Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017 ανέρχονται σε 63.911 έναντι 58.621 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2016 (+9%), με την αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2017 να βρίσκεται -68,1% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009). Ενδιαφέρον, όμως, στατιστικό στοιχείο αποτελεί το μείγμα εταιρικών και λιανικών πωλήσεων.

Έτσι, από το παραπάνω νούμερο οι 36.989 μονάδες, που μεταφράζεται στο 58% επί των συνολικών πωλήσεων νέων επιβατικών, αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου αυτές των εταιριών ενοικιάσεων. Το υπόλοιπο 42%, που αναλογεί σε 26.922 μονάδες αφορά στις λιανικές πωλήσεις, οι οποίες είναι αυτές που “αφήνουν” λεφτά στις εταιρίες, και όπως καταλαβαίνεις έχουν πέσει σημαντικά εξαιτίας της παρατεταμένης ύφεσης που επικρατεί στην Ελλάδα.

Κάνοντας μια σύγκριση με τα νούμερα της αντίστοιχης περιόδου του 2016, οι λιανικές πωλήσεις παρουσίασαν φέτος μια αύξηση 10,6% (24.338 έναντι 26.922), ενώ οι εταιρικές ταξινομήσεις παρουσίασαν επίσης αύξηση, μικρότερη, όμως, που ανέρχεται στο 7,9% (34.283, αντί των 36.989). Οι συνολικές ταξινομήσεων (λιανικές-εταιρικές) παρουσίασαν θετικό πρόσημο στους έξι από τους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους.

Το ποσοστό των εταιρικών ταξινομήσεων (58%) είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί, από τότε που υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για την ελληνική αγορά, όντας παράλληλα 2% μεγαλύτερο σε σχέση με πέρσι.

Δέκα χρόνια πριν, τότε που η ελληνική οικονομία “πετούσε”, το μερίδιο των εταιρικών ταξινομήσεων ήταν μόλις 23%, ενώ έφτασε στο 18% το 2009. Με την έναρξη της κρίσης, οι εταιρικές ταξινομήσεις έχουν κάθε χρόνο αυξητική πορεία, για να φτάσει το μερίδιό τους για πρώτη φορά το 2014 το 50%.

Κλείνοντας, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι η προτίμηση στις λιανικές πωλήσεις ως προς το είδος του καυσίμου. Έτσι, το 68,7% αυτών αφορά αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης, όταν τον Αύγουστο του 2015 το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων στους βενζινοκινητήρες ήταν μόνο 38,5%.