομεί τις λαβές των εμπρός και πίσω θυρών πριν καταλήξει στα χαρακτηριστικά, σχήματος C πίσω φώτα LED. Μία δεύτερη γραμμή, πιο χαμηλά, εκτείνεται από τη βάση της εμπρός πόρτας -πίσω από τον εμπρός τροχό- μέχρι τις πόρτες και συναντά τους πίσω θόλους των τροχών, δημιουργώντας μία αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός που τονίζει τις δυναμικές δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Ακόμα, η έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής, δημιουργεί μια τρίτη κολόνα με πολύ μικρή γωνία, που συνδέει την καμπύλη της οροφής με τις πίσω γωνίες. Φτάνοντας στο πίσω μέρος, αυτό είναι που θα προκαλέσει τα περισσότερα -αρνητικά- σχόλια. Οι χαρακτηριστικές εξοχές στην οροφή ανεβαίνουν από το πάνω τμήμα των πίσω κολόνων προς τις πάνω γωνίες του πίσω παρμπρίζ, και συναντούν την αεροτομή της οροφής. Μία δεύτερη αεροτομή, πιο χαμηλά, στην πίσω πόρτα ενσωματώνει το κεντρικό, τρίτο φως στοπ.

Οι έντονες πτυχώσεις του πίσω προφυλακτήρα και οι ανάγλυφοι ψεύτικοι αεραγωγοί ολοκληρώνουν μια εντυπωσιακή αλλά αμφιλεγόμενη εμφάνιση. Με τον 1.500άρη turbo κινητήρα του αυτοκινήτου της δοκιμής, στην έκδοση Sport θα πάρεις επιπλέον πιο έντονα εμπρός και πίσω σπόιλερ, διακοσμητικό πλαϊνής ποδιάς, μοναδικές ζάντας αλουμινίου 17 ιντσών -με ελαστικά 235/45- και τέλος κεντρικές διπλές απολήξεις εξαγωγής με φινίρισμα χρωμίου.

5Αεροδυναμική

Ο αεροδυναμικός συντελεστής CdA (συνδυασμός συντελεστή οπισθέλκουσας, Cd και μετωπικής επιφάνειας A) είναι βελτιωμένος κατά 3% συγκριτικά με το απερχόμενο Civic αγγίζοντας τα καλύτερα επίπεδα της κατηγορίας, σύμφωνα με τα δεδομένα εσωτερικών δοκιμών της Honda.

Η σχεδίαση των εμπρός κολόνων, και των δύο προφυλακτήρων ελαχιστοποιούν το στροβιλισμό του αέρα, ενώ το σχήμα της εμπρός μάσκας βοηθά στη μείωση των απωλειών του αέρα ψύξης του κινητήρα. Οι ποδιές κάτω από τον κινητήρα και το πάτωμα του αυτοκινήτου δημιουργούν μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ενώ τα πτερύγια στους θόλους των τροχών απομακρύνουν τη ροή αέρα γύρω από τα ελαστικά.

6Εσωτερικό

Περνώντας προς τα μέσα, η κεντρική κονσόλα είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει μία μοντέρνα, κομψή και απλά αισθητική εμπειρία. Σχεδιαστικά διαθέτει οριζόντιες γραμμές, που τονίζουν το πλάτος και το μήκος και κατ’ επέκταση την ευρυχωρία, με την επένδυση της κονσόλας να είναι με μαλακό υλικό με χυτές ραφές, ενώ στα καθίσματα υπάρχουν υφασμάτινες επενδύσεις.

Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black και στο κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει χώρος για αντικείμενα και κινητά, ενώ προαιρετικά προσφέρει ασύρματης φόρτισης. Ένα δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο, και εκεί θα βρεις τις θύρες HDMI και USB, καθώς και πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός, με τον LED κρυφό φωτισμό να κάνει πιο ευδιάκριτη την κονσόλα στο σκοτάδι.

Πάνω από το ράφι βρίσκονται τα χειριστήρια εξαερισμού, και στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του Honda Connect 2. Εκτός από τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οθόνη ενσωματώνει και τη κάμερα οπισθοπορείας, ενώ προσφέρει πλήρης ενσωμάτωση smartphone με Apple CarPlay και Android Auto. Η απόδοση, σταθερότητα και ταχύτητα του νέου συστήματος Honda Connect είναι καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν, αλλά εξακολουθεί να θυμίζει aftermarket αξεσουάρ. Ακόμα, για πρώτη φορά, το Honda Connect προσφέρει έλεγχο ρυθμίσεων του συστήματος κλιματισμού (A/C), που βοηθά στην ελαχιστοποίηση του αριθμού διακοπτών στην κεντρική κονσόλα.

Μπροστά σου θα βρεις τη νέα διάταξη των οργάνων, με μια TFT-LCD οθόνη 7 ιντσών να κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα. Αυτή περιλαμβάνει μεγάλο, ψηφιακό στροφόμετρο και ταχύμετρο, ενώ ενσωματώνει τις ποικίλες οθόνες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας, καθώς και την πίεση υπερπλήρωσης του turbo. Η κεντρική οθόνη πλαισιώνεται από δείκτες θερμοκρασίας και στάθμης καυσίμου, επίσης μέσω οθονών TFT-LCD, με τις ενδείξεις αυτών των βοηθητικών οθονών να υστερούν σε ευκρίνεια.

Τέλος, υπάρχουν δύο επιλογές ηχοσυστημάτων, και περιλαμβάνουν σύστημα 8 ηχείων με ισχύ 180 watt, ή τo premium σύστημα με 11 ηχεία και ισχύ 449 watt.

7Χώροι

Η νέα πλατφόρμα του νέου Civic είναι αυτή που έχει αλλάξει συθέμελα τη καμπίνα του αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από το μεταξόνιο, αυτό είναι μακρύτερο κατά 30 χλστ. από του προηγούμενου Civic, φτάνοντας τα 2.697 χλστ., με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα, και κυρίως εξαιρετική ευρυχωρία, τόσο οι εμπρός, όσο κυρίως οι πίσω.

Χάρη σε αυτό, όμως, το Civic έχασε ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του, τα Magic Seats, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πλέον στερείται πρακτικότητας, και απαράμιλλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Τουναντίον, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να είναι τοποθετημένο κάτω από τα πίσω καθίσματα (και όχι κάτω από τα μπροστά), το πάτωμα είναι χαμηλότερο συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου. Σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση, το κέντρο βάρους του νέου μοντέλου βρίσκεται 10 χλστ. χαμηλότερα. Οι αλλαγές αυτές επιτρέπουν επίσης την τοποθέτηση της θέσης οδήγησης πιο κοντά στο δρόμο, και 35 χλστ. χαμηλότερα, στοιχείο που δημιουργεί μία πιο σπορ αίσθηση, και έπασχε σοβαρά το προηγούμενο μοντέλο.

Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, και δεν θα κουράσουν σε μεγάλα ταξίδια, με αυτό του οδηγού να διαθέτει ρυθμιζόμενη στήριξη μηρών σε 14 στάδια. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, καθώς το καπό έχει χαμηλώσει κατά 65 χλστ. με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η προς τα εμπρός και προς τα κάτω ορατότητα, ενώ οι, επίσης, λεπτότερες εμπρός κολώνες δεν δημιουργούν νεκρές γωνίες.

Ο χώρος αποσκευών έχει κατώφλι στα 679 χλστ., με τον όγκο του να ανέρχεται στα 478 λίτρα. Με την αναδίπλωση των διαιρούμενων (60/40) πίσω καθισμάτων, αυτός εκτοξεύεται στα 1.209 λίτρα, με το φαρδύ άνοιγμα του πορτμπαγκάζ (1.120 χλστ.) να διευκολύνει τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου μήκους, πλάτους και βάρους.

Στην θέση της εταζέρα, υπάρχει ένα συρόμενο κάλυμμα, που συμβάλει στην πρακτικότητα του χώρου αποσκευών. Αυτό σύρεται από μία θήκη τοποθετημένη στο πλάι, γρήγορα και εύκολα. Όταν φορτώνονται ψηλά αντικείμενα, το κάλυμμα απλά “ξεκουμπώνει” και ξαναμπαίνει στη θήκη του, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί τίποτα, όταν πρέπει να μεταφερθούν μεγαλύτερα αντικείμενα. Εάν χρειαστεί, η θήκη του καλύμματος μπορεί να τοποθετηθεί στην άλλη πλευρά, ακόμα και να αφαιρεθεί εντελώς.

8Κινητήρας

Το νέο Civic είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διατίθεται με υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες, με την Honda να είναι από τις τελευταίες εταιρίες που παρουσιάζει downsized turbo σύνολα. Αυτό έμμεσα μπορεί να εκληφθεί ως παραδοχή της καθυστέρηση τους να παρουσιάσουν τέτοιους κινητήρες και να ακολουθήσουν την κραταιά τάση στην Ευρώπη. Εγώ θα πω κάλιο αργά παρά ποτέ. Παρόλα αυτά, το σύνολο 1.500 κ.εκ που δοκιμάσαμε στο Civic είναι απλά καταπληκτικό. Αψεγάδιαστο σε κάθε τομέα του. Ίσως οι Ιάπωνες είχαν στο μυαλό τους τις ελληνικές παροιμίες “κάθε πράγμα στον καιρό του” ή “το καλό πράγμα αργεί να γίνει“.

Το πρόγραμμα εξέλιξης για τους νέους κινητήρες VTEC turbo κινητήρες βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από αυτόν που τοποθετήθηκε στο προηγούμενο Civic Type R, τον 2,0-λιτρο με τα 310 άλογα. Έτσι, ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Civic της δοκιμής είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον παραπάνω προπομπό του, καθώς μοιράζεται τεχνολογίες που αυξάνουν την ισχύ και την απόδοση.

Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, συμπαγή turbo μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC).

Πρακτικά αντικαθιστά των ατμοσφαιρικό 1.8-λίτρων του προηγούμενου Civic, και αποδίδει 182 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή των 240 Nm να εμφανίζεται μεταξύ 1.900 σ.α.λ. και 5.000 σ.α.λ., όταν συνδυάζεται με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, όπως αυτό της δοκιμής.

Το μπλοκ και η κυλινδροκεφαλή είναι από χυτό αλουμίνιο, με τα έμβολα του να είναι ελαιόψυκτα με ψεκασμό από διπλά μπεκ. Η σχέση συμπίεσης είναι 10,6:1, με τους αυλούς εξαγωγής να ενσωματώνονται στην κυλινδροκεφαλή, και έτσι να καταργείται η παραδοσιακή ανεξάρτητη πολλαπλή εξαγωγής.

Οι βαλβίδες εξαγωγής έχουν πλήρωση νατρίου προς όφελος της απόδοσης, των μειωμένων ρύπων και της ισχύος. Ένας θάλαμος μέσα στη βαλβίδα περιέχει νάτριο που ψύχεται από τον αυλό ψύξης της εξαγωγής. Καθώς ο εκκεντροφόρος πλησιάζει στην κεφαλή της, το νάτριο βοηθά στην ψύξη ολόκληρης της βαλβίδας. Καθώς η βαλβίδα ψύχεται εσωτερικά, καταργείται η ανάγκη για εμπλουτισμό του μίγματος καυσίμου – κάτι συνηθισμένο για την ψύξη των βαλβίδων εξαγωγής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Το πιο φτωχό μείγμα μειώνει τους ρύπους, βελτιώνει την κατανάλωση και αυξάνει την ισχύ.

Η τουρμπίνα είναι μικρής διαμέτρου για μέγιστη απόκριση, με την σχεδίαση της να την βοηθά να παράγει πίεση υπερπλήρωσης ακόμα και σε σχετικά μικρά πατήματα του γκαζιού και στις χαμηλές στροφές. Επιπλέον, η ηλεκτρική ενεργοποίηση της wastegate επιτρέπει τον ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης.

Πίσω από τον εμπρός προφυλακτήρα, και τοποθετημένος χαμηλά, υπάρχει το intercooler από όπου μπορεί να διέρχεται ελεύθερα ο αέρας όταν το όχημα κινείται. Το intercooler μειώνει τη θερμοκρασία του αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα αυξάνοντας την πυκνότητά του για μεγαλύτερη απόδοση.

Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογίες μείωσης τριβών, σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την απόδοση του κινητήρα, που σαν αποτέλεσμα έχουν την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στην εβδομαδιαία δοκιμή του αυτοκινήτου γράψαμε 1.400 χλμ., με την μέση κατανάλωση που έγραφε το trip computer όταν το επιστρέψαμε να ήταν 6,4 λίτρα/100 χλμ., όταν η εργοστασιακή ανακοινώνεται στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 133 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι επιβαρύνεσαι με τέλη €159,6.

Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι αναβαθμισμένο και ειδικά σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη ιπποδύναμη των turbo κινητήρων. Έχει πολύ καλή αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή σχέσεων, με την τριβή κατά τις αλλαγές να χει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Civic.

Διαθέτει αραιή κλιμάκωση, που μειώνει την κατανάλωση στο ταξίδι, με την πλούσια δύναμη και ροπή του κινητήρα να επηρεάζουν την απόκριση κατά την επιτάχυνση και την εμπλοκή του οδηγού σε περιπτώσεις που θελήσει να κινηθεί γρήγορα.

9Μετρήσεις

Η μεγάλη δύναμη του κινητήρα, και το συγκρατημένο βάρος του αμαξώματος στα 1.360 κιλά, χαρίζουν στο Civic πολύ καλές τιμές επιδόσεων. To εργοστάσιο ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 8,2 δευτ., αλλά στις μετρήσεις με το VBox μας είδαμε νούμερο καλύτερο κατά 0,5 δευτ.

Honda Civic 1.5 Sport Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 7,73 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 15,51 δευτ.
0-200 χλμ/ώρα 31,91 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,62 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 6,07 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 9,89 δευτ.
Τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 35,05 μέτρα σε 2,71 δευτ.

10Τιμή

To Civic με τον 1.500άρη κινητήρα προσφέρεται σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το Sport, με την τιμή του να ανέρχεται στα €25.650, με το CVT κιβώτιο να χρεώνεται €1.500. Από πλευράς συστημάτων ασφαλείας, το νέο Civic διαθέτει ενεργό cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, σύστημα αυτόματης πέδησης και σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος. Τέλος, ισχύει εγγύηση, οδική βοήθεια και service για 5 χρόνια, ενώ το μεταλλικό χρώμα δεν χρεώνεται επιπλέον. Τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Civic μπορείς να τα δεις εδώ.

11Στον δρόμο

Δεν υστερούσε κάπου αισθητά η προηγούμενη γενιά, αλλά η νέα πλατφόρμα του νέου Civic έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο το πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο. Έτσι, έχει επιτευχθεί από τους μηχανικούς της εταιρίας καλύτερη συμπεριφορά και άνεση. Κύρια αιτία είναι η νέα ανάρτηση, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος.

Τεχνικά μιλώντας, η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson, ενώ πίσω επανέρχεται μετά από τρεις γενιές η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με νέο άκαμπτο υποπλαίσιο. Αυτή προσφέρει αυξημένη ευστάθεια, αλλά κυρίως μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στις υψηλές ταχύτητες, καθώς και πιο γραμμική απόκριση σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS.

Τι είναι αυτό ρωτάς; Αυτό είναι το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS. Το αποτέλεσμα κάνει το σύστημα διεύθυνσης να είναι εξαιρετικό, χάρη στην προσπάθεια της ομάδας εξέλιξης να πετύχει άμεση απόκριση, ακριβή κατευθυντικότητα, ομαλή λειτουργία και μία αίσθηση ασφαλούς πρόβλεψης.

Η πληροφόρηση (feedback) είναι πολύ καλή, τόσο εντός πόλης, όσο και όταν αυξάνεις ρυθμό. Χάρη στην πολύ κοντή κρεμαργιέρα (μόλις 2,1 στροφές από άκρη-σε-άκρη) σε βοηθάει να επιτεθείς στην επόμενη στροφή, και να κινηθείς σβέλτα με μικρές κινήσεις στο τιμόνι. Το πεντάθυρο Civic για την Ευρώπη έχει ειδική χαρτογράφηση για ταχύτερη, πιο άμεση απόκριση διεύθυνσης και ακόμα πιο σπορ αίσθηση, με το σύστημα δύο πινιόν να εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο προηγούμενο Civic Type R.

Χάρη στο στιβαρό πλαίσιο, το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο, άμεσο και ακριβές στις εντολές σου, ενώ παράλληλα σε γεμίζει αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις βάσεις της ανάρτησης προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη ακαμψία και η αποτελεσματικότητα. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda, υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ μπροστά και πίσω προφέρουν πολύ καλή απόσβεση και έλεγχο των κραδασμών του πλαισίου. Επιπλέον, τα νέα υποπλαίσια μπροστά και πίσω έχουν ειδική διάταξη ώστε τα εγκάρσια φορτία να μεταφέρονται πιο άμεσα μέσω της ανάρτησης.

Από την άλλη, παρά το σαφώς σπορ προσανατολισμό των ρυθμίσεων της ανάρτησης, δεν θα νιώσεις ποτέ να αναπηδά το πίσω μέρος, με το φιλτράρισμα από το δρόμο να είναι εξαιρετικό, παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Συνολικά το Civic προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση, ποιοτική κύλιση, και κυρίως αθόρυβη καμπίνα.

12Συμπέρασμα

Η δημιουργία της δέκατης γενιάς Civic αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και φιλόδοξα προγράμματα εξέλιξης νέου μοντέλου στην ιστορία της Honda. Πέρα από την πρωτοφανή εκμετάλλευση R&D πόρων, η διαδικασία εμπεριείχε και την εμπλοκή των δραστηριοτήτων πωλήσεων και παραγωγής σε όλο τον κόσμο, από τη Β. Αμερική και την Ιαπωνία, μέχρι την Ευρώπη, τη Ν. Αμερική και την Ασία. Το πιο σπορ Civic όλων των εποχών, θέτει νέα πρότυπα στην “ξεχειλωμένη” κατηγορία του σε επίπεδο επιδόσεων, κατανάλωσης καυσίμου, ευρυχωρίας, ασφάλειας και ποιότητας εσωτερικού.