Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017 ανέρχονται σε 63.911 έναντι 58.621 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2016 (+9%), με την αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2017 να βρίσκεται -68,1% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009). Ενδιαφέρον, όμως, στατιστικό στοιχείο αποτελεί το μείγμα εταιρικών και λιανικών πωλήσεων.

Έτσι, από το παραπάνω νούμερο οι 36.989 μονάδες, που μεταφράζεται στο 58% επί των συνολικών πωλήσεων νέων επιβατικών, αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένου αυτές των εταιριών ενοικιάσεων. Το υπόλοιπο 42%, που αναλογεί σε 26.922 μονάδες αφορά στις λιανικές πωλήσεις, οι οποίες είναι αυτές που “αφήνουν” λεφτά στις εταιρίες, και όπως καταλαβαίνεις έχουν πέσει σημαντικά εξαιτίας της παρατεταμένης ύφεσης που επικρατεί στην Ελλάδα.

Κάνοντας μια σύγκριση με τα νούμερα της αντίστοιχης περιόδου του 2016, οι λιανικές πωλήσεις παρουσίασαν φέτος μια αύξηση 10,6% (24.338 έναντι 26.922), ενώ οι εταιρικές ταξινομήσεις παρουσίασαν επίσης αύξηση, μικρότερη, όμως, που ανέρχεται στο 7,9% (34.283, αντί των 36.989). Οι συνολικές ταξινομήσεων (λιανικές-εταιρικές) παρουσίασαν θετικό πρόσημο στους έξι από τους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους.

Το ποσοστό των εταιρικών ταξινομήσεων (58%) είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί, από τότε που υπάρχουν στατιστικά στοιχεία για την ελληνική αγορά, όντας παράλληλα 2% μεγαλύτερο σε σχέση με πέρσι.

Δέκα χρόνια πριν, τότε που η ελληνική οικονομία “πετούσε”, το μερίδιο των εταιρικών ταξινομήσεων ήταν μόλις 23%, ενώ έφτασε στο 18% το 2009. Με την έναρξη της κρίσης, οι εταιρικές ταξινομήσεις έχουν κάθε χρόνο αυξητική πορεία, για να φτάσει το μερίδιό τους για πρώτη φορά το 2014 το 50%.

Κλείνοντας, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι η προτίμηση στις λιανικές πωλήσεις ως προς το είδος του καυσίμου. Έτσι, το 68,7% αυτών αφορά αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης, όταν τον Αύγουστο του 2015 το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων στους βενζινοκινητήρες ήταν μόνο 38,5%.

  • Giannisk

    Εντύπωση μου προκαλεί το μεγαλύτερο ποσοστό βενζινοκίνητων. Προσωπικά και εγώ αν έπαιρνα αυτοκίνητο τώρα θα κοιτούσα σε βενζινη χαμηλού κυβισμού ή υβριδικό.

    • ad276

      Εμένα δεν μου προκαλει καθόλου εντύπωση.Το πετρέλαιο ηταν απλα μια έκρηξη του απαγορευμένου μέχρι πρότινος στα μεγαλα αστικά κέντρα.Εκτός αυτου πολλά ακούγονται για “πρασινο” χαράτσι στα ντίζελ οποτε κάποιοι θέλουν να προλάβουν αυτό το πιθανό σενάριο και να μην την πατήσουν όπως τοτε που η κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και μετα μάζευε και μαζευει υπερογκα τέλη απο αυτους.Ενω τέλος να σου πω οτι υπάρχουν πολλοί (όπως και εγώ) με πρόβλημα στο τεκμήριο.Τα ντίζελ συνήθως -εκτός απο _ελαχιστα- έχουν κινητήρες πανω απο 1400 κυβικά,οποτε ανεβαίνει και το τεκμήριο,τοτε κοιτάμε να αγοράσουμε (λέμε τώρα) αυτοκίνητο απο κει και κάτω.

    • Giannisk

      Συμφωνώ μαζί σου και προσθέτω ότι γελάω με όσους έτρεξαν να πάρουν πετρέλαιο και σε λίγα χρόνια (αν δεν τα ξεφορτωθουν τώρα) δεν θα μπορούν να τα δώσουν. Ήδη σκέφτονται την απαγόρευση σε πολλές χώρες. Από την πρώτη στιγμή που έσκασε το dieselgate τους λέω να αποφύγουν τα πετρέλαια γιατί σε ορίζοντα 10ετίας θα απαξιωθούν. Τώρα ακούν τις φήμες περί χαρατσιών και απαγορεύσεων και βρίζουν.

  • Mika

    Η βενζινη αρχιζει και παιρνει δειλα δειλα την εκδικηση της απο το diesel…

    • Anestis Genk

      Αν ο ΕΦΚ ήταν ίδιος θα το έκανε πολύ εύκολα.
      Τώρα δίνεις ΕΦΚ 70 λεπτά ανα λίτρο flat rate για την μπετζίνα και “μόλις” 30 για το πετρόλαδο.

  • jim_1

    Το θέμα είναι ότι από τα ιδιωτικά (42%) πόσα είναι σε βενζίνη και πόσα σε diesel…?Τα εταιρικά το γύρισαν σιγά σιγά στα 1000 βενζίνης λογικό είναι με τιμές στα απλά να ξεκινάν από 9000 ευρώ δεν μου κάνει εντύπωση…

    • Αναγράφεται στο κείμενο:
      “Κλείνοντας, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι η προτίμηση στις λιανικές πωλήσεις ως προς το είδος του καυσίμου. Έτσι, το 68,7% αυτών αφορά αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης, όταν τον Αύγουστο του 2015 το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων στους βενζινοκινητήρες ήταν μόνο 38,5%.”
      Αυτό είναι το ποσοστό βενζίνης/πετρελαίου για τον Αύγουστο του 2017, κάτι που κατά μέσο όρο ισχύει για όλη τη τρέχουσα χρονια

  • ad276

    Μακάρι να ξέραμε και τι αυτοκίνητα προτιμούν οι λιανικοι πελάτες.Εκεί θα μας έδειχνε τι πραγματικα προτιμούν οι Ελληνες.Γιατί κάτι μου λέει πως η Μερσέντες και παρομιας φιλοσοφιας αυτοκινητα θα είναι σε πολύ χαμηλότερα νούμερα.Αν και ο Ελληνας τι θέλει την Μερσέντες του.Μακάρι να μας δειχνατε τι προτιμούν οι λιανικοι πελάτες.

    • δώσμου λίγες μέρες και λογικά μέσα στην εβδομάδα θα τα έχω κ αυτά τα νούμερα!